Spring naar bijdragen

Dinsdag 1 april 2008

Mai

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

BamBam het gaat goed met me.
Ben langzamerhand wel vier uur per dag bezig om mijn lichamelijke conditie op pijl te houden maar dat doet wel deugt.
Op deze manier kan ik toch nog van alles blijven doen wat ik leuk vind.
De verhuisplannen naar Belgié liggen te wachten in de la en als de tijd rijp is (over een jaar of twee) ga ik in Belgie wonen.
Momenteel heb ik de zorg over twee huizen en dat wordt me te veel.
Nu en dan weet ik niet waar ik thuis hoor, dan weer Nederland dan Belgié en blijkbaar ben ik gevoelig voor deze manier van samenwonen en komt er daardoor niet veel uit mijn vingers.
Ik heb nog steeds structuur nodig in mijn leven en steeds weer die veranderingen brengen veel onrust met zich mee.
Verder blijf ik iedere week trouw naar de vergadering gaan.

De vierde stap heeft me enorm veel handvatten gegeven hoe mijn leven zonder drank opnieuw in te richten.
Op de eerst stap na misschien wel de belangrijkste stap geweest realiseer ik me nu.

Bambam, sta open voor de inhoud van de vierde stap en je zult veel over jezelf aan de weet komen.
Succes ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe het enige wat ik wil aangegeven is de manier waarop mensen over andermans gevoelens heen walsen.
Meer is dat niet.
Maar genoeg om serieus te nemen.

Wat jij hebt meegemaakt interesseert me zeer.
Als jij ervoor kiest om daar niet over te schrijven is dat jou zaak.
Met alle respect.

Ik weet welk een positieve wending het aan mijn leven heeft gegeven door het wel te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joehoe,

Zo het werk zit er weer op, geen 1 april grappen behalve dat de computer eruit lag, hellup:(,
de hele boel op tilt hahahah.
Nou het is niet om te lachen natuurlijk het was een dag vol stress, maar ach ook weer doorstaan
nu eerst eens even een salade maken en een biefstukje bakken.
Straks lees ik wel even bij, denk ik.
Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, ik had aangegeven, dat ik je inbreng vaak waardeer. Het niet over mijn verleden schrijven heeft te maken met het feit dat het zo van de zotte is, dat het nauwelijks geloofwaardig overkomt.
Bovendien, verlies ik mijn anonimiteit en word ik wel heel makkelijk te traceren!

Het is dus niet dat ik dat niet wil! Het gaat daar ook niet om. waar het om gaat, dus wat ik bedoel te zeggen is, dat wat mij is aangedaan of juist niet aangedaan, niet de norm wordt, hoe ik hier reageer.
Ik leef nu, en mijn reacties laat ik leiden door het heden. Dat bedoel ik!!

En soms ben ik wat kort af, dat is mijn natuur. ik verval niet graag in emotionele uitbarstingen, tenzij ik daar toe geforceerd word.

Maar er hoeft hier toch niet een zwartekousenkerk atmosfeer te heersen, Met zulke zedenprekerij.
Rudy, het ga je goed en ik waardeer je niet drinken. Ik weet nog niet of ik het zolang trek!
Maar vandaag wel! Adieux!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, als laatste, om de lucht te klaren. Wat jij ervaart als een positieve wending, ervaar ik ook.( Een beetje) Maar dan op mijn manier, zonder hineininterpretieren. In het nu, dat is waar ik verkeer en ik doe mijn best-wat niet steeds lukt er het beste van te maken.
Zonder stappen zonder vergaderingen, met een open mind!
Groetjes aan het Vlaandern land! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh is het 'm van die tijd, zou mijn grootmoeder zaliger zeggen Rudy.
Nou, dan kan ik je vertellen dat mijn opvoeders nou ook niet precies zo joho waren, op zijn zachtst gezegd. Dus dat ik een ander alleen wil aangeven: pik op wat je nuttig lijkt en leg naast je neer wat jou niet past. Ook kritiek kan heel nuttig zijn. Niet meteen het bijltje erbij neergooien als iets voor je werkt. Zoals dit forum. Dat was alleen maar de bedoeling van mijn woorden.
Maar ik begrijp nu wel beter waarom jij je het persoonlijk aantrok. Je vroegere gevoelens van nooit jezelf mogen uiten. Vergeet dan niet, Rudy, ik ben je moeder niet, noch je vader, noch iemand anders die over jouw gevoelens heen walst. Ben ik met Soothe eens: je projecteert je gevoelens van vroeger nog teveel op anderen.

Grrrr, ik ben heel stout vanavond. Ik eet VLEES! Ben in de vriezer gedoken en vond een soort rollade. Het knettert in de keuken in de pan. Champignons zijn er ook, plus een sjuutje van Bellefleur voor de Asterix-kenners (moet ik nog maken) en daarbij rode kool (zonder appeltjes) en krummige aarpels. Mmmm!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een poging gedaan het draadje even bij te lezen, maar mijn hoofd lijkt wel een vergiet:o.
Het was best een heftig dagje op het werk het kost mij toch veel energie, vooral van vergaderingen
wordt ik af en toe doodmoe.
Sommige mensen kunnen oeverloos doorbabbelen over zaken die in vijf minuten besproken kunnen worden.
Maar ja ik ben er weer voor een week vanaf(het vergaderen).
Oh het regent hier weer eens, begon net een beetje op het voorjaar(ZON)te hopen.
Nu kan ik op mijn werk weinig zien van het weer, maar ik heb echt behoefte aan een zonnetje.
Gewoon zo lekker in een ligstoel, boek erbij en dan af en toe zo lekker wegsuffen.
Brengt mij ook op de gedachte dat als ik mijn duurzaamheid bewezen heb op het werk(moet tegenwoordig van de Wet Poortwachter)ik eens lekker een vakantie ga boeken.
Voorlopig heb ik al 6 weken vakantiedagen en het jaar is net begonnen dus tel er nog 6 bij is 12 weken,
joepie!!
Nou ja eens zal het mooie weer komen, ik vind dit de langste winter die ooit geweest is.
Zo nu ga ik de vaatwasser inruimen en lekker een capucino maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Tina, je klinkt weer behoorlijk positief. Lijkt wel of je door (even) te drinken door die crisis bent heengehobbeld; op dat moment een dieptepunt had bereikt om vervolgens te stoppen. Geen herhaalrecept natuurlijk, maar ik weet uit ervaring dat het zo wel eens kan werken, alsof je die schok nodig hebt om bij zinnen te komen.

Voor ons allen geldt echter:
PROBEER DIT NIET THUIS, ER KUNNEN LEVENSGEVAARLIJKE SITUATIES ONTSTAAN!! ( :devil: )

Hoe dan ook, fijn dat je niet in zak en as gaat zitten want dat schiet ook niet op. Cheers Tina, laat de capuchino je smaken ik neem nog een senseotje..met dot slagroom! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:present: Welkom terug, Orleando!! :present:

mn laatste nachtje zite er op, nog even opgepast tot 1 uur, toen even mn bed ingerold en zo naar een feestje , mn dochter en vriend zijn vandaag "aan laten tekenen".

Verder gaat het hier wel redelijk, druk, drukker, drukst, maar ja...

Hier thuis is het koud en kil, veel onbegrip, liefdeloos, onderwaardering, het is dat ik niet WIL drinken, anders....

Volgens mij ligt het aan het weer, al die depressieve gevoelens over en weer....

Zo, ff lekker geklaagd....Ben weer weg, doegie!!!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn mini vaatwasser staat ook te loeien, wat een goeie aankoop is dat ding zeg, ik gooi echt alles erin!!
Orleando, goed dat je weer terug gekomen bent en misschien hebben die in jouw ogen nogal prikkelende reacties toch hun resultaat gehad, je bent in de tussentijd droog gebleven en dat is waar het om draait.

Ik heb vandaag weer een avontuurlijke dag gehad met de 2 honden.. het lijkt wel of ik met 2 peuters op stap ben geweest, de een probeert er steeds van tussen te gaan (mijn hond dus) maar ide heeft een lange lijn aan zijn halsband hangen zodat ik wat meer vat op hem heb, en de oppashond gooit steeds de bal in het water om daar hard tegen te gaan blaffen, uiteindelijk erin te springen en er soms niet meer uit te kunnen komen en daar manouvreer ik me al joggend tussendoor. Oppashondje ging vlak voor het laatste stuk ook nog maar even een moddersloot in met bal en was pikzwart dus toen moest ik de bal nog even in het schone water gooien en wilde ze er niet in, gemeen maar ik heb haar er wel in gegooid.. dus ze kon weer als een schone hond naar huis (nouja, schoon). Hardlopen met die 2 aan de lijn is nog steeds dramatisch, de een sleep ik voort en de ander sleept mij voort... en volgens mij lacht iedereen me uit, of ze lachen me toe, kan ook hihi.

daarna mijn fiets opgehaald bij de fietsenmaker, 115 euro's armer maar hij fietst weer als een zonnetje. Ik heb zo'n transportfiets dus met bak voorop en op die bak staat sinds deze week "transploft" De hond zit als een soort ET in die bak (als het regent heb ik een regencape-je voor hem) en dan nog de tekst 'transploft' eronder.. menig glimlach verschijnt als men ons ziet fietsen, en weet je, daar wordt je zelf ook weer vrolijk van!

al met al een drukke dag geweest!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
tapas

Ik heb zo'n transportfiets dus met bak voorop en op die bak staat sinds deze week "transploft" De hond zit als een soort ET in die bak (als het regent heb ik een regencape-je voor hem) en dan nog de tekst 'transploft' eronder.. menig glimlach verschijnt als men ons ziet fietsen, en weet je, daar wordt je zelf ook weer vrolijk van!

Hahaaa...lijkt me een prachtgezicht :D Hoe is het met de kuiten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas hier achter hebben we een sloot. Max wil daar altijd in springen en doet het ook. Stinken die hap, kan hij weer in bad, wat hij trouwens niet erg vindt. Maar dan schudt hij zich uit voordat ik hem in bad heb, heel de badkamer onder de smerigheid. Schudt hij zich dan niet buiten uit? Nee, die gemene beesten weten precies waar ze je willen hebben. Tegen het plafond, hihi.
Jouw zwarte wolk van vanmorgen is weer een beetje opgelost?
Zoveel euro voor een fiets lijkt veel, maar is het vast niet. Voor een apk van een auto betaal je meer, en jij vervuilt tenminste niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Je tovert een glimlach op mijn gezicht! En ik weet zeker ze lachen je toe!

Har,

Ik heb mezelf toegesproken gisteravond, ik mocht niet van mezelf bij de pakken neerzitten.
Dat doe ik dan ook bewust niet, ik pak de draad weer op en ga verder waar ik gebleven ben,
en dat is nuchter leven!
Dank voor het seseotje;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier meldt zich een leeggelopen ballon....Trek me de dingen vandaag erg aan merk ik. Maar laat ik eens wat positiever openen: Water, fantastich, een jaar! Jij bent voor mij het toonbeeld van standvastigheid.
Een rots!
Ferry, bijne een kroonjaar! Van harte, mocht je later dit nog lezen!
Sooth, hou er maar pen en papier bij, hoewel ik denk dat je verstand helderder is dan je wilt doen voorkomen! Maar die pen en papier had ík er wel bij nodig...ik ben heel benieuwd!
Vie, fijn dat je er even uit kon vandaag! Het zijn de kleine dingen waar we het mee moeten doen, ieder op zijn eigen manier!
Marjo, Tina, ik zou jullie allebei een stukje kracht geven, als ik genoeg had. Pip, jou ook....iedereen eigenlijk. Vandaag heb ik ff niet zoveel te geven.
Pammetje erin, 't was dát of alcohol. En gezien de refusal was de keuze snel genomen! Ik weet niet waar de keuze anders op gevallen zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oppashond. Inmiddels heeft ie er nog een oppasmoeder bij. M. blijkt allergisch te zijn voor de haren dus Jira verdwijnt regelmatig naar de bovenbuurvrouw als ik naar M. toe ga.
Bo.buv. is dol op honden, dus dat zit wel goed. Jira is het om het even, tis zo'n makkelijk beest :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Kom me ook weer even kort melden. Is goed gegaan vandaag, lekker gewerkt en in de supermarkt hoef ik ook niet echt meer moeite te doen om de wijn te negeren.

Morgen zal het misschien moeilijker worden, dan is het woensdag en dan werk ik niet. Normaal was dat mijn "flink-innemen-dag". Maar morgen niet, anders loop ik mijn "week-op-0" mis!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vlees is mij niet wel bevallen, getver wat een vol gevoel. Morgen toch maar weer vega.
Heel leuk hondje Har. Ik heb nog niet ontdekt hoe ik foto's hier kan zetten, anders zou Max er ook aan moeten geloven.
Hoe lang is Jira nog bij je?

Ik wil iedereen die het nodig heeft een boost geven. Albertina vergeet het sleuteltje niet. Je hebt het mij indertijd gegeven, en je weet, het kan een wisselsleuteltje zijn. Nu heb ik het even niet zo heel hard nodig en jij misschien wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...