Spring naar bijdragen

Donderdag 14 februari 2008

water

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 230
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

But there was always the curious mental phenomenon that parallel with

our sound reasoning there inevitably ran some insanely trivial excuse for

taking the first drink. Our sound reasoning failed to hold us in check. The

insane idea won out. Next day we would ask ourselves, in all earnestness

and sincerity, how it could have happened.

-- Alcoholics Anonymous, page 37

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, allemaal

Allereerst, Happy Valentine:heart:.

@water,
Ja hoor ik doe weer mee, ik houd het droog vandaag!

@Corinne,
Sterkte meis, je bent dapper :present:

@knuffie,
Wat erg voor je dat je deze confrontatie moest meemaken,
zo onverwacht, echt ik leef met je mee.

@sammy,
Wat jammer dat je de 1e niet kon laten staan, hopelijk begin je vandaag weer opnieuw,
het is idd heel erg als mensen niet luisteren en alleen zichzelf horen praten. :angry:

@Blacky,
Gefeliciteerd met je iegen plekje, ben een beetje jaloers.;)

@Spud,
Hoe gaat het op je werk?:D

@Vie,
Ik hoop dat het goed met je gaat.

@Tapas,
Werk ze vandaag, jouw reacties zijn altijd zeer waardevol, al zijn ze van betrekking op een
ander ik leer er steeds weer van, thanx. :)

@Houtje,
Beterschap heb je wel tijd om ziek te zijn?;)

@Dory, Floortje Tasseke, Sterk, Soothe, Cacao, Har, Orleando, Pippi,Marieke,An en alle anderen die ik ben vergeten,
Fijne dag doen jullie ook weer mee?

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,

Ook ik doe weer mee, ook op valentijnsdag! Ik voel me heel sterk vandaag. Ik wens iedereen eveneens de kracht toe om vandaag ADB te blijven!

Een extra valentijnsknuf voor knuffie vandaag! Doe weer mee knuf, en kies vandaag weer voor jezelf! :heart:

Zo, en dan nu maar weer (valentijnlijk) naar mijn werk :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ja het is valentijn, helemaal vergeten.
Dochter haalt al weken het bloed onder ieders nagels vandaan.
Het spijt me erg te moeten melden, maar we hebben een "front"moeten vormen..
Het loopt werkelijk de spuigaten uit, er is geen enkel respect.
Pippi, ik voel heel erg met je mee, ik heb het gisteravond met mijn man kunnen bespreken, en samen hebben we voor een "passende straf"gekozen. Huisarrest. Pff, en nu moet ik sterk zijn...
Écht ik moet er nu niet aan denken dat ik dit helemaal in mijn eentje had moeten oplossen, vind het al zwaar dat man aan het werk is en ik er overdag alleen mee moet dealen. Maar ik kan het vanavond weer met hem bespreken.. sterkte met je Pietje vandaag.
Het voelt rot, ik betrek het op mezelf, heb een hekel aan ruzie. Maar dit kán gewoon niet, dat ze als een viswijf tegenover me staat te schreeuwen... Grenzen stellen!

En ook nog "droog"grenzen stellen, nee júist droog!
Ik hou het droog vandaag, absoluut!Laat dit geen trigger zijn..

Happy, dry valentijn.
Hoef ik me morgen dát iig niet af te vragen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo boeren, burgers en buitenlui....

De laatste paar dagen heb ik heerlijk van het zonnetje genoten, én van mn kleinkids.
Ben nu officieel Oma gedoopt door de kleine man, dus heb hem en zn zusje eens schandelijk verwend
met geld dat ik anders "verzopen" zou hebben:D
Ook de eerste nachtdienst van de 6 zitten er weer op en de boodschappen zijn binnen, ik kon rustig langs DE schappen lopen, moest geen eens aan alcohol denken, nee, ook niet om te drinken.
Allemaal een hele fijne dag, degenen die het moeilijk hebben heel veel sterkte toegewenst!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey goedemorgen allemaal,

het begint ondertussen een hele kluif te worden om bij te blijven lezen. gezien het feit dat ook mijn dochter alleen met haarzelf bezig is, hebben wij na 16.00 uur een bezettingsprobleem op de computer. dit houdt in dat ik de moed heb opgegeven en dat mijn dochterlief denkt dat het haar computer is. Heb al ruzie als een nummer van andere hazes download.

maar goed,. ik dwaal af

blacky, helemaal top een caravan, kan je heerlijk bijkomen en genieten.
spud, even door blijven zetten met je cursus, de week is bijna voorbij en maandag mag je je handen laten wapperen
pippi, laat die kerels toch het h&h krijgen en misschien de volgende keer met iets minder overgave jezelf erin storten.

voor iedereen met kinderen...................:devil: ach tja, je blijft ervan houden he????

knuf, ik heb er eigenlijk geen woorden voor, maar een :heart: van mij!

voor mijzelf;
ik heb besloten dat ik niet blijf dwalen in die donkere dalen
ik zoek de zon en de zee, wie doet ermee

Verder ga ik mezelf heerlijk voorbereiden op mijn tweede sollicitatiegesprek, een zonnebankje een maskertje (niet de was vergeten anders heb ik geen nette kleren, ook nog even de strijkbout zoeken, ben ik een jaar kwijt, toch nog nog stress!!!) en verder even heerlijk inlezen.

groetjes en een :rose: voor deze grijze dag
tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bon dia adb,ers,
weer niet zo lekker geslapen grgrgr pijnlijke buik , voorgerechtje zeker :huh:
was op tijd wakker en smsje naar partner gestuurd , pas nadien zag ik in mijn mail box een mailke met happy valentine amaai de eerste in 13 jaar denk ik ;)
knuffie sterkte meer kan ik niet zeggen .
charlie je gaat goed he :present:
apartementje is al gekuist en nu een boswandeling met het hondje
tot later
ik laat het eerste glas vandaag staan doen jullie allemaal met mij mee ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt tijd voor aktie,
maar ben nog steed niet vooruit te branden.
Er hoeft maar iets te gebeuren,, en poef! Lamgeslagen...

Wou dat ik eens sterk kon zijn, buiten het niet drinken om.
Misschien moet ik mezelf wel een tijdje forum-ban geven.
Zuig en trek natuurlijk veel te veel...

Op zoek naar de sterke vrouw in mijzelf.
Ik wou dat ik jullie beter kon helpen, maar sorry, ik moet eerst mezelf helpen.

Pippi ik lees, ondanks alles wat je voor je kiezen krijg, veel levenslust in je schrijven.
Zou mezelf misschien wat meer Pipilotta-kracht moeten gunnen...

Dus je kunt nog vlechtjes maken? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, dag 10? dat is goed joh! doorgaan!!! en maak een plan voor de komende ochtenden dat je uit de nachtdienst komt, dat zijn jouw tricky momenten. Gelukkig is er dan altijd bezetting op het forum dus maak daar gebruik van!

Marjo, misschien is dit een manier van je dochter om je opnieuw af te tasten of haar boosheid te uitten over de tijd dat je nog dronk. Zou je daar met haar over kunnen praten? Als jij verandert is het voor de mensen om je heen soms moeilijk om dat te accepteren. Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar het zou zo maar eens kunnen. Je dochter heeft opeens een moeder die sterker wordt en voor zichzelf zorgt.

Tina, dank je wel

Zo, nog even wat mails de deur uit, wat foto's uitzoeken en dan werken.
Tot vanavond maar weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik over de perikelen in gezinnen met kinderen lees, vraag ik me af of ik toendertijd in het gezin met mijn eigen kinderen de drank had kunnen weerstaan.
Ik denk van niet, want de confrontatie met mijn kinderen bracht steeds een enorme zucht met zich mee.

En daarom chapeau voor allen die dagelijks geconfronteerd worden met leuke lieve aardige maar ook met vervelende, lastige sjagrijnige kinderen, die zoals Marion schrijft je het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen en het toch droog weten te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

charlie,

als eerste van harte met je omaschap!!!:musicnote:

voor wat deze lettercombinatie betreft..... ik heb af en toe het gevoel dat dit een training is......
door alle alco inname zijn de grijze hersencellen iets wat verward
dit is waarschijnlijk een manier om te trachten die grijze cellen weer in het gareel te krijgen.
moet dus ook regelmatig naar de topic "forumtaal"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen lieverds!

Even een hele goeie mooie lieve Valentijnsdag aan jullie wensen!!!!:heart:

Ik ben niet veel op het forum de laatste paar dagen, ben ook helemaal niet bijgelezen.
Ik heb het erg druk oa. met een nieuwe vrijwilligersjob, vertel ik binnekort nog wel over, want ik moet zo alweer weg voor iets anders.

Het gaat super met mij, geen trek, geen gedachtes aan alcohol.
Ik moet van mijn behandelaar iets leuks voor mezelf kopen, mezelf belonen en welke dag zou nou beter zijn dan vandaag?
Wordt wel een lastige taak....

Ook een goeie opdacht voor jullie, jezelf belonen!

Iedereen sterkte, succes, beterschap enzovoorts, ik denk aan jullie en ga snel weer bijlezen anders is het niet meer te overzien vrees ik.

:heart: Cacaotje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nok nok nok

Goedemorgen!!!

Ahum, mag ik even vanaf deze plek .......
Iedereen bedanken voor alle vriendschap, steun, opwekkende berichtjes aanmoedigingen,
crisistelefoontjes midden in de nacht (ja ik weet het nog), leuke berichtjes, grapjes, maar vooral, ook al is het virtueel

D E V R I E N D S C H A P DIE IK HIER HEB GEVONDEN.

Ik heb nu een mannetje of 11-12 van jullie life ontmoet, en jullie zijn allemaal echt vrienden en daar voel ik me RIJK mee.

Goed, over tot de orde van de dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach rudy bedankt voor de opsteker!!! (ben best wel een beetje peuneveu)

Marjo, succes vandaag! Ik herken het dondersgoed, alleen ik was nooit sterk genoeg voor huisarrest want dan strafte ik mezelf ook. Mijn dochter is bijna zestien en denkt dat zij gelijk is aan mij, zij denkt dus ook dat zij haar eigen regels kan opstellen en als ik daar in het verweer tegen kom, dan is leiden in last. Van de week wees iemand mij erop dat ik al die jaren tijdens het drinken haar ook als volwassene heb behandeld en dat je de klok niet zomaar kan terugdraaien en nu omdat je nuchter bent haar weer als kind kan behandelen.
Dat vond ik in de eerste instantie bespottelijk maar na het laten inzinken moet ik toch eerlijk toegeven dat dat zo is.
Ik heb van de week een heel eerlijk en open gesprek met haar gehad en ik werd echt niet vrolijk van alles wat zij mij kwalijk neemt. in de eerste instantie werd ik zelfs kwaad over haar kwade en boze gevoelens maar nu hebben we gezamelijk besloten dat we een soort van bondgenootschap hebben maar dat ik wel de leidende figuur ben.
zij wil zelf ook wel af van dat grote gedoe maar heeft geen vertrouwen meer in mij. dat is schokkend!
Langzaam aan komen we een stuk verder. Ik zal moeten accepteren dat er geen moeder kind verhouding is maar haar volwassen behandelen en bij ons is dat alleen mogenlijk door heel veel te praten en elkaar de goede maar ook de negatieve kanten te laten zien. daar vanuit kunnen we dan een oplossing zoeken.
maar ja, de wijsheid heb ik ook niet in pacht en enige wat ik kan doen is mijn eigen probleem erkennen en mezelf beseffen dat dit invloed heeft op mijn kind

tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...