Spring naar bijdragen

2e paasdag 24 maart


tapas

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gem bedankt voor je roosje!
Ik ben zo blij dat ik niets heb gedronken!
En dat ik nu met An het ANSA team ben en dat we vanuit dezelfde achtergronden en drankgewoontes ervoor gaan.
OM OP AN!..we gaan ervoor, vandaag!

Hier een ongelukje, de tulpen voor mijn moeder hebben blijbaar zonder water gestaan en hangen helemaal slap! Nog goeie tips hier?

Hier geen wit pasen maar wel een zonnig en droog pasen.

Orleando, gewoon weer beginnen vandaag!

Nicky, echt top van je dat je die fles hebt laten staan, gooi hem door de gootsteen zou ik zeggen dan ben je ervan af :D
Ik doe met je mee vandaag en drink de eerste niet.
Ik heb gelukkig ook helemaal geen behoefte aan drank dus er is geen gevecht.

Fijne 2de paasdag allemaal wit of zonnig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tip Pippi!
Mijn man had het ook al over stelen afknippen en even in kokend water en dan in krantenpapier IN water zetten.

Ja de meloen zakt al wel een beetje en de pijn is bijna weg...gelukkig...loop nu wel rustiger de trap af.

Geniet van je dag voor jezelf vandaag!
Ga je nog iets leuks doen met een vriendin? Lekker uit eten of sauna??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Bedankt, dat jullie voelden dat het idd erg bijzonder voor mij was gisteren, en jullie het mij ook zo gunnen. Voelt goed!

Ik weet eigenlijk niet zo goed óf ik wel een mening moet hebben over hetgeen Orleando verteld. Mijn eerste reactie is als die van Pip en Har... Sorry, orleando. Je bent waarschijnlijk niet erg duidelijk geweest, men weet het nu ook niet meer. Heb het zelf vaak genoeg meegemaakt, en voel als ik dit lees de teleurstelling van mijn naasten als ik weer eens niet deed, wat ik voorafgaand bijkans had gezworen! Ik denk dat mensen je dolgraag nog weer een kans gunnen! Pak hem! Je kan het!

Houtkachel, zat ik gisteren ook voor te relaxen bij mijn ouders. Gewoon omdat het lekker was, de kinderen al in bad lagen met een grote playmobil-boot. Waarmee ik wil zeggen; dat ik gisteren goed kon loslaten, ik hóefde niet elk moment gewenst gedrag te vertonen. Men was blij met mij, en ik ook...:D

Vanochtend val ik weer in de valkuil van het moeten, terwijl we de dag aan onszelf hebben. Ik word opgejaagd door de tijd. Vóór drieën móet ik alle ontspannende dingen achter de rug hebben....
Dit geschreven hebbende, lach ik om mezelf. Wanneer kan een mens dan ontspannen als ie zelf de druk op de ketel zo hoog houdt? Goosh frabba... LEERPROCES!!!!

Onehorse, stel je voor dat je even niets móet! Accepteer je ontwenning en daarna je herstel. Neem de tijd om jezelf weer te worden. Herstellen van de verslaving kost tijd, neem je die niet, dan kun je wellicht makkelijker vallen. By Soothe; buig mee als bamboe in de wind.....

Pippi, relaxe!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onhorse: haha, die moeten we hier erin houden 'bierspringen'. Als iemand ongelofelijke trek krijgt zeggen we gewoon: 'ga even bierspringen, dat plopt op'. (lucht op)

Soothe: ;)

Gem: niet teveel paaseieren eten he?

Pippi: nu ff een middagje rust, wat ga je doen?
Tja wat is vriendschap. Ik heb mezelf inmiddels al zover terug getrokken dat ik niet meer te vinden ben. Ik heb mijn vrienden, heel onsympathiek, aan de zijlijn geparkeerd, ik weet niet wat ik ermee moet.

Safi, teamgenoot. Kom op we gaan het voor elkaar krijgen. Gisteren heb ik een aantal flessen het huis uit kunnen krijgen, maar er staat nog erg veel. Man had heel veel redenen waarom en hoe en waarvoor. Hij heeft wel gelijk. Wordt een dure bezigheid, drank in huis, drank uit huis. misschien is het ook wel goed dat het er gewoon is, want dat in huis halen raakt me ook weer te zeer , zo van, het is er weer. Nou ja, ik weet het ook niet allemaal, vandaag hoef ik niet en ik heb ook geen zin. Dus Safi het gaat vandaag gewoon goed komen. Mocht ik toch rare ideeen krijgen dan kom ik EERST hier schrijven. DAt ik dat niet vergeet. (ben nogal vergeetachtig :D)

Marjo: ........... Goosh frabba... Goosh frabba... Goosh frabba...

Verder gaat alles harstikke goed hier, ben alleen knotsgek aan het worden B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Ook bij mij is in huis drank ruim aanwezig! Wat mij erg helpt is dat er verder geen aangebroken flessen aanwezig zijn, behalve van de wijn die mijn man in het weekend drinkt. Voor de rest is alles dicht. Dat helpt mij erg, want het is weer een drempeltje om flessen aan te breken. Je neemt makkelijker een glas uit een fles die aangebroken is, nietwaar? Misschien kan je zoiets met je man afspreken?
En kleine flessen kopen, bijvoorbeeld een halve liter van iets, waar je voorheen een literfles van in huis haalde. Dan is weggooien als het is aangebroken, minder kostbaar (al kosten kleinere flessen ook meer).
Ideetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat te denken..
Ik wil best een mooie, oude, wijze oma worden. Later.
Stoppen met de verslaving is voor mij een stapje op weg naar volwassen worden.
De vrienden die ik heb, zien mij ook nog steeds als hun rebbelerende, puberende vriendin.
ik ben vol goede moed op weg!
Naar eerst een tevreden mens met mezelf.
Ik probeer weer van de kleine dingen dicht bij mij te genieten, te ervaren hoe groots juist die kleine dingen kunnen zijn.
Het leven staat niet stil. De ene fase gaat over in een andere.
Ik merk dat heel sterk in mijn relatie naar mijn kinderen toe.
En kan nog heel veel van ze leren.
Niet stil te staan. Maar wel op tijd ademhalen om te genieten van het moment.
Tijd nemen voor mijn eigen ontwikkeling, ook al past het niet goed in deze jachtige wereld.
Een bos bloemen zet momenteel mijn wereld op zijn kop. In positieve zin.
het gevoel dat ik stukje bij beetje weer mag gaan leven. Van mezelf.
Van de rest mocht ik het allang, alleen dacht mijn brein van niet!

Mensen geniet! En dúrf te leven!
Zonder drank is het leven puurder. De dalen, én op een dag ook de pieken!

Een lieve groet van mij, voor al mijn lieve vrienden hier :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeietweedepaasdag,

Ik had/heb vanmorgen een baalbui.
Zowel zaterdag en zondagavond de hele avond glazen drank onder mijn neus. Bleh.
Van tevoren had ik wat listige gedachten, of een paar glaasjes met de pasen niet zouden kunnen, maar nee. Geen goed plan. De gedachte aan de AA-groep waar ik morgen weer naar toe ga en mijn geloof waar ik meer op ben gaan steunen hielden me makkelijk droog. Dat vinden sommigen hier niet prettig om te horen, maar ik zeg het toch gewoon want het is mijn beleving en wat voor mij werkt. (lekker puh :D)
Maar ik begin het zo oppervlakkig te vinden soms. Het is soms echt uitzitten en gapen die avonden waarop iedereen om me heen drinkt. Dat is mooi, want nu kom ik erachter wat me echt interesseert en wat niet. Ik verheug me weer op morgenavond, geeft wat meer diepgang.

En die 2 glaasjes die je wel of niet kunt drinken, ach als dat kon zaten we toch niet hier.

Fijne dag!

