Spring naar bijdragen

Zaterdag 9 februari 2008


Cheyenne

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Omdat ik zo vroeg wakker ben, open ik de dagdraad.

Iedereen heel erg bedankt voor het medeleven.

Gisterenavond ben ik als een blok in slaap gevallen. Ik was moe van alle emoties op mijn werk. Nu werd ik net met een schok wakker, en de hele situatie drong tot me door.

Dit weekend is de gelegenheid om tot bezinning te komen. Wat ga ik nu doen, hoe ga ik me gedragen op mijn werk, welke houding ga ik de komende tijd aannemen.

Achteraf blijken collega's ook over mij gekletst te hebben tegenover de directie. Binnenkort gaan wij als collega's iets drinken, ik ben daar toch al niet zo voor, omdat als ik geen alcohol neem ze dan zeggen van he doe niet zo flauw. Maar nu ik weet dat zij achter mijn rug om gekletst hebben heb ik totaal geen behoefte meer om mee te gaan 'borrelen'. Dus dat ga ik afzeggen.

Dit weekend wordt het mooi weer. Ik ga ondanks alles ook genieten van mijn vrije weekend.

En nu probeer ik nog even te gaan slapen.

Jullie allemaal ook een prettig weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeden morgen adb,ers,
morgen cheyenne soms komt de naklap inderdaad achteraf , mogelijk omdat je het onbewust mee naar bed genomen hebt sterkte .
ik heb niet zo goed geslapen , hoest veel maar enkel snachts , heb ook een stijve nek en dat slaapt ook niet lekker :-((
vandaag komt partner en ik heb er een beetje schrik van , ja ja ik wen en geniet wel aan dit leventje allen , nu ja ik zal maar geen scenarios schrijven ;)
zo en nu eerst koffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal!!! Tjonge ik heb de klok weer rond geslapen, niet norrrrmaaaaal meer.
Ik heb heel het verhaal zitten lezen van Safi over dat 'verslavingsgedrag'. Zet me weer zo tot nadenken.
Nu ga ik me maar eens optutten en boetikeesen :D Kijken of er nog wat van valt te maken.
Vandaag drink ik niet.... we doen mee he!!!

Charlie: knap van je , gisteravond!!!!!!!!

Floortje: doe je ook mee?! kiep die flessen weg en neem je voor om vandaag niet te drinken. Moet je je eens voorstellen hoe dat morgenochtend voelt. Zo'n lieve meid als jij verdient dit gewoon. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goeiemorgen.
An ik doe met je mee. Heb gisteravond wel gedacht aan een uitspraak van jou vorige week, dat een slot op de drankkast jou alleen maar zou aanzetten tot het hele huis op zijn kop zetten om die sleutel te vinden. Tenminste, ik kwoot je niet helemaal correct maar daar kwam het op neer.
Zo zou het mij ook vergaan. Als ik werkelijk trek krijg om te drinken, weerhoudt die ketting met dat hangslot me echt niet.
Dus wat een zegen dat we onszelf en elkaar met helpende gedachten weer op het rechte spoor kunnen zetten.

Safi dat verhaal van het verdriet en de hoop vond ik mooi. Zelfs een traantje weggepinkt, dat is een unicum.

Karinneke, kop d'r veur. Ik hoop dat het beter gaat met de zieke hond. Jij hebt maar wat te stellen met die menagerie.

Houtje sterkte met de rowaatjes en je zieke dochter.

En voor iedereen weer een droge dag toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

P.s., mijn zus is nog steeds erg kwaad op me. Blijkbaar heeft mijn "afwijzing" van gisteren bij haar een hoop oud zeer losgemaakt, dat er nu allemaal uitkomt.
Ik probeer het zo objectief mogelijk te zien en haar pijn te begrijpen, voordat ik weer eens te vroeg reageer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen iedereen,

Cheyenne: Ik heb binnenkort ook een personeelsborrel en zit er sterk over na te denken om het af te zeggen. Dan neem ik nu maar ff de kortste weg, maar dat is nu wel ff goed voor mij. Waar stom dat collega's over je roddelen en niet rechtstreeks iets tegen jou zeggen. Nou, trek het je niets aan. Geniet lekker van je weekend.

Ik moet zo nog een paar uurtjes werken, op mijn werk gaat het ook niet echt top. Zonder alcohol voel ik me verloren in alles, in mijn werk, thuis. Vooral gisteravond had ik zo'n zin in een drankje om gewoon weg te ontspannen, kon niet eens ontspannen. Maarja, straks heb ik weekend en ga ik ook rustig nadenken over alles en mezelf.

Fijne dag iedereen,

liefs Flower

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flower, je hebt de trek dus wel kunnen weerstaan?
Ja, voor mij is dat ook nog steeds een breekpunt, me niet kunnen ontspannen.
Dat gevoel om ergens van te kunnen genieten (en dus ontspannen) komt nu pas weer een beetje bij me terug. Maar eigenlijk was ik ook voordat ik ging drinken, nooit een erg ontspannen mens, dus dat gespannene neem ik er dan maar bij. Blijkbaar ben ik gewoon zo, dat was ik na alle drankjaren even vergeten.
Voordat jij met drank te maken kreeg, kon je je toen wel gemakkelijk ontspannen (dus zonder drankje)?

Rudy hoe is het met de arthritis? Dat schijnt behoorlijk pijnlijk te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
karinneke

Animal, ben je daar? alles goed?




Hier is alles goed dank je.

Het team SPAN (Spud) gaat week 5 in. Wat begon met 1 dag is nu al 4 weken.:D

Voor iedereen die het volhoudt een :present: en voor iedereen die er moeite mee heeft een :heart:

Bedenk dat je het voor je zelf doet en voor niemand anders.

Ben druk bezig met mijn voorbereiding van mijn motorreis naar Spanje.

Hier mijn route.:moon:

Klik Reis Spanje.

En hier mijn werkpaard:D

Klik Brommer

allemaal een fijn weekend met veel :rose: in je kop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: precies, dat bedoel ik: als je perse wil dan krijg je het toch wel.

Flower: alcohol en werk dat gaat niet. Zeker met die recepties waar wordt gedronken is uit den boze. Of je drinkt niet en zegt dat je b.v. nog moet rijden, mochten ze iets te mekkeren hebben Of je gaat helemaal niet. Dus die optie is dan voor jou nu de beste keuze. Mensen zijn onnozel, want als je dus meedrinkt en lollig gaat worden doen ze met je mee en achter je rug beginnen ze te zaniken en drink je niet dan ben je een droogstoppel. Voor die ander doe je het toch nooit goed, mijn ervaring dus. Vaar je eigen koers en doe wat goed is voor jezelf.

Een van de 'stokken' achter de deur voor mij is dat wanneer ik door ga met drinken ik mijn werk zeker zal verliezen. Tja dan kan je kiezen, bezopen thuis zitten of nuchter werken. Dan kies ik toch voor het laatste. Dit schrijf ik gewoon in z'n algemeenheid over drinken en werken. Misschien dat anderen die combinatie wel kunnen maken, maar ik dus zeker niet.

Vie: het lijkt wel of het eruit moet dan? Als je genoeg zelfvertrouwen hebt dan komt het wel goed. Laat haar maar even luchten dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen.

Vie als iemand besloten heeft om te gaan drinken kun je l*llen als brugman maar je houd hem niet van die gedachte af.
Ik hoef maar naar mijn eigen drinkpatroon terug te kijken.
Als de pijn en de onmacht ondraaglijk was geworden reed ik desnoods 100km om, voor een slok drank.
En met drank op weer terug naar huis.
En spijt spijt spijt.
Ik wil niet meer naar die spanning onzekerheid en het dagelijkse gevecht om een drankje, terug.
Ik zou me dan echt moeten schamen, na zoveel positieve levenservaringen zonder drank en wetend wat de consequenties zijn als ik weer terug zou vallen op drank.

Het lijkt weer, om op terras te zitten.
Even nog een boerencake en appeltaart bakken en dan er op uit..
Morgen gaan we samen naar mijn zoon en vriendin op bezoek.
Ik zie er naar uit.

Vie je kunt het met je zus hebben over "je afgewezen voelen".
Een mooi thema, heeft vaak voor ieder raakvlakken en valt wel het een en ander over te vertellen.
Blijf dicht bij jezelf en het onderwerp.

Een fijne dag allemaal, ik ben zover en ga er aan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Animal dat is een mooie motor, maar waar laat je je bagage dan?

