Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 maart 2008


Rosan

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 103
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen Rosan,

Vrieskou?!!! Dat komt mij niet uit. Ik moet terug naar mijn oude huis om mijn vaatwasser te laten repareren en wilde eigenlijk de tuin in. Wat kan hier naar toe, wat kan blijven etc.
Ach, ja dan maar boeken in pakken. Er ligt genoeg te doen. Wat een klus. Voor mij ligt de taak om van twee puinhopen een geheel te maken en dan de andere nog netjes op te kunnen leveren.
Je zou er moe van kunnen worden voordat je begint.

Ik las op de draad van gisteren veelvuldig het woord pammetje. Klinkt wel lief maar dat zijn ze niet.
ze zijn echt bedoelt voor kortdurig gebruik. Ik weet dat Tapas er een gebruikt om in slaap te komen maar ook dat ze ze op geen ander moment gebruikt. Ze zijn nuttig voor een bepaalde tijd maar wees op je hoede dat ze geen vervanging worden. De naweeen ervan zijn veel zwaarder dan alcohol.

Goed, ik ga snel douchen en dan X zijn kop thee op bed brengen.

Oh, pippi, Ik heb 6 jaar alleen gewoont, zelfs zonder kids. Het eerste jaar was een hel toen begon ik het wel prettig te vinden. Toen ik hier van de zomer was tijdens X's chemo's lag ik op de bank en dacht ik gek te worden. Al die mensen in en uit. Het gevecht over de afstandbediening. Het constante gewaffel.
Nu heb ik mijn eigen kamer en ik weet dat ze het wat vreemd vinden maar ik ga soms behoorlijk vroeg naar boven met een pot thee. mijn kinderen mogen dan wel aan mij komen maar denk niet dat ik het leuk zou vinden als andere ook gingen friemelen. Dus ik begrijp je helemaal!!!

Ik wens iedereen een heleboel zonnestralen op hun pad vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,
Ik had uitslapen gepland vandaag, maar mijn ingebouwde wekker dacht daar anders over.
Hier ben ik dus.

@Rosan,
Het begin van de dag ziet er iig zonnig uit.

@Anjo,
Sterkte vandaag met het opruimen!

@Allemaal,
Ik ben klaar voor een droge dag en ieder van jullie mag meedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: ik snap jou ook helemaal hoor. En ik denk, weet wel zeker, dat veel mensen moeite hebben met samen leven. Kan de partner nog zo goed zijn, het is en blijft aanpassen. Waarom kies je niet gewoon voor een LAT relatie. Mij persoonlijk lijkt het ideaal. Ieder z'n eigen huis en soms lekker samen.

Anjo: ja ik geloof dat pammetjes gevaarlijk zijn. Ik gebruik ze alleen sávonds laat als ik zeker weet niks meer te hoeven. Overdag is absoluut taboe. Nu heb ik dat bij de afkick verschijnselen een paar keer overdag gebruikt. Maar dat was het dan ook.

Rosan: sterkte vandaag.

Corinne: ik doe met je mee.

Ik heb het razend druk, maar heb me gister laten ompraten om een klus te klaren. Resultaat, ik kan pas later weg en zal pas heel laat terug zijn. Leren nee zeggen blijft een moeilijk punt voor mij.
Nou ja... het is ook wel weer leuk. Alleen werd ik toch wat paniekerig wakker 'kan ik dit wel allemaal', stom he.

Charlie: wat heb je ? griep? ik las dat je thuis was, je had toch nachtdienst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne; ja dat was een verstandige zet van jou toen. Ik ga volgend jaar ook ander werk zoeken. Alles op z'n tijd, moet gewoon even geduld hebben. Geen overhaaste beslissingen nemen en... een grote meid zijn.

