Spring naar bijdragen

Woensdag 26 maart 2008

CPAS

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Waar slaat dat op Kate? Ik struikel 40 jaar. Leuk je bijval, maar het slaat nergens op.
Wie ontneemt An het woord, zei zelf door weg te gaan! Waarom zou ze niet over een terugval mogen schrijven. Dat doet iedereen,dat heb ik ook altijd gedaan.
Dus er mag niet gereageerd worden, dan overweeg ik het Forum te verlaten.
Voor de gemoedsrust van kwetsbare zieltjes!
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi, ik kom ook weer even langs.
Trees vandaag was ik even in mineur, maar om jouw 40 kamelen moest ik zo lachen dat ik me verslikte in de thee. Hè, altijd goed, even het gekke van iets inzien.
Pippi ik heb geen 2 huizen verkocht, was het maar waar. De flat waar ik uit ben getrokken was een huurflat en het huis wat ik heb, zit in de verhuur. De opbrengst daarvan gaat naar mijn zus, zolang ik schuld bij haar heb. Je hebt wel gelijk dat ik in de tang zit, maar ja, daar heb ik mezelf in gebracht. Had ik maar niet zoveel moeten zuipen, want in nuchtere toestand ben ik vrij verstandig.
En allen, dank voor het meedenken.
Mijn fysiotherapeut is langs geweest, voor de nekhernia. Ik kon mijn lachen haast niet inhouden want hij lijkt op een stripfiguur uit Asterix.
Maar: we drinken niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Corinne, welke wat? Je bedoelt natuurlijk welk stripfiguur, maar met dat ik je berichtje lees voel ik dat ik een oorbel kwijt ben, dus bij het woord "welke?" wilde ik meteen antwoorden: de linker!
Ken je Asterix bij de Belgen? Daarin staat een plaatje van een koerier, die heel snel moet gaan berichten aan Ceacarreke dat er een wedstrijd gaat worden gehouden. Je kunt zo aan zijn houding zien dat het een wielrenner is, maar in die tijd hadden ze nog geen fietsen, dus loopt hij hard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

zo, heerlijk tot half 12 op mn bed gelegen, boekje lezen enzo, vanmiddag samen met jongste dochter wezen plantjes scoren, bakkie gedaan, dus een superrelaxed dagje!!

Overigens heb ik aangifte gedaan tegen Har, ik zag dat hij vanmorgen "mijn" auto gejat heeft...:D :D

Pip: het is je gelukt, super!!

Verder ga ik niet op de "discussie" in, heb ik geen zin in en geen behoefte aan, ieder zijn manier.

In elk geval hoef ik NIETS vandaag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, de fysio is ongeveer dertig en ik denk dat hij gay is. Trouwens waar is Mercedes toch gebleven?
De oorbel zal wel ergens in bed liggen, daar verlies ik ze meestal. Oorbel in bed = speld in een hooiberg.

Charlie wat een leuke relaxte dag heb jij, heb je plantjes voor in de tuin gekocht? Wij hebben hier in de buurt een tuincentrum, daar loop ik wel eens met Max aan. Het wordt beheerd door een jongen (nou ja, een man) met wie ik vroeger nog op school ben gegaan. Die heeft ook zo'n soort bastaard als ik heb, en dan spelen ze samen. Ik weet niet wat het is, maar ik vind altijd rust in tuincentra. Was ik maar veel eerder in een dorp gaan wonen, het is stukken minder gestresst, meestal. Hij heeft ook een pratende beo, die heel vleiend: Hallooooo?, zegt, en nog meer dingen. Nu ben ik eigenlijk tegen het houden van dieren in kooitjes, maar het is wel grappig.
Ben je weer een beetje over de schok van de zelfmoord van je plaatsgenote heen?

Kom, weer genoeg gepraat. Mijn zus belde dat ze het erg druk heeft op haar werk en dat ze de kleren morgen komt brengen. Mijn lief is vanavond naar familie. Ik hip een beetje in het rond, kan mijn draai niet goed vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne je vertelt weinig over je therapie.
Laatst schreef je, dat je moest afleren om steeds zo groot en sterk te zijn. Ik neem aan dat je het daar met je psych ook wel over hebt. Hoe denk je daar nu over?
Ik vraag het omdat het ook mijn probleem is, altijd vrolijk en opgewekt en een super angsthaas om mijn echte gevoelens te laten blijken. Ze zouden wel eens last van me kunnen hebben, of me niet aardig vinden. Ondenkbaar! Hoe denk jij daar over?

Jozi ik weet niet of je alleen ervaringen wil van net-gestopte mensen, maar als je wat vertelt over hoe jij het ervaart, weet ik zeker dat je veel herkenning zal vinden. Ik ben juli vorig jaar gestopt, dat is eigenlijk ook nog maar net op een score van ongeveer 20 jaar. Vraag en vertel.
Wat ervaar jij nu zelf? Lukt het allemaal en wat zijn je gevoelens daarbij?
Je hoeft dat niet te beantwoorden, maar ik heb gemerkt dat het wel helpt als je beschrijft hoe het voelt om te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vie

Bedankt voor je reactie en wat fijn voor je dat je al zo lang niet drinkt!!
Ja het giert door me lijf ik voel me hol en leeg en labiel, ik wil compenseren door te snoepen (weet dat dat niet werkt) en er is veel spanning in mijn relatie wat ik er nu HELEMAAL niet bij kan hebben en waardoor ik dan denk misschien is dit toch niet het goede moment om te stoppen hoewel ik ook weet dat er geen "goed" moment is!
Maar als er minder spanningen zouden zijn zou het wel helpen....

Ben jezelf in therapie of iets dergelijks?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat ik ook zo raar vind....net als bv verleden jaar zijn we drie weken op vakantie geweest en heb ik niet gedronken en daar nauwelijks hinder van ondervonden, ik was nog geen dag thuis en het begon weer te kriebelen en in no time zat ik weer op een fles per dag...??
Het probleem is echt thuis, een weekendje weg gaat ook goed.
Een therapeut opperde opname maar ik denk dat zodra ik dan weer thuis kom het probleem zo weer terug is..??!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozi dat is juist inherent aan stoppen, dat het allemaal door je lijf gaat gieren.
Toen ik net gestopt was, heb ik een week in bed doorgebracht, ik had mezelf vrij gegeven van werk. Elke keer als ik naar de super wilde rennen voor drank, ging ik gauw weer in bed, want daar was het veilig. Maar ik besef wel dat niet iedereen die luxe heeft om het zo te doen.
Ik heb ongeveer drie dagen van ontwenningsverschijnselen gehad. Trillen, zweten, enzovoort. Ik dronk toen heel veel groene thee en at veel fruit. Daarna voelde ik me erg vermoeid en kwamen de emoties heel hard op me af. Dat was eigenlijk veel moeilijker dan de lichamelijke verschijnselen, die emoties die je dan moet verhappen. Lichamelijk afkicken is het moeilijkste niet, het is je hele leven dat dan ineens nuchter voor je staat en waar je mee moet zien te dealen.
Voordat ik in juli (tot dusver) definitief stopte, heb ik heel veel pogingen gedaan om niet te drinken. Dat lukte toen niet omdat ik veel te bang was voor de gevoelens. Alles wat er fout was gegaan in mijn leven, hoe moest ik dat nou allemaal weer recht maken? Aan de verwachtingen van anderen had ik niet voldaan en ook niet aan mijn eigen verwachtingen. Alle gevoelens deden pijn. Ik had niet de energie om dingen te veranderen, want als ik dat zou doen, zou ik mijn hele leven op zijn kop zetten. Veel gemakkelijker om het allemaal maar te laten aansudderen en te blijven drinken om de onvrede niet te voelen.
Ik kan je 1 tip geven Jozi: begin bij het begin. Vergeet je relatie even, of andere dingen die niet goed gaan. Het gaat nu alleen om jou. Vergeet je zorgen, die zijn er volgende week ook nog wel. Begin gewoon met: ik drink niet. Geef dat jouw prioriteit.
Voor de rest kan je een simpel dagschema maken voor de dingen die gedaan moeten worden, koken, eventueel kinderen, maar hou het heel simpel en basaal. Jij bent nu heel belangrijk. Geef het een dag en nog een dag en nog een dag.... net zo lang tot je ontdekt dat je iets meer aan kan en zonder drank een breder perspectief krijgt. Ik gun dat jou van harte! Probeer het maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
De 9de beginnen de 'echte' gesprekken (vooralsnog gesteld op 8 om de 2 weken). Ik krijg dan ook huiswerk. Het gaat voor een deel met CGT, net als de internettherapie, maar dan dieper (zwaarder dus).
De voorgesprekken vond ik er al aardig inhakken. Ook daar zat ik dus mijn gevoel binnen te houden.
Ze houden trouwens wel de vinger aan de pols. Gisteren had ik de psychologe aan de lijn en zonet de spv, waarmee ik de gesprekken heb.
Dus de 9de weet ik meer.

Jozias,
Het is altijd een goed moment om te stoppen met drinken. Ik begon ermee toen werkloosheid voor mijn deur stond. Het ging niet van een leien dakje, maar ik ben daar waar ik komen wou en wil blijven.
In alcohol zitten veel suikers. Ik ben ook geen snoeperd (nooit geweest). Ik dronk alleen water en thee na het stoppen. Na een maand gaf mijn lichaam een reactie wegens tekort aan suikers. Moest dus wat snoepen.
Dus geef maar toe aan snoepen, zolang je niet overdrijft. Van de alcohol werd je ook dik en je lijn is nu het laatste waar je naar moet kijken. Stoppen met drinken is het belangrijkste, dat is een blijk van waardering voor jezelf, lief zijn voor jezelf. Dat verdien je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie, heerlijk in een tuincentra. Geen buitenplantjes gekocht, maar "prullaria" gekocht, een "zelfzaai-bonsai" , een pot met keukenkruiden, uiteraard zelf te zaaien, en omdat manlief gek op pelpindaas is, ook een pindaboompje/struikje...................ja, om zelf te zaaien........hahaha, geweldig toch????
Of het wat wordt, is vraag 2, maar nu heb ik lol van mn weggegooide geld, anders een kater....

Jozias, herkenbaar, dat thuis wel drinken!
ook ik kan er met vakanties ed makkelijk afblijven enzo, maar eenmaal thuis, begon ik weer net zo hard.
Kwestie van je dag anders gaan indelen, vooral die momenten waarop je trek krijgt, anders indelen.
BV niet meer achter de PC als je gewend was dan te drinken, maar lekker naar buiten, of ramen lappen, iets dergelijks!
Ben je al aan het meedoen aan de internet therapie????
Daar leer je echt een heleboel van, echt super!!
Veel succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias,
Wat die lijn nog verder betreft. Ik ben 1,61 m. Ik woog voor het stoppen 69 kg en zat haast aan maat 46. In sept/okt moest ik nieuwe kleren gaan kopen, alles slobberde om me heen. Tot voor de vakantie woog ik 53 kg. Nu weeg ik 58 kg (53 kg + 3 vakantiekilo's +3 medicatiekilo's - 1 ziekzijnkilo). Maat 38 zit me prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...