Spring naar bijdragen

Woensdag 26 maart 2008

CPAS

Aanbevolen berichten

quote:

Originally posted by:
stien

Dit alles is écht niet bij te lezen hoor.

Alle nieuwkomers hartstikke welkom.

Bliksem, nee geen examencommissie hier, maar om nou te zeggen je mág afgaan?

Je mág wel elke nieuwe dag beginnen want dat doen we allemaal!

Har, ik had niet begrepen dat de comp les al was begonnen.
:o
En dan ben ik ook nog eens

een trage leerling, héél erg traag.

Saf, stresstest gedaan en ehhh ik kom niet best uit de verf zullen we maar zeggen.

Maar geweldig, begrijp ik nu dat bij jou écht de knop helemaal om is?

Corinne, ja, had even dringend een paar antwoorden nodig. Maar zul je altijd zien, dat

degene er dan niet is. Dáár kan ik nou goed gestresst over raken, ik wil alles altijd

meteen en liefst gisteren.

Wie maakt bij jou de "pot" nou schoon? Kijk dat soort rare vragen stel ik mezelf dan. Jij bent

toch ziek?

Lekker kaakjes eten, bouillon drinken (belangrijk!) en rusten!

Straks weer verder, ga me nu maar eerst eens douchen en aankleden
:wacko:

Tja, die pot moet ik zelf schoonmaken.
Kaakje trekken me nog niet bepaald.
Ik heb een fysiologische oplossing gemaakt en opgedronken. Vochttekort merk ik meteen op aan de hoofdpijn. Tja en die oplossing gebruikte ik dikwijls in mijn dranktijd. :wacko::huh:
Ben net brood wezen halen. Wat is de winkel ver weg! Ik ben gewoon kapot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
An

Safi: goede tekst, kon ik wel even gebruiken. Vooral die voordelen. Mijn grootste voordeel is dat ik van die angsten af ben. Dat ik weer durf. Kortom, dat ik me gewoon voel. En dan het lichamelijke, beter voelen en er veel beter uitzien. Als ik drink heb ik een verlopen hang gezicht. Troebele ogen, flets, oud, ellendig. Nu kijk in de spiegel en dan zie ik iemand die weer zichzelf is.

Corinne: gelukkig gaat het beter.

Nicky: Dat is mijn ervaring ook. Ook ik heb een lange tijd niet gedronken en weer begonnen. Het lijkt, lijkt, alsof ik het nu moeilijker vind. Maar misschien verbeeld ik me dat wel.

Bliksem: geweldig.

Heeeeeee als jullie plaatjes blijven plakken kom ik niet aan het studderen!!! Leuke plaatjes.

An,
Nog niet echt beter, helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
nicky

Hallo Cpas

Ik zou even willen vragen,ben sinds enkele dagen ingeschreven

op de internetbehandelijng maar hoe werkt dit eigenlijk?

Ik moet noteren wanneer ik zin heb of drink maar als je geen zin hebt

en niet drinkt moet je niets invullen,maar dan komt er je hebt een dag niet gergistreerd

dus heb ik nu op elk uur ingevuld zin maar niet gedronken maar dat klopt niet.

Kan zijn dat ik misschien niet slim overkom maar ik heb ook een 1e mail gekregen van welkom

en dan een 2e starten,hier moet ik bevestigen om het programma te laten starten door te reageren

moet ik dan gewoon een mailtje sturen met bvb ja ik wil graag starten?

Wat bereft het alcoholvrije bier dat is waar het doorbreekt zeker het gewoonte patroon niet

ik heb dit 9 jaar gedronken veel minder dan het andere maar het heeft me wel geholpen om

van de 1 minuut op de andere het gewone bier te stoppen en ik liep tenminste al nuchter

toch is dit waar goed voor een tijdelijke oplossing.

ps is het corrine of c pas

nicky

Het is Corinne, maar cpas mag ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi.. Auw! Precies in de roos. Het vervelende van het verhaal is, dat zij mijn schulden heeft afbetaald, en ik nu een schuld van 6000 euro bij haar heb. Ik vind dus wel dat ik haar iets verplicht ben.
Maar wat je zegt over J. en mij, dat hij er niets van weet, daar heb je helemaal gelijk in. Mijn aarzeling om het hem te vertellen is, dat hij dan waarschijnlijk zegt: ach meid dan betaal ik dat toch? Dat wil ik niet, het is een stommiteit die ik zelf heb begaan en waar ik nu voor wil boeten, juist om er van te leren en, ja ik weet niet, ik wil niet dat hij dit voor me oplost. Dat zou te gemakkelijk zijn.
Zo, ik ga me even bezighouden met een laat ontbijt/vroege lunch, ik sta toch alweer teveel in de picture, nu iemand anders weer.

Safi heel veel plezier met je koor! Bij het gospelkoor heb ik veel mooie momenten gehad, ik hoop dat jij er net zoveel aan ontleent. Samen zingen doorbreekt allerlei barrières tussen mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
De pot en ik zijn nog vrij close.
Wat alcoholschrift betreft, word ik wel erg : als ik een trekmoment moet invullen (gelukkig steeds minder, nu om de 6-7 weken) vind ik het al een verstoring. Maar ja, moet wel realistisch blijven. Trek gaat vanzelf over, maar eeuwig wegblijven ? Dat zal wel niet.

Soothe,
Echte kok die iedereen aan de kookpotten wil krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje...ik liet je alleen amar zien wat je zelf schreef

quote:

1.aangezien ik mijn grenzen met de Pasen schromelijk overschreden heb

2.Vandaag heb ik een ENORME waslijst van dingen staan,

3.waar ik allemaal geen zin in heb,

4. ik snap niet dat ik er zo tegenop zie.

5. Ik ben een beetje aan het eind van mijn Latijnooooo.

Mij maakt het niet uit hoor WAT je doet..maar ik gun je een fijn zorgeloos leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Corinne, iedere keer als je die pot omhelst moet je maar denken het ligt niet aan JWW maar ik ben gewoon ziek.
Dan voel je je toch IETS beter(der).
unquote
Heb ik zeker al aan gedacht.
En blijven kletsen hier.

Vie,
Tja, aan mijn salaris (na aftrek vaste lasten) alleen had ik niet genoeg, ik heb mijn spaargeld opgedronken. Dat was bedoeld om mijn pensioengat voor een stukje te vullen. Dat wordt later houtje bijten (ik heb ook geen volledige aow).
Ik begrijp heel goed dat je niet wilt dat een ander nu de kastanjes voor je uit het vuur haalt.

Blacky,
:)

Soothe,
Ik wil graag veel opknappen. Mag dat ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Dank aan degene die aan me complimenteren met mijn twee dagen!

Vandaag weinig tijd om erachter zitten, man heeft thuiswerkdag maar is nu ff weg!

Het gaat niet zo goed in de relatie en dat is eigenlijk al jaren halen en brengen maar de laatste tijd is het bijna weer dagelijks ruzie net als vanmorgen en het eerste wat ik dan denk: IK MOET DRINKEN! Deze spanning kan ik niet aan zonder!

Ik weet dat het niets oplost en het alles alleen maar erger en zwaarde maakt maar wel rustiger!

Sorry ik zit er ff helemaal doorheen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias ....weet dat bij ontwenningverschijnselen, ook sterke stemmingwisselingen horen...het hebben van een kort kontje dus.
Dus dan kan je je gauw ergeren aan wat een ander zegt of doet.
Dit is ook de drankjank wat wij een Gremlin noemen die jouw redenen in je oor fluisterd waarom het Leven wel zo rot is dat je wel MOET drinken.
Mep hem van je schouder af!

Hier mag je mijn gemlinmepper lenen...VAngen!!

