stien Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Anna, jammer dat je het zo ervaart.Ik denk dat er inderdaad zaken veranderen, zelf voel ik dat ook. Maar zoek het niet in het forum.Weet je nog hoe je je zelf voelde toen je pas gestopt was met alco?Ik heb ook dagen dat er niet op mijn berichtjes wordt gereageerd. Maar er zijn ook dagen dat datwel gebeurd. Er zijn momenten dat er mensen aanwezig zijn die je al langer kent maar soms ookmensen die nieuw zijn.Toen ik net gestopt was, las ik vaak de berichtjes niet goed. Ik kon mij slecht concentreren. Ookreageerde ik vaak op dezelfde mensen terug. Soms heb ik ook het gevoel als ik een moeilijk moment heb, dit hier niet te kunnen melden. De gedachte speelt dan, Jij, hoe kun jij het nu moeilijkhebben na zo'n lange tijd, ach jij red het wel. Och, wil je ook aandacht. Tja, en toch heb ik het afgelopendagen gemeld, ik was hyper, en er werd wel degelijk gereageerd. Het is mijn eigen invulling diemij weerhoudt hier te schrijven.Zelf heb ik wel het gevoel meer af en toe lezen en minder schrijven. Als je pas stopt met alcohol is het veelvuldig ventileren ook zoals onbenulligheden in een anders ogen van belang.Dat heb ik destijds ook gedaan. Nu ik wat langer droog sta krijgt mijn dag ook een wat andere invulling en kom soms niet eens tot lezen toe. Maar blijven lezen is voor mij van belang om allert te blijven.En soms, vind ik het gewoon leuk om hier te reageren en dat mag en kan.De scroll knop zit er overigens nog steeds. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Goeie middag allemaal,Ik heb niets te melden en eigenlijk geen zin om de draad te lezen.Het positieve gevoel dat ik gisteren ervaarde, wil ik vandaag nog zien vast te houden.Ik heb daar vandaag iets anders voor nodig dat het forum, nl. verder gaan met opruimen van mijn papierwinkel.Aan het eind van de dag komt ik vast nog even langs.Ik hoop dat jullie het vandaag goed met elkaar kunnen vinden.Ik zie weliswaar geen mijlpalen vermeld vandaag, maar toch iedere dag is er een, dus voor iedereen een .Sterkte voor hen die het moeilijk hebben of krijgen (liever niet natuurlijk).Beterschap voor de zieken. voor iedereen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Hallo...goedemorgen Nederland.Ten eerste Orelando gecondoleerd met het plotselinge overlijden van je vader.Ik wens je veel sterkte in de komende dagen.Sorry dat ik jullie gisteravond lastig viel met mijn zware gedachten.Ik wil niet beweren dat ze nu weg zijn maar ik ben zo aan ze gewend dat deze zonnige dag toch ook een beetje genoten moet worden.Het begin was ook al zo typerend , komsich en triest tegelijkertijd dat ik ook zo iets heb van.Geniet nu maar gewoon van het NU van het feit dat je leeft en bestaat en dat je keuzes hebt.Mijn man had gisteren ons drinkemaatje op visite die door onze goede invloeden ook al 1 maand niet had gedronken. Maar hij had het laasts al over een alcohol vrij biertje om 2 uur smiddags dat mijn man en ik allebei al dachten...Hoe lang gaat hij dit nog volhouden?Nou gisteravond was er een goede excuus voor zowel mijn man als ons drinkemaatje.Voetbal: MACHESTER UNITED TEGEN ARSENAL!!Mijn man had voor zichzelf 6 sterke biertje gekocht en voor zijn maatje 6 alcoholvrije biertjes maar toen kwam het drinkenmaatje opeens met 3 halve literblikken aanzetten.Hij had een paar dagen geleden een glas wijn gedronken bij het eten van een fles die zijn vrouw had gekocht , want zij heeft toch geen drankprobleem. DE volgende dag zat hij al weer bier te drinken!!Gisteravond was het bier vrij snel op en Manchaster United had dik gewonnen dus de feeststemming zat er goed in.Ik heb niets gedronken omdat ik de twee avonden ervoor al 4 flesjes bier had gedronken en bij mezelf dacht...waar ben je mee bezig meid?Hun dus naar de