Spring naar bijdragen

Zondag 17 februari 2008


BamBam

Aanbevolen berichten

Goedemorgen deze morgen,


Zo, lig fris gedoucht in mn bed. Heb een heerlijk feest achter de rug van mn sportclub. Oude bekenden gezien, de mensen waar ik wekelijks mee sport, het was echt leuk. Ik heb het afgelopen half jaar niet in teamverband gesport en voelde pas, gedurende het feest, hoezeer ik de mensen en het sporten heb gemist. Het was een bewogen jaar en even bevond ik me in een draaikolk van emoties.
Even, heel even, speelde de gedachte door mn hoofd: Zal ik??? Ik verlangde, voor een moment, naar wat iemand me een keer schreef:'de zorgeloosheid van het bestaan'. Het leek of iedereen dronk en voor een moment wilde ik niet voelen wat ik voelde. Dat gevoel duurde niet lang. Ik wil niet meer drinken. Ik ben zo blij dat ik niet meer hoef.

Het gevoel mocht er even zijn, ik liep er niet voor weg. Ik heb een vriendin opgezocht, gedeeld wat ik voelde, een paar tranen gelaten en dat was goed zo. En daarna gedanst en lekker gek gedaan, met mn bitter lemon, en het was ok.
Ik zag veel mensen dronken worden en was blij dat ik dat niet werd en was. Ik kon net gewoon in mn auto stappen, genieten van de maan die alweer voller aan het worden is, genieten van de sterrenhemel en de vrieskou. Ik had, toen ik nog dronk, me niet kunnen bedenken dat ik zo'n feest nuchter zou meemaken en het nog naar mn zin zou hebben ook. Ik werd altijd liederlijk dronken op dit soort feesten. Dan mocht ik helemaal los en dat deed ik dan ook. En een kater de volgende dag:devil: aaauuuwwww, dat wil je niet weten. Nu ben ik morgen moe maar zo blij dat ik ook dit mee gemaakt heb en niet gedronken heb. Ok, ik zal schor zijn van het meezingen(schreeuwen:)) en ik heb hoofdpijn maar he; ik heb geen kater en ik voel me goed.

Ik ben blij dat ik niet meer drink. In het begin leek het een te hoge berg om te beklimmen maar stapje voor stapje, dag na dag, liet ik de eerste staan.
Eerst met behulp van alleen dit forum, later de AA, therapie en nog weer wat later mbv mn sponsor en door het werken aan de 12 stappen bleef ik dag na dag droog. Nu na dik 17 maanden begint het me steeds beter te bevallen. Ik leer op eigen benen te staan, leer mn gevoelens herkennen, raak daar niet meteen van in paniek en kan er, vaak, goed naar handelen. Heb ook nog veel te leren en dat lukt beter nu ik niet meer drink. Ik ga nog maar een poosje zo door.

Ik wens iedereen een fijne zondag.

Alleen vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

lieve Forummers,
bij ons ging gisteravond de telefoon...mijn vader is overleden...dus wij beduusd de auto in en dwars door ons kikkerlandje naar hem toe...wat lag hij stil...en zo grauw...
Vandaag weer erheen, vanalles regelen. De laatste keer deed hij dat zelf, toen mijn moeder overleden was...Ik weet niet eens van hoe en wat, alleen dat het snel is gegaan en hij niet eens wat gevoeld heeft.
Ik hou jullie op de hoogte...
Het is zo stil in mij...ik heb hier geen woorden voor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bambam,
Ja, het kan allemaal zo.

Allemaal een goeie morgen,

Ik ben al een hele tijd wakker. Ik kon niet meer slapen en mijn darmen zijn ook van slag. Ik heb zitten lezen, heb een boterham gegeten, een stukje piano gespeeld (hoofdtelefoon op) en nu eventjes hier op het forum.

@Orleando,
Ik lees het net. Gecondoleerd. Gelukkig heeft hij niet geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Ik wil je heel veel sterkte wensen, ik ben diep geraakt door je verhaal,
trouwens door alle openhartige postings van gisteravond.

Zelf vind ik het moeilijk om met een partner samen te leven,
ook door mijn ervaringen uit mijn huwelijk.
Ik heb ook mijn eigen plekje nodig, in mijn huwelijk voelde ik mij heel
vaak opgesloten, wij werkten ook nog samen in het bedrijf van mijn schoonouders.
Nou dan heb je helemaal weinig ruimte voor jezelf over.

Ook leer je dan je partner van een hele andere kant kennen,de zakelijke kant, en die kant van hem vond ik helemaal niet zo leuk.
Wat dan weer heeft geresulteerd in het feit dat de irritatie ook toenam op het prive vlak,
buiten het werk, en ik steeds ongelukkiger werd, en ik niet alleen, hij ook.

Helaas was hij geen prater maar iemand die alles voor zichzelf hield, dan wordt het wel heel
lastig om een relatie staande te houden.
Ook het feit dat wij met IVF bezig waren heeft voor de nodige spanningen binnen onze
relatie gezorgd.
Praten lukte niet in plaats daarvan kreeg mijn partner last van "losse handen",
wat erin resulteerde dat ik regelmatig blauwe plekken te verklaren had,
en daardoor zelfs een keer op de eerste hulp ben beland.
Op het laatst was ik alleen maar bezig met het feit zwanger te raken, nu denk ik wel
het is maar goed dat dat niet is gelukt, ik ben gek op kinderen, maar het is beter zo.

Wij hebben dan ook nooit meer met elkaar gesproken na onze scheiding,
alles is via de rechtbank afgehandeld.
De procedure heeft 4 jaar geduurd, en dat is heel onbevredigend na een relatie van 13 jaar.
Het is niet afgesloten en dan bedoel ik in de zin van afscheid nemen van elkaar.
Hoe slecht de relatie ook op het laatst was,
ik heb het nooit meer met hem kunnen bespreken

Gelukkig heb ik het voor mezelf wel redelijk een plek kunnen geven,
al heb ik daar wel een paar jaar over gedaan.
Daarbij heeft Pesso therapie mij geholpen.

Maar het is wel zo dat ik niet zo goed een nieuwe relatie durf aan te gaan,
ik heb het nog wel een keer geprobeerd,
maar het was niet de juiste persoon voor mij,
en ik niet voor hem.
Ik liet mij ook teveel meeslepen door de angst,
de angst beschadig te worden,
de angst om alleen achter te blijven.

Nu ben ik al weer een tijd alleen, dat vind ik ook niet alles,
Ik probeer door de angst heen te gaan, en soms lukt mij dat.
Daarna ervaar ik dan rust, en denk dan,
ik zie wel wat de toekomst mij brengt.

Ik ben dan wel beschadigd,
ik probeer mijzelf te helen.
Dat lukt mij beter zonder drank,
en daar ben ik dankbaar voor,
het feit dat ik nu niet meer drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando: Het is stil in jou.... ik ben er ook stil van.... zo plotseling? Meisje meisje toch..... ik wens je alle kracht van de wereld toe. Gecondoleerd met je vader. Wat een geluk dat je nu niet drinkt. Hier nuchter doorheen gaan. Het zal je pijn doen Orleando.... ook hiervoor zijn plannen nodig. Geloof me.... ga hier nuchter doorheen, door heel het verdriet , nu zal je dat niet zo zien, maar straks....... zullen de tranen puurder als puur zijn, genezende tranen.