Ziza: het beste is inderdaad met alles te stoppen. Dat heb ik ooit gekund en dat gaat me weer lukken, dat is mijn streven. Het leven klaar en helder, eerlijk onder ogen durven zien. Maar soms moet een mens teveel onder ogen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen, de laatste dagen heb ik niet echt meegelezen dus geen idee wat de thema's van dit moment zijn, ik geloof dat er wat relatiecrises zijn?
Zelf weet ik mijn thema weer... ik voel me zo ontzettend rot, zou de hele dag wel willen janken, doe niks goed in mijn ogen, flinke dip... en zal ik eens wat zeggen, dat heb ik dus elk jaar begin maart.... al mijn hele leven, dus waarom ik nou zo verbaasd ben weet ik zelf niet eens... 2 jaar geleden heb ik me toen hier aangemeld. Zelfde periode.

en waarom ik me zo rot voel, geloof het of niet, dat is omdat ik bijna jarig ben.. en ik haat dat echt uit de grond van mijn hart. Verwachtingen, teleurstellingen, wel vieren, niet vieren.. elk jaar duik ik dus weer de crisis in. Het liefst vier ik het niet en ga ik in winterslaap maar dat word niet geaccepteerd, vier ik het wel dan voel ik me veel te veel in de belangstelling staan, en wil ik na een half uur al weg van mijn eigen feestje en schop ik het liefste iedereen de deur uit. Ik voel me ieder jaar weer het eenzaamst rond mijn verjaardag en verdorie ik moet nog 8 dagen voor ik jarig ben.. Elk jaar neem ik me ook weer voor om goeie plannen te maken, keuzes te maken maar meestal laat ik het maar over me heen komen, wat ook niet werkt.

De jaarlijkse crisis dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen,

Soothe en Kaia, alsnog gefeliciteerd met 1000 dagen ADB. Kanjers zijn jullie!

Corinne, fijn dat je terug bent van vakantie en dat het ook een positieve wending
heeft aangenomen t.a.z. van jullie relatie.

Het is een langzame, langdurig iets waarbij je niet stil bij achterover moet leunen
maar aan moet werken heb ook ik gemerkt. Na al die jaren er een verkeerde
levensgewoonte/houding erop na gehouden te hebben is dat niet één twee weer
ten goede gekeert. Vandaar dat ik/wij regelmatig relatie dagen hebben ingelast
en nog inlassen om nader tot elkaar te kunnen komen. Het is voor mijn naaste
ook niet niets geweest waar hij door heen moest en ook daar is tijd voor nodig.
Maar het feit dat wij nog bijelkaar zijn wil zeggen dat we het beiden de moeite
waard vinden om daar dan ook wat aan te doen.

Heel veel succes vandaag met je intake gesprek Corinne, dat gaat je vast wel
lukken!

Pippi, jij ook weer fijn terug na je vakantie. Dacht ik toch dat jij jezelf geband had. :D
Ik hoop dat die verbranding weer snel over gaat.

In mijn relatie moest ik ook weer opnieuw mijn man leren kennen. Al die trekjes
die ik niet opmerkte in mijn roes kwamen nuchter nu wel binnen. Hoezo dat ik
altijd luidruchtig snurkte van de alcohol, hijzelf doet het zonder tien keer harder.


Tapas, het getuigt wel van doorzettingsvermogen dat jij weer Anna therapie hebt
aangeschreven. Ze zullen zo wel hun maatstafen hebben. Kan me voorstellen dat
het een domper voor je is.

Ik moet eerst even koffie nu. Voor iedereen een fijne droge dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een goeden morgen adb,ers,
heel onrustig nachtje gehad , mijn billen doen pijn van ze dicht te knijpen om toch maar niet te hoeven opstaan om naar de wc te gaan :
heb nog krampen dus niet naar zee vandaag , mijn dagje zou bestaan uit wc zitten en twee emmertjes water te halen .
proberen hier in huis een beetke klussen te klaren , mijn lieve partner had al om veel plaatsen het behang papier maanden geleden weg gehaald (wisten wij veel dat we zouden verhuizen) en deze pipo hier mag het nu terug in orde maken :devil:
ik lees jullie berichten ivm friemelen en knuffelen , ach wat deed ik dat graag vroeger toen ik drinken was , nu heb ik meer iets van blijf van mijn lijf , maar in mijn geval is het zelf bescherming , kom niet aan mij en toen mij niet dat je mij lief hebt want dan kan je mij kwetsen , ziet iemand hier herkenning in ??
mijn muurtje wordt steviger en steviger , maar het is soms wel eenzaam :brokenheart:
enige welke er nog doorkomt is mijn psygologe .
ik ben blij dat ik maar een korte periode tranquimizane geslikt heb , maar het was genoeg om diie periode van de wereld te zijn , geef mij maar de huidige wereld zonder roes of verdoving ok de pijn gaat dieper maar het mooie gaat ook dieper .
charlie verkouden of the bozzie bleu,s ??
een vraagje aan de muziek liefhebbers , ik zou graag saxofoon leren spelen iemand een idee waar ik mij moet wenden , ter informatie ik ken geen noot van muziek ,-((
ach ja rest mij nog te schrijven dat ik vandaag nuchter blijf uur per uur , minuut per minuut
toedeloe doe dat allemaal goed :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: ik kan alleen maar zeggen dat ik met je meeleef en ook een pest gruwelijke hekel heb aan mijn eigen verjaardag. DIT JAAR voor het EERST heb ik helemaal niks gedaan. De geweldigste verjaardag van mijn leven. Ik was gewoon weg, werken en ik zei dat ik echt geen zin en tijd had.

