Spring naar bijdragen

zaterdag 16 februari 2008

blacky

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har waarom scheer je de boel bovenop niet gewoon kaal? Hoef je je ook geen zorgen meer te maken om je tonsuurtje. Vind jij trouwens zo'n franse kalot niets voor jou?
Wat ik wel erg vind, is als mannen er niet aan willen dat ze kaal worden en dan van die slierten dwars over hun hoofd gaan kammen, met een beetje vet om het vast te plakken.

Ik heb niets tegen ditten en datten, daar is het forum ook voor. Soms schrijf ik wel eens wat, dat voor mij heel belangrijk is en daar krijg ik dan geen sjoege op. Zoals vandaag, dat mijn vriend de wijnkelder op wil doeken. Hij kan er dan lacherig over doen dat hij het niet voor mij doet, maar ik voel me daar niet prettig bij.
Nou, ook best als daar op dat moment geen aandacht voor is. Het forum is er niet alleen voor mij, en misschien stel ik mijn hulpvraag dan niet duidelijk genoeg. Andere keren krijg ik weer wel heel veel vriendschap.
De onderwerpen die hier rondgaan interesseren mij ook niet altijd even veel. Dat is nog geen reden om te gaan zeuren dat het ineens een margriet-achtig gehalte heeft gekregen. Een ander kan iets wel weer heel belangrijk vinden of daar mee zitten, of er gewoon maar even over willen praten.

Orleando ik heb zelf geen kinderen, tegenwoordig wel een soort van kleinkinderen. Ik vind je dapper dat je naar de moeders bent gestapt, dat is nogal wat. Dat had je vast niet gedurfd met een drank-kegel voor je uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Spud, of een haarstukje, dat is helemaal komisch.

Hoe is het inmiddels met je nare gevoelens over mens-zijn na de film die je zag? Wat voor film was het eigenlijk?
En gaat het nog steeds goed met de wederzijdse toenadering van [katje], ben de naam vergeten, en jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, de wijn kelder weg?Dan moet ie toch wel errug veel van je houden.
Een fitness ruimte is nooit weg en heel leif dat hij zegt dat ie het niet voor
jou doet.
Da's nou echte liefde:heart:.
Maar je zal je wel bezwaarde voelen;), niet doen gewoon accepteren, die bezordheid.

Heb net zo'n mooi film gekeken, "Hable con ella"nou ik had dozen tisseus nodig,
lekker ongenuanceerd snotteren':huh:.

Nu ga ik al naar bed want ik voel me vreselijk grieperig ik heb geeneens zin om te
eten, nou dat wil wat zeggen.

Verder heb ik niets van hoog niveua te melden

Allemaal een fijne avond.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albi ga dan maar lekker dommelen, voel je je nog zo ziek? Maak je wel eerst een heerlijke warme kwast voor jezelf? En denk er om, eerst even warm douchen en je lekkerste pijaamaatje aantrekken en een doos vol zakdoekjes naast je neer zetten voor het snotteren. Weet je wat ook leuk is, ook al heb je geen trek in eten, ik weet niet of je beschuitjes in huis hebt. Maar ook nog een bord vol beschuitjes met boter en kaas naast het bed. Morgen moet je dan je hele bed weer verschonen omdat je niet in de kruimels wil liggen, maar voor 1 avond is het wel knus.
Welterusten lieffie! En veel beterschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
Dat is toch geweldig opgelost als je vriend de wijnkelder op wil doeken? Moet een mens dan altijd maar overal tegen kunnen? Als er een beetje hulp op je pad komt zou ik zeggen: accepteren!
Maar misschien oordeel ik nu te snel en kun je uitleggen waarom je je er niet prettig bij voelt.

Mijn moeder heeft ook door dat ik niet meer drink. Ze zei: ben je lid geworden van de blauwe knoop? Ik zei ja en toen moesten we allebei heel hard lachen.
Viel me niks tegen.

Ik ga even wat shoarma naar binnen schrokken,

later,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nah, Kate, dat is ook zo, het is gewoon mijn eigen idiote gevoel dat ik een ander niks voor me wil laten doen. Misschien moet ik ook maar eens leren om anderen lief voor me te laten zijn.

Leuk, die ervaring met je moeder! En eet smakelijk.

