Vie Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Pippi je hebt gelijk hoor, ik ben een preker wat niet roken betreft, al ben ik nog maar sinds 11 november gestopt. Ik had in mijn rooktijd ook een hekel aan die bekeerden.Maar wat ik schreef meen ik wel echt. Het voelt gewoon lekkerder om niet meer te roken, iets anders kan ik er niet van maken. Net als niet meer drinken. Dat je tegenover iemand kan staan zonder dat je denkt, oh getver ze ruiken het vast. Of dat je weer met je lief kan zoenen zonder een drank- of rookkegel. Dat zeg ik niet om beter dan een ander te zijn, wel omdat ik blij ben dat ik het niet meer heb gedaan. Omdat misschien iemand anders dan ook denkt, hee, wellicht is dat ook wat voor me.Geen oordeel, wil ik maar zeggen.25 april gaat mijn exvriend trouwen. Hij is een notoire blower, maar niet excessief en ook niet op die manier dat hij er werkeloos van werd, ofzowat. Wel in die mate dat we uit elkaar groeiden, ik drinken en hij blowen. Ik ben uitgenodigd voor het feest. Weet nog niet of ik ga. En wat voor kadootje ik dan zal meebrengen. Een baggie dope, denk ik nu meteen met mijn gemene kop. Karinneke wat je schrijft vind ik een begin van iets heel belangwekkends voor jou. Dat je je dingen gaat realiseren en de pijn durft aan te gaan. Dat is superdapper! En dat je het dan ook nog durft te delen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Ha,Hier alles goed. De gewaarwording die zich zo langzamerhand begint vorm te geven is: het is mogelijk zonder drank. het leven is mogelijk zonder drank.Af en toe is het moeilijk, soms lopen de tranen spontaan uit de ogen, en ik laat het maar toe. Het gaat zoals het gaat. En ik kom er doorheen. Nu heb ik het niet zo moeilijk als sommige anderen en mag ik niks klagen. Maar ook ik moet allerlei stress en emoties nu zonder roes doorstaan. En helemaal zonder is toch heel anders dan af en toe met.Maar het is mogelijk.En dat geeft kracht!liefs,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Tina, ik lees net dat je van de week uitgegleden bent.Balen balen. Het is wat je zegt, je moet het zelf willen. Wel of niet.Gelukkig kies je weer voor jezelf, zet 'm op Op z'n tijd rust inbouwen voor jezelf, elke dag even. Het is voor mij een noodzaak. De hele wereld kan wel iets van mij willen. Maar de motor moet ook de kans krijgen om op te laden.Fijne dag nog!Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Karrineke, mijn moeder dronk ook, maar mijn vader sloeg het ook met grote hoeveelheden voor haar in. Twee flessen wijn op 1 dag was meer regel dan uitzondering. Ik kreeg vanaf m'n 3e slokjes bier en cognac van haar en mijn vader zei niks. Nee op verjaardagen enz. vond iedereen het amusant, hoe ik erop reageerde...Ik dronk als m'n kinderen al op bed lagen, maar werd dan nog halfdronken wakker en dan moest alles normaal doorgaan, alleen kon ik dan pas rond de middag echt op gang komen. M'n moeder sloeg ons en werd agressief in haar doen en laten, ik dronk mezelf k.o.Ik rook niet, want om van de drank af te blijven is al moeilijk genoeg en om 2 verslavingen te moeten overwinnen...moet er niet aan denken.Ook ik zocht liefde in dieren. Toen ik op mezelf woonde gelijk een hond angeschaft en thuis ( en nu nog) altijd cavia's gehad en vroeger ook konijntjes.Nu een groot aquarium wat me rust geeft als het te druk wordt in m'n hoofd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Beste Rudy, In ieder geval ga je de dialoog niet uit de weg, ook dat is een manier om nader tot elkaar te komen.Uiteindelijk kunnen wij als volwassen mensen een volwassen standpunt innemen. Een enkeleling vindt ons misschien te veel uitwijden, een ander weer niet! Ik zou ook in een PB kunnen reageren, toch doe ik dat niet. Er worden geen dingen gezegd, die het licht niet kunnen verdragen.Zoals eerder gezegd lees ik je bijdragen graag en pik mee, wat ik kan gebruiken. En feitelijk is er weinig aan de hand. Jij weet dat een weerwoord, niets ten nadele van Rudy betekent, en dat zou ook niet terecht zijn, want je doet het uitstekend, zoveel jaar niet drinken moet ik nog zien te trekken.Rudy, het is waar, dat iedere vogel z'n eigen deuntje heeft en daar is niets mis mee! Het is juist het verschil in inzicht, wat de diversiteit van het Forum aangeeft. Vandaar ook niet per PB, omdat er altijd wel iets instaat waar een ander iets, of niets mee kan! Echter, want ik wil toch iets kwijt. Jij bent, zeg je klaar met je verleden. Je hebt het een plaats gegeven.Dat is meer dan ik kan zeggen, ik ben er helemaal niet klaar mee! Ik kom er misschien op deze leeftijd ook niet meer mee klaar, omdat veel dingen zo diep in het systeem verankerd liggen, dat zelfs psychoanalyse nog weinig zin heeft.Mijn prangende vraag is dus: Als jij zo klaar met je verleden bent, waarom overheerst in al je postingseen eindeloos oprakelen van dat verleden. hiermee wordt de schijn gewekt, dat je er helemaal niet klaar mee bent!Momenteel drink ik niet en werk aan mezelf. Ik ben verre van volmaakt en kan nog een hoop leren (ook van Rudy!) Ik draag het forum een warm hart toe en zonder was ik waarschijlijk niet zover gekomen, dus dank aan allen!Maar ik moet er toch niet aan denken-hoe lief ik velen ook vind- hier over vijf jaar nog te schrijven, en in een eindeloos herhalen, van mijn fouten, misstappen, teleursstellingen, etc, te vervallen.Hoe slecht ik behandeld ben, hoe beroerd het in mijn relaties ging etc.Beste Rudy, ik word moe bij de gedachte! Ik wil de toekomst in zonder het verleden als een last mee te torsen. En nu zijn we weer bij af: ieder op zijn manier, maar ik moest het even kwijt!Rudy, blijf er voor gaan. Succes in het leven en de liefde! en een groet van Soothe! P:S Dit is ook een van de redenen, waarom ik de AA vermijd. Ook daar komen dit soort case-history's als een stortvloed over je heen! Geen stopwatch op tafel om de verhalen wat in te dammen, het gaat maar door, soms kwam ik met barstende koppijn thuis! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Pippi, ik ben helemaal niet beter dan jij. Ik heb het geluk dat ik nu hopelijk zover ben.Als de tijd daar is, komt jouw moment ook. Ik hoop dat jij ook de knop zult vinden en die zooi uit je leven gooit.Mijn knop is heel wat keren aan/uit gegaan hoor en ik moet maar afwachten hoe het nu verder gaat.Ik probeer te vertrouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 En nu moet ik boodschappen doen, dus ik vlucht niet. Maar anders kan ik vanavond weer naar de pizzaria, en dat kan ik niet trekken.Tot een andere keer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Pippi, ik denk erover, het gaat gebeuren. Bedankt.Maar wat mij weerhoud is, dat ik geen zin heb bij dat tehuis de straat over te steken, linea recta Café.Groetje Pippi, ik moet echt shoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Ik zit hier niet te eten maar te vreten, alles door elkaar; chips, dan weer broodje, niet normaal. Had ik het net niet nog over rust in mijn hoofd? Chaos!!Is dit zo'n triggermoment, panniekaanval of wat dan wel? Ineens is de trek terug (verd...) en hoe!!!Gelukkig: - niks in huis - over een uurtje onze oudste naar zwemmen brengen en ik kan haar zien en dat geeft meer voldoening dan bier - de 2 jongsten spelen buiten, dus kan ik niet stiekem naar de superWat waren ook alweer mijn positieve gedachten???? Oh, oh...Hoe kan dit, het ging zo goed...Help?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Orleando, volhouden. je kan het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Pippi, de schotel was uitstekend gevallen. Dank voor de betrokkenheid met mijn welzijn.Wie weet ,een kopje koffie, alles wordt overwogen!Ja alleen is maar alleen,dat is waar. Dus dit is beter! En klagen dat ik kan, niet te geloven. Af en toe draait ze compleet door van me! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Sammy, ik zal wel moeten, want moet straks weg (zwemles) en eten maken enz..maar zit hier nu te hyperventileren, heb net overgegeven en ben helemaal in panniek...wat gebeurd er???Gelukkig spelen de kinderen buiten, want die zullen wel wat gedacht hebben me zo te zien...Voel me totaal niet op m'n gemak... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 weeehh weeeh ikke ben niet oude rochelnde vent ;-((ook niet een rochelende dame eerlijk gezegt mijn merk tabak verkopen ze in nederland L & m , ik vroeg het maar om mij een reisje richting nederland uit te sparen indien het even duur als hier is .soothie soms is het zoeken naar een AA groep welke ons ligt , sommige zijn inderdaad precies koffieklets avonden mijn huidige groep houdt het praten over akkefietjes heel kort en werk enorm met de 12 stappen en 12 tradities en dit is waar ik voor naar AA ga , niet om de pijntjes van een ander te horen en bla bla bla .ik heb er lang over gedaan een voor mij fijne groep te vinden meer als 29 maanden , dus het gezegde van wie zoekt die vindt gaat op voorkant caravan zijn de tegels geplaats , morgen afwassen en opnieuw vernissen als het niet regent .nu ga ik mij een beetje wassen en met het hondje weg , ook eens naar de kringloop hier in bredene aan zee kuch kuck rochel rochel tot laters ps met mijn zin voor humor is niet mis , het is dat wat mij op de been houdt first things first en dat is niet ......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Ben alvast begonnen met de voorbereidingen voor het avondeten. Niet omdat het mis zou gaan straks, maar puur voor de afleiding. Was opruimen, strijkgoed klaarleggen voor morgen enz. Bezig zijn en bezig blijven, anders ga ik straks al hyperventilerend naar de zwemles van onze oudste...Ik ben echt bang nu, sta hier te trillen, hart op hol, zweten en ademhalen lukt ook niet op de normale mannier....Ik voelde me goed, leuke dag gehad, mooi weer...allemaal positief....Help?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Ik haal de kinderen naar binnen, we gaan zo naar het zwembad...Hopelijk gaat het zo beter...Ik meld me straks nog en anders morgen...Ben bang, echt BANG, maar vertik het om wat te halen...Het ging goed, het gaat straks vast ook weer goed en het kan daarna alleen maar beter worden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Hoi Soothe,Ik moet Pippi gelijk geven, het lijkt mij ook, een goed idee, om je moeder te bezoeken. En Anna kennende, laat ze je niet alleen, op dat moeilijke moment. En zal ze je steunen, zodat je de drank, niet nodig zult hebben. Soothe, daar ben ik van overtuigd.Kerel sterkte en veel wijsheid.Groet, aan Anna,Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Ferry, nog gefeliciteerd met je verjaardag gisteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Orleando, ik log nu pas in en zie je vraag..Belangrijk bij hyperventilatie, is de buikademhaling, bij inspanning en stress zijn we nl geneigd met onze borst adem te halen, wat tot klachten leidt..Buikademhaling:ga makkelijk zitten of liggen; sluit je ogen; leg nu je handen op je buik en voel hoe je buik op en neer gaat; adem door je neus in en laat de buik opbollen; controleer met je handen of je buik uitzet en voel hoe makkelijk de lucht naar binnen stroomt; houd de lucht even vast en adem door de mond geleidelijk weer uit en voel met je hand je buik weer platter worden; probeer nu langer uit te ademen dan in te ademen; tel bij het in- en uitademen; ( bv 3 seconden) dus 1,2,3,wacht even , 4,5,voordat je weer inademt; 6,7,8,9,10herhaal deze oefening regelmatig. Even lastig, maar als je het eenmaal doorhebt, ideaal.Verder kun je als je in paniek bent, ook rustig in een plastic zakje ademhalen.Mij heeft dit toendertijd enorm veel geholpen, succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Hallo Houtje, ik zag ineens dat gij zo heel alleen op het forum waart, en vroeg me af of je misschien iets wilde zeggen. Doe het dan, schoon wijveke.Hier een beetje een brakke dag. Nee, geen drank, maar zo stond ik op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 2 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 VIJF KWARTIER GEEN BERICHTEN?Nou ja vooruit dan maar.Orleando, je bent uit de gevarenzone als je dat zelf beslist. Dan beslis je "ik ga vandaag toch niet drinken, paniek of niet" en dan gebeurt het niet. Simpel toch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 2 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Met welk een aangenaam gezelschap verblijdt U mij, O Vrouwe Vie !!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Dames, (en heer geloof ik) ik kom mij eens melden!Heb niet veel te melden, zo eerst maar eens een broodje eten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Zo mag ik het horen Houtje. Hoe gaat het met je?Orleando, paniek-aanvallen zijn me ook niet vreemd. Je weet echt niet meer of je nou een walvis of een neushoorn bent. Dat klinkt als een grapje, maar ik bedoel het serieus. Toch gaat dat ook weer over.Dertig jaar geleden kreeg ik het boek "Levende Bezems" van mijn vader. Geschreven door Lisa Tetzner. Het is een waargebeurd verhaal, wel geromantiseerd. Een jongen wordt in dat verhaal de wijde harde wereld in gestuurd. Hij wil eigenlijk niet want hij is bang dat hij dood zal gaan. Maar zijn Nonna (= oma) zegt tegen hem: "een mens kan maar eenmaal sterven. We weten immers niet of dat in onze jeugd is of wanneer we oud zijn."Je kan maar eenmaal sterven, maar wel elke dag leven. Laat de paniek je niet de baas worden.Blacky ik denk ook niet dat jij een rochelend iemand bent. Niet roken is gewoon lekkerder voor je lijf en je leden en alles, en dat gun ik jou ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Hallo allemaal,Ik kom eens aanwandelen. Vanmiddag flink geleerd, eten gekookt en opgegeten.Tijd voor wat ontspannende bezigheden. Mss straks nog wat leren. De week ziek moet ik toch zien in te halen.Ik heb verder niets te melden. Alles gaat hier zijn gangetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 2 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Tja ik heb veel meegemaakt vandaag en het was allemaal best wel heftig en emo dus ik heb net een halve liter peche melba ijs zitten weglepelen en aaaaaaahhhhhhhhggggggggg.......... nu voel ik me een stuk beter .Ik kan het niet vertellen maar het heeft te maken met de nalatenschap en alle emoties er om heen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden