Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 maart 2008


Rosan

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 103
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

orleando ik dacht gewoon bloed laten prikken en misschien eens naar een digestivo gaan , sorry weet de nederlandse naam van deze arts niet
en orleando als ik moeilijke uurtjes heb dan mail ik , of speel en spelleke op de pc
uur per uur , minuut per minuut he :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zag net hoe drie kraaien een jong haasje omcirkelden. Toen ik terug was, was er niets te zien. Er zijn al veel kieviten in het stukje natuurgebied. Heb de natuur altijd al mooi gevonden... begin nu pas echt dingen te zien. Een zilverreiger zit er ook, te wachten tot de vissen klaar zijn met de zwemles :P

Druk maken om de lever, ja doe ik ook regelmatig. 's middags een uurtje liggen met een hete kruik (in handdoek gewikkeld) op de lever houden, schijnt ook goed te zijn... De tijd nemen. En als je iets op je lever hebt, hier komen!

Blacky, mijn dochter heeft sax-les via de muziekschool. Mijn zoon drumt obv een privé leraar. Bevalt beide goed! Wat leuk dat je saxofoon wilt leren spelen. Ik zou zeggen, info verzamelen en doen wat het beste voelt!

Nog amderhalve week, dan ga ik hardlopen... voel ik daar een paar zenuwtjes? ;) Yep! Maar ook heel veel zin. Binnenkort maar eens schoenen aanschaffen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn niet veel anwezigen hier, geloof ik. Maar ik blijf wel hangen. Het 4 uur kriebeluur is weer om de hoek komen spoken, maar niet ik, maar onze oudste heft een goede afleiding. Ze heeft een vriendinnetje mee te spelen. Ze zijn nu allemaal boven, maar het meisje wordt straks door haar vader gehaald dus moet ik nuchter blijven!! Anders maakt het wel een slechte indruk en dat wil ik m'n kids ook niet aandoen. Ze speelt regelmatig met een vriendinnetje, die de speeltuin zowat in de voortuin heeft en ze is daar nog nooit binnengeweest. Maar dat is schijnbaar maar goed ook, want ik heb van andere ouders begrepen, dat je binnen struikelt over de bierflesjes...En okee, bij zijn het op foute dagen geen flesjes, maar bikjes...maar ik ga echt niet drinken als ze vriendjes of vriendinnetjes mee naar huis nemen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: Nog eens goed die 'navelstreng' doorhakken. Je kind is je kind en jij bent jij.
Ieder met zijn eigen gevoelens en ideeen. Ik kind mag boos worden omdat hij jou niet leuk vindt en jij mag boos worden omdat je je kind niet leuk vindt. Ieder zijn eigen gevoelens laten. Laat die gevoelens bij je kind... dus symbolisch HAKKEN.


NEEEEEEEEEEEEEEE !!!!!!!! DANK JE SAFI!


NEE NEE en nog eens NEE.


Orleando: zoals ik begrijp heb je toch wel een heftig alcohol weekeinde achter de rug. En nu wachten totdat het vriendinnetje weg is ' want wat zal vader van vriendinnetje wel niet denken... '. Misschien een zeer tijdelijke helpende gedachten, maar deze gedachten helpen je niet de dag door.
Misschien dat je je meer moet focussen op je gezin, je man, ' als ik niet drink wordt ik en mijn gezin gelukkiger; . 'als ik niet drink vandaag heb ik morgen geen kater en heb ik meer zelfvertrouwen. 'als ik niet drink help ik mijn lever niet alsnog om zeep'.. bijvoorbeeld.
Sterkte Orleando. Je wilt het dus je kunt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is eng omdat je iets anders doet dan normaal Orleando, de angst voor het vreemde, afscheid nemen van iets bekends en vertrouwds, angst voor het onbekende.
Blacky, mooi mijn naam in het sanskriet, of is het Tapas zijn naam? ook mooi in het sanskriet, ik snapte het al niet op de vorige pagina hihihi, bedankt voor de uitleg.

Ik heb ook een jaar of 3 saxofoonles gehad op de muziekschool, meestal kun je daar ook een sax huren zodat je weet of het iets voor je is. Dat was ook altijd een droom van me, sax leren spelen en ik heb het geleerd maar vond het te moeilijk om mijn gevoel ermee te kunnen uiten. Inmiddels heb ik mijn sax verkocht....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, het kan aan mij liggen, maar ben je jezelf soms al een beetje aan het voorbereiden om straks toch weer te gaan ''zondigen''? Vriendinnetje van je dochter weg, man weg, nog niet eten...
ben ik achterdochtig of herken ik er iets in? Niet doen joh, eet ff een paar boterhammen! Je was zo goed bezig!....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Trees,

Ik neem het vanavond voor het slapen gaan. Ivm met hoofdpijn en vermoeidheid, ik blijf maar hopen dat
ik daar dan door heen slaap. Als ik morgen weer met een megakater rondloop dan wordt ik behoorlijk cheesed off and bel ik de dokter of een halve tablet per dag geen beter idee is. Maar ik hoop echt dat het niet nodig is. Wil zo mijn mogelijk met alles aan wat met drank te maken heeft bezig zijn.

Orleando,
Ik snap dat je nergens zin in hebt. Je zit nog midden in de rouw. Huil maar als je daar zin in hebt maar wat mij wel hielp is zoveel mogelijk bezig te blijven. Vooral als je kinderen hebt lijkt mij dat een strak plan anders ga je jezelf ook nog schuldig voelen.

Ik voel met je mee, Tapas. Ik vier al jaren mijn verjaardag niet meer. Het is MIJN verjaardag.
Iedereen vraagt je toch altijd wat wil je voor je verjaardag? Ik wil geen stress, geen grote schoonmaak en ver over mijn budget heen gaan. Wie weet heb ik er dit jaar wel zin in en dan ligt het anders.

Corinne,

Ik vind het echt harstikke knap van je! En wat een goed idee om je verhaal voor het boek mee te geven.
Geef het even tijd, je moet nog even aan die mensen wennen.
En zij ook nog aan jou. De eerste stap is gezet. Bravo!!!

Dit verhuis gedoe gaat een mega klus worden. Ik moet het wel alleen doen want mijn hulpvriendinnetjes zijn er niet meer. Een andee vriendin heeft MS, nog een andere heeft een ernstig ziek kind en de andere werkt full time. Tegen de tijd dat alles in dozen zit dan komt een vriend weer terug uit het buitenland en die helpt vast wel met het schauwen. Zoon lief is aan het varen anders hielp hij ook wel, trouwens ook zijn vrienden wel. Het is een leuk clubje.
Dochter 2 gaat achter het behang, die heeft op mijn stapel schone was haar zeer smerige vieze was gedumpt. Daar wordt ik niet vrolijk van.

Goed, ik ga nog even een was draaien:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Weer een werkdag erop, ging wel goed eigenlijk, wel wennen weer
zo"n hele dag van huis.
Op weg naar huis had ik een mini gremlinnetje, voorheen was dit altijd mijn
triggerpoint, uit mijn werk en dan vaak aan de jww.
Meteen verslagen dat mormel;). Nu voel ik mij trots dat ik lekker niet heb toegegeven.
Het voelt wel een beetje gek zo,werken en zonder forum, zelfs op mijn werk moest ik regelmatig aan jullie denken.
Morgen weer een drukke dag, plan van aanpak moet gemaakt worden(doe ik zelf)voor de komende
weken, ik wil zo snel als het kan weer naar mijn eigen plek.
Maar het pootje wil helaas nog niet zo als ik wil, dus geduld, helaas niet mijn sterkste eigenschap.
Vanavond komen mijn vrienden en pa terug uit Tailand, dus helaas geen tijd
om bij te lezen.
Oeps ik zie dat het hier sneeuwt, beter laat dan nooit.
Ik hoop dat het met iedereen goed gaat.
Zo nu snel even eten en dan weer de deur uit.
Liefs voor allemaal.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An, ja hoor... alleen k voel me wat beschaamd om hier te schrijven als t steeds misgaat.... Zojuist stond de hond van mijb ex zakenpartner, waar ik nog 2 tonvan tegoed heb in de tuin... nooit hier geweest en 2km verderop.... weird he. Binnenelaten natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,

Log nog even in voor jou,
Nee hoor ik ben zeker niet somber, heb alleen pijn in mijn voet hihihi.
Verder gaat met mij echt alles prima, nu moet ik echt opschieten.
Met jou ook alles goed? Ook weer druk druk, haast.?
Morgenavond heb ik weer tijd om even bij te lezen en te kletsen.
tot dan.
Ik ga nu eten.
Doei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mercedes: zo lang je nog de wens en de wil hebt hoef je je hier niet te schamen om te schrijven. Wil je je niet aanmelden voor internetbehandeling of heb je dat al gedaan?
Alle begin is moeilijk Mercedes. Maar geloof ons toch, je gaat je zoveel beter voelen, veel zelfvertrouwen en ook verdriet kan je beter plaatsen. Het is de moeite waard. JIJ bent de moeite waard Mercedes.
En ik gun het je zo. Zonder drank ziet het leven er anders uit. OK soms voelt het saai, droog, beetje depri.. maar in de grote lijn gaan we alleen maar vooruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat als ik nu (kortgezegd) ruzie met mijn kids heb ik het gevoel heb dat ik door hun wordt afgewezen dat dat een bevestiging is van de afwijzing door mijn moeder mijn leven lang. Snappen jullie dat?

Hallo Houtje ik denk te herkennen in wat je schrijft en voelt.

De oude situatie schuift als een negatief over de nieuwe.
Je voelt de afwijzing van vroeger in een nieuwe situatie.
Het is reuze knap oud en nieuw van elkaar te kunnen onderscheiden.
Anders zou je je kinderen verantwoordelijk maken voor de pijn van vroeger die je voelt tijdens de ruzie in een nieuwe situatie want kwaadheid of verdriet of pijn die het oproept is niet voor hen bedoeld maar voor je moeder.
Het zijn erg pijnlijke situaties.

Vooral als men persoonlijk wordt, jij bent jij wordt en jij groeit op voor enz dan krijg je het gevoel op de persoon te worden afgerekend terwijl het in feite gaat over het aanspreken van iemand zijn gedrag.

Dat is een weredl van verschil.
Zelf heb ik die afwijzing gevoeld en een leven lang met het idee gelopen dat ik niet deugde.

Het oude gevoel afgewezen te worden ben ik vaker in een nieuwe situatie tegen gekomen en zo geleerd mijn deel van het deel van b.v de partner gescheiden kunnen houden.
Haar of anderen niet verantwoordelijk te maken voor mijn onverwerkte oud zeer.

Vooral in het begin moeilijk, verwarrend en pijnlijk en hard weg lopen was dan ook mijn eerste gedachte tijdens zulke confrontaties.
Ingehaald worden door het verleden en er voor weg lopen.

Dit Houtje, waren vroeger mijn valkuilen tijdens mijn huwelijk en in relaties met mensen, hierom sloeg ik de deur achter mijn k*nt dicht en zette het op een zuipen.

Als NU een confrontatie pijn doet vraag ik een time-out en wij bespreken nadien het onderwerp waarom ik b.v de ander heb gekwetst.
Soms worden er in een ruzieachtige sfeer woorden gebruikt waar men later spijt van heeft.
En daarop terug komen wist ik niet dat mocht.
NU wel.


Ik denk dat niemand zijn partner of geliefden expres pijnigd, maar de onverwerkte pijn van vroeger kan zomaar onverwacht door een situatie naar boven borrelen en dan is het kunst bij jezelf te blijven en niet anderen de schuld te geven van jou onverwerkte pijn.

Houtje het is goed voor het verwerken en daardoor verkregen inzicht , dat dit gebeurt.
Je kunt de pijn van vroeger nu plaatsen, los laten en mee leren omgaan.
Het blijven wondjes, maar de pijn wordt minder.
Misschien is het goed je kinderen te vertellen waarom je reageert zoals je doet.
Je emoties bespreekbaar maken is elkaar graag zien en brengt je dichter bij elkaar.
Het is de band die ik vroeger thuis heb gemist.


Houtje, het gaat goed met je.
Ik leef met je mee.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...