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag,

Ben lekker allerlei kleine klusjes aan het uitvoeren. Dingetjes die al zo lang zijn blijven liggen en waar ik me steeds aan ergerde. Helaas wel af en toe een sigaretje, hoewel eigenlijk helemaal niet helaas. Ik geniet nog steeds van die stinkstokkies.. M'n belofte om te stoppen was in een ietwat overmoedige bui genomen.. het was toch bijna bedtijd toen. Maar de volgende ochtend was het alweer "mis"..

Wat de drank betreft ben ik vandaag aan mijn vijfde droge week begonnen, en dat vind ik momenteel belangrijker, de drank laten staan. Morgenmiddag weer naar de behandelgroep en 's avonds AA. Ik vind het spannend, dit nieuwe leven.. leuk spannend.

Goed, ik ga weer verder.. ben een boekenkast aan het demonteren, die moet naar m'n atelier.. Tot later, en een fijne rest van de pasen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi als ikdat sooort mensen of familie tegenkom dan denk ik heel blij
Wat een geluk dat ik niet zo ben en dan bekijk ik ze met verwondering maar laat het allemaal langs me heen gaan.
Ik kon me er vroeger ook verschrikkelijk aan ergeren.
Wat erg helpt is je niet emer kwetsbaar opstellen tegenover dit soort types
Dus alleen maar positieve geluiden laten horen.
Dat helpt.

Kohtje..je rookt dus weer, maar wat sta je al lekker lang droog!
Rommel ze vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, week 5 dat is een felicitatie waard!!
Pip, ach, schoonfamilie is er vaak om je aan te ergeren toch?? En zo krijg je wel een flinke spiegel voor met zo'n halfaangeschoten schoonzuster die duidelijk bang was om niet gezien te worden.... gezellig altijd die familiefeestjes :huh:

Vrienden, goh, ik heb wel heel goeie kennissen maar echte vrienden?? tja het is maar waar je de lijn trekt. Ik heb genoeg mensen om me heen om me niet eenzaam te voelen maar wel alleen te(kunnen) zijn. Mijn sociale leven is nogal beperkt maar ik vind dat op dit moment niet echt erg. Ik heb mijn collega's 3 dagdelen per week, mijn hondenuiltaatmaatjes dagelijks als ik zou willen, en verder nog wat mensen die ik af en toe zie. Ik vind het heerlijk om alleen te wonen en alleen te zijn al komt er vaak weinig uit mijn handen. Ik vermaak me prima in mijn eentje, en wat er niet is kun je ook niet missen.

Ik merk steeds meer dat de kwaliteit van sociale contacten gaat boven de kwantiteit. Ik houd niet van feestjes en uitgaan, en word, sinds ik niet meer drink, steeds saaier.. en vind dat eigenlijk ook wel prettig!

raar hoe je leven kan veranderen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, stelletje stoppers met roken, lang volgehouden hoor, petje af:D

Marjo, ik word helemaal blij van je schrijven, jij redt het wel, super!!:heart:

Orleando, jij zit volgens mij ook teveel in de slachtofferrol. Je moet gewoon met je man afspreken wat nu de bedoeling is, helemaal niet meer drinken, of sociaal drinken. Dan weet hij waar hij aan toe is, elke keer je man/vrouw weer met alcohol zien is geen pretje. Ook niet erg vertrouwenswaardig. De angst zit er nu eenmaal in bij hun!!
Ook mijn man zei nooit wat als ik gestopt was, maar owee als ik er ook maar eentje op had!!

Ansa team, jullie gaan al lekker, fijn he, het samen doen? Maar ik red het ook alleen wel hoor!!

Gisteren een hele drukke dag, bbrrr, geen eens tijd voor het forum.
Omdat we 30 jaar getrouwd waren, werd s'ochtends schoonmoeder opgehaald uit het verpleeghuis (we hebben een speciaal autootje voor haar gekocht, waar 1 rolstoel in kan, soort pausmobiel, ideaal)
Tegen de tijd dat zij wegging, 5 uur, kwamen de kinderen en kleinkindertjes (halfziek, helaas), meeeten natuurlijk, de laatsten gingen half 1 naar huis. Toen heb ik nog even het draadje doorgelezen en naar bed gegaan. Vanavond komt de hele bups gourmetten.
Ben het niet meer gewend, zoveel drukte!
Maar "droog" is het allemaal wel veel leuker, alhoewel ik de vermoeidheid wel eerder voel!!

