Spring naar bijdragen

2e paasdag 24 maart


tapas

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Joehoeeee allemaal,

Wat een stilte hier.
Kom net van mijn werk een vreselijk ongeluk gebeurd onderweg brrrrrr.
Het is ook echt glad buiten.

Charlie, gefeliciteerd met je 30 jarig huwelijk
:present:.

Kohtje, de 5e week en met de twaalf stappen, je klinkt vastberaden, houden zo!!

Pippi, goh wat een onzekerheid met het ontslag van ex.
Maar idd luxe zegt erg weinig, je goed voelen da's toch echt belangrijker.
En een auto van 60.000 pfffffff, lekker belangrijk.
Zorg jij maar goed voor jezelf!

Corinne, studeer ze.

Trees en Marjo,
;)

Nu even iets te eten maken, wordt een salade, gisteren teveel gesnoept:o
Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Het is hier een heel rare Pasen geweest. Behalve de onwezelijke witte wereld belde vanmorgen de Paashaas. Dacht dat ik gek werd want het was pas 9 uuur in de ochtend maar hij zei kijk maar naar buiten en daar zie je een grijze auto dan zwaai ik naar je.........Toch wel nieuwsgierig als ik ben maar even gaan kijken en daar stond een vroegere vriend die ik 12 jaar niet heb gezien. Janken dat ik deed, poeh het weer zal jaloers op me zijn. Hij is nu net pas weg en alle papieren zakdoekjes zijn op. Gossie want een emoties na al die jaren en het was net of we elkaar nooit uit het oog waren verloren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

De kop is eraf voor mij!
Ik heb niet gedronken en ga dat zeker ook niet meer doen!
Het is me vandaag gelukt de vreselijk negatieve cirkel te doorbreken en daar ben ik erg blij mee!
Ben veel weg geweest en uit eten, buitenshuis is het om een of andere manier makkelijker dan thuis, morgen wordt heel anders dan ben ik én alleen en thuis....
Maar dat zien we morgen wel weer!
Ben nu moe en heb veel pijn (chronische bekkeninstabiliteit en niet verdoofd) dus ga lekker mijn mandje opzoeken!
Fijne avond en succes allemaal!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb,ers,
Als eerste aan charlie ook van mij van harte met jullie huwelijks verjaardag :musicnote::present:
ik heb een rare dag gehad , deze morgen ging ik eens voelen aan de zaterdag gekochte propaan fles en ze was zo goed als leeg ;-((
ben dan maar begonnen met zeep op de darm te smeren om te kijken of er mogelijk een lek zat , nu ja ik vele kleine lekjes , hups naar de winkel en alles nieuw gekocht en ondertussen geplaatst.
ben kapot onder de caravan kruipen/schuiven er terug van onder komen omdat ik wek weer iets van gereedschap vergeten was :devil: waarom gebeuren deze dingen als men alleen is ??
nu ja het werkt weer en dat is het voornaamste .
pipke geld maakt niet gelukkig dat heb ik bij mijn ma gezien , maar uiteraard heeft men het nodig om een beetje te kunnen leven , ik hoop dat de beslissing van je ex jou en je kids niet in de problemen brengt .
kohtje fijn te lezen dat je weer op het goede spoor zit , doe je knuffie de groetjes als je haar leest/ hoort ik zelf ben niet zo een pb mens .
orleando mogelijk kwets ik jou maar ik deel de mening van wat de andere geschreven hebben , ga voor een nuchter leven orleando en stillekes zal alles in orde komen , echt neem dit van mij aan .
zo mensen ik ga jullie weer verlaten , ben aan een puzzel bezig maar zo eentje in de hoogte nie makkelijk ;-(
adios

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Van dat studeren is niet veel meer gekomen. Manlief kwam met een vraag i.v.m. de aangifte. Mijn sollicitatiekosten was ik helemaal vergeten. Ik had laatst mijn bureau helemaal opgeruimd. Is iets wat ik beter niet kan doen, want daarna kan ik altijd e.e.a. niet terugvinden. Enfin, toch die spullen gevonden na de nodige tijd en dan nog alles uitzoeken en -rekenen.
Toen was het bijna vijf uur en ik dacht, nog even wat met de was en dan een dut. Nee, ook niet, want het idee kwam om maar eens uit eten te gaan. Nou ja, dat is wel zo lekker.
Nadat we terug waren, zat ik er helemaal doorheen. Te veel drukte de afgelopen tijd gehad.
Drukke werkweek, zwaar gesprek bij de ggz, goede vrijdag met iedereen thuis (gewoonlijk ben ik dan lekker alleen), zaterdag drukke dag, zondag hele dag weg tussen de mensen, vandaag bijna de hele dag gedraai om me heen (alles bij elkaar heb ik nog geen 30 min. aan mijn studie kunnen besteden).
Ik ben net even een half uur lichamelijk wezen ontspannen in bed (slapen doe ik nooit tijdens een dut).
Ik snak naar stilte en rust, maar kan moeilijk iedereen de woonkamer uitzetten.
Gelukkig ben ik nu een maand van feestdagen verlost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi,

terug van familie-paas-etentje en had het toch lastiger dan ik dacht, zwager dronk palmpje.. mmm lekker, rest aan de witte wijn behalve de neefjes en nichtjes en ik, likeurtjes toe bij de koffie.. ik ben moe en wat sneller geprikkeld en daardoor had ik best wel trek maar aangezien het me niks oplevert ben ik maar weer braaf gebleven. Ik ben nu wel bekaf en blij dat ik morgen nog vrij ben. Ook blij dat ik nuchter naar huis kon fietsen met hond in de mand, want ik ben wat vaak zwalkend van mijn ouders huis naar mijn huis gefietst, en dat is toch nog wel een kilometertje of 4. en net als jij, Corinne, ben ik nu ook gesloopt! pffft... dus ik doe nu even helemaal niks meer, ik ben blij dat ik voor ik weg ging mijn huis heb opgeruimd, gezogen en gedweild, dat was fijn thuiskomen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Hopelijk gaat het met iedereen goed en hebben jullie fijne paasdagen gehad. Ik ben hier een tijdje niet gekomen, omdat ik te veel heb gedronken door de problemen op mijn werk. Anderhalve liter wijn op een dag was vaak niets... En de volgende dag zweterig en pafferig opstaan, bah.

Het is een enorme klap voor mij geweest toen ik hoorde dat ik ontslagen zou worden.

Nu wil ik mijn alcoholgebruik echt onder controle krijgen. Verder doe ik hard mijn best om een fijne nieuwe baan te vinden.

Iedereen nog een fijne avond, en welterusten voor straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias, druppeltje gelooft in je hoor!!!!!!!!!! Nee An ben nog ff aan de bibber. Pip geld maakt niet gelukkig maar pootje baden daarin is wel lekker. Huis staat open hoor voor de diertjes maar een garage heb ik niet. Orleando je kwijnt zo weg op deze manier. Wat anderen zeggen is misschien wel waar je gooit je in een slachtoffer rol. Rudy ik geniet zo van je verhalen, waarheid, je l@lt niet maar weet de waarheid zo goed te verwoorden en daar heb ik respect voor. Soothe, ik loop nog steeds je woef te zoeken, je woont zeker ergens in Noord he?Vie, hoe gaat het nu met je? Marjo, zit ik in de overgang? Trees, heerlijke kwebbel volgens mij....Ach ik wil graag weten hoe het met iedereen gaat en wil niemand vergeten want er zijn nog vele namen die ik niet genoemd heb. Cpas, Blacky, Q, Saffie, Ferry, Delta, Har en nog meer die ik ff niet genoemd heb maar denk wel aan jullie allemaal...........Weet iemand hoe het met Trui gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heftige dag gehad. Eerst enorm groot trekmoment van drank waarbij mensen mij erdoor getrokken hebben en voor het eerst heb ik een manier gevonden om mijn blikjes bier te vernietigen zonder ze te openen. Veel te gevaarlijk want dan zou ik ze uitdrinken. Gewoon, schoenen, sokken en broek in de wasmachine gegooid en die doet de rest wel. Belangrijkste is dat ik niet gedronken heb. Lucht bovendien (voor mij althans) op om er met volle geweld en overtuiging (eens over de streep getrokken, weg van de twijfel en tweestrijd) op te springen.

Ik weet niet wie wat zegt (kan verschillende mensen nog niet uit mekaar houden). Woensdag ll. ben ik gestopt met roken en het gaat goed. Dit door boek te lezen van Jan Geurtz (De Opluchting). Misschien is dit een tip voor de mensen die willen stoppen met roken.

Deze avond naar tearoom geweest. Er mag niet meer gerookt worden, wat het voor mij heel makkelijk maakte. Zelfs meegegaan naar de rokersruimte en de rook was niet zo aangenaam als ik steeds gedacht had. Vege salade gegeten en daarna een vette dame blanche met warme chocoladesaus en dubbele portie slagroom B)

Gisteren had ik gelezen dat iemand van een glas water kon genieten terwijl anderen alcohol dronken (of zoiets). Dit had ik nog nooit gehad. In de tearoom was ik als eerste en bestelde iceT. Bewust van gedronken en ja, heel eerlijk, ik kon er wél van genieten. Toen vrienden binnenkwamen was dat wel wat minder omdat zij alcohol dronken. Hmmm, toch nog ergens associatie alcohol = gezelligheid.

Over vrienden... Meeste van de mijne zijn drinkvrienden... Dus echte kan je het niet noemen.:(

Gelukkig heb ik een paar, op 1 hand te tellen, echt vrienden.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cheyenne, welkom terug! Ik hoop dat het nu beter gaat!
Druppel wat een mengelmoes van namen, hè? Rustig aan, je leert vanzelf wel wie bij welk icoontje hoort!

Jozias, hier een tip van Houtje: plan je dag van uur tot uur. Ga 's morgens zitten, en plan heel strak je dag in, dus bv. van 10.00-10.15 hond uitlaten.
Als je je zo eraanhoudt, heb je van te voren je tijd al ingedeeld, en is er gewoon geen tijd om te gaan drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee maar een half dagje gewerkt en toch moe.
Komt ook wel door mijn voet ik loop nog steeds niet best en dystrofie
is best pijnlijk.
Van de week heb ik weer twee keer fysiotherapie, al moet ik eerlijk
zeggen dat ik er tot op heden niet veel baat bij heb, helaas.
Heb wel een leuke pasen gehad, gezellig, geen stress, ja was goed zo.
Morgen weer een drukke, halve werkdag.
Zometeen ga ik lekker mijn bed opzoeken en een boek lezen, of misschien
nog een beetje zappen.

Fijne avond nog allemaal,
en voor straks, slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
Tijdens het uit eten, bedacht ik mij dat ik vroeger in dit soort situaties extra veel dronk. Dan zou ik nu ook in de keuken op de kruk zitten hijsen, zoekend naar ontspanning, hopende de omgevingsgeluiden uit te kunnen schakelen. Ook toen wist ik al dat dat niet hielp. Nu weet ik ook dat ik het er erger op maakte door te drinken.
Blij dat ik niet meer drink.

Cheyenne,
Ik kan me helemaal invoelen hoe je je voelde toen je dat nieuws binnenkreeg. Ben je volop bezig wat aan je alcoholprobleem te doen, lever je daar toch de nodige inspanning voor en dat krijg je dat te horen. Het hielp mij destijds ook niet bij het stoppen.
Ik hoop dat je snel een nieuwe baan vindt.
Niet meer drinken vergroot wel de kans op een baan.
Had je trouwens nog wat aan de tip (website) die ik je gaf?

Jozias,
Zorg dat je morgen iig niets alcoholisch in huis hebt en verder alles om te eten en te drinken. Blijf in je pyama en kom lekker aan de computer zitten. Zelf heb ik me de eerste drie dagen huisarrest gegeven, tot ik eindelijk refusal kon gaan slikken.

Druppeltje,
Wat buitengewoon, zo een vriend die ineens voor je deur staat. Kan me voorstellen dat je nog helemaal in spanning zit.

Blacky,
Vervelend als je gasfles zomaar leegloopt.
Slaap lekker voor straks.

Onehorse,
Het zijn de echte vrienden die tellen. Ik heb er ook maar weinig.

Trees,
:)

Albertina,
Wel tegen de fysio zeggen dat je nog geen beterschap voelt.
Rust lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn weer thuis van mijn moeder en het was gezellig.
We moesten zo lachen samen want ze vertelde tijdens de brunch met haar vriendinnen dat wij die middag zouden komen.
Goh zeiden de vriendinnen moet je dan weer eten?
nee zei mijn moeder ik hoef niets meer.
ga je je dochter en haar man dan geen eten geven , vroegen ze?
Jawel zei mijn moeder...ze neemt het zelf mee en dan kookt ze het ook nog zelf...hahahaha!!

