Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 maart 2008


Rosan

Aanbevolen berichten

Goed mensen ik heb even staan sporten met het strijkijzer, alles in weg. Ik doe het vanavond wel in de kasten.
Ik ga naar Nijmegen. Vreemde reis blijft het naar een leeg huis, waar ik nu in een maand 5 x geweest ben en daarvoor jaren niet.

Maar dat ligt niet aan mij moet ik maar denken.

Iedereen een fijne dag verder!

Tot vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 103
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anjo...sterkte met opruimen in je oude huis, ik hoop wel dat je wat hulp hebt want in je eentje lijkt me dat een erg moeizame klus.
Samen met een goede vriendin lijkt me gezelliger en dan kun je ook samen nog wat oudere herinneringen ophalen en heb je iemand bij je die ook even met een kopje thee voor je klaar staat...want daar zijn vriendinnen vaak erg goed in.

Tapas...waarom ga je niet bowlen met de visite...dan
hoef je geen boodschappen te doen......geen stress
is iedereen er in een keer en is de aandacht lekker kort en kan daarna verspreid worden...geen stress
is de aandacht vooral bij het bowlen dus niet bij jouw....geen stress
en weet iedereen hoe lang het duurt en jij ook....geen stress

En Tapas...de crisis is over 8 dagen al weer voorbij voor een héél jaar!! Gelukkig!
Hebben ze bij Annazorg geen klachten commissie? Want ik vind je boosheid wel terecht!
Een gemotiveerde uitleg is toch wel het minste

Corinne..niet uitgeslapen...dan maar een middagdutje??
Succes met de intake!

AN HET ZIJN MAAR DRIE LETTERS.............. NEE
Voor jouw plaats ik nog een keer

Tien Assertieve Rechten



Assertief recht 1
Je hebt het recht om zelf te oordelen over je gedrag, gedachten en gevoelens. Voor de consequenties ervan ben alleen jij verantwoordelijk.

Assertief recht 2
Je hebt het recht om géén excuses of verklaring voor je gedrag te geven.

Assertief recht 3
Je hebt het recht om zelf te bepalen of je een oplossing moet zoeken voor andermans problemen.

Assertief recht 4
Je hebt het recht om van mening te veranderen.

Assertief recht 5
Je hebt het recht om fouten te maken, en er zelf verantwoordelijkheid voor te dragen.

Assertief recht 6
Je hebt het recht om te zeggen: 'Ik weet het niet'

Assertief recht 7
Het is niet nodig dat anderen je aardig vinden om met hen te kunnen omgaan of samenwerken.

Assertief recht 8
Je hebt het recht om onlogisch te zijn bij het nemen van beslissingen.

Assertief recht 9
Je hebt het recht om te zeggen: 'Ik begrijp het niet'

Assertief recht 10
Je hebt het recht om te zeggen: 'Het kan me niet schelen'

(Ik plaats ze niet alleen voor jouw hoor...ik moet ze ook geregeld lezen :angry: )

Blacky...wat is dat toch bij jouw de ene ziekte na de andere ...en deze is wel erruugg onpleasant.
Ik denk dat een saxofoon erg goed bij je past!


Har

quote:


Tsja, waar praat ik over...simpel, blijf op je hoede! Ik heb wel eens vaker gewoon voor de kick gedronken wanneer ik me apatisch of passief voelde; drank als een soort drug gebruikt om "dieper" te beleven.

Hier heb ik helaas nog geregeld last van:wacko::$

Orleando al het begin is moelijk en het is pas mislukt als je het opgeeft!

Wat me dan weer bij Sammy brengt ...want dat is toch je ondertiteling Sammy???
Hoe gaat het? Je zit toch niet nog steeds in een ban?
Kom schrijf weer mee!
Niemand hoeft zich te schamen...we doen allemaal wel eens iets wat een ander niet bevalt!

Houtje..ik heb je al een email gestuurd over je vraag!

Ik ben wel iemand die graagt knuffelt, aan anderen friemelt en ook zelf graag befriemelt wordt.
Vooral aan mijn haar mag iedereen friemelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saffi, ik hou vol hoor! Ik ben de eerste 7 uur droog doorgekomen (was om half 6 al wakker), dus die andere pakweg 8 uren gaan me vast ook lukken. En krijg ik om half 9 toch te veel trek, dan kruip ik m'n nest in. Manlief komt toch laat thuis, dus kan ik er vroeg in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BOEH!

Nee hoor :P

Moest tussen de middag met dochter naar homeopaat ivm de hooi/pollen-koorts...
Werd pas om 11:15 wakker. Na alle (zelf aangeprate stress) van gisteren. Vannacht niet kunnen slapen door de paniekaanvallen.
GRMBLLL, en ja hoor, 's ochtends geen vuiltje meer aan de lucht.
Raar mens ben ik toch..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Duhhhuu.. Like Speedy Gonzales...........
Vroeger naar bed?
Doen we!

Nou daar roer je wat aan zeg. Wat meer ritme in dat idiote slaappatroon.
Ik zit nu gewoon 's nachts met de fles spa voor me aan tafel ipv wijn.
Maar maak het nog even laat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over vast geroeste gewoontes gesproken...

Kon je tijdens vakantie zeker ook niet uitslapen?
Ik hoor de wekker gewoon niet, en slaap vlak boven de keuken (open zoldertje).
Niets gehoord, het gehele ochtendritueel aan mij voorbij, in coma! :P
Ik báál dus, als ik weer es niet wakker wordt. En de rest vh gezin heeft de moed allang opgegeven.
Moet écht wat anders verzinnen..

Ik wéét het. Oordoppen! :light:
Want 's avonds kan ik niet slapen door alle geluiden die ik hoor. (oud huisje, niet erg praktisch ingedeeld
:D).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kom ook weer meekltsen, ondertussen een bord macaroni wegeten...tja, de innerlijke mens wil eigenlijk wat aners, maar ik hou vandaag koppig vol:D
Ik word de laatste tijd midden in de nacht wakker en kom dan niet meer in slaap. En helaas maakt het niet uit of ik nou warme melk van te voren drink of me heb laten vollopen...
Vraagje: ik lees hier wel vaker iets over panniekaanvallen. Wat bedoelen jullie daar precies mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi beste mensen,
Ik ben terug van het intakegesprek. Echt prettig kan ik het niet noemen, maar toch zal het zijn nut hebben. Doe ik zo mijn best om minder perfectionistisch te zijn, blijkt hun gewoon al uit de manier waarop ik de vragenlijst heb ingevuld, dat ik heel perfectionistisch ben. Heb natuurlijk ook over mijn alcoholisme gesproken. Dat doet toch nog altijd veel pijn. En over veel andere dingen is gesproken. Ze stelden ook vragen waar ik geen weg mee wist en geen antwoord op kon geven. Ik was zenuwachtig. En met al die vragen en vertellen ging ik op een bepaald ogenblik toch huilen. Conclusie: ik ben zwaar depressief. Meer dan ik zelf dacht. Op hun vraag van wat ik verwacht met hun te bereiken heb ik geantwoord dat ik een beetje plezier wil kunnen hebben aan het leven.
Ben niet geflipt teruggekomen, maar wel ontzettend moe. Ik kreeg ook al halverwege het gesprek honger, terwijl ik toch een flink ontbijt had genomen om half negen.
Ik heb ze mijn verhaal voor het boek gegeven. Over twee weken terugkomen en kijken welk traject ik in kan gaan.
Ik moet wel zeggen dat ik nu iets van opluchting voel over de stap die ik genomen heb.

Ik blijf ingelogd, maar ik ga wel proberen om mijn huis aan kant en schoon te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tussen 1 en 3?
En overdag een dip tussen 1 en 3?
Heeft met de lever te maken...

Paniek! Dat mijn hart sneller klopt of juist even niet, m'n borst uit bonkt, tintelende tong whaaah en de gedachten tollen door het hoofd, terwijl je gewóón wilt slapen!

Daarna komt dus de coma....

11.00 naar bed en 's ochtends gewoon om 7 uur opstaan, lijkt me te gek!

Maar ik hou gewoon vol, het zal wel eens over gaan.... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ja sorry van die typfoutjes steeds, maar ik zit met de laptop op schoot en schijnbaar zijn die toetsen iets minder gevoelig dan die van de pc. Oftewel, ik moet gewoon harder drukken...
Ik word 's nachts wel eens wakker met een heel raar, zwaar gevoel in mijn hoofd en schiet dan rechtop. Liggen durf ik dan niet meer, want dan komt dat gevoel weer terug en ik ben dan erg bang de volgende ochtend niet meer te halen. Is dat ook zo'n aanval?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Corinne!
Dat we daar nou altijd weer met een therapeut achter moeten komen.
ik herken het wel, zít je eindelijk bij zo'n persoon, kun je alleen nog huilen...
Rust maar even lekker uit, gedachten op een ander spoor. Dit is zwaar vermoeiend. Logisch hoor!
Hoop dat jullie samen een traject bepalen, waar je wat aan hebt! En verder mee kan.
Vind het al reuze knap dat je zover bent. Merk bijv. aan mezelf dat ik dit het liefst nog héél lang uit stel..
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ik ga écht voor de herrie-stoppers. Heb ook zo'n snurker naast me. Ligt ie eindelijk om 2 uur, denk ik, há kan ik ook slapen....GRRR gaat ie snurken. Zeg ik; ja, lekker zeg, lig je d'r eindelijk in gan je ook nog eens een potje staan zagen.... Nou vergeet het maar dat ik dan nog slaap!

Zal binnenkort toch eens wat halen, zo'n anti-snurkspray bijv...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, je zit wel goed qua tijdstip..maar dan ga ik me wel zorgen maken. Want een lever kan immers niet meer herstellen...
CPAS, ik voel met je mee. En je omschrijft het mooi, dat je weer plezier wilt hebben in het leven. Dat wil ik ook. Weer kunnen genieten van de dingen, die me vroeger vrolijk maakten. En nee, dat spul niet. Ik wil weer kunnen leven zonder die troep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zelfs in mijn eentje slaap ik met oordoppen in, van oropax hoor, want die herriestoppers zitten voor geen meter, die oropaxen kan je doormidden knippen en dan zo kneden dat ze niet uit je gehoorgang steken. Ik woonde vroeger met meer mensen in een huis dus vandaar, nu kan ik niet meer zonder slapen.

Houtje wat kan afwijzing soms toch een enorm sterk gevoel zijn, ik heb er de laatste week ook weer veel last van. Wel weten dat het niet reel is maar het niet voelen. Ik weet zeker dat je zoon je niet afwijst. Helaas is hij die rottige periode ingekomen die pubertijd heet. De ultieme test voor de ego van ouders. Succes trouwens in Nijmegen, het houdt maar niet op he!

Ik heb net met de 2 honden hardgelopen, heerlijk, ze liggen nu beiden te slapen in het zonnetje en ik voel me ook weer beter. Balcondeuren open, zonnetje naar binnen en mijn verjaardag vier ik niet.. Safi, Bowlen, echt niet! hihihihi.. dan maak ik liever nog een lekkere strandwandeling ...ook een idee trouwens. Ik vind het jammer dat ik niet in de zomer jarig ben, dan zou ik gaan picknicken in het park ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen zijn de kids vrij van school en ik had ze beloofd ergens met ze heen te gaan. In de vakantie was het overal te druk. Morgens dus op stap en het klinkt niet leuk, maar ik heb geen zin...Nergens zin in, maar beloofd is beloofd. Momenteel vind ik toch niks leuk, maar daar mogen zij iet onder lijden. Dus morgen de schouders eronder en mijn belofte nakomen. En misschien word ik dan toch een beetje vrolijker...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey Marjo. mijn es was ook zon lawaai apparaat... Snurken en tandenknarsen... Word je GEK van ja... Snorex helpt goed. Dat zijn soort zuigblaadjes die ze voor slapen gaan innemen... Alternatief voor de cyaankali die ik af en toe wenste klaar te leggen hehe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, meestal wordt je wel wat vrolijker als je in actie komt. Al is het maar om te zien dat je kinderen het naar hun zin hebben. Gaat het nog met de trek? het is al bijna 3 uur, dus je hebt het al heel wat uurtjes volgehouden

Corinne, een intake is nooit leuk en maakt veel los. Depressie is te behandelen dus het is goed dat je gegaan bent. Ik kan me voorstellen dat je je opgelucht voelt, de eerste stap is gemaakt!
nou, ik ga maar weer eens douchen, altijd lekker als je hardgelopen hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
De kop is er van af, je hebt nu ook de stap genomen.
Laat het allemaal even bezinken, het is veel wat er met zo'n intake gesprek ter
sprake komt. En er zitten altijd onverwachte vragen bij, zo kunnen ze ook
onverwachte reacties bij jou waarnemen.
Enneeh de tissues staan er niet voor niets standaard. ;)

Ik vind het enorm knap van je, temeer ik nu zelf ook weet wat het met je doet.
Weer een stap genomen om de verdere weg te kunnen vervolgen toch?
Je zegt over veertien dagen weer terug te moeten komen, hierdoor krijg je de
kans om na te denken waar je zelf het liefst aan zou willen werken. Of als eerste
je prioriteiten te leggen. Je hebt de kans zelf therapieën aan te dragen en je
eigen richting te bepalen. Als je het kan zou ik proberen daar gebruik van te maken.
Dan ga je ook meer gemotiveerd zo'n therapie in.

Misschien een tip voor je, wat ze ook aandragen of wat jij kiest vergeet niet het
kostenplaatje na te vragen. Of het moet jou niets uit maken, dat kan natuurlijk ook.
Heftig hoor, weer een stap genomen! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ben het helemaal met je eens en ik ga ook, al was het alleen omdat ik het beloofd heb. Ze hebben wel een dag uit verdiend! Op het schoolplein beginnen ouders me te vragen, waarom ze me zoveel knuffels geven. Ik heb het ze van de week nog gevraagd en ze willen me nog zoveel mogelijk knuffelen voordat ik ook in de wolkjes kom bij mijn ouders. Dan schiet ik dus vol, zooooooooo lief!!
Qua trek...ik eet vanalles door elkaar, maar mijn piekpunt komt over een uurtje. Dan heb ik ze alle 3 thuis en dan word ik onrustig. Te vroeg om met het eten te beginnen, te laat om ergens heen te gaan en dan...tja...waterijsjes dan maar,he?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

orleando zo lang je geen lever cirrose hebt , herstelt je lever zich wel , kijk maar naar mijn lever ;)
corinne pluimke op je hoed , psygologe of wat het ook is , de mijne gaat tot de bodem , pijnlijk maar leerzaam en gelijktijdig verzachtend.
ik heb het gepresteert om door de planken te vallen om de trapgang , resultaat ben onhaart zonder veet te moeten gebruiken en een stuk vel kwijt , maar ik ben er staande pede terug op gekropen om de andere planken , waarom doet mij dit denken aan " vallen , opstaan en weer doorgaan "
tapas de vertaling van je naam gezien is sanskriet
allez ik kruip weer op mijn planken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...