An, nog even dit: jouw berichtje dat je het niet meer hebt kunnen uitpraten met je zus, kwam hier even flink binnen. Nee je hebt niks verkeerds gezegd, maar het trof me. Wat erg moet dat zijn.
Daarom wil ik geen ruzie maken met mijn zus en proberen te begrijpen wat zij bedoelt. En ook al doet het pijn wat ze nu allemaal zegt, ik ben eigenlijk allang blij dat ze het zegt.
Dus dankjewel.
Hoe ga jij daarmee om? Ik bedoel, zit dat nog in je hoofd, dat je dingen met haar had willen uitpraten, of heb je er inmiddels vrede mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie mijn artrose/artritus bestrijd ik met veel bewegen om aan de ontstekingremmers te ontsnappen.

Ik loop regelmatig bij de fysio therapeut.
Momenteel gaat het goed.
Het weer speelt daarbij ook een belangrijke rol.
Volgens mijn dokter woon ik in het verkeerde land.
Volgens mijzelf ook.
Warmte is een weldaad voor mijn stramme lijf.
Wij overwegen al een tijd lang een infraroodcabine aan te schaffen.

Het is en blijft zoeken naar grenzen en zo te leren omgaan met pijn.
Maar t blijft moeilijk omdat uitval van ledematen zo onvoorspelbaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge! Ik doe ook weer mee vandaag; geen druppel. Goh, wat was ik weer moe gisterenavond ben om 5 uur in slaap gevallen op de bank, om 7 uur brak wakker geworden en de hele avond de bankaardappel uitgehangen. Nog even op het forum gekeken maar niet de puf om zelf iets te plaatsen. Vreemd einde van de dag waarin ik heb genoten van het mooie weer en juist dacht daar veel energie van te krijgen.
Ben een eind gaan fietsen; onderweg even langs de markt om een lekkerbekkie te kopen en op te peuzelen op een bankie in de zon...helemaal goed B)
Wel even een JWW momentje gehad, mijn 1e sinds de STOP, toen ik in gedachte een reuze gremlin op een terrasje zag zitten..het kreng was naar me aan het wenken :devil: heb de andere kant opgekeken en ben doorgefietst.

@Spud Leuk dat je gisteren hier op de koffie bent geweest...wat zijn er toch veel raakpunten bij ons soort volk. Je bent nu een ADB'er in the flesh voor mij. :D

@Trees Hartstikke goed van je :present: Je hebt werkelijk alle zeilen bij moeten zetten, wat een mooie overwinning.

Alle andere ADB'ers die met hun ditjes en datjes, frusties en gremlins, gerommel in het hoofd en pijn in hun lijf de dag door moeten komen, wens ik veel sterkte. Er wordt hier nog al niet wat neergeschreven...je kunt niet zeggen dat we geen bewogen leven hebben; niets saais aan.
Verder alle mensen bedankt die hier teksten aanhalen waar we allemaal wat aan kunnen hebben...ik print wat uit de laatste tijd.

Spring zo op de fiets. Ontbijten bij mijn vriendin en daarna wandelen op de hei...lekker in de zon :rose:

Later!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy dat is zalig, een infraroodcabine. Ik ken het alleen van dagjes sauna, maar het is heerlijk. Zelf ben ik niet zo van het stramme, kan nog steeds een been in mijn nek leggen, maar ook voor de innerlijke mens heeft die doorstralende warmte iets helends.
Wel duur hoor! Visser worden op een Caribisch eiland en daar je dagelijks brood mee verdienen is misschien handiger. Twee vliegen in 1 klap: je zit de hele dag in de warmte en je eet nog gezond ook. Alleen wel van de zelfgestookte rum afblijven.

Ja wat jij zegt, je kan l*llen als brugman als iemand echt aan de drank wil, dat is heel waar.
Daarom vind ik het forum vaak zo goed, dat hier mensen komen als ze vrezen dat ze voorgaas gaan. En als je dan de volgende dag leest dat ze het niet hebben gedaan, dat vind ik geweldig.
En nog even over de AA: in dit forum zit geen enkel systeem, geen stappen, niks, alleen maar wat men zelf wil vertellen. Daarom vind ik de stappen van de AA ook wel goed, een handvat.
Maar op een AA-meeting kan je maar niet altijd binnenvallen, en op het forum wel. Dat is dan weer een voordeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, een goed gesprek waarin je het over elkaars gevoelens kan hebben zonder elkaar te verwijten is eng maar fijner dan wat er nu gebeurt. Ik raad je echt aan je zus uit te nodigen en het over verwachtingen en teleurstellingen te hebben.. want die zitten meestal achter het gevoel van gekwetst of afgewezen voelen... wie weet speelt je ziekte ook een rol, voor omstanders is dat ook heel moeilijk om mee om te gaan.. de machteloosheid, het idee iemand niet te mogen kwetsen omdat ie ziek is enz... dus ga in gesprek., of luister vooral naar haar en ga daarna in gesprek zonder jezelf te verdedigen of de ander te beschuldigen... heb je daar iets aan?