Ik ga er ook even uit, heb spinazietaart gemaakt. Gunst, van wie heb ik dat recept toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond allemaal,

Gisteren was ik toch mezelf helemaal kwijt, helemaal het spoor bijster.
Heb daardoor nogal onrustig geslapen. Tenminste dat denk ik, want mijn bed was een puinhoop toen ik wakker werd en ik voelde (en voel) me een uitgewrongen badhanddoek.
Vanmorgen en vanmiddag ben ik druk bezig geweest om eens e.e.a. op te ruimen in mijn hoek. Al ben ik verre van klaar, het is wel te zien.

Ik voel me wel iets beter dan gisteren.

In afwachting van het avondeten zit ik nu hier even e-mail e.d. te lezen.

Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Estrella: ja ik kan me je gevoel helemaal voorstellen

Orleando: ik hoop je vanavond nog te lezen. Eten we samen een waterijsje, ok?

Corine: tot straks.

Hier is het hommeles. Ik was zoooo woedend dat hij met die whiskey aan kwam zetten. Maar ik heb niks gezegd. En ik moest toch weg. Heb ik zitten nadenken, en het is voor mij onbegrijpelijk dat hij zo iets doet. Dus ik kom thuis en ik giet het spul door de gootsteen. Heeft hij niet gezien (nog niet) en ik zeg dat ik vanavond niet mee ga. Ach het is een kwestie van tijd. Maar ik voel me nu wel harstikke k..
Ik wil niet, ik zal niet .... Wat is het toch lastig allemaal. Ik baal hier zo van he.
Ik drink vandaag echt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
ik kan me me voorstellen dat jij er niets van begrijpt. En hoe zouden wij het moeten begrijpen, omdat we de situatie niet kennen???
Ik hoop dat je afstand kan nemen!!
Boos worden lijkt me niet helpen hier. Er boven staan wel! Lijkt me alleen heel moeilijk.
Gebruik niet teveel energie voor woede, die nergens toe leidt!!

Sterkte!! Hou vol!! Je bent een kanjer!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem: dit is zo'n eenzame strijd. Moeilijk ja, als je de situatie niet kent. Maar ik zit me hier rustig te houden met al die kinderen. Wat er aan het gebeuren is, is natuurlijk niet nieuw voor mij, maar oh zo gevaarlijk. Als ik drink dan houdt mijn man me nauwlettend in de gaten en drinkt hij zelf nauwelijks. Drink ik niet, wat ik hem ook heeeeeeeel duidelijk heb verteld, dat ik echt stop, dan gaat hij op stap, nodigt hier vrienden uit en gaat zitten drinken en haalt nu n.b. die drank voor mij. Hij weet verdomde goed dat ik vanaf 28 december geen druppel meer heb gedronken.
We zijn gewoon helemaal een fout stel. We moeten uit elkaar, maar dat schreef ik al eerder. Daar wil ik het nu ook niet over hebben, want dat is in 'wording'. Ik moet gewoon volhouden en mijn plannen zorgvuldig uitwerken. GEDULD. Ik voel wel heel duidelijk hoe harstikke alleen je staat hierin. Ik betrek de kinderen er niet in, praat er niet met hen over. Heb ik wel eens geprobeerd, maar dan draaien ze zich om, ze willen er niks over horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve An,
Het enige wat we hier kunnen bieden is de ruimte om je verhaal te doen!
Je man is duidelijk bang dat je te sterk wordt. Getuige het feit dat hij bijna niet drinkt als jij dat wel doet.
M.i is hij bang van jou en dat je te sterk wordt. Daar heb je niet veel aan, behalve het feit dat je in ieder geval het proces doorziet.
Weet in ieder geval dat wij achter je staan en je zoveel mogelijk zullen steunen!
Ik ben in gedachten bij je!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, sterkte. Blijkbaar weet je zelf al wat je met de situatie wil, alleen is nu niet de goede timing. Oke.
Hou vol, blijf doen wat jij denkt dat goed is, stel jezelf niet teleur, dat is het belangrijkste.
Alcohol als machtmiddel binnen een relatie... duidelijker kun je het niet hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem: dank je. Ja ik ben blij jullie gevonden te hebben, want zonder was ik allang fout gegaan. En al heel vaak. Het klopt helemaal wat je zegt. Het is een machtsstrijd geworden. Als ik aan het drinken ben en dan bedoel ik Echt drinken, dan ben ik niet veel waard. Dat wil hij dus ook niet. Hij vindt dat ik gewoon af en toe moet kunnen drinken, want dat is wel zo gezellig. Maar dat kan ik dus niet. Als ik helemaal niet drink, dan word ik sterk. Dat klopt. Dan kan je dus geen loopje met me nemen en zeg niet overal ja en amen op. Het ene werkt niet en het andere ook niet. Zeker het ontlopen van feestjes en dergelijke vindt hij dus helemaal vreselijk en het erge is hij begrijpt daar ook helemaal niks van. Wat ik wel weer kan begrijpen, maar ik moet nu gewoon voor het niet drinken kiezen.
Ik vind dat ik in een onmogelijke situatie terecht ben gekomen. Eigen schuld dikke bult zal ik maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water: je bent een man: volgens mij heeft het ook met seks te maken. Je kent het spreekwoord 'drank in de vrouw ..... ' . Niet dat ik zonder drank niet wil vrijen, maar als het zo overduidelijk is en iemand mij, wetende welk alcoholprobleem ik heb, dan toch zoiets doet... blijft voor mij NIET TE begrijpen...
Ach het is gewoon naar de knoppe hier. Zo zie je maar wat drank uiteindelijk doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, wat moeilijk voor je deze situatie. Denk aan jezelf en hou vol :present:
Het is jouw leven en jouw beslissing dat je niet wilt drinken. Al zet-ie een emmer wishkey voor je neus (bwuh... ik word al onpasselijk bij het idee).