Lieve Tina: tjonge Tina toch. Wat vertel je toch allemaal. Wat heb je toch veel meegemaakt. Wat een enorme zware tijd heb je dan al achter de rug. Je bent dus van veel meer zaken aan het herstellen. Geen wonder dat je lichaam niet meedoet. Het is soms allemaal teveel in een mensenleven.
Tina, ik ben wel blij dat je dit schreef en ik snap nu zelf hoe moeilijk het is als je in een slechte relatie zit. Dat is heel verdrietig. Je dromen vallen in duigen. We begonnen immers niet met het idee om uit elkaar te gaan. Ja teleurstellingen. Leven is een kunst. De kunst om van wat er over blijft iets moois te maken. En dat schijnt toch te kunnen. Ik lees hier op het forum verhalen van mensen en dan denk ik: (zoals van jou nu) een mens maakt veel mee, maar een mens kan ook heel sterk zijn. Kiezen voor het leven en dan komt er wel weer iets op ons pad. Als we maar niet drinken Tina. We gaan ervoor he? Nu dat verhaal van Bambam. Een voorbeeld voor ons!

Bambam: en EEN woord geweldig!

Corinne: ik wens je voor vandaag ook een hele goede dag toe. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen again adb,ers,
hoi bb fijn je hier weer eens tegen te komen dsv :present:
albertina bedankt voor het delen ivm je relatie , mijn partner is ook geen prater maar meer iemand die denk alles zelf op te kunnen lossen , de laatse tijd begint ze stilaan te ontdooien en deelt dus ook haar zorgen met mij .
slaag heb ik een of twee keer van haar gekregen maar dit had ik dubbel en dik verdient nogmaals enkel wij tweeen weten in welke hel ze soms zat door mijn drinken
ik heb niet zo goed geslapen vannacht de enorme pijn in mijn schouder maakt dat ik mij niet goed kan leggen in bed plus het feit dat het een mini bedje is terwijl ik een bed ban 2 meter op 2 meter gewoon ben.
deze namiddag naar huis en ja ik kijk er naar uit , na bijna 14 dagen ga ik ying ,yang en de zwarte kattin terug zien waauuww :heart:
strakjes heerlijke bos of strand wandeling en ik kan er weer tegen
ja ik heb genoten van deze 14 dagen zee en alleen zijn
maken jullie er samen met mij een nuchtere dag van ??
alles zieken sterkte ook diegene die het geestelijk moeilijk hebben :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando,
Heel veel sterkte! Er komt nu een hoop op je af. Ik hoop dat je de kracht kunt vinden dit nuchter te ondergaan!
Ik denk aan je! :heart:

Blacky,
fijne tijd aan zee gehad! Dan is het inderdaad weer tijd om je katten op te zoeken!

Tina,
Jouw verhaal maakt dat ik het nog meer bijzonder vind dat je de kracht weer hebt gevonden om te stoppen met drinken! Ga zo door!

Pippi,
een beetje lekker geslapen? Het is wel heeeeeeel vroeg?

An,
er een fijne avond van kunnen maken gisteren?

Corinne,
rustig aan meis. Ik wens je veel rust en kalmte vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie: wat kan lekker snoepen toch weer gezellig zijn he?

Blacky: toch wel een heftig verhaal over jou en je partner. Ja, drank veroorzaakt chaos. Ik besef zelf ook heel goed mijn aandeel in de slechte relatie. Het is gegroeid tot wat het nu is. Ondanks dat ik al jaren en jaren bezig ben. Met het alleen stoppen zijn we er nog niet. Er moet nog veel heling plaatsvinden. We moeten onze partners ook tijd en ruimte geven om te kunnen veranderen. Als een familie lid ziek is is een hele familie ziek. Zo waar als wat. Heb weer genoeg stof om over na te denken.

Gem: goedemorgen! Samen met Corinne ben je een stabiele en rustgevende faktor hier op het forum!! Je weet niet half hoezeer ik dat waardeer en hoe enorm ik geholpen ben !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit heftig moed te verzamelen om zo te gaan sporten!
Het is zo makkelijk om op de bank te blijven zitten! Straks voel ik me goed dat ik het gedaan heb, maar eerst die (nu heel grote) drempel nemen!
Toch ben ik door het sporten me echt beter en fitter gaan voelen.
Aan te raden zeker als je veel stress hebt. Nou dat heb ik een ruime mate voorradig, dus dat zou moeten werken!! :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...