Tjonge ik heb een knallende koppijn maar ben blij dat het geen katerkoppijn is. Gisteravond was toch vermoeiend, met 10 mensen uit eten, evalueren, luisteren, praten, wijn laten staan, nieuwe plannen voor de buurt maken, ondertussen eten en dat 5 uur lang, thuis bijkomen dus te laat naar bed. Ik heb trouwens heerlijk gegeten, portugees, tapas ;) van vis en daarna sardientjes met aardappels en salade... ik was echt weer terug aan de Algarve waar ik vroeger vaak kwam.

wat ben ik blij dat ik helder al is het met koppijn opsta vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Vie

Animal dat is een mooie motor, maar waar laat je je bagage dan?



Waterdichte kanozak vastgestrapt op de passagierszit en een tanktas voor op de tank.

Zoveel neem ik niet mee.

1 paar schoenen
lange broek
sokken en ondergoed
paar t shirts
toilettas
Een korte broek.
regenpak.
creditcard.:D

voor de rest zal ik wel wonen in mijn leren motorpak. :D :D :D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Schandelijk laat kom ik mijn bed uitrollen :huh:, heb ik heb niet lekker geslapen,
veel dromen en in en uit bed.
Net belde mijn zus, ze komt samen met haar partner(vrouw) eten, gezellig.

Safi,
Wat een prachtig verhaal over"het verdriet en de hoop", ik was er ontroerd van en het is zo de waarheid,
echt heel mooi.

An,
Ja ik ben het met je eens ik zou ook hemel en aarde bewegen als er drank achter slot en grendel zou staan, dat heb ik niet, want ik woon alleen, maar kan me het goed voorstellen, net zoals bij Vie de wijnkelder.
Zoals vanavond komen mijn zus en partner, dan nemen ze zelf de wijn mee en wat over is nemen ze mee. Of ik gooi het weg.
Al heb ik er geen moeite mee als anderen drinken , ik sta nog teveel aan het begin om iets in huis te hebben dus dan moet het voorlopig maar zo, tot mijn terugval had ik wel wijn enz in huis voor bezoek, maar nu even niet.

Karinneke,
Goed dat je besloten hebt je zinnen te verzetten, het is mooi weer lijkt me heerlijk met die beesten buiten.

Rudy,
Je schrijven is weer heel herkenbaar, fijne dag bij je zoon!.

Vie,
Lastig de situatie met je zus, vroeger voelde ik mij ook altijd afgewezen door mijn zus, wij zijn door schade en schande wijzer geworden, wij hebben hier best wel veel over gepraat, en ik moet zeggen dat ik er nu nog weinig of geen last meer van heb.
Blijf bij jezelf in ieder geval :present:.

Verder iedereen een fijne dag, en ja ik doe weer mee,
Vandaag drink ik niet.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Vie


Hoe ga jij daarmee om? Ik bedoel, zit dat nog in je hoofd, dat je dingen met haar had willen uitpraten, of heb je er inmiddels vrede mee?



Ik schreef je dat extra, over mijn zus, omdat dit een traumatische ervaring voor me was en nog is. Ik hoop dat het jou niet overkomt. Het had alles te maken met het stoppen met drinken van mij. Ik veranderde van een gehoorzaam, onzeker type naar iemand die ineens een mening had. Mijn zus ging me dus ineens van alles zeggen wat me ontzettend onzeker maakte. Ik wilde het met haar uitpraten maar dat ging gewoon niet. Toen heb ik afstand genomen. Te lang. Na jaren kwamen we weer bij elkaar, maar de afstand en wantrouwen van mij bleef. Vorig jaar is ze gestorven. Nee, ik heb er geen vrede mee. Ik zou nu nooit meer zo lang boos of beledigd blijven. Het is zonde van de tijd.
(warrig verhaal: maar de kern is: als je stopt met drinken verander jezelf en de omgeving heeft daar vaak moeite mee en die moet zich ook veranderen/aanpassen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:devil: 45 minuten wandelen met het hondje tot aan en bakker en ........ bakker gesloten nou ja dan maar 45 minuten terug wandelen , het is wel frisjes en op sommige wagens lag er vries
animal prachtig reisgerief en een heel mooie reis heb jij uit gestippeld ikke wil mee , ikke wil mee ;)
vie zoals vele hier weten is mijn ma gestorven terwijl er woorden waren , er is geen mogelijkheid om het goed te maken , wat heb ik hiervan geleerd = dat ik het zo vlug mogelijk uit praat want men weet niet wat er komt en of er nog een morgen is succes
vele keren woorden menings verschillen niet uit gepraat door koppigheid van beide partijen
rudi heel juist bij mij mochten er 1000 mensen zeggen blacky drink aub niet als ik er zin in had deed ik het toch , nu weet en besef ik dat ik hulp nodig heb en ik aanvaard die ook
gisteren waren er twee van de drie nieuwelingen van vorige week aanwezig en ja dat doet een mens goed dat ook zij de juiste hulp nemen en ook aanvaarden , het voelt warm aan als ze zeggen ik heb de voorbije week niet gedronken
zo nu ga ik douchen en eens naar bredene met de wagen hopelijk is daar een bakker open ;)
hier al de ramen gelapt en gezogen , partner komt straks en mag toch wel zien hoe goed ik mijn plan alleen trek
rudy geniet van je zoon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

