Spring naar bijdragen

Voorstellen

assessor

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Mijn naam is Rick en ik ben 31 jaar. Enige tijd geleden heb ik het initiatief genomen om mijn drankprobleem aan te gaan pakken. Vandaag heb ik mij dan ook aangemeld op het forum voor het geven en krijgen van steun.

In mijn jeugd was het al vrij normaal dat mijn ouders iedere dag dronken, met mate. In de rest van de familie werd meer gedronken, wat ik altijd vrij normaal heb gevonden. Hier deed ik dan ook aan mee, omdat er altijd wel een "argument" was om een bierjte te drinken.

De laatste tien jaar is teveel alcoholgebruik er langzaam ingeslopen en door het onderdrukken van een rits van vervelende gebeurtenissen is mijn drankgebruik enorm toegenomen de laatste jaren. Eén dag zonder drank is geen optie meer voor mijn gevoel. Of het nou een voordeel of een nadeel is weet ik niet, maar tijdens mijn werk ondervind ik geen problemen hierdoor.

Ik heb al wat zitten lezen op het forum en vooral de ervaringen over bepaalde medicatie spreekt mij erg aan. Ik ben namelijk bang dat ik het zonder dat steuntje in de rug niet ga redden om te stoppen. Daarnaast ben ik ook bang voor de bijverschijnselen die het stoppen met zich mee brengt.

Ik hoop dat ik veel kan opsteken op dit forum en dat ik mogelijk ook andere mensen een steuntje in de rug kan geven tijdens en na het stoppen.

Groeten,
Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Accessor. Je staat hier al zie ik. Probleem met je profiel is opgelost he?

Positieve aan jouw ervaring is dat je je leeftijd mee hebt. Het schijnt dat het gemakkelijker is om het tij te keren als je nog wat jonger bent. Succes! ik hoop dat je een goeie manier vind, of dat met of zonder medicatie. Er is genoeg informatie te vinden hier en veel ervaring van mede-forummers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Mupke,

Het probleem is inderdaad opgelost.

Ik wist helemaal niet dat leeftijd daar iets mee te maken heeft. Bij het opbouwen van alcoholgebruik in tien jaar tijd verschilt het dus of je 20, 40 of 50 bent zegmaar?

De hele dag ben ik al aan het lezen op het forum en ik vroeg mij af hoe mensen hier denken over het medicijn baclofen http://nl.wikipedia.org/wiki/Baclofen ? Misschien bestaat hier al een topic over, maar ik ben hem nog niet tegengekomen.
Zelf ben ik heel bang om terug te vallen na een poging en daarom zou ik zo graag dat extra steuntje in de rug willen hebben. Alcoholdebaas schrijft deze medicatie niet voor. De medicatie die wel wordt geadviseerd zal ik binnenkort met mijn huisarts bespreken.

Zelf heb ik het gevoel dat ik nogal verslavingsgevoelig ben. Het stoppen met roken lukt me zelfs niet, terwijl ik dit echt wel wil. Ik heb wel alléén kunnen stoppen met cocaine. Dit heb ik enkele maanden dagelijks gebruikt.

Ik hoop zo dat het mij lukt om met behulp van dit forum, de hulpverlener en de huisarts een punt te zetten achter deze verslaving!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Assessor, welkom:present:

Ik heb zelf geen ervaring met het gebruik van Baclofen of andere medicatie ter ondersteuning van het stoppen, maar er zijn er hier op het forum genoeg die dat wel hebben. Wanneer je op "Thema's rondom" klikt zie je het draadje: "Baclofen tegen alcoholisme" bovenin staan.
Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ekstertje,

Bedankt voor de welkom en de tip. Ik zal mij verder gaan inlezen over dit medicijn.

Misschien stel ik mij wel veel te angstig op om het allemaal zelf te moeten doen, zonder medicatie. Mijn angst over de bijverschijnselen bij het stoppen is zo groot dat dit voor mij een heel goed argument blijft om maar te blijven drinken. Begin dit jaar heb ik bij een heftige griep ook een infectie opgelopen aan mijn evenwichtsorgaan. Dit zorgde ervoor - in combinatie met hoge koorts - dat ik "beestjes" zag. Een vriend van me - die bedrijfsarts is - maakte "het grapje" dat mensen die stoppen met drinken diezelfde beestjes ook zien..

Over een week ga ik een lang weekend naar Duitsland met mijn vader en zus. Dat ik nu al zit uit te rekenen hoeveel sterke drank ik mee moet nemen en wanneer ik dit kan gaan drinken maakt me heel verdrietig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees dat je binnenkort naar de huisarts gaat, heb je al een dag geprikt? Misschien kun je voor je weekendje Duitsland gaan zodat je misschien al weet hoe of wat voordat je vertrekt. Misschien geeft dat wat rust? Misschien kun je nu al wat gaan minderen met je alcoholinname per dag zodat je op die manier het wat afbouwt? Weet niet hoeveel je nu dagelijks drinkt, maar voor sommige hier werkte het dagelijk minder drinken door het drinken uit te stellen ook. Zelf ben ik meteen gestopt. Na 4 maanden een terugval en na weer 4 maanden gestopt weer. Denk dan er wel eentje te kunnen pakken en drink dan de fles leeg en de volgende dag baal ik me suf. Nu 6 maanden gestopt en dit voelt erg prettig ondanks de trekmomenten die er soms nog zijn.

Je huisarts kan vast met je meedenken in hoeverre je zelf kunt stoppen of dat het veiliger is om dit met behulp van medicatie te doen. Zal inderdaad van hetgeen je dagelijks drinkt afhangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
assessor

Ik wist helemaal niet dat leeftijd daar iets mee te maken heeft. Bij het opbouwen van alcoholgebruik in tien jaar tijd verschilt het dus of je 20, 40 of 50 bent zegmaar?

Dat heb ik eens ergens gelezen. Ik weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi rick welkom

ook ik ben opgegroeid met elke dag drank.
niet dat mijn ouders veel dronken, daar was geen geld voor, maar gewoon in totaal werd er meer gedronken.
ik ben 54 en wat mupke zegt is waar, als je ouder wordt word het ook moeilijker om te stoppen.
als je ouder bent denk je er makkelijker over, ach die paar jaar die ik nog heb of het hoort bij mijn leven of voor mijn leeftijd drink ik niet zoveel vind ik.
je haalt er van alles bij, als je maar niet hoeft te stoppen, je doet het immers al je hele leven.
je zal wel last krijgen van ontwenning maar daar zijn allerlei middelen voor.
ik kreeg oxazepam en daar ben ik inmiddels ook mee gestopt, ik voel mij weer helder.
ook jij kan het, als je het werkelijk wilt, maar het zal niet makkelijk zijn.
in ieder geval heel veel succes.

groetjes
walbo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Rick,
ook hier een laatbloeier; laat gestopt dus
op mijn 55ste pas. En na heel wat meer drankjaren
dan jij, zonder middelen ineens gestopt zonder bijwerkingen.
Het fysieke deel was na 2 dagen over, het psychische deel gaat nog steeds door.
het leven wordt nu geleefd, gevoeld en verwerkt,
het overleven is veranderd in weer gaan leven
en ik ben nog elke dag blij dat ik niet meer hoef te drinken.
Ik ben er gezond jaloers op dat jij hier al zo jong terecht bent gekomen
en als het goed is, nog een lang en eerlijk leven zult kunnen leven.
De knop moet wel om, dus niet met zo'n weekendje Duitsland gaan spotten, want je spot
met je gezondheid he. Ik hoop dat je een juiste keus gaat maken Rick en zal er met de andere frummers
hier alles aan doen je daarbij te steunen. Veel komen dus op de dagdraad, en heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...

Hoi,

Wat een pokkeweer is het. Ik kijk uit naar de tropische temperaturen die volgende week gaan ontstaan

Op maandag 6 juni jl. heb ik besloten om in één keer helemaal te gaan stoppen met drinken (na de laatste jaren 10+ glazen drank per dag te hebben gedronken).

Ik heb geregeld dat ik tijdelijk bij mensen kan "logeren", zodat ik niet alleen ben. Daarnaast heb ik samen met mijn hulpverlener van ADB en de huisarts een plan gemaakt om te stoppen met behulp van medicatie.

Maandag 6 juni nog even flink gedronken om vervolgens de volgende dag vroeg op te staan en te beginnen met de "kuur".

- Chloordiazepoxide 25 mg (tegen ontwenningsverschijselen);
Eerste dag 4, 3e dag 3, 2e dag 2, laatste dag 1 (detox duurt vier dagen).

- Acamprosaat (Campral ®) 333 mg (3 x 2 per dag), ter ondersteuning van terugvalpreventie. Dit medicijn zorgt ervoor dat je minder zin hebt in alcohol. Het is nog niet bekend waarom dit medicijn bij 1 op de 5 mensen werkt. Volgens mij werkt het bij mij heel goed!

- Ik heb het aversiemiddel Antabus ® 400 mg tot mijn beschikking, maar ik heb besloten om hier geen gebruik van te gaan maken.

- Thiamine (B1) 50 mg, bij slechte voedingstoestand 100 mg. Hier ben ik tijdens het drinken al mee begonnen(april dit jaar). Ik heb zo'n grote pot vitamine B complex gekocht bij de kruidvat waar van de meeste B - vitamines 100 mg in zit. Vreemdgenoeg is dit bij een apotheek niet verkrijgbaar.

- Aan de "kuur" heb ik zelf het "medicijn" Melatonine toegevoegd om beter te kunnen slapen. Dit kun je het beste via de huisarts bestellen. Zelf gebruik ik pillen van 5 mg. In Melatonine zit een stof die je lichaam zelf ook aanmaakt, maar nu krijg je er dus wat meer van binnen. Geen heftig slaapmiddel dus.

Ik was heel bang toen ik begon op 7 juni jl., omdat ik begin dit jaar een koortsdelier heb gehad. Bang dat ik weer een delier zou krijgen als ik in één keer zou stoppen. Dit is gelukkig niet gebeurd. Ik heb geen ontwenningsverschijnselen gehad, zelfs geen trillen.

Het is nu 25 juni en ik voel me een heel ander persoon, die stiekum erg trots is op zichzelf. Als ik over mijn laptop heen kijk zie ik een grote collectie wijnflessen in het wijnrek in de keuken staan, maar het is nooit in mij opgekomen om daar één van open te trekken, ik fantaseer er zelfs niet over. In de supermarkt, waar alle drank staat, voel ik mij ook niet anders. Ik denk alleen maar:"wat een genot dat ik niet een fles mee MOET nemen". Alleen als ik mensen op een terrasje zie zitten met een glas koud bier, dan kan ik wel even enorme trek krijgen. Na een groot glas Rivella of Cola is dit gevoel snel weer verdwenen.

Emoties/ gebeurtenissen in het verleden - die ik altijd heb proberen te verzachten met drank - komen nu wel exra hard aan. Het is dus niet zo dat ik fantastisch in mijn vel zit ofzo. Van mijn behandelaar heb ik wel begrepen dat trauma's e.d. beter te verwerken zijn wanneer je geen alcohol drinkt (vooral de verwerking in je slaap). Na maanden nauwelijks gegeten te hebben eet ik nu ook weer drie keer per dag. Veel en gezond voedsel!

Na 10 jaar gedronken te hebben, wat de laatste drie jaar enorm uit de hand is gelopen, had ik niet verwacht dat het zo "makkelijk" zou zijn om te stoppen. Het steuntje in de rug van de medicatie, de wil om ECHT te stoppen en mensen om je heen hebben, actief blijven is wel noodzakelijk geweest om te komen waar ik nu ben.

Ik wil de leden die mij hebben gesteund via het forum (en PM's) enorm bedanken. Dit heeft mij ook enorm geholpen. Het gevoel krijgen dat je niet de enige bent.

Iedereen een goed weekend gewenst!
Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed en leuk om te lezen Rick dat je zo bezig bent, complimenten hoor!! :present:
En wat heerlijk dat je je een ander mens voelt
je kunt inderdaad meer aan zonder alcohol te hebben gedronken
succes bij je verdere pad die je nu aan het bewandelen bent!

Groetjes Shahire :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Rick,

Jij ook veel suc6 met de strijd tegen alcohol!
We staan hier gelukkig niet alleen in en het forum motiveert mij behoorlijk wanneer
ik trek krijg om het dus vooral niet te doen, maar het forum is ook erg fijn om ervaringen te delen/lezen.

Ben benieuwd hoe je met het aankomend weekend om gaat!

Groetjes Noortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...