Tatum Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Mooi Blacky, dat gedicht.Krijg er koude rillingen van!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Mooi Blacky,Is dat van eigen hand Blacky ik zie geen bron vermelding. Als het handwerk is, stroomt er dichtersbloed door de aderen! Dan zou ik zeggen doe er wat mee.Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Vie, nog van harte gefeliciteerd met je 48e en wens je nog veel gezond(ere) jaren toe. Moet lukken zo te lezen je leefstijl en nu ben je op een leeftijd dat de hormoontjes ook gaan werken. Ik hoop dat ze samen met je kuur die @#$% Hodgkin aanvallen. Tja meis ik had ook zo'n schoonmoeder, ze had gewoon de pest (pardon) aan schoondochters en ik was er 1 van de vier....... Bij het afscheid nemen tijdens haar euthanasie kon ik het niet laten te zeggen van ma nu ben je eidelijk van je schoondochters verlost. Zei ze nog tegen me gelukkig wel, ben gierend van de lach weggelopen maar kneep mijn neus dich zodat de familie dacht dat het emoties waren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Blacky, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Ach schei toch uit engerd, Water, hou jij eigenlijk wel van lekker eten? Bedoel ik grappend hoor!Koken is voor mij een middel van overleving geweest toen ik niks anders meer wist dan drinken. Dan maar weer middagen lang in de keuken staan en vurrukkulluke dingen maken, maar voor jou is het muziek.Gem hoe gaat het met jou. Chum belt net dat het allemaal weer erg meevalt met zijn moeder en dat hij haar thuis gaat brengen.En dankjulliewel weer voor alle humor en steun en vriendschap. Ik zou bijna sorry zeggen dat ik zoveel aandacht voor mezelf op heb ge-eist, maar het was het toch waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Nog even over die vitamine B. Deze wordt door alcohol versnelt afgebroken vandaar dat er snel een gebrek ontstaat. De vitamine B1 is van extra belang omdat voor 98% medisch bewezen is dat dit de oorzaak is van Korsakov bij alcoholisten. Korsakov is een ziekte die ontstaat door langdurig alcoholmisbruik vaardoor geheugenproblematieken ontstaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Vie, ben ik die engerd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Vie, we mogen allemaal op z'n tijd de aandacht krijgen. Het forum is bijna 20 uur per dag bereikbaar en dan gaat het weer om de een, en dan weer om de ander. Zelfs ik krijg dat inmiddels door. Blij dat we je op je verjaardag toch even hebben kunnen opvangen. En straks is Chum weer thuis en kunnen jullie samen lekker aan de aardbeien-taart beginnen! Het is jammer dat je het niet meer zo zeker weet over het gestopt zijn met alcohol. Je bent zo lang droog! Zou je jouw gevoelens daarover kunnen vertellen? Wat de reden is dat je begint te twijfelen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 maart 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Hoi allemaal,De eerlijkheid gebied mij te schrijven dat ik vanmiddag gedronken heb.Het heeft mij niets opgeleverd.Behalve dat ik spijt heb vind ik het stom vanmezelf.Maar dat had ik eerder moeten bedenken.Ik begin vandaag weer opnieuw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Wat moet men hier op zeggen? Zonde Albertientje! De draad maar weer oppakken. Je weet het allemaal goed, dus het lukt je wel. Sterkte! Spijt vind ik logisch. Stom niet zo zeer. We dealen met een machtig tegenstander. De grote Satan!Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Dankjewel voor de eerlijkheid Tina, ik waardeer dat wel.Kon je niet hier schrijven, of iemand bellen voordat... (ik heb niet de hele draad doorgelezen hoor, sorry).Doen hoor, als je het nodig hebt, grijp alle hulplijnen die je kunt verzinnen!En ja, ik vind het ook stom van je, maar dat is lang niet zo erg als wanneer je het zelf stom vind, dus houden zo. Knietjes al afgekuist? Hopla! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 maart 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Als ik het echt niet had gewild, het drinken had ik iemand gebeld dat is zeker.Maar ik wilde het, geen idee waarom.Ja eigenlijk weet ik het wel, ik wilde gewoon niets voelen.De schade is erg beperkt gebleven, ik ben er meteen mee opgehouden.Want ik weet maar al te goed dat anders het hek van de dam is.Alles is dan voor niets geweest en nu heb ik dat gevoel niet.Ik heb niet tegen mijn gevoel gevochten maar het toegelaten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Nee Druppeltje, ik maakte een grapje ten opzichte van Water met zijn kookgewoontes, en ik vind jou geen engerd. Ik zit wel met bewondering jouw tocht te bekijken dat je zwerfhonden op gaat halen. Snapte de tocht niet helemaal, want je schreef dat je al thuis zat met een hond en vervolgens dat je nog 1600 kilometer voor de boeg had. Maakt niet uit. Verder ben je kankerverpleegkundige, ja sorry hoor, maar dat is wat je allemaal hebt geschreven. Dat sluit elkaar niet uit, natuurlijk.Maar Albertientje toch, waarom ben je dan niet eerst hier gekomen. Jemig meid je weet toch dat er hier altijd wel iemand voor je is? Dat heb ik nou vanavond ook gedaan toen ik bijna aan de wijn ging. En het hielp. Geen oordeel hier, wel: joh, zonde zeg!Meid toch, zul je het morgen dan wel laten? Hier een heel dikke vette knuffel. Ach, ik vind het zonde meid, maar morgen toch weer overnieuw? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 maart 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Dank voor de lieve woorden en het begrip.Ja ik had hier kunnen komen, iemand bellen en ga zo maar door.Maar.....ik moet het zelf doen helemaal zelf.En ja ik houd ermee op echt, zoals ik al zei de schade is beperkt gebleven.En dat houd ik zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Ik geloof je, Tina. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Tina, komt goed een dip hebben we allemaal regelmatig en de ene kan dat beter aan als de andere maar daarom is niemand mi9nder en hoeft zich hier niet te schamen.Vie ik snap dat jij het niet snapt. Voor dit vrijwilligers werk neem ik vrij en dan komt er iemand in huis voor mijn eigen dieren. Die 1600 kilometer heb ik niet goed geschreven of jij niet goed begrepen. Het is een reis ven 16 uur rijden zowel heen als terug en dat continu (daarom met meerdere om afwisselend te rijden). Op een donderdag rijden we heen en komen de vrijdag aan. Lossen met de goederen die hier gesponserd zijn en laat naar bed. Zaterdags weer vroeg op om de doggy's te verzamelen die druppelsgewijs gebracht worden door de Spaanse vrijwilligers uit de asiels/dodencellen aldaar. Dieren goed inpakken/fixeren en de grote reis weer terug wat betekend dat je s' zondags pas weer terug bent in Nederland. Dat doe ik niet altijd want plan het in mijn vrije weeken en neem dan de donderdag en vrijdag ervoor vrij maar net zoals nu is het de maandag gewoon weer werken hoor. Vermoeiend? Ja. Wat bezielt me? Respekt voor mens en dier. Hoop dat het nu wat duidelijker is maar het is zo moeilijk uit te leggen wat ik combineer of een ander.Voor de liefhebbers: dat rooie loeder had me mooi uit de slaap gehouden met het gespin. Ze bleef lekker op het kussen liggen en als ik haar aanhaalde gingen de klauwtjes helemaal over mijn kop.Safi: blijf niet boos............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nicky Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Goeienavond iedereenKom gauw even kijkenVie ben wel laat maar toch van harte proficiaten hopelijk valt alles nog mee Na mijn uitspatting van zaterdag en nadien goed ziek stak vandaag alterug de kwelduivel zijn kop op.Was op bezoek bij mijn jongste en zijn vriendin en die waren elk 1 biertje aan het drinkentoen ik binnenkwam en ik kreeg me daar weer zin maar we zijn gaan wandelenen ik heb het gelaten.Heb antabuse van de dokter maar geen librium wel valiumomdat ik van de antabuse hartkloppingen krijg moet daar de valium bijVie;:present::present:Groetjes Nicky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Misschien laat de lente te lang verstek gaan. En kunnen we de wintergevoelens niet afschudden!Ik doe maar een gooi Pippi, ik weet het ook niet. Toch niet het tijdverschil?Doei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Vie, gefeliciteerd met je verjaardag. Jammer dat je man onverwacht weg moest, maar ik geef jullie wel gelijk dat hij toch even is gaan kijken.Albertina, jammer dat je gedronken hebt, maar fijn dat je niet door bent gegaan. Het verlangen om niet meer te denken, het hoofd stil te zetten, ken ik. Ik heb er nog steeds af en toe last van, al riep het de laatste keer bij mij niet meer het gevoel op te willen drinken. Volgens mij zie ik drinken niet meer als de manier om mijn hoofd stil te zetten, de nadelen wegen zwaarder. Maar dat het verlangen naar vergetelheid er zo nu en dan nog is betekent voor mij dat ik nog steeds kwetsbaar ben. Ik zou de alcohol zomaar door iets anders kunnen vervangen, dus alertheid is nog steeds geboden. En actie, om met Ziza te spreken. Niet in de oude valkuilen trappen, niet in oude 'oplossingen' vervallen, die geen oplossingen waren maar een vlucht. Geen vergetelheid zoeken, maar hetgeen in mijn hoofd in de weg zit observeren en aankijken, en er iets mee doen. Bedankt voor je stukje vandaag Ziza! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bliksem Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 vie gefeliciteerd! met je verjaardag??? ik weet het niet ik kijk hier en daar even en dan krijg je niet alles mee.van joziasje zag ik dat ze het moeilijk heeft/had. lukt het nog een beetje? ik hoop het. je gaat zo goed.!albertina. kop op. je kunt het! voor iedereen........ ehbo...... water, de rest komt later. water is altijd goed toch???? als het nodig is kun je er zelfs in gaan zwemmen. dat doe ik tenminste vaak als ik het moeilijk heb.hier loopt het lekker gelukkig. ben weer een heel stuk beter. alleen ook last van slapeloosheid. daar heb ik pilletjes voor. misschien moet ik die maar nemen voor het weer te erg wordt. vannacht gelukkig kunnen lezen. dan gaat de tijd door en sla ik niet aan het piekeren. tjonge ik sta van mezelf te kijken. alle was al weg. heerlijk. dat alleen is al een opluchting. verder een beetje ongewone dag thuis. mijn zoon is een weekeindje weggeweest met de kameradengroep. de achterhoek onveilig gemaakt ongetwijfeld. mijn studerende dochter is ook thuis deze week. heeft een stage week in de buurt, dus ook de hele week over de vloer.morgen heb ik intake gesprek voor mijn nieuwe therapiegroep. nu na de alcohol onder controlegroep wel toe aan een nieuwe 'uitdaging'. hoewel...... nou ja het zal wel goed voor me zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Beste mensen,Hier ben ik weer. Ik ga echt niet alles nalezen. Hier op de laatste blz. vang ik e.e.a. op.Vie,Jij bent geloof ik jarig vandaag, dus hartelijk gefeliciteerd! Albertina,De verleiding niet kunnen weerstaan, maar bijtijds aan de rem getrokken. Gelukkig maar.Opstaan, knietjes afkuisen en nu weer vol goede moed verder. Je kunt het!Jozias,Jij ging bijna voor het bijltje. Goed dat je het bijtijds hebt kunnen afwenden. Jij gaat er komen.Nicky,Jij bent achterdeurtjes aan het dichttimmeren. Heel goed. Ook jij hebt gekozen voor jezelf.Ik ben moe. Het was toch een drukke dag en ik ben nog niet helemaal tip top, zo te voelen.Werken, leren, een was, koor, gewoon te veel actie ineens. Ach, het went wel weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Oow...jammer Tina! Verdorie toch, je had hier aan de bel kunnen trekken..daar zijn we toch voor? Je zegt dat je het toch alleen moet doen, of lees ik dat verkeerd? Nou juist niet alleen Tina, want je werd al hard teruggeworpen op jezelf met de gevolgen vandien. Voor mijn part schreeuw je het hier uit, alles beter dan...Ik weet niet goed waarom het mij zo raakt, waarschijnlijk omdat ik je (virtueel) graag mag.Ik ben blij dat je het hier meldt en eerlijk bent, had ook eigenlijk niet anders verwacht (je hebt vanmorgen al aangegeven dat het niet lekker met je gaat)Kop op Tina, misschien dat je over dit voorval later nog iets kunt delen...hoeft natuurlijk niet, want ik hoop dat je er zelf de knoop uit kunt halen. Shit happens...knietjes afstoffen, opstaan en met de bek op het stuur doorfietsen! Je kunt het!Liefs en sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bliksem Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 ja pippi. de spijker op zijn kop. ik hoop dat ik een beetje snel kan starten. dat hadden ze me wel beloofd, maar ja, zo als dat meestal gaat.... je moet overal zelf achteraangaan. nu ben ik wel supergemotiveerd en hoe ik me nu voel, zou ik haast zeggen...lik heb het niet meer nodig. maar dat is een beetje al te optimistisch ben ik bang. het klinkt mezelf bijna als manisch in de oren. terwijl ik daar nog nooit last van heb gehad. ik weet gewoon dat er andere tijden komen. dan moet ik weten hoe ik 'denken' moet om niet in de oude valkuilen te stuiteren. cpas. vandaag weer van start gegaan? lekker op tijd naar bed dan. het zal morgen vast wel wat makkelijker gaan hoop ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Tina,jammer! Gelukkig heb je de schade beperkt gehouden! Wat een trigger is het als we niet goed in ons vel zitten! Sterkte meid! Corinne,dat is idd wel veel actie voor 1 dag. Zeker omdat je nog niet superfit bent! Rustig aan morgen!Bliksem,succes met de intake morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Hihi Pip, ik trek alleen maar ezels en dan van die beste in de bergen. Heeft je goudvis ooit gelachen tegen je?. Tja meis valt niet mee met kinderen maar mag daar niets over zeggen omdat ik ze (helaas?!) niet heb. Het lijkt me erg moeilijk om er als alleenstaande vrouw zo voor te staan met dan ook nog een beetje (? pest in je lijf, pardon, nare gevoelens) rara gevoelens naar je ex toe. Soms denk ik wel eens als er minder exen waren dan zaten wij op een ander forum en dan bedenk ik me ook dat we het zelf hebben gedaan en nu met de gebakken peren zitten (zou dat smaken?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden