Spring naar bijdragen

helpende gedachten

albertina

Aanbevolen berichten

karinneke beetje positief denken over ons eigen doet heel veel .
maar als het jou een troost mag wezen ik kan ook maar de laatse tijd een heel klein beetje positief over mijn eigen denken en ik weet dat ik nog veel werk aan mijn winkeltje heb maar het helpt enorm om te denken " ook blacky mag er wezen "
pippi bij mijn weten mis ik niets neen , heb twee armen en twee benen , alles van alles bijna twee ;)
deze week was ik naar dr fhil aan het kijken en het ging over transgenders , amaai was daar een meiske zoals ik die haar borsten eraf wou laten halen ???
en pippi wat is er mis met je tandvlees ?? ik heb dat ook regelmatig dit komt als ik niet genoeg eet of vitamienen binnen krijg , dus pippi fruit en groenten eten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 188
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

positief denken.. positief denken... positief denken... positief denken...positief denken...

Probeer het maar eens, nuchter. Soms valt het mee, soms tegen...

Voor het eerst blij, dat ik een paar mnd geleden die baan heb opgezegd. Had lange tijd iets van; wat heb ik gedaan, weer laten zien dat ik het niet kan...
Dan maar wat minder geld, ook al kunnen we het goed gebruiken. Eerst ik. En écht, dat is al heel wat, dat ik dat zeg. Het hoeft niet finaal af, maar een beetje klaar voor de nieuwe stap moet ik wel zijn.
Eerst mijzelf op orde en de wereld hier thuis, da's al moeilijk zat. Even het teveel aan stress doodgewoon vermijden. Hahaa! Loslaten dus! Het gevoel begint heeeeel langzaam binnen te druppelen. Je moet het wel toelaten, jezelf er open voor stellen. Mén, ik was ook zo gesloten als een oester, terwijl een ieder meestal het omgekeerde denkt. Wie houdt wie al zolang voor het lapje...

Ik hoop dat het je lukt Karinneke, ik denk het wel. Probeer maar eens wat meer aan jezelf te denken. Part of the healing... Potdorie, het allerbelangrijkste begin!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

neee, geen sorry zeggen, maar vertellen wat er vandaag wel goed ging en leuk was!!

heb je genoten van het weer? hoe ging het met de beestjes?
wat heb je WEL gedaan vandaag? wat ging er goed?
want als je de aandacht alleen maar legt op wat niet goed ging kom je in de negatieve spiraal, als je die zelfde aandacht ook gaat geven aan wat wel goed ging (zonder de zin:.. maar het kon vast beter) dan ga je je vanzelf ook beter voelen.. klinkt raar maar het werkt wel zo.
Probeer gewoon eens elke avond voor jezelf te overdenken wat er die dag goed is gegaan... als je je daarin traint ga je je vanzelf wat meer daarop focussen.

daar gaat het om Karinneke, niet om wat er allemaal fout gaat!! want daar zijn wij vaak sterren in, alleen maar naar het negatieve kijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ben ik met je eens Marjo, eerst aan jezelf werken, als je net gestopt bent met drinken. Het is hard werken, vaak confronterend, en kost heel veel energie.
Natuurlijk is het gemakkelijk gezegd dat je daar de tijd voor moet nemen. Er moet natuurlijk toch geld binnenkomen, en een uitkering krijgen en houden is tegenwoordig niet zo gemakkelijk. Je hebt onderhand een dagtaak aan het solliciteren, volgen van reïntegratietrajecten en verantwoorden van je werkloosheid, en dan kun je er nog niet eens van rondkomen. Maar toch, als je toch al in de sh*t zit, kun je de tijd die je hebt beter besteden aan jezelf uit de put trekken en een nieuw leven opbouwen. Het betaalt zich terug, want als je zelf in balans bent, nuchter en realistisch in het leven staat en een nieuwe rust gevonden hebt, dan kun je ook alle uitdagingen die zich voordoen weer beter aan. Een mogelijke nieuwe baan is dan geen bron van stress en jezelf moeten bewijzen meer, maar een nieuwe uitdaging waar je naar uitkijkt en waar je zin in hebt. Een sollicitatiegesprek geen vuurproef, maar een gelegenheid om op basis van gelijkwaardigheid te bekijken of een potentiële werkgever en jij elkaar iets te bieden hebben.

Wat betreft positief denken betreft ben ik het wel en niet met je eens Marjo. Natuurlijk is het goed positief te denken, maar als je mentaal in een heel diep dal zit ben je daar niet toe in staat. Ik heb dat zelf meegemaakt, het was geen kwestie van onwil maar van onvermogen.

Ik heb een beetje de indruk Karinneke dat jij ook in zo'n dal zit, en dan is het beter hulp te zoeken om daar eerst uit te komen voordat je je weer op de eerste de beste vacature stort. Het lijkt mij helemaal geen slecht idee om niet alleen naar de dierenarts te gaan, maar ook een bezoekje aan de huisarts te maken om eens te praten over wat er allemaal mis gaat de laatste tijd, het stoppen met drinken, en wat dat allemaal met je doet. Heus, je kunt hulp krijgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Har, ik stel het op prijs, dat je op vrolijke toon een foutje verbetert. Ik heb ook zo mijn beperkingen.
Hier was sprake van " een te snel schrijven", maar dat had je begrepen. Je ziet me toch wel voor vol aan.
Maar je brengt het met verve, dus er rest slechts waardering!
Als je maar niet denkt"hij is aangeschoten".
We kunnen tegen een grap.

Har ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot ongeveer vorige week had ik vrijwel alleen maar negatieve gedachten. Het niet drinken stelt mij in staat om ruimer te denken. Om oprecht te zijn. Naar mezelf. En dat mist zijn uitwerking niet op degenen die vlak naast mij staan, ik zie het voor mijn ogen per dag beter gaan. En dat blije gevoel in mezelf veroorzaak ik zelf door niet meer te drinken en daardoor met een helder hoofd (nou ja, boordevol afgeschreven materiaal) alleen al te denken aan verandering. in kleine cirkels, die ik aan kan. Ze worden vanzelf groter, net als het steentje dat je in het water gooit. En dat is voor mij persoonlijk de ontdekking van de eeuw!

Bedankt Anna, dat je me daarin gelijk geeft. Dat is voor mij een teken dat ik op de goede weg zit en het motiveert me om door te gaan.

Ik hoop dat je rust in je hoofd vindt, Karinneke. Door voor jezelf te kiezen is het ook makkkelijker hulp te aanvaarden als je die nodig hebt. En daarin geef ik Anna dan weer gelijk! Sterkte meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje heeft gelijk Karinneke. Er wordt hier in ruime mate geklaagd en gejammerd. Ook jij mag je aandeel daar in hebben. Het is ook een beetje de essentie van het forum, de boel er uit te gooien.
En dat is ook jouw recht. Het heeft als het ware'voor sommige' een helende functie. Dus schroom niet.
Wie niet wil lezen, scrollen!!!!

Groetje, en kijk naar de mooie dingen, die zijn er ook. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geniet morgen van de zon Karinneke en laat al je muizenissen (niet verkeerd bedoeld) voor wat ze zijn.
Neem de tijd, niemand die jou achter je broek aanzit.

@Soothe Nee, kerel geen moment in me opgekomen dat je een taalfout door de drank maakte :)

(Verlate reactie, net 1/2 uur aan de telefoon gehangen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ik duik met mijn achterwerkje mijn bedje in ;)
hondje zal wel in mijn schoot komen liggen
bedankt voor jullie gezelschap van ieder leer ik iets , soms van waar ik kom en naar waar ik mag gaan
morgen is het vroeg dag want heb een afspraak om iets te gaan bekijken om 9 uur ppff kon het niet vroeger
slaapzacht allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...