Corinne ik hoop dat je jezelf weer terugvindt :):rose:

Ik ga nog even een stukje in het Big Book lezen en me daarna installeren voor idols.

Fijne avond,

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke: hij is zeker op de hoogte. Vijf jaar ging ik trouw elke week naar de AA. Daarna een terugval. Die maanden sprak hij me er ook op aan dat ik weer teveel dronk. Hij werd er zelfs boos om. Met hem gesproken dat ik moeite heb met stoppen. Toen in augustus vorig jaar heb ik me hier aangemeld. Dat heb ik hem niet gezegd, omdat ik dat voor mezelf wilde houden, maar hij wist heel goed dat ik bezig was met het stoppen. Ach ik ga er maar weer over ophouden.
Marieke jij drinkt dus al ruim een jaar helemaal niet meer? Het klopt he, dat heel veel angsten gewoon over gaan.

Water: dank je, soms denk ik dat ik het niet meer helder zie en dat ik spoken zie.

Kate: precies, ik blijf ervan af. En ik ga lekker voor de tv zitten vanavond, zo lekker puh.... ze kunnen me allemaal wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie zijn echte lieverds. Hij komt net weer terug en heb hem weer vriendelijk maar uitdrukkelijk gevraagd a.j.b. geen flessen drank voor me te kopen, omdat ik niet drink en dat ook niet meer van plan ben. Dat dit al de zoveelste keer is dat ik hem dit vraag en of hij dat ook gaat onthouden. Want weet je 'ik ben een alcoholist' en de inhoud van de fles zit nu in 't riool. Tja, je kan maar duidelijk zijn.
Pijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, hier ook een :present:
Blijkbaar ben je nog niet duidelijk genoeg geweest, want zolang als ik jou nou lees op het forum, ben je al bezig met flessen door de gootsteen kiepen. Misschien gewoon niks meer uitleggen? Die man van jou lijkt me pienterder dan hij zich voordoet, die snapt heus wel dat jij niet meer wil drinken. Ik sluit me bij de vorige sprekers aan: hij is bang voor een nieuwe situatie, want dan moet hij zelf ook veranderen. En oei-oei, dat is eng!
Trouwens vrijen met een man die niet 100% zijn best doet voor me (en dus ook voor zichzelf) heeft me altijd tegengestaan. Dat heeft verder niet zoveel met drank op zich te maken, maar wel met het feit dat je er voor elkaar bent, dat je het beste met elkaar voorhebt, en dat je open en dapper tegenover elkaar staat. Spelletjes spelen of machtsstrijden binnen een relatie heb ik een bloedjehekel aan. Dan is seks voor mij ook meteen een no go. Niet om te straffen, maar omdat ik er dan echt geen zin meer in heb.
Maar dit laatste terzijde.
Ik hoop dat je er toch nog een zo prettig mogelijke avond voor jou uit weet te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...