GoeieZonnigeMorgen allemaal!

Tapas, goed gedaan gisteren, toppie!

Trees, hoe is dat, met een veer naar bed?:D

Safi, succes/sterkte vandaag, geniet maar lekker van je pizza!

Cheyenne, je klinkt wel stevig, hou vast...maar ik dacht dat je ontlagen was?

Blacky, hier een lekkere massage voor je {{{{NEK}}}}

Karinneke, ach die reaktie van je gisteren, maakt toch niks uit, je was gewoon super-emo door alles.
Probeer een beetje van de zon te genieten vandaag, is goed tegen je depressie!

Charlie, hoe was de paling? Waar heeft-ie in gezwommen?

An, wow, jij moet lekker uitgerust zijn! Heerlijk toch zo lang slapen...

Vie, jammer die onenigheid met je zus, hou het deurtje open en blijf bij jezelf, dan komt het wel goed.:present:

Flower, werk ze, en goed dat je gisteren niks hebt gedronken. Yoga misschien een optie voor je? Ook voor Vie trouwens??

Rudy, je mag wel een stukje appeltaart komen brengen hoor, als je toch bezig bent :D

Animal, WAUW, wat een scheurijzer! Mooie trip ook...ben een beetje jaloers op je hoor...

Har, gremlin weerstaan, toppie! Fiets ze, vandaag, doe de groetjes aan de hei van me...


Hier gaat alles lekker, droger dan droog, slapen gaat goed, dochter is helemaal gewend aan haar beugels...
Straks ga ik ook even de zon in, voor je het weet is het mooie weer alweer voorbij..

Allen een fijn weekend gewenst!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ja, je hebt gelijk. Het is gewoon wat verwarrend momenteel, omdat zij nu komt met al die keren dat ik haar heb laten zakken. En dat ik haar nu ook weer niet toelaat in mijn ziekte. Dat ik haar weer buitensluit. Het geeft allemaal wel te denken.
Daarbij komt, dat ze zelf niets met alcohol heeft, nooit gehad ook, maar wel jarenlang getrouwd is geweest met een man die alcoholist was. Ze haat verslavingen, depressies en (in haar ogen) andere zwaktes. Ik heb haar, toen ik stopte, eerlijk gezegd wat er aan de hand was. Zij is zo'n type van: nou, als ik er voor je wil zijn dan zet je al je emoties en verslavingen maar gewoon even opzij.
Tja, zo werkt het dus niet helemaal. Jammergenoeg, ik zou wel willen dat ik gevoelens opzij kon zetten.
Zij vindt nu dat ik haar niet belangrijk genoeg vind. En het is een schat van een meid, ik verwijt haar niet dat zij het niet begrijpt. Het is allemaal wel wat pijnlijk en lastig.

An, ik zend jou een :heart:, want woorden zijn er niet voor dat gevoel dat je nog zoveel had willen zeggen en dat het niet meer kan.
Maar ik wilde je niet depri maken hoor, je zat net zo lekker in je velletje. Wat voor leuk uitstapje ga je vanmiddag maken?

Cacao, ik yoga wat af. Blijkbaar moet ik gewoon accepteren dat ik een zenuwpees ben en nooit stil kan zitten. Als het maar zonder drank is. Alles ok met jou?

Albi, foei toch, langslaapster. Naar om zo slecht te slapen, je moest natuurlijk even wat inhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...