Kan je zien hoe makkelijk mijn moeder en ik met mekaar zijn, kostelijk!

Op de terugweg ging het lampje van de koeling opeens branden maar gelukkig was dat verholpen na wat water bijtanken.

An ik weet niet hoe het met jouw is maar deze dag was een makkie!
Ik heb er nog steeds een goed gevoel bij en volgens mij gaan we het deze keer redden samen!
ANSA Team...GO GO!!

Cheyenne...fijn dat je het hier weer komt zoeken..ik wens je veel succes met je nieuwe poging!

Jozias..eerste dag zit erop...goed gedaan!
En morgen proberen we het gewoon weer...1 dag is te overzien toch???

Onehorse...je gaat het redden morgen...dat bierjumpen liet wel een DETERMINATOR kant van je zien!

Blacky:heart:

Corinne..niet gestudeerd maar wel heel sociaal geweest...tja je kan niet alles...gelukkig!

Charlie...:musicnote::present::sun:...krijg je allemaal voor je 30 jarige huwelijksdag...wat een visite had jij zeg...pfff...maar wat ben je er goed doorheen gerold. Ik ben zo blij dat je zo lekker gaat!

Druppie...wat een leuke oude vriend...bij mij mogen ze ook het liefste onverwachts komen dan zit je tenminste niet dagen van te vorenin de zenuwen.

Alle anderen...fijne avond en ik zie jullie morgen weer!

Nicky..waar was je vandaag??? Toch niet bij die fles rode wijn??:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias: zo , de start is gemaakt, superdesuper!!!!

Blacky: hemel en dat in die kou, knap dat je dat allemaal kan.

Corinne: dat gaat hier dus al heel lang zo. Ik verhuis constant met mijn boeken en probeer telkens een uurtje te pikken en hopen dat ik even met rust wordt gelaten. Valt niet mee. Mijn ervaring is om gewoon door te gaan al is het maar af en toe een half uurtje. Vele halve uurtjes maken het grote werk. Ik doe ook telkens veel ste weinig, maar als ik na een paar dagen werk kijk is het toch nog heel wat geworden.
Ook verhuis is geregeld naar een kamer boven, rust wil ik dan. Soms doe ik zelfs de deur op slot, vallen ze niet zomaar binnen.

Tapas: ik heb ontdekt dat dit soort bijeenkomsten energie verslindend is, alleen al om het feit dat ik eigenlijk niet wil, maar het wel lonkt, dat is gewoon zo vermoeiend, maar je hebt het maar mooi doorstaan.

Cheyenne: ook alweer zo herkenbaar. Brrr..... teveel stress, teveel in je hoofd en dan komt de gewoonte toch weer tevoorschijn. Ik ben ook alsmaar bezig om van al deze momenten 'leermomenten' te maken. Gewoon weer de goede weg inslaan en bouwen op je successen.

Druppelte: volhouden joh. en ja hoe gaat het met TRUI!!!

Onhorse: ook alweer deze dag goed doorstaan, ondanks dat de dag zo zwaar begon voor je, knap.

Tina: jij bent de ster hier hoor. Nou ja, samen met nog een heel aantal schitterende sterren.

Safi: ik heb nu ook het hele sterke gevoel dat we dit gaan redden. Mijn dag was echt een makkie vandaag!!!! Een goed team zijn we, haha!!! En beloven he, als je wilt drinken, ook al weet je het zeker dat niemand je tegen kan houden dan ga je schrijven he, beloofd??????? Ik moet dat zelf n.l. ook goed onthouden. Ik ga het onder mijn handtekening zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, Soothe is back in town. Ik heb weinig te vertellen. Misschien slaat de inpiratie nog toe!
Steeds als ik op m'n eigen erf ben, moet ik m'n geest herstructureren. Dan kan even duren, maar jullie hebben geduld!

***Safi, ikmoet de link nog bekijken, overmacht.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het misschien een idee dat we allemaal ten minste een ding opschrijven wat we kunnen doen als we het moeilijk hebben? Wellicht goede ideeen ook voor de anderen? Sommigen zijn n.l. heel creatief hierin, zeker degene die al heel wat slingers op hun naam hebben staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...