Hou het lekker droog vandaag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al een hele tijd ingelogd, maar heb nog niets gemeld.
Er valt ook niet veel te melden.
Ik ben laat opgestaan. Lang geleden dat ik zo lang heb geslapen.
Heerlijk, mijn lijf is weliswaar stijf, maar ik ben wel uitgerust.
Ik ben bezig met leren, wat niet echt vlot en nu heb ik even pause.
Hier een krabbel en dan de wasmachine.
Daarna neem ik nog een kop koffie en ga dan verder.
Voor mijn grote terugval, dacht ik ook dat ik sociaal kon gaan drinken.
Niet dus. Toch heeft het nog zes maanden geduurd na dat moment (van besef dat ik niet meer kon drinken) voor ik stopte met drinken.
Dus ook al weet ik dat sommige mensen hier nog in die fase verkeren (weten dat drinken niet goed is, maar het nog doen, omdat ze zich een goede slaaf betonen willen), ik kan ze moeilijk (ver)oordelen. Ieder zal er voor zich achter moeten komen wat voor hem of haar het beste is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: moet je tegen mij zeggen 'doe normaal'!!!!!!!!!!!!! haha, trouwens, ooit een normaal mens ontmoet?
.......en beviel het?

Was onwijs abnormaal dit plan van mij, gaat me dus echt niet lukken. Heb heel de dag lopen nadenken, zo enorm dat ik niet meer wist wat ik nog eigenlijk dacht. Ik denk dat ik inmiddels een hersenbreuk heb :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie: nog proficiat met je 30 jarig huwelijk. Was het eigenlijk leuk?

Pippi: ach mensen kunnen zo krom redeneren! Goed voor jou, laat ze maar.

Corinne: fijn jouw houding. Voel me goed begrepen en denk bij mezelf: het komt wel goed.
Ik probeer ook maar weer te studddderen, lukt van geen meter. Zucht, zucht. Wat ben ik blij als ik dit achter de rug heb, het valt me zoooooooo zwaar. Ik wil de tuin in, onkruid trekken, harken, graven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen!

Onehorse, geweldige actie: bierspringen! Maar stink je nou niet een uur in de wind?

Orlando, ook ik wil graag nog even wat vragen. Had je met je man iets afgesproken? En mogelijk kijkt hij nog wat krampachtiger naar je omdat zijn familie erbij is, dan staat jij natuurlijk tóch al tussen twee 'vuren'. En ik ben het wel mer de rest eens: wat hebben die twee pilsjes je nou opgeleverd behalve een hoop ellende? Als je dan tóch ''af en toe'' wilt drinken, kies je drankmomenten dan met wat meer zorgvukdigheid. Twee glazen hele goede wijn bij een intiem etentje lijken mij waardevoller dan twee pilsjes bij je (misschien tochh al afstandelijke?) schoonfamilie!

ANSA, geweldig! Ik gun jullie heel veel succes! Jullie redden het wel samen!

Haha, Pippi, ik dacht dat je het over Saf d'r meloen had: stukje afsnijden!

Charlie, gefeliciteerd! Het doet me zó goed om jou zo sterk en vrolijk te lezen! En knap dat je het zelfs op deze dagen volhoudt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KarelK,
Volgens onze gegevens (klinkt raar) ben je vijf maanden geleden gestopt met drinken.
Ik heb al lange tijd niets meer van je vernomen. Gaat alles nog goed met je?

Charlie,
Idd, bijna vergeten: hartelijk gefeliciteerd met 30 jaar huwelijk. :present:

An,
Kom even tegen de boeken aan. Ik neem nu eerst koffie en ga dan even doorzetten. Er is nu even niemand in huis die me kan afleiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...