Spring naar bijdragen

2e paasdag 24 maart


tapas

Aanbevolen berichten

Gaat goed hier, An. Leuk dat jullie stopmaatjes zijn. Het is wel eens eerder toegepast, maar volgens mij zitten jij en Safi elkaar goed op de huid! (Goed bedoeld dan, hè!)
Rustige paasdagen gehad, lekker wel. Ik ben een beetje een kluizenaar geworden, ik vind het wel lekker zo. Het leven wordt vanzelf wel weer drukker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb toch wat te vertellen! Maar we vieren het ingetogen!! Vier maanden sober, het is niet veel, maar een begin. Ik ga "gewoon" door.Alle struikelaars wens ik het zelfde toe! Als ik het kan ,lukt het een ander ook.


En Kaia natuurlijk ook. KAIA :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: ha, daar hebben we een punt. Als we er tenminste aan denken he, en door die verstandverbijstering toch op het idee komen. Ben benieuwd, het zou een grote stap voorwaarts betekenen. Denk ik, hoop ik. Dat wil ik gewoon. Het lijkt me zalig om weer als een vrij mens door het leven te hobbelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:light::sun::light::sun::light::sun::light::sun::light::sun::light::sun::light::sun:

Wow Soothe en Kaia
Is het vandaag 4 MAANDEN???!!!!!
Dat is echt super wat is dat geweldig nieuws!
En wat houden jullie het allebei standvastig vol,
volgens mij zijn jullie allebei op een hele nieuwe weg gekomen.
Ik wens met heel mijn hart dat An en ik deze weg nu ook belopen.
Ga zo voort!

:light::sun::light::sun::light::sun::light::sun::light::sun::light::sun::light::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothie, 4 maanden en het is niets, zeg je? Laten we wel wezen, ben je eerder 4 maanden droog geweest? Ik vind het fantastisch!
:present::heart::):DB):present::moon::):present::present::heart::):DB):present::moon::):present::present::heart::):DB):present::moon::):present::present::heart::):DB):present::moon::):present::present::heart::):DB):present::moon::):present:
en ik maak niet vaak een slinger, maar voor jou maak ik graag een uitzondering! Bij deze dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Zo te zien goed gedaan allemaal! Tsjakka!!!

Ik denk dat ik er zo in kruip. Weinig te melden.
Ook hier bekaf van alle indrukken en social life... pfff!
Net liggen rollen onder dat zonne-ding, daarna nog infra-rood toegepast.
lekker warm... pfff... beetje té!

De kinderen hebben, ivm studiedag docenten, morgen nog een dagje extra vrij.
Hebben allebei een vriendje/vriendinnetje uitgenodigd om morgen half 10, samen met mij naar het zwembad te gaan...
Moet dus nog even tot woensdag wachten, om weer even écht met mezelf bij te komen.. juist; alleen, zonder geluid of andere indringers :D

Charlie; gefeliciteerd met jullie 30-jarig samen-zijn. Hoop dat het laatste stukje ook gezellig was!

Nu nog even leeglopen, blijft moeilijk soms...Hihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaa Onehorse, wat een aktie van je..bierjumpen hehe :D Je had het moeten filmen voor moeilijke momenten ;)

Vanavond prachtfilm gehuurd. Jullie kennen hem misschien: "As it is in heaven" (zweedse film) hebben we samen knusjes gekeken om vervolgens een traantje weg te pinken. Een eenvoudig verhaal over een dirigent die uitgeblust terugkeert naar zijn geboortedorp om daar vervolgens de zin van het leven opnieuw te ontdekken; hij heeft rust nodig maar besluit toch om het kerkkoor te gaan begeleiden omdat de stem durven gebruiken volgens hem voor een ieder vrijheid brengt. Ieder heeft zijn eigen stem en door allerlei methodes te gebruiken om die stem vrij te maken, brengt hij de mensen weer bij hun gevoel en plezier in het leven. Prachtig!

Deze link voor de tekst

Deze link voor het filmfragment

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe en Kaia,
:present::heart::):DB):present::moon::):present::present::heart::):DB):present::moon::):present::present::heart::):DB):present::moon::):present::present::heart::):DB):present::moon::):present::present::heart::):DB):present::moon::):present:
4 maanden, dat gaat echt goed! Ga zo stille voort.

An,
Tja, als ik trek kreeg, kwam ik hier en de laatste keer, toen het zo erg was dat ik zelfs met de fles jenever van mijn man in mijn handen stond, ging ik daarmee naar mijn dochter.

Trees, Safi,
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe ik geloof je gelijk...echt waar...ik vind het gewoon zo geweldig dat je het zo lang al volhoud.
En dat het echt zo is, als je de eerste maar laat staan je opeens hier kan schrijven...ik sta 122 dagen droog.
Je zult er zelf ook wel aardig euforisch over wezen toch?...wie had dat in de herfst gedacht toen je nog geregeld terugvallen had.
Echt man...je bent mijn grote voorbeeld samen met anderen hier die ik ook al langer ken. maar Tapas en jij die toch ook geregeld weer melden dat ze gedronken hadden en nu al weer zo lang droog staan...dat wil ik ook.
Ik dacht dat ik met sociaal drinken de goeie kant op ging, maar ik merkte aan mezelf dat ik elke week drinken opeens als normaal ging zien en toen ging er weer een lichtje bij me branden...mijn alarmlampje.
En toen An vroeg om een stopmaatje en ik met mezelf een pact had gesloten dat ik van mijn depri stemmingen af wil en het leven weer wil leven,kon ik besluiten om samen met An een team te vormen.
We hebben ook wel dezelfde drinkgwoonte.
Er dagen , soms weken niet aan denken en dan opeens zonder verder na te denken opeens toch drinken.
Dat wil ik nu verandren want daar ga ik fout.
Ik zal je steun hier nog nodig hebben so I count on you...kollenschepper!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: natuurlijk ook wel weer leuk morgen, maarja op een gegeven moment wil je rust. Hier gaan ze morgen allemaal naar school!!!

Har: lijkt me een mooie diepgaande film, echt wel wat voor mij. Die zet ik op mijn lijstje beloningen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank allen! Dank voor de slingers. Ik krijg het net als mijn lotgenoten,niet voor niets.
Ik verval niet in jubelklanken, maar ben wel trots. En ik word steeds sterker.

Ik wil niet meer. Dan kunnen er miraculeuze dingen gebeuren. Ik ontzeg me niets, voor mijn gevoel, er is steeds drank in mijn nabijheid. Het was genoeg, en ik weiger me nog langer te kwellen. Het leven gaat door, maar dan met scheepsladingen softdrinks. Als ik alle plekken en aangelegenheden met drank zou moeten mijden, dan wordt het leven echt onleefbaar, dan ga ik drinken!

Dus , laat de eerste staan en probeer gewoon, met leven door te gaan. Het is niet altijd "leuk", maar dat is een kenmerk van het leven. Blijkbaar zijn we hier niet voor de lol!!!
Maar drank schept chaos in onmetelijke proporties. Dat wil ik niet meer.
Ik zeg nooit, nooit meer, dat kan niet. Maar morgen drink ik niet.

Groetje van de hervatter!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een toeval Har...toen ik bij mijn moeder meehielp afwassen zongen we samen zoals altijd....
toen wij uit Rotterdam vertrokken:moon:
dat deed ik al als klein meisje met mijn moeder onder het afwassen en ze zei dat ik een mooie alt stem had.
En ik ben zelf al jaren overtuigd dat ik niet kan zingen maar volgens haar en ze zit zelf op een koor kan ik heel mooi zingen..niet overdreven mooi maar goed genoeg voor een koor.
En ik hoor hier geregeld dames kletsen over hoe leuk ze het hebben op hun koor, dat ik heel misschien de stoute schoenen zelf aan ga trekken en er eentje hier in de buurt ga zoeken.
Zingen is heel gezond voor je lichaam.

Hoe is de meterkast geworden trouwens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...