Blacky: beterschap.

Nu ga ik echt, tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smorgens :) Ben weer ontwaakt uit mijn coma. Wat slaap ik diep zeg de laatste tijd en aan een stuk door. Krijg steeds meer energie overdag maar tegelijkertijd lijk ik me in niemandsland te bevinden; geen heftige emoties, geen Jww momenten. Ik zou er haast onrustig van worden, ben immers pieken en dalen gewend die ik met Jww vaak zelf veroorzaakte. Sinds dat surrogaat uit mijn leven is verdwenen kom ik tot rust; mag ik best blij om zijn natuurlijk maar het voelt een beetje onwennig.
Tsja, waar praat ik over...simpel, blijf op je hoede! Ik heb wel eens vaker gewoon voor de kick gedronken wanneer ik me apatisch of passief voelde; drank als een soort drug gebruikt om "dieper" te beleven. Een verslaving aan de pieken en dalen zou je het kunnen noemen...heb dus zeker niet alleen uit frustraties, verdriet of kwaadheid gedronken.
Ben niet passief of apatisch de laatste week; ben volop bezig met kwast en roller en heb het druk met alledaagse zaken. Heel gewoontjes, niets bijzonders...dat is het dus en daar zal ik het mee moeten doen.
De storm is gaan liggen van binnen, nu maar hopen dat ik me niet bevind in het oog van de orkaan.
Pffff..zover mijn beschouwingen. Herkennen jullie wat ik omschrijf?

Enfin, fijne dag allemaal voor de werkenden, de ziekenboeg en de Jww strijders :present: Ik ga weer aan de slag en probeer de rust die ik in me heb te koesteren. Waarom strijd als er vrede kan zijn? :musicnote:
Lieve groet,

Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben ik weer; kids zitten weer veilig op school, dus kom ik hier even om de hoek kijken. Niets bijgelezen, sorry...Heb een rotweekend achter de rug...waterijsjes helaas vervangen:$
Gisteren niet gedronken en toen dacht manlief van wel...ruzie en ik zie 'm vandaag heel de dag niet. Jammer, want ik wil het graag goedmaken, maar ik blijf ook nu wel even graag uit z'n buurt...
Ik zit hier met trillende handjes, barstende koppijn enz. maar eigen schuld...Blijf vandaag hier maar een beetje rondhangen, want mijn stoppogingen lukken voor geen meter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, wat fijn dat je eerste werkdag is mee gevallen. Wat betreft het nee zeggen, dat is een langzaam leerproces. In het begin dat ik daar mee begon kon ik mensen daarmee afschrikken en begon ik mij eindeloos te verontschuldigen. Maar ik heb moeten leren mijn eigen grenzen te bewaken en ook mijn omgeving is er nu aan gewent dat ik af en toe "nee" moet zeggen, en nu zonder mijzelf te verontschuldigen.

Tapas, ik vier mijn verjaardag al sinds mijn 26ste niet meer. Nou ja, hier op het forum ben ik het afgelopen jaar 27 geworden. ;)
De piekerdagen vooraf vielen daardoor weg en de jaren erna als er iemand spontaan tóch op de koffie kwam vond ik dát wel leuk. Het was dan geen verplichting het was dan écht voor mijn gevoel.

Blacky, door mijn krullebol (die heb ik nu niet meer) vonden de mensen mij altijd heel erg aaimabel.
Ik kreeg er echter de riedel van en kon soms boos reageren naar de ander toe.
In moeilijke situaties liet ik mij ook niet troosten, ook niet door mijn man. Hij wist het vaak al en zei dan fiets het er maar uit. Het alleen zijn, in mij zelf gekeerd, het van mij aflopen, fietsen dat was mijn manier om met mijn gevoelens om te gaan. In sommige situaties vonden mensen in mijn omgeving dat ook best wel vreemd. Nu ben ik ook daar in aan het veranderen, ben soms zelfs boos als mijn man mij niet troost maar ook hij moet aan mijn nieuwe ik leren wennen.

Poeh, wat kan een mens raar inelkaar zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, dit jaar is mijn plan ook om niks te doen met mijn verjaardag! Ik heb alles al zo ongeveer uitgeprobeerd, met vriendinnen eten, theater, feestje, feestje buitenshuis. Eigenlijk zijn het mijn ouders die het lastig maken, die accepteren het niet zo als ik niks doe.. voor hen is het toch een soort dag die niet ongemerkt voorbij mag gaan terwijl ik dat zelf het liefste wel wil... dus zij komen toch wel op de koffie... grmpffff... maar dat betekent dus dat ik nog duidelijker moet zijn. Dat ik dat niet doe om hun af te wijzen maar dat ik dat doe omdat ik dat zelf het prettigst vind... aan het werk dus!!

Annazorg laat ik nu rusten, zowel voor hen als voor mij is het een gemiste kans, als je als cliënt weet wat je wilt kan dat soms bedreigend zijn vermoed ik. Maar ze hadden op zijn minste en duidelijkere uitleg mogen geven als.. we denken dat we je tekort doen met onze behandeling..

goh, waar een douche al niet goed voor is, voel me alweer een stuk fijner dan een uurtje geleden. Ik ga zo eerst naar de bloedbank mijn plasma achterlaten en dan mijn oppashond ophalen en hopen dat het weer een beetje mooi blijft, dan ga ik vanmiddag met beide honden hardlopen.

Har, wacht maar, die pieken en dalen komen wel weer. kwast en rollers zijn een goeie afleiding. Ik vond het eerst ook allemaal erg saai worden maar inmiddels vind ik het dat niet meer. Als die heftigheid bij je hoort komt het ook weer terug

Blacky, succes met billenknijpen en fijn dat het met je relatie steeds beter gaat.. ik liet zelfs dronken niet met me friemelen, als iemand dat probeerde was ik op slag weer nuchter..
Stien, bedankt voor je compliment, ja doorzettingsvermogen heb ik wel maar als je tegen een dichte deur aanloopt kan je er niet zoveel mee... dus dat doorzettingsvermogen moet ik nu maar gaan inzetten om mijn verjaardag zo te regelen dat IK er blij mee ben.

Corinne, fijn dat je vakantie een goeie impuls heeft gegeven, ik moet nog even teruglezen hoe het je vergaan is maar ik lees aan je dat het goed was!

Anjo je bent flink bezig joh, Ik vind het trouwens super dat je weer aan de refusal bent en dat je van die grote keuzes durft te maken! Je gaat weer de goeie richting uit

en vandaag houden we het weer droog natuurlijk!! ik doe mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb net mijn alcoholschrift ingevuld en doorgelezen. Mijn stopdagen stan er veel mooier bij dan die drinkdagen...Ik kon het, dan moet het me toch weer lukken?? Ik voel me dan stukken beter dan nu, met een enorme kater die maar niet wil vertrekke. Bah, wat baal ik van mezelf..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

orleando , de vraag die ik mij achteraf stelde was hoe ik zou reageren indien het mijn partner was die dronk , en weer eens zijn/haar beloftes verbrak ??
ik en gestopt met drinken , maar ben ook enkele keren op mijn bek gegaan , nu nog draag ik daar de gevolgen van , waarom mag ik denken dat mij partner mij wat drank misbruik moet vertrouwen als ik mjn eigen niet vertrouwde
drank maakt meer kapot als je lief is
orleando ga ervoor en laat gewoon die eerste staan
stien dat bericht van jou is eentje vol herkenning voor mij :present:
tapas ik weet niet meer juist waar je boosheid om gat , mar ik dacht dat het om kilo ging?
indien het zo is enkele vriendinnen van mij zitten op de site goed gevoel , maar ikdacht dat dit een betaal site is , maar het werkt voor hen heel goed , indien interesse mail mij aub
zo luitjes ik ga doen wat har aan het doen is , en dat is de kwast ter hand nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen!