Als je al jaren aan het drinken bent dan doet dat je relatie natuurlijk ook geen goed.
Ga gewoon door met waar je mee bezig bent..neem de ruzies nu op de koop toe en laat jezelf en je man zien dat je voor de toekomst gaat.
Het verleden kan je niet MEer veranderen, de toekomst wel.
Zonder drank kan je ook eerlijker een relatie met een ander hebben en met jezelf, dus neem geen overhaaste besluiten en beslissingen in dit eerste half jaar, maar geef jezelf de tijd om je ziel, je lichaam en je hart te ontgiften.
Succes met vandaag en ik doe met je mee!
Ik drink vandaag niet !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe: daar hadden we het gisteren over, ik zie niet wat ik vandaag dwangmatig of verkeerd doe? En je suggereerd dat ik niks te doen heb of zo, dan hier bij het forum te zijn. Ben ik teveel aanwezig of zo? Ik ga toch lekker niet minder schrijven hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O safi je bent geweldig bedankt, ik moest gelijk weer lachen, geweldig hoe kom je er op een Gremlinmepper, nou ik hou hem erin! :)

En Dank voor de tips en het meedenken en ook die je aan anderen geeft en zo uitgebreid, je kan er zo je geld mee gaan verdienen!

Ik moet helaas weer gaan zodra ik meer tijd heb probeer ik weer wat over jullie allemaal te lezen maar er gaat wel erg veel tijd inzitten hè :angry:

Succes allemaal

en tot snel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me zo andes dan vorige week, toen was ik net een gewond hertje die zielig op de bank lag.
Mijn besluit om helemaal te stoppen met drinken, genomen toen ik mijn man en zijn vriend, zielig zal doen tweede paasdag, heeft me zo'n boost energie gegeven. Het voelt echt zo goed en al het zelfvertrouwen dat ik miste vorige week heb ik nu juist wel weer.

is het de zon?

Ik heb er aan gedacht om weer lichttherapie te gaan doen maar ik voel me nu zo goed dat ik daar helemaal niet meer mee bezig ben.
ik wil AKTIE!

Vanavond voor het eerst naar koor en ik ben doodsbenauwd.
waarvoor?
dat ze gaan lachen om mijn stem
dat ik het als een verplichting ga zien en voelen
dat mensen op me gaan rekenen en ik dat als vervelend ervaar.
deze punten zijn gewoon mijn gremlin die lui wil blijven...waar ik vanaf wil en moet dus daar ga ik niet anar luisteren

nieuwe mensen...zal ik ze mogen? Wat trouwens al een stuk beter is dan ...zullen ze MIJ mogen?
We zien wel...gewoon over me heen laten komen en dan pas besluiten of het wel of niet wat voor me is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias,
Als je drinkt, lost dat het probleem niet op.
Alcohol vergroot alleen maar problemen.

An,
De eerste tijd van mijn stoppen hing ik hier zowat dag en nacht.
Dat wordt vanzelf minder. Maar dat lijntje hier had ik broodnodig om broodnuchter te worden.
Ik kom hier nog altijd voor mezelf, al is het zo dat ik nu ook anderen ondersteunende woorden kan schenken. Een goede wisselwerking: ik blijf alert en steun anderen. Het forum heeft mij uit mijn isolement geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom me even melden.

Ben net met dochter naar een bespreking van de Orthodontist gegaan. Dochter is toe aan een beugel. Blijkt dat 1 achterste kies niet door is gekomen. Ze hebben al runtgenfoto's (sorry voor schrijffouten, ik werk niet in een ziekenhuis) genomen. De verstandkies ligt boven de gewone kies en houd het doorkomen tegen. De foto's zijn nu naar het lokale ziekenhuis gestuurd voor de afdeling "kaakchirugie".

Indien noodzakelijk (en dat is wel de verwachting) nemen ze contact met ons op en gaan ze kijken of er wat gebeuren moet. De Orthodontist vermoed dat ze de verstandskies operatief zullen verwijderen.

Dochter is daarna weer dapper naar school gefietst. We zouden eerst samen eten, maar zo hoefde ze het huiswerk van Aardrijkskunde niet te vragen, de les die ze anders gemist zou hebben.

Zelf ben ik keihard naar huis gefietst, was gelukkig niet ver. Daar even helemaal de tranen los kunnen gooien, iets wat ik normaal nooit doe. Snuf nu nog een beetje na.

Kan het wel beredeneren; ik werd besprongen door een horde nare herinneringen. Heeft niets met nu te maken of mijn angst hoe erg dochter er aan toe zou kunnen zijn straks.

Mijn eerste herinnering is dat ik ongeveer zes jaar was. Mijn moeder lag toen voor een kleine operatie in het ziekenhuis en mijn stiefvader en ik gingen bij haar op bezoek terwijl ze nog niet helemaal uit de narcose was gekomen. Steeds viel ze midden in een gesprekje in slaap. Dat deed mijn moeder nooit.

