Spring naar bijdragen

vrijdag 28 maart

Vie

Aanbevolen berichten

Cpas, dat bedoelde ik ook, dat als we elkaar zouden tegenkomen we 'het' niet van elkaar zouden weten.
was niet denigrerend bedoeld, integendeel..

Har: tel nog eens al die keren dat je een pizza bestelde ipv te koken (ik noem gevallen uit eigen ervaring..)
dingen die je met een slokop op internet hebt gekocht..
taxi's die je moet nemen (waar je dan weer je spullen in vergeet..)
en nog veel meer..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:D...leuk Water, wat je zegt...die kleine dingen :heart: Vooral dieren he, die zijn onvoorwaardelijk, net als kinderen. Mijn leenhondje trekt een glimlach met zijn bekkie als ik met de riem sta...prachtig om te zien, zal een fotootje proberen te maken, moet ik wel met 'm gaan wandelen :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik OUD-gediende?
Geen idee.
Maar ik weet dat er in het verleden twéé bijeenkomsten zijn geweest, waarvan de laatste op 19 januari jl. in Enchedé in het gebouw van Tactus, en dat was mieters leuk.

Mieters......wat een woord zeg, echt uit de jaren '70.

Tja, ik was even weg........ik stond natuurlijk te strijken :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne ben nooit een kooplustige geweest maar taxi's heb ik idd een kapitaal aan besteed, vooral toen ik nog een eigen zaak had en de jassen die ik ben kwijtgeraakt..gotogot. Wist ook vaak niet meer waar ik de fiets had neergezet, kon ik de volgende dag heel het centrum afstruinen met een kater van hier tot Tokio. Heb trouwens ook 2 keer in mijn eigen kiet in moeten breken; sleutels kwijt!
Bah...wat een staat van dienst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, misschien over een aantal maanden eens peilen voor interesse, de laatste bijeenkomst was pas geleden. Ergens in het midden van het land bijv. Heb al eens een forumbijeenkomst meegemaakt, was erg leuk!
Vooral wij hier delen nogal wat met elkaar, lijkt me erg leuk/ontroerend en wat nog meer zij om elkaar te ontmoeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k Zat trouwens vandaag in de auto te denken, over dat het niet drinken soms als moeilijk wordt ervaren:
wat moest je allemaal wel niet overhebben om wèl te kunnen drinken? 's Morgens al kokhalzend de kater verzuipen, al dat halen en brengen, met een zatte kop in de auto met alle risico's van dien, je lijf en je relaties verzieken, al dat weggesmeten geld... niet drinken is toch echt een stuk simpeler hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!

Ik kom even ongelezen binnenvallen. Ziet er veilig uit vanavond. :)

Gisteren zijn mijn afspraken begonnen over alcoholgebruik conform deel 2 van de behandeling. En dit is gelijk mijn tweede droge dag achtereen! Voorzichtig, ik weet het. Terugval ligt op de loer :huh: Maar hier ben ik alvast erg blij mee. :D

Het is nu bijna kwart voor negen en ik hoef niet door donker en regen heel erg hard te fietsen naar de supermarkt. Ik voel nu ook al aan dat ik morgen ook niet naar meerdere winkels hoef te fietsten om voor het weekend extra in huis te hebben.

Als het droog is, ga ik morgen eerst eens lekker in de tuin werken. En daarna ........... dat zie ik dan wel weer.

Lekker relaxed voelt dat!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Dat was eenmalig van de kant van Tactus en had te maken met een andere reden dan de zgn nieuwjaarsfris. Het was geloof ik op 19 januari.

Water,
Eén van onze katten is vandaag belust op de touwtjes van de luxaflex. Ook grappig maar niet heus. De andere hangt het liefst in de gordijnen. Geen zicht en ook niet bepaald leuk.

Marjo,
Ik verviel in mijn dialect. Zo een kunst is dat niet!

Lian,
Ik vatte het helemaal niet denigrenend op. Het was om je moed in te spreken i.v.m. al die geslaagde drinkende mensen in je omgeving. Ook zij kunnen alcoholist zijn. Ik vind een mens niet minder status hebben als hij/zij huisvrouw/man is, toiletjuffrouw, kolenschepper, kelner, aardappelschiller of noem maar op dan iemand die advocaat, minister-president of koning(in) is.

Houtje,
Supere oud-gediende :heart:
Ik mocht lekker met je meerijden.

Goh, Har, als ik dat zo lees, is het maar gelukkig dat ik een thuisdrinker was.
Enne welke bijeenkomst was pas geleden in het midden van het land?

Floortje,
Mag ik weten welk doel je je hebt gesteld? Zo niet, ook goed.
Even een aanpassing, want dit klinkt zo streng. Twee dagen aaneensluitend droog: proficiat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
CPAS

Goh, Har, als ik dat zo lees, is het maar gelukkig dat ik een thuisdrinker was.

Enne welke bijeenkomst was pas geleden in het midden van het land?

Vanaf 2004 ben ik ook een thuisdrinker geworden, op die ene keer na dan toen ik wéér met de fiets onderuitging.
Die bijeenkomst was van een ander forum en ik bedoel met midden van het land de evt. volgende ontmoeting, vanwege de centrale ligging.

Hoi, Floortje. Goed dat je de draad weer hebt opgepakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb met tactus afgesproken:

Maandag, Dinsdag, Donderdag en Vrijdag voor de 0

Verder hooguit 10 glazen per week.

En dat met mijn recente verleden van 65 eenheden per week :huh:

Ik had het reuze druk, hoeveelheid kopen, hoeveelheid wegwerken, hoeveelheid dumpen ..... :angry:

Maar eigenlijk weet ik nog niet of ik morgen wel drinken wil. Ik probeer er toch voor te gaan het niet te doen. Misschien wat Water zegt: niet te veel nadenken.

Ik ga eerst lekker tuinieren. :D

De "hooguit 10 per week" is ook om soms wel eens met vriend een glaasje te kunnen drinken. Hij drinkt 1 flesje breezer in het weekend. Maar als hij die niet krijgt vind hij het ook niet erg hoor! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Lianne, we lijken inderdaad wel een beetje tweelingen.
Omigod, toen ik voor het eerst trouwde in 1993 had ik een heel speciaal hoedje op, very charming. Het was een hoedje dat mijn grootmoeder en mijn moeder hadden gedragen op hun bruiloft en me voor veel geld aangemeten bij cosmo-kappers. Op de trouwreceptie in de Pappegay (Restaurant van het geschiedkundig museum in Rotterdam) begon dat hoedje me al te irriteren. Na de receptie gingen we per taxi naar ons etentje, en in de taxi trok ik dat hoedje van mijn hoofd. Toen had ik al ongeveer een fles witte wijn op, of misschien nog wel meer. Nou dat hoedje van moeder-op-dochter is nooit meer ergens teruggevonden. Wel hebben we onderweg een konijn doodgereden, die taxi dan, maar ja, voor ik weer aan het vertellen ga. Toen ik op het stadhuis "ja" zei, rolden al mijn parels van mijn hals. En met het feliciteren daarna, zei de oudste zoon van mijn ex-man: je zei maar heel zachtjes ja, meende je het wel?
Verder ben ik nog steeds een freak voor gezichtscrèmes van heel dure merken en ben ik pas een maand of twee geleden voor het eerst in ongeveer 30 jaar, zonder make-up het huis uit gegaan.

Nou ja, memories.

Waar hadden we het ook alweer over?
Har de laatste ADB-ontmoeting heb ik helaas aan me voorbij moeten laten gaan, omdat het helemaal in Enschede was, en ik daar lichamelijk niet toe in staat was. Aan de andere kant denk ik ook wel eens, blijkbaar is dit forum nu voor mij voldoende. Veel mensen om me heen kan ik nu niet zo goed hebben, de paar die er nu wel zijn, zijn me al genoeg. Mijn man barst van de kennissen, daar moet ik al veel te sociaal voor zijn.

Trouwens over man gesproken, die heeft nu een zeer innige relatie met de pleepot. En ik heb lekker gegeten en stink nu waarschijnlijk een uur in de wind naar knof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeienavond allen hier aanwezig...

Ik ben (min of meer) bijgelezen tot afgelopen woensdag blz. 10... ik blijf al een hele tijd achter de feiten aanhobbelen.. doe ik m'n hele leven al en hier is de mogelijkheid om de tijd in te halen en gewoon een stuk over te slaan... Wel met het risico iets gemist te hebben.. maar ja, die zekerheid heeft een comapatient die bijkomt ook..

Ik kom hier daarom ook alleen maar even zeggen hoe het met mij gaat... voor zover dat ook maar iemand nog interesseert...

Sinds 2,5 week ben ik bezig met de 12-stappen behandeling in Apeldoorn.. goh.. er is een nieuwe wereld voor me opengegaan. De wereld waar ik me één kan voelen met de wereld van mensen die verslaafd zijn en net als ik een nuchter leven willen.. we zijn gelijk............

Toen ik hier op het forum verscheen stond ik een maandje of vier droog.. en ik vond hier in het forum de feedback die ik na mijn opname in de kliniek zo ging missen. Dat heeft heel lang geholpen.. ik voelde me zelfs heel goed hier...heb geprobeerd mensen te helpen, maar op een gegeven moment merkte ik dat ik me ging ergeren aan mensen die steeds weer terugvielen en weer probeerden, weer terugvielen etc... terwijl ik zelf zo lekker en goed ging.. ik begon wat afstand te nemen hier.. ik voelde me hier niet meer thuis omdat het mij zo makkelijk afging allemaal, terwijl ik om me heen de één na de ander zag sneuvelen.. ik kon daar niet tegen.

Toen kwam het moment dat ik zelf na ruim 15 maanden droogte weer nat ging.. ik schaamde me diep en kwam af en toe op het forum omdat ik me verplicht voelde naar mijn forumgenoten en omdat ik ook een soort van forumverslaving had opgebouwd.. Dit ging zover dat ik zelfs vlak voor mijn diepste punt hier op het forum een ban van 14 dagen kreeg omdat ik duidelijk onder invloed geschreven had..

Na dit dieptepunt (kerstmis 2007) kreeg ik de ingeving dat ik alleen mezelf aan het vernietigen was.. Realiseerde me dat als iemand, zelfs hier op het forum, mijn overlijdensadvertentie zou lezen, er even gezegd zou worden: "Ach, en het was toch best eigenlijk wel een lieverd... jammer hoor..." en daar zou het bij zijn gebleven... Tja.. en aan wie had ik dat dan te danken?????? Ja, aan mezelf. Nog een mooi resultaat uiteindelijk, voor zo'n dronkelap...

Toen kwamen daar de eerste indrukjes wat betreft de berichtjes van Ziza, telefoontjes ook.. de positieve resultaten van mensen als Bambam, Ferry, Mick, Marieke, mensen die ik zag worstelen en de AA vonden.. hun positieve berichten, ofschoon ze in aanvang weerstand bij me opriepen.. toch was ik nu zo de wanhoop nabij, ten einde raad, dat ik me ging afvragen wat deze mensen zo had geholpen.. Waarom waren zij zo blij en positief? Ze waren toch op dezelfde weg als ik?

Ik hoorde min of meer toevallig (??? wat is toeval... dat wat je toevalt... alles dus!!) van de 12 stappen behandeling van Tactus.. En ik voelde inuïtief dat dit nog mijn enige en ook juiste kans was..

Tot nu toe blijkt dat waar te zijn... ik begin weer een heleboel energie te krijgen.. niet zozeer fysiek want
ik moet nog steeds stofzuigen en dat soort dingen waar ik nog steeds geen zin in heb, maar ik bedoel
energie om mijn hersens weer eens productief te laten zijn en niet in de alco-apathie te laten zeggen dat het allemaal wel goed komt, te zijner tijd..

M'n grijze massa is eindelijk weer eens m'n vriendje.. ik denk weer wat ik wil en ik wil weer wat ik denk.. en denken kan ik maar al te goed.. al snapt lang niet iedereen me.. en al word ik wel regelmatig heel erg moe van mezelf.. ik ga nu ook vanaf morgen weer dingen opschrijven.. schrijven werkt op zich al rustgevend omdat je nooit zo snel kunt schrijven als dat je kunt denken.. en je legt je gedachten zodanig vast dat je ze na kunt lezen na een tijdje. En dus beter kunt relativeren.. Nou ja... Ik ben druk en het gaat goed..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps..... wat gebeurt er allemaal... ik druk op enter voor een volgend zinnetje in m'n bericht en nu zie ik ineens mijn on-affe bericht in duplo op het forum staan.... Lekker veilig... wat kan ik nu nog veranderen eventueel??? O ja.. gauw verwijderen....p[fffffff.... snel dan maar......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Ik refereerde meer aan de vergeten en kwijtgeraakte spullen.
In huis kun ook 'mooie' valpartijen maken, waar je b.v. je schouderbanden kunt oprekken.
En ja, Har, doe maar een oproep voor gegadigden. Als je weet hoeveel, kun je e.e.a. gaan regelen. :)
Goeie bezigheidstherapie, vraag maar aan Safi.

Floortje,
Dat is een mooi streven. En ja, waarom zou je er morgen niet ook een droog dagje van maken. En als je vriend zelfs bereid is om zijn wekelijks drankje te laten staan om jou te steunen, is een weekend natuurlijk ook mogelijk. En dan krijg je de alco-vrije maandag en dinsdag en dan zit je zo aan 6 dagen.
Maar laat ik niet doordraven, zover durfde ik, pas gestopt, echt niet te kijken. Eén dag was al ver genoeg!

Vie,
Die verhouding met de plee duurt ongeveer 2 dagen, als hij dan voorzichtig wat eet (droog brood) en water drinkt, zal het verder wel meevallen. Zeg maar dat ik met hem meevoel en mijn dochter helemaal, die is gisteren begonnen.
Met mij gaat het nu wel goed, alleen nu moeten die darmen weer op gang komen en ik heb me toch een gespannen pijnlijke buik. Ik heb vanavond gewoon volwaardig avondeten van de Chinese snackbar gegeten.

Har,
Zo had ik mijn doel ook ingesteld: op een jaar. Ik ben er bijna JOEPIE A JEE!
En dan zal ik mijn doel bijstellen. Ja, dat weet ik nu al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, die Kohtje,
Ja, je bent een beste vent, een aardige vent, leuk om te zien en je kan alleen maar meer worden als je lief bent voor jezelf.
Vertel nu maar verder. Ook mij ontglippen wel eens de berichten.

Vie,
Ik hoef ook nooit veel mensen om me heen. Een paar is mij genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...