kroeg die onder ons huis zit en daar hebben ze een rekening gemaakt en 3 uur later kwamen ze smoorbezopen thuis, whiskey en van alles op maar erg vrolijk en luiddruchtig.Mijn man valt gelijk als een blok in slaap op de bank en drinkemaatje zit wonder boven wonder bij ons thuis nog een joint te roken. Is hij aan het overwegen om nog de stad in te gaan want wat doet hij hier? Hij woont drie straten bij ons vandaan?Ik zet een kop thee voor hem en hij verteld dat hij bang is. Als ik vraag waarvoor dan is het antwoord : Ik ben bang dat het 'monster' weer wakker is...zijn verslavende vriend, zijn andere ik.Ik overweeg nog om hem naar huis te wandelen maar hij gaat ook even op de bank liggen.Ik kijk een tijdje naar hun allebei en besluit dan maar om hun verantwoordelijkheid gewoon bij hunzelf te laten en ga lekker naar bed met mijn hond.Toen ik vanochtend beneden kwam was mijn eerste gedachte even op de bank kijken of ons drinkemaatje er nog was..maar de bank is gelukkig leeg tot ik opeens een genurk hoor en op de andere bank ga kijken en daar ligt tot mijn grote schrik...ons drinkemaatje.Shit wat zal zijn vrouw kwaad wezen...eerste nachtje weer aan de zuip en gelijk niet thuis komen!!Mijn tweede vondst die ochtend is dat een van tweeen de hele tafel in de woonkamer eronder heeft gepist!Ja je houd het niet voor mogelijk, maar het is echt gebeurt.Ik hoop dat ze allebei een les hebben geleerd en er weer een nieuwe start aan maken dus de eerste laten staan.Ik ga dat wel doen.Ik moest de hele nacht denken aan iets waar Blacky het wel eens over heeft: een droogdrinker...dat ben ik...ik ben nog steeds met drinken bezig als ik nuchter ben.Mijn problemen zijn maar van kleine aard, ik red het wel dus maak jullie alsjeblieft geen zorgen.Het gaat veel beter met me dan vorig jaar om deze tijd, toen ik nog veel dronk en alles uitzicht loos leek.Verder wil ik nog even zeggen...blijf alsjeblieft allemaal gewoon wie jullie zijn.Ik heb me hier ook wel eens ongewenst gevoeld maar dacht na een paar dagen toch meestal dat het een hersenspinsel in mijn eigen hoofd was of dat er genoeg anderen waren die mijn schrijven wel waarderden.Nou voor die mensen doe ik het dan.Dus Anna en Soothe blijf alsjeblieft vertellen van het geluk in jullie leven, van het feit dat je denkt dat je dat niet meer dacht mee te maken en dat het toch ook weer op jullie weg is gekomen omdat je er nog steeds open voor bleef staan.En laat ons meegenieten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 anna,ik zit net mij berichtje terug te lezen en bemerk dat ik weer iets tekort door de bocht gegaan.ik bedoelde niet Jammer en succes maar jammer, ik hoop dat je je mening wilt herzien en dingen even laten bezinken voordat je alles zo negatief afsluit.en jaaaa natuurlijk, succes, sterkte, gefeliciteerd etc etcknuffel van mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Ik kom over een uurtje wel weer even verder kletsen maar moet even frisse neus halen!Iedereen die me gisteren moed in sprak wil ik nog even bedanken.Jullie zijn geweldig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 BBIk ben erg blij dat het zo goed met je gaat en hoop dat je vanochtend met een glimlach wakker word!Tina...beterschap en bedankt voor het delen van je leed.Stien...ik heb je verhaal nog niet helemaal kunnen lezen vanwege mijn stemming maar zal er vandaag proberen tijd voor te maken. De eerste bladzijde was erg boeiend dus ik ben erg benieuwt!Alle anderen...alles gaat weer voorbij ..hou moed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 ok ik voel me op dit moment ook niet gewenst en begrepen (misschien wel door het tijdstip, niemand is ingelogt)ik ga mijn energie even richten, zal wel schade aanrichten maar toch.ik ga die wipkip van mij eens goed aan zijn verstand brengen dat hij kan wachten tot hij een ons weegt, maar ik ben niet over te halen om neer te dalen tot dat lage niveau van hemzelf. (hij mag zijn bier houden).ik ga een fase verder! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Zo hehe, lekker uitgeslapen, buitengeweest, bijgelezen...Orleando, mijn deelneming en heel veel sterkte gewenst... en doe voorzichtig met al dat gereis...BB, fijn je weer te lezen en helemaal fijn dat het je zo goed gaat!Spud, ik kan je helemaal volgen in je relatie-redenatie. Hoe Stien het doet vind ik knap. Hoe Har het doet zou ik moeilijk vinden, denk ik. Soothe, het was gewoon gegeit hoor, van dat haar, humor is èèn van de beste gremlinbusters, dat weet jij ook wel. Je kunt er ook gewoon om lachen i.p.v. je er aan te ergeren. Of scrollen.Wil je wel even complimenteren met hoe je het volhoudt, respect!Anna, ik heb niet echt de indruk dat er iemand hier je weg wil hebben. Maar goed dat is jouw perceptie. Er wordt nou eenmaal niet altijd overal en even snel op gereageerd, dat is altijd al zo geweest. Is het misschien een beetje zo dat jij en Soothe op dit moment meer aan elkaar hebben dan aan het forum? Dat zou ik heel logisch vinden. Ik zou je zeer lezenswaardige reakties wel missen!Zelf blijf ik hier ook wel eens een weekje weg, heb ik er geen zin in, wil ik gewoon niet altijd met de gedachte aan alcohol bezig zijn... maar ik kom net zo makkelijk weer om de hoek kijken als ik dat nodig heb. Zo werkt het voor mij.Tasseke, sterkte!Safi, jou moet ik nog even goed lezen...@all: hou vol he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Anna,begrijpelijk dat je als je zolang droog staat minder behoefte hebt aan het forum. Ikzelf vind het heel belangrijk om te lezen hoe mensen als jij die langer droog staan dan ik, dingen beleven.Je maakt de reactie van sommige mensen te belangrijk denk ik.Het is ook een minderheid, daarvan ben ik overtuigd. Laat daar de meerderheid niet onder lijden, tenzij je om positieve redenen hier niet meer wil schrijven!Voor mij is het forum waardevol, omdat er mensen op schrijven die in verschillende stadia van droog staan/minderen zitten. Als het alleen voor beginners was, dan zou het niet meer in evenwicht zijn.Al is het logisch dat als je net gestopt bent hier meer schrijft. Ik schreef in het begin ook meer dan nu.Verder vind ik het fantastisch om te lezen hoe fijn Soothe en jij het met elkaar hebben. Dat is helemaal leuk omdat jullie elkaar hebben leren kennen door dit forum!Dit berichtje is tevens gericht aan Soothe, omdat jij ook met enige irritaties zit! Terwijl je al zo fantastisch lang droog staat! Een beter voorbeeld is er toch niet! Hier kunnen mensen zich aan optrekken!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Houtje,Gefeliciteerd met Hans zijn 13e verjaardag!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Orleando, sterkte met het overlijden van je vader.Anna, ik ben iemand die elke dag wat leest hier, niet alles en zeker niet op alles reageert. Maar bedenk dat er velen zijn die jouw en Soothes stukjes lezen en waarderen. Je hebt zo'n weg afgelegd en bent zover gekomen, het zou zonde zijn als je op een vervelende manier hier weggaat. Maar natuurlijk heb je alle recht om jouw gevoel en mening te geven.Ik zou je graag nog af en toe lezen. Het geeft ook goede hoop om de volhouders te volgen.Safi, maak je weer een nieuwe start met ons?Het draait toch altijd weer op hetzelfde uit, en het levert niks op. liefs,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Kate,Van harte met 1 maand alcoholvrij!