Tapas wederom herkenning hier! Ik heb 2 jaar achter elkaar m'n verjaardag gevierd omdat anderen zeiden dat ik het toch maar eens moest proberen.. Nou 2 jaar op een rij op het feestje zelf heel hard weg willen lopen en achteraf een hele tijd in een dip zitten omdat ik weer eens over m'n grenzen gegaan was..
Ik houd me voort aan m'n oude plan.. Op de dag zelf iets geks/leuks doen wat ik al jaren wil.. Abseilen van de euromast, ballonluchtvaart met m'n 2 beste vrienden op stap. Alles behalve thuis zitten voor het geval dat er nog wat "eigenwijze" mensen zijn die denken dat ik wèl m'n verjaardag moet vieren..
In het begin heb ik daar heel hard voor moeten vechten om dat voor elkaar te krijgen want blijkbaar komt het niet in mensen op dat er werkelijk mensen zijn die niet houden van feestjes geven.. Maar intussen is mijn omgeving ik er toch wel achter dat ik hoe dan ook m'n eigen plan trek of ze het nu leuk vinden of niet.. Succes hoor en sterkte! :present:

Ja hoor Blacky herkenbaar! In het verleden moest men geen affectie naar mij toe tonen want dat gaf zoveel stress en spanningen (ze moeten iets van me) dat ik vrij snel het hele contact afkapte.. Veelste bang dat ze me zouden kwetsen. Nu nog steeds ben ik niet zo aanrakerig daar heb ik maar bepaalde personen voor waarmee ik dat doe waarvan ik zeker weet dat ze niks van me moeten, behalve dan vriendschap. Diep in m'n hartje ben ik wel echt een knuffeltante maar zeer selectief in wie me dat mag geven dus in principe doe ik mezelf daarin te kort.. Maar nog steeds liever te kort doen dan dat ik mezelf opnieuw een negatieve associatie met knuffelen geef. ;) Zelfs de elkaar begroeten zoentjes vind ik een rare gewoonte van mensen.. Probeer ik dan ook regelmatig te vermijden, lukt dat niet dan gaat er een heel groot schild omhoog zodat het allemaal buiten mezelf plaats vind.

En tja die pammetjes... Die had ik om te slapen dat werkte niet zo maar ze waren reuze lekker om overdag te slikken wanneer ik hyper was... Toch maar gestopt want het begon inderdaad de vervanger van mijn roes te worden..

Fijne droge dag iedereen met veel zon!! Al mag in zeeland wel heel veel regen vallen op het moment, dan kan de net nieuwe Pa zich ook met de kraamtijd bezig houden.. Sturen jullie wat hagel en regen mee? Is een speciaal verzoek van de Mama.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,
Geen tijd meer om te lezen, dat doe ik straks wel als ik terug ben.
Nou ja, als ik het dan nog kan. Wie weet kom ik helemaal geflipt terug.
Ik heb nog 10 min, genoeg om even rustig mijn tanden te poetsen.
Tot straks..................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai allemaal,

Arme Tapas, ik vind mijn verjaardag ook altijd zo vreselijk. Tegenwoordig heb ik een smoes: ik doe wat leuks met de kids.

Ik heb tot 10 uur geslapen, was om 8 uur wakker, maar nog moe. Sliep pas om 2 uur, Wel heerlijk geslapen zo alleen in een schoon bed is het heerlijkste dat er is.

Nu nog snel even de laatste was aanpakken dan is alles weg voor ik om half een naar Nijmegen ga.

Ik heb trouwens weer flinke huilbuien de laatste dagen door de ruzies met Hansje, vreselijk.

Herkent iemand het volgende:

Dat als ik nu (kortgezegd) ruzie met mijn kids heb ik het gevoel heb dat ik door hun wordt afgewezen dat dat een bevestiging is van de afwijzing door mijn moeder mijn leven lang. Snappen jullie dat?

Ik ga mijn werk afmaken daarna kan ik rustig(er) weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...