Spring naar bijdragen

Zondag 6 April


Dory23

Aanbevolen berichten

Hoi lieve Floor,
Vandaag dag 11 toch? Dan heb je woensdag de 14 dagen te pakken....
Zelluf weten hoor. Huilen kan ook opluchten en je helpen door te gaan..
Ik heb wat afgejankt, gnigni :D En nu als het me even te zwaar wordt, heb ik wel eens zoiets van, tja al een tijdje niet gehuild...
Zet 'm op