De tweede is dat ik altijd erg bang ben geweest voor verstandskiezen die er uit moesten. Je hoorde dan van die verhalen dat als de tandarts het niet kon, je dan naar de kaakchirug moest. En die mensen waren vaak twee weken ziek van werk!! Ik heb ze gelukkig niet meer, de tandarts kon ze trekken bij mij. Volgende dag gewoon weer naar werk toe.

Ik vertel nu ook steeds tegen mezelf dat "die twee weken ziek zijn bij de kaakchirurg" komt omdat mensen daar pas komen als er grote weerhaken aan zitten. Dan moet alles er grof uitgesneden worden.

Het verhaal van dochter zal heus anders zijn. Vermoedelijk heeft ze ook geen weerhaken, ik hoop toch zo dat het mee zal vallen voor haar.

Vriend slaapt nu, dus is thuis. Ik laat hem toch nog even slapen. Hij is er vanochtend om 8.00 uur ingegaan en heeft het nog nodig.

Goed, ingezien wat mijn eigen probleem is, verhaal kwijt gekund. Voelt wel goed.

Ik ga maar een lekker eitje bakken voor mij alleen dan maar. Dappere dochter!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje,
Tja, die wijsheidtanden of verstandskiezen. Echte ondingen. De mijne heb ik laten trekken toen ik 17/18 was. Ik beet alsmaar op mijn wangen. Bij het trekken brak er van een de kroon af. Toen heeft de tandarts die er verder uitgepeuterd. Vervelend was daarna dat ik niets zout of pittig kon eten, mijn mondhoeken waren een beetje ingescheurd. Er zaten trouwens wel forse weerhaken aan.
Goed hoor van je dochter dat ze de les niet wil missen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ze doet het ook heel goed op school. Ze gaat volgend jaar naar de tweede van het voortgezet onderwijs. Het is nu al zeker dat ze naar een Havo/VWO brugklas gaat.

Vandaag begint trouwens het tweede deel van tactus. Ik ben weer wat tot rust gekomen en kan dat nu wel weer aan. Ik zal zo even gaan kijken of dat rapport al gearriveerd is.

Geen 1 Januari, maar op naar de goede voornemens!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanwaar zo overmatig geprikkeld An. Raak ik een gevoelige snaar? Een handycap van sommige is, dat ze niet zorvuldig lezen en overmatig snel reageren! Het zei zo.

Nergens staat dat jij niet zou kunnen schrijven, of dat iemand je dat onthoudt.
Niemand zegt, dat je te weinig om handen hebt, je studeert zelfs! Een nobel streven.

Een ieder op dit Forum heeft z'n eigen invalshoek ten opzichte van de problemathiek. Het is aan jou en aan mij, en alle anderen daar een graantje van mee te pikken. Men neemt mee waar men het meeste aan heeft. Zo werkt dat. Er hoeven niet alleen dingen geschreven te worden, die een ieder welgevallig zijn. Als ik iets opschrijf, dan is dat omdat ik dat zo ervaar. Ik schrijf dat als steuntje in de rug.
Als dat jou niet welgevallig is, dan richt ik me niet meer tot jou. Dan zeg ik, bekijk het maar!

Dat jij overloopt van activiteiten is duidelijk. De tip was bedoeld, om wat fijne ontspanning te zoeken om beter met het probleem om te gaan!
Je bent hier op een Forum, dus hoor en wederhoor!

Als ik het als dwangmatig ervaar, dan is dat mijn gevoel. Ook ik heb soms kreupele gedachten, misschien dat ik niet spoor! Na iedere terugval dat gejubel. Ik ga ervoor. weg met de drank, om dan weer hard onderuit te gaan.
Probeer rustig en in stilte te "lijden" en ga jubelen, als de missie slaagt.
Dat bedoel ik met geforceerd doen.

Oké zie het als een aanval, ik slaap er geen nacht minder om. Dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn lieve Houtje, ik reageer even omdat ik me aangesproken voel door jouw bericht. Het bericht over alle bezigheden die je vandaag hebt, wel te verstaan.
Zoals je weet is het vandaag mijn vrije, en dus ook hol-, vlieg- en draafdag. Die ik er inmiddels al half doorheen gedraaid heb door weer in slaap te vallen en me te verslapen, en toch even het forum op te zoeken voor ik boodschappen ga doen.

Herkenbaar verhaal: het kledingbudget van de kinderen overschrijdt het jouwe. De zorg voor de kids heb je altijd omdat ex het druk heeft met zijn nieuwe leven. Ben je je ervan bewust dat je kunt EISEN dat hij zijn omgangsregeling nakomt, inclusief vakanties?
Natuurlijk ben ik me ervan bewust dat je dat niet doet, omdat de kinderen VEEL LIEVER thuis zijn, dan temidden van de perikelen met nieuwe liefde en wurm. Ik deed destijds exact hetzelfde. Maar inmiddels ben ik na gestopt te zijn met drinken, depressie, burn-out en een jaar therapie wel erachter dat dit ik mede hierdoor, door altijd de kinderen voorop te stellen, volkomen opgebrand ben geraakt.
Natuurlijk wil je het voor hen prettig maken, natuurlijk wil je hen niets opleggen dat niet leuk is, maar stel jezelf eens de vraag hoe erg het eigenlijk voor hen is? En voor jou?
Hun vader is hun vader, en dat nieuwe liefde en wurm tegenwoordig voor gaan is niet leuk voor hun. Laat hun vader maar voelen dat hij nog twee kinderen heeft, en dat hij er voor hen ook zal moeten zijn. Laat nieuwe liefde maar voelen dat ze een man heeft die al eerder een gezin had en verantwoordelijkheden daaruit, ze wist waar ze aan begon. Jouw kinderen zijn niet heel groot, maar ook niet meer zo heel klein. Als het hun niet bevalt kunnen ze dat best tegen hun vader zeggen.
Ik zal er nooit meer achter komen of ik er verkeerd aan gedaan heb niet van mijn ex te eisen dat hij een vader was voor zijn kinderen. Jij hebt nog de kans het anders te doen.
Ik weet alleen dat ik nu twee volwassen kinderen heb, die niet minder gewend zijn dan door hun moeder naar de ogen gekeken te worden, en alle onplezierige klusjes uit handen genomen te worden. En sta nu voor de taak ze alsnog te leren dat ook hun moeder recht heeft op een leven, soms (vaak) wel eens moe is, en niet alles alleen kan.

Denk erover na Houtje. Er zijn heel veel dingen die moeten gebeuren, zoals het geregel rondom het overlijden van je moeder. Maar er zijn ook dingen die niet persé moeten. Vrijwilligerswerk is precies wat het woord zegt: vrijwillig. Doe het eens even een beetje minder. En als een kind een keer niet op hockey is vergaat ook de wereld niet. De kans is groot dat ze over een paar jaar niet eens meer willen, want ook dat brengt de puberteit met zich mee.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe ik lees wat je schrijft aan An en ik ben niet van plan haar te gaan verdedigen.
Ook ik snap niets van al die verplichte dingen hier die velen schrijven omdat ze het gevoel hebben verplicht te moeten doen om te voldoen aan ...welke regel...wie zijn regel...niet die van hun want het is hun vaak allemaal te veel, die evrwachtijngen die anderen van hun hebben.
Overboord ermee zou ik ook zeggen...dan ben je maar niet aardig, niet perfect en stel je anderen teleur..

Maar hoe An haar stoppogingen wil bejubelen is toch wel HAAR eigen zaak.
Jij doet het op jouw manier en een ander op zijn manier.

Zo en nu ga ik naar mijn hondemaatje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed lezen Safi, de slaap uit je oogjes wrijven. Ze jubelt maar een eind weg! Denk niet dat ik daar mee zit!! Van uit mijn gevoel en waarom niet, zeg ik, werk er in rust aan en dan halleluha!!

Het gejubel, is best, als het haar helpt. Er komt een gevoel van enorme strijd naar voren en dat wil ik wat relativeren!

Dan komt ze als een meisje van vier jaar. Ik blijf lekker schrijven hoor.

Ik lekker ook, lekker puh!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...