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Dank je Gem!Joepie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Niet te geloven he het is echt waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Kate,vanaf nu is het een kwestie van de lange adem he? De allereerste moeilijke weken achter de rug en nu stug volhouden!Verwen je jezelf even goed met deze megaprestatie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Ja, ik heb het gevoel dat ik jarig ben! Wil je een stukje taart?Deze maand is eigenlijk zo snel voorbijgegaan en het is zoveel fijner om echt helemaal te kappen.Het heeft een beetje lang geduurd bij mij, maar ik geloof dat ik nu toch begin in te zien dat die eerste op den duur echt niks oplevert. Dat je dan toch in die neerwaartste spiraal blijft hangen die je op een onbewaakt moment weer naar beneden trekt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Kate,ik heb gesport, dus doe mij maar een heeeeeel groot stuk (als er genoeg voor anderen overblijft??).Ik kon ook niet minderen, helemaal voor "0"gaan, gaat mij tot nu toe het beste af! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Goedemiddag allenMijns inziens is dit forum een virtuele afspiegeling van de maatschappij, In het dagelijks leven kan ik mensen waar ik mee wil praten kiezen.Mensen waarmee ik iets wil delen daar deel ik iets mee.Er zijn ook mensen waarmee ik moet werken, al doe ik dat liever niet.Maar er zijn ook mensen waar ik helemaal niets mee heb.Die vermijd ik, zoveel mogelijk, al is dat soms uit beleefdheid niet mogelijk.Op het forum spreekt ook niet alles mij aan, daar lees ik overheen.Waar ik wel iets aan heb dat sla ik in mij op, daar kom ik verder mee.Er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die niets met mij hebben.Zowel virtueel als in het dagelijks leven.Het zij zo, ik heb altijd mijn best gedaan aardig gevonden te worden,nu is dat niet meer zo heel belangrijk.Ik leg me er meer bij neer, ik vind ook niet iedereen aardig.Het is jammer Anna, dat je hier niet meer wil schrijven,ik ben hier nog maar kort maar heb altijd veel aan je bijdragen.Ook denk ik dat het erom gaat dat een ieder zijn verhaal kwijt kan,hoe onbelangrijk op dat moment misschien voor de ander.Ik vind het jammer dat er soms onderscheid gemaakt wordt tussen oude en nieuwe forummers.Een nieuweling kan ook belangrijke bijdragen leveren.(dit niet omdat ik hier zelf kort ben).Ik heb bij een AA groep gezeten waar de oudgedienden het voor het zeggen hadden,na 4 meetings ben ik daar weggegaan.De groep waarbij ik daarna ben gekomen heeft mij 10 jaar van de drank afgehouden.Ik ben nooit te oud om te leren, van wie dan ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Kate,Hieperdepiep, Hoeraaaa.:DB).Gefeliciteerd, en nog vele maanden erbij!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Hoi,Kate, goed van je droge maand. Blij te horen dat je de vinger er op weet te leggen! Na eindeloos vallen en opstaan, weet ik hoe moeilijk het is, om zo ver te komen!Dus mijn petje af!!Ik lees hier vaak, dat men het leven minder aangenaam vindt sinds de drank weg is.Laat ik vooral niet de indruk wekken, dat ik steeds in een jubelstemming verkeer. Ook hier is het"vechten". Ik doe steeds mijn best om positief te blijven en van de aangename dingen te genieten, maar ook ik vind, dat de kleur soms wat uit het bestaan trekt.Soms ben ik wat minder aanwezig, om niet steeds met drank te worden geconfronteerd!Verder is het doorgaan en de dagen aan elkaar rijgen. Een ieder stekte gewenst !!Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Kate...ik doe weer gewoon mee maar zit inderdaad wel weer in die neerwaartse spiraal die de eerste drinken met zich mee brengtik heb alle achterdeurtjes weer wijd open staan en moet weer spijkers en hamers gaan zoeken om ze goed dicht te timmeren.het feit dat ik hier geen hulp kom roepen zegt al genoeg.ik wil niet stoppen, ben niet echt serieus bezig omdat de angst er nog steeds is hoe het allemaal te doen zonder drank.niet IK.... maar mijn leven wordt gewoon saai van steeds maar nuchter zijnwat een lam excuus ...of niet dan??!!Nu moet ik binnenkort met een arts praten van de GGZ over hoe ik me voel en hoe ik denk over werkenen ik ben bangbang voor het levenbang voor verantwoordelijkhedenbang voor de mensenbang voor mijn onkundemoet ik in therapie?moet ik het eindelijk eens zonder alcohol en drugs proberen uit te pluizenwaar begin ik??is de AA een mogelijkheid en de 12 stappen?wat wil ik doen, wat wil ik worden...het is toch belachelijk dat je dat nog niet weet op je 48ste?was ik maar moeder geworden...ook zo'n belachelijke gedachte...alsof dat iets oplost.ik heb VWO gedaan...dus maar gaan studeren?ik kom er niet uit en blijf maar malen.Hier is de woonkamer al weer blauw van de weed rook, reggae muziekmaar ik blijf nuchter..vandaag rook ene drink ik niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 En nog gefeliciteerd met alweer 1 maand Kate!!Soothe...blijf vechten...je zit zo goed bezig te zijn dus blijf doorzetten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Kate, van harte met je maand 1 Voor degenen op wier tenen ik ben gaan staan: jammer maar helaas. Soothe en Anna, ik gun jullie het geluk van harte. Ik wilde alleen aangeven, dat jouw berichtjes ook niet altijd even diepgaand zijn Soothe. So what? IK erger me daar totaal niet aan.En ik kan het me nu ook wel gaan aantrekken dat er blijkbaar wordt gedacht dat ik mensen weg wil hebben. Ja, dan kan ik ook wel gaan denken dat sommige mensen mij hier blijkbaar liever niet zien.Gelukkig heb ik laarzen met stalen neuzen, mijn tenen zijn redelijk beschermd, en voel ik me verder niet aangesproken.Wat mij betreft is er voor iedereen even veel plek op het forum.Har, grappig wat je zegt, over samenwonen (staat gelijk aan) gezapigheid. Gelukkig niet zeg! Zodra de gezapigheid intreedt, verzin ik wel iets om dat donders snel de deur uit te krijgen.Tasseke, kop op meid. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met die krachten die je in je hebt. Wel ben ik uiteindelijk een man tegengekomen die tegen een stootje kan, zich nog nooit gekwetst heeft gevoeld door mijn nogal direkte aard en die mij tegengas weet te geven op een manier waar ik goed mee uit de voeten kan. Op ieder potje past....Maar een relatie is ook niet alles. Ik zie het tenminste nu als een prettige aanvulling, niet als een invulling van mijn leven. Alleen was het ook goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Safi,als ik dat zo lees ben jij BANG om te stoppen. Iets waar ik ook heel bang voor ben geweest en wat ervoor gezorgd heeft dat ik niet een paar jaar eerder ben gestopt.Toch heb je al een paar droge perioden gehad! Dan moet je ervaren hebben dat dat niet iets is om bang voor te zijn.Wat betreft die kleur in je leven.... je moet het de tijd gunnen! Een jarenlange gewoonte is er niet met een paar maanden uit te halen! Dat heb je zelf ook al eerder geschreven! Hoop en vertrouwen in de toekomst. Meid ik gun het je zo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Rolgordijna,Geniet even van die paar uurtjes die je nog voor jezelf hebt!Fijn dat vriendlief je begreep en dat je niet voor deze paar uurtjes voor jezelf hoefde te strijden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 Safi, wat een nacht! Prettige verrassing ja, de tafel ondergep*st. Als je therapie overweegt, denk dan eens aan Annazorg. Ik heb me daar ingeschreven vanwege angsten die ik al mijn hele leven heb. Sinds ik niet meer drink, zijn ze weer in behoorlijke mate teruggekomen (toen ik dronk had ik ze ook, maar daar goot ik dan heel gauw weer wijn overheen). Ik vind hun benadering prettig, zoiets als de Tactustherapie. Je kunt er ook vrij snel terecht.Hier een en een Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden