Spring naar bijdragen

Zaterdag 5 april 2008

An

Aanbevolen berichten

Dank voor je bericht Gem deej me goed. Ik beloof aan jou dat ik vandaag niet ga drinken. Pact gesloten.

De meeste (nog in leven zijnde) broers en zussen van mijn moeder waren er. Haar broer sprak eerst, ook heel mooi. Toen ik, en ik was mijn zenuwen kwijt en stond gewoon alsof ik voor de klas stond en wat stond uit te leggen. Ik wilde die mensen daar uitleggen dat het zo verrekte gecompliceerd was geweest om kind te zijn van mijn moeder (wat ze best wisten maar toch). Ik ben ge-eindigd met een spontaan stukje: uit de losse pols dat het vandaag ook gezelli moest zijn dat het bijzonder was dat iedereen er was. Mijn Rowaa was er ook, en mijn Zoon heeft tot mijn verbijstering met alle ooms en tantes zitten converseren. Ik viel bijna flauw. Dochter ging na een uurtje en een broodje weg, mocht ook, met vriendinnetje, naar huis, spelen.
Daarna werd het ook soort van reunie-achtig en gezellig. Gelachen en verhalen uit de oude doos, ik had het niet zo door allemaal want ik rende van de een naar de ander, kom eens hier, luister eens even, dus zo was het goed.

Zo was het goed.

De kids zouden vanmiddag naar Exje gaan en Wurm, want Nieuwe Geliefde is een weekendje weg, maar dat wilden de kids niet. Zoon is hockeyen, moet toch 'beuren hè. Dochter is nog bij vriendinnetje.

Krijg je van die vragen als: zeg Houtje, waren die parels van je moeder? Neee, van mijn Ex gekregen. O. Ja. O.

En nu gaat een mobiel over.

BRB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje, nu valt er heel veel van je af. Fijn dat het goed gegaan is, en natuurlijk ga jij niet aan de alco!
Maar zeker weten zul jij je vochtvoorraad weer moeten aanvullen! Dat wordt water halen :P
Ik hoop dat deze dag tot een mooie herinnering kan worden voor jou en je familie.

p/s Niet erg verstandig wat je voor die 3 kilo hebt gedaan! Sorry kon het niet laten.

Ingrijpende verhalen zijn hier verteld, het brengt herinneringen boven dat is duidelijk.
Koester allemaal de mooie herinneringen want het kan ook zo anders zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Klinkt heel goed! Daar kijk je nu maar later ook met een tevreden gevoel op terug!
Overigens: Pact aangenomen!! We gaan er weer beiden voor vandaag!
Ik vind het heel knap dat je dit gedaan hebt!

Stien,
ik ben wel benieuwd wat die training ontspanning allemaal gaat inhouden! Ik denk wel dat het goed voor je is! Als stresskip ben ik wel geinteresseerd wat je allemaal gaat doen! Hou je ons op de hoogte?

Charlie,
heb je vandaag een dagje voor jezelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve mensen van het forum, bekend en onbekend.. Ik val hier nu na ruim een week weer eens binnen... wat adviseren jullie mij.. van waaraf moet ik bijlezen.. ik ben blijven steken op afgelopen zondag blz. 4.... Veel bijzonders?? Veel "belangrijke" ruzie's????????? Ik mis graag niks, maar ja, als mens kun je niet de hele wereld beleven... je eigen wereld beleven is vaak al moeilijk genoeg...

Met mij gaat het goed, en wat ik van jullie lees is heel belangrijk voor me.. Ik zit momenteel (zoals sommigen van jullie weten) in een behandelgroep, en daar leer ik veel door te luisteren en te vertellen en daarop weer te luisteren... Ik lees regelmatig ook veel hier op het forum, en geloof me... ook al reageer ik niet veel..jullie zijn een enorme spiegel voor me.. zowel wat de goede dingen betreft, maar vooral ook wat betreft de dingen die in de MIN staan...Het hoeft natuurlijk niet, maar toch wil ik jullie allemaal, bekend en onbekend, heel veel dank geven voor jullie aanwezigheid hier.. Ik zal hier tzt weer op terugkomen.. Momenteel komen er echter zoveel leermomenten, indrukken, foutmeldingen etc. bij me binnen, dat het forum er af en toe hopeloos bij inschiet..

Ik hoop dat mensen niet schrikken van het feit dat ik in de 12 stappen mijn weg heb gevonden.. en ook al ben ik nog maar een beginneling (6 weken droog, 4 weken behandeling) ik ervaar door nu 4 keer per week naar AA- en NA meetings te gaan (naast de behandeling), zoveel positiviteit dat ik dit niet meer wil missen..ik voel tot in de puntjes van mijn zenuwen dat ik deze mensen nodig heb.. en met plezier.. wat zijn herstellende verslaafden toch een fijne mensen... net als hier op het forum.. de herkenning in anderen van je eigen destructieve gevoelens en methoden zijn weer opbouwend voor mij.. en zo hoop ik dat mijn destructieverhaal anderen weer kan motiveren...... pffffff.... wat zit een mens (Ik in elk geval, en ik ben ook maar een mens) toch raar in elkaar....

Maar nogmaals... waar moet ik beginnen met de inhaalslag qua bijlezen??? of hoeft dat niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, stabiele factor hier op het forum... dank je wel... Hoef niet bij te lezen, zeg je... weet je..het gevaar zie ik hierin: hier vaak aanwezig geweest, nu even niet... Er gebeurt van alles op het forum.. ik kom hier zomaar weer binnenvallen en ik trap op tenen die ineens daar zijn... snappie??? Ach ja.. ik realiseer me dat dit ook een vorm van je zorgen maken is om iets waar je niks aan kan doen... en dat je door hier heel "nuchter" tegenover te staan de problemen die ontstaan al heel gauw kan ontzenuwen.. als je tenminste echt nuchter en helder bent...

Enneh... lieve Hout... ik heb wel een weg gevonden maar ik ben nog maar aan het begin... Vertwijfeling is er nog volop...

klein schrijffoutje verbeterd in een zin die eerst onbegrijpelijk was en nu misschien iets minder.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door de verhalen hier heb ik even de behoefte van mij af te schrijven.
Nooit eerder heb ik hier over geschreven, gesproken. Maar vandaag komt
het los in mij.

Toen mijn vader overleed, nu ruim 5 jaar geleden was ik alleen aan het regelen.
Regelen, regelen en regelen, mijn vader was dement geworden maar had nog
wel zijn heldere momenten. Herkenning naar mij toe is tot het laatst gebleven.

Zijn laatste 3 maanden heeft hij in het verpleeghuis doorgebracht en heeft op
zijn sterfbed met een zweedse band vast gelegen, protocol werd gezegd.
Hij zou mogelijk van zijn sterfbed afspringen. Het brengt nog steeds woede
bij mij op. Ik heb de band los gekregen, vraag niet hoe.

Ik voelde geen verdriet, ik regelde voort. Op zijn begrafenis dag heb ik een
waxinelichtje ontstoken tot ontsteltenis van de begrafenisondernemer. Dit had
van te voren besproken moeten worden. Maar het was een impuls, ik liet de
zak met lichtjes naast zijn kist liggen. Maar zonder uitleg volgden velen mij en
in no time stond er op een tafel een massa van die lichtjes te branden.
Voor mij betekende het vergeving.

Na de begrafenis, regelde ik voort. Zijn huis moest leeg en familie wilde nog
spullen. Alles opgeslagen in gemerkte verhuisdozen en staan nu nog onaangeroerd
bij mijn zoon in de kelder. Men wil niet dat ik het weg doe, maar niemand neemt
de moeite nog naar de spullen om te zien. Ik was uitgeregeld. Maar eens
moet ik weer die kelder in en zal dan alles weer tegenkomen tot gevoelens aan
toe die daar achter gesloten deur verblijft.
Nog steeds kan ik de moed niet vatten, angst voor alco speelt hier een grote rol
bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh o, dat ik nog eens ooit door iemand "de stabiele factor" zou worden genoemd, het is wel grappig. Lieve Koh, ik kan gewoon niet zonder het forum. Dát is de stabiele faktor.

En Nee, er zijn geen rare ruzies geweest, het is juist erg stil de laatste tijd, maar zoals Corinne zegt, als dat betekent dat het met iedereen goed gaat is het goed !!!!
En áls er een rare ruzie was, lekker belangrijk dan !!!!

Als je zin hebt, lees je vandaag en gisteren en that's okay.

Ik ben benieuwd, ben je al weer eens aan het schilderen geweest?

* dat gelach van mij weggehaald na verhaal Stien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Ik merk dat mijn bezigheid vandaag veel losmaakt. Dat is misschien goed voor je. Kun je niet een páár dingen er uit halen en de rest weg (laten) doen?

Ik wil niet te snel oplossing spelen en over je gevoel heen stappen hoor, ik begrijp je donders goed. Je woede, je onmacht, je opstandigheid. Daar moet een verhaal achter zitten, dat hoor ik ertussen door.
Dat komt misschien tot leven bij je als je het niet verwacht.

Daar wens ik je sterkte mee.

p.s. ik plas weer als een reiger dus alles is weer in orde, geen zorgen meer hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga even wat belangrijke dingen doen voor het huishouden en laters weer terug.

Bedankt voor alle lieve berichtjes vandaag en alle wensen ik ben het niet vergeten vandaag.

En Gem, ik vind het NU al NIET MAKKELIJK maar ik HOUD ME ERAAN. Punt uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
dat klinkt zo herkenbaar! Alles regelen en regel;en en daarbij je eigen gevoelens compleet voorbij lopen!
Als ik het zo lees, dan ben je er nog niet toe gekomen het te verwerken of heb ik dat mis?
En weet je.... de spullen staan toch prima daar in de kelder! Natuurlijk moeten ze eens opgeruimsd worden. Maar dit op een moment dat JIJ er klaar voor bent of een ander moet doen!
Jij moet eerst zekerder in je schoenen komen te staan. Spullen komen later wel en degenen die daarover zouden gaan zeuren kunnen het fijn zelf doen. Maar een kleine kans dat dat gebeurt, als ik zo lees.
De dingen een voor een doen! Eerst JIJ!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
natuurlijk hou jij je aan de afspraak. en anders hier komen!

Koh,
fijn je te lezen en dat je weer stabieler op je benen staat! Inderdaad waarom zou je alles lezen?
Dit te lezen van jou is voldoende voor mij en ik denk voor velen hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, we richten niet vaak het woord tot elkaar... ik heb je nu twee keer ontmoet, de eerste keer tijdens de meeting in Utrecht in feb. 2007, de tweede keer tijdens de meeting in januari dit jaar... je bent zo gewoon en je bent zo bijzonder... dat maakt je zo bijzonder gewoon... onopvallend doordringend aanwezig... Vrouw Stien.. ik bewonder je en ik lees je wederwaardigheden graag.. ik leer er van.. en bewonder je moedige en standvastige weg. Je bent een kei... Hou dat zo vol als je kunt.. maar weet dat er ook een zachtere wereld bestaat als die waarin jij je staande houdt...

Liefs en bewondering, Koh..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihihi.... Houtje... dat soort details bedoel ik dus... die mis ik niet graag, hahaha.... je plast weer als een reiger... deed je dat eerder dan ook??? Op één been boven je toiletpot... of nog sterker... boven een slootje??? Kijk... zulke informatie mis ik dus niet graag, hihihihihih....... Of ben ik nu ziekelijk geïnteresseerd in dingen die een "normaal" mens niets doen????? Ach... wat is normaal.. ik ben een normale alcoholist... als ik zo alle omschrijvingen hoor en lees...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, ik schreef van mij af. En ja Houtje de verhalen hier hebben weer heel wat los gemaakt
bij me, maar ik weet al is het soms moeilijk ik moet er door heen.
Nou ja, tranen spoelen weer lekker door.
Overigens je lachen hoef je niet te verwijderen hoor.

Gem, tja dat die verwerking nog niet is wat het wezen moest kom ik nu eigenlijk achter.
Al die tijd dacht ik ook ach het zijn maar spullen maar nu komen er toch wat veel
gevoelens om de hoek kijken. Ik denk dat die spullen, het is verschrikkelijk veel, er voorlopig
nog wel staat. Op deze momenten als vandaag kom ik er achter hoe zwak ik nog maar ben in het
droog staan.

Koh, sorry, mijn berichtje kwam even onbeholpen en onhandig met jouw berichtje binnen.
Dat kleine stukje schrijven ben ik toch wel heel lang zoet mee geweest. :$

Maar maakt niet uit toch. Ik ben blij dat je wat van je laat horen en nog blijer dat je de
weg gevonden hebt. Dáár mag je een deur voor intrappen! ;)
Héé en we zijn allemaal mens hoor! Ga droge voort Koh, je kunt het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even over die 'belangrijke ruzies'.... eens in de zoveel tijd -kan soms maanden duren, soms weken, soms dagen... ik laat me er nu niet meer in meeslepen doordat ik ietwat afstand genomen heb van het forum.. en zelfs dan is het soms moeilijk je er niet mee te bemoeien, helemaal als het mensen betreft die je iets nader aan het hart liggen dan anderen..(is natuurlijk, toch???). Maar ik heb ter zelfbescherming het standpunt ingenomen om me niet meer verantwoordelijk te voelen voor andermans gedachten en bij daaruit voortvloeiende tegenreacties. Ik kan hooguit mijn mening geven en het daarbij laten.. Als ik op mijn mening aangevallen word kan ik me gaan verdedigen maar ook mijn mening herzien... en eventueel bijstellen dank zij de inzichten van anderen.. Dat zie ik als leven.. elkaar voorthelpen door kleine verschillen in mening.. blijven sleutelen, blijven bijstellen... Stilstaan in het leven is Dood....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, goed van je dat je dit van je afschrijft. Het is een begin. Als het zich aandient kun je er naar kijken en een stukje toelaten. Je hoeft niet meteen die kelder in.
Ik heb soms nog scherpe momenten van gemis. Maar vooral een warm liefdevol herinneren. Voordat het verdriet minder rauw werd heb ik heel wat afgehuild.

Houtje, heel erg moedig van je. Echt. :present:

Marjo en Bambam, proficiat met jullie mijlpalen :musicnote::present::musicnote:

Kohtje, fijn te horen dat het goed met je gaat.
Ik vind de gesprekken bij de AA ook een verrijking van mijn leven.

Safi, goed van je te horen. Veel plezier met je tweede hondje.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vertel steeds meer mensen dat ik gestopt ben met drinken.
Gisteren heb ik het aan mijn broer en schoonzus vertelt. Ze vroegen er over door en ik heb gezegd dat ik soms teveel drink. Ze vonden het hartstikke goed van me, reageerden goed.
Dat voelde als een hele stap. Ik heb het nog nooit zo eerlijk gezegd.
Nu moet ik wel door met nuchter blijven :)
Alsof je een zware deur achter je dicht gooit.

Ik ga manlief (en mezelf) verwennen met zelfgemaakte pizza, dus werk aan de winkel.

Fijne avond!
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, morgen denk je, alweer een moeilijk struikelblok genomen en overwonnen. En ben je trots op jezelf dat je daar geen drank bij hebt nodig gehad. Dat je op jezelf kan rekenen, ook in moeilijke momenten, is toch het beste kado dat je aan jezelf kan geven?

De visite hier heeft twee liter wijn op, mijn lieffie en ik spa. Ze waren ook weer vrij snel weg toen de wijn op was, een conversatie tussen aangeschoten mensen en nuchtere mensen is verder niet zo boeiend.

Koh, fijn dat jij het zo goed doet. Jouw poëtische woordkeuze volg ik niet altijd helemaal maar maakt niet uit, altijd blij te horen dat iemand een weg heeft gevonden voor zichzelf.

Verder ga ik verzinnnen wat er vanavond gegeten gaat worden. In ieder geval ben ik de laatste tijd hooked aan mosterd. Zo blijf je altijd een verslavingstic hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag allen,

Ik mezelf even voorstellen dan. Ik ben nieuw hier en volg dit programma pas net zeg maar een week of twee. Alcoholschrift vul ik nu net ik geloof nog geeneens een week in. Ik lees nu voor het eerst het forum een beetje door en denk dat dit best kan helpen.
Ik drink veel te veel, ehhhhh een krat of 6 bier per week zeg maar. En wordt ik er vrolijk van, nee hoor, dat bepaald niet. Wel ziek en moe, dat wel. maar a, ik begin net nu en ik lees mooie verhalen hier van mensen die ook zijn gestopt dus.
Ik had me 10 maanden geleden ofzo al aangemeld voor hier, maar toen vonden ze me nog een te groot probleem zeg maar. Nu hebben ze nieuwe methodes dus en ze hebben zelf contact opgenomen om me nu wel te helpen.Vreselijk trots voel ik me om deze stappen te ondernemen.
En verder, ik denk dat ik ook aan het forum heel wat ga hebben he : )))))))))))))))
En ja, ik overtuigd, ook ik kom wel weer van die stomme drank af hoor. Pffff, toen ik geboren werd, toe dronk ik toch ook nog niet? Aangeleerd gedrag en nu gewoon m'n best doen om het weer af te leren juist he.

Greetz van Died

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Died,
welkom hier! Ik hoop dat het lukt te stoppen of te minderen. wat is je doel?
In ieder geval zal je lichaam heel blij zijn, dat je er wat aan doet. Verder ga je je geestelijk ook veel sterker voelen (en zijn!) als je minder drinkt of gaat stoppen!

Vie,
lekker! Wat ga je maken met mosterd?
Ik eet een macaronischotel met tonijn, paprika en tomaat. Veel gerapte kaas erover en dan in de oven!
mmmmmm! Dochterlief vindt dit zelfs te pruimen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate.. we hebben hetzelfde ikoontje op dit forum... dat zegt niets.. maar je AA- gevoelens (??????) zijn misschien een overeenkomst...nu dan pas.. ik heb altijd een soort van afkeer gevoeld van AA en "dat soort dingen"... Ten einde raad heb ik me hiertoe gewend..

Nu ik een beetje inzicht krijg in de werking van de 12 stappen, krijg ik een beetje spijt door de gedachte dat ik die levensredder niet eerder zag.. maar ja.. een ieder is op zijn eigen tijd rijp.. dat geldt zelfs voor alcoholisten.. ook die worden rijp...en als dat tijdens je leven is dan is AA een kans met bijna 100% zekerheid als je er voor open staat.. zonder angst.. zonder angst voor vooroordelen, oordelen..wat dan ook van buitenaf.. maar je moet er wel voor open staan... welke keus hebben we???? Ik had geen keus meer.. ik dacht het allemaal zelf te kunnen... nooit meer te drinken.. ik hield dat 16 maanden vol, zelfs met behulp van dit forum.. toch ging het mis.. niet door dit forum.. door privé gedoe... maar toen kon het forum niet helpen.. werd zelfs hier en daar beschuldigend.. (niet overal, hoor) maar dit is bij AA en NA ondenkbaar.. of in elk geval ontollereerbaar.....daar zijn de 12 tradities voor..veiligheid, geborgenheid. Daar kan geen forum-moderator tegenop.. in elke meeting zijn wijzelf de moderatoren voor dat moment..

Niks ten nadele van dit forum... dat werkt zoals dit werkt.. en velen zijn hier heel gelukkig mee... ik was dat ook, maar nu vind ik het alleen nog interessant... ik ben voor mijn gevoel, let wel, MIJN gevoel een stapje verder.. ik doe mijn weg en vraag niemand mij te volgen.. net zomin ik iemand anders volg.. wel vind ik op mijn eigen weg paden die al door anderen gevormd zijn.. daar maak ik dankbaar gebruik van, maar hou ook in de gaten dat ze plaatselijk hobbels geven die ik op mijn manier omzeil...

Wat ik me realiseer is dat ik mijn droogstaan niet meer baseer op eigen kunnen en willen... ik sta droog en dat merk ik... 12 stappen helpen mij.. zijn mij... Kalmte, Moed en Wijsheid..Door concentratie, meditatie, overtuiging, overgave.. blijft alleen een leven over.. een echt leven...

gatverdegatgver... doe wat je wilt... ik moest dit ook ondervinden na geen uitweg meer te zien... Daarvoor kreeg ik net als jullie ook vaak de gruwelkriebels van dit soort verhalen... hihihi.. als ik mezelf lees kan ik mezelf zien gruwelen als ikmezelf zo'n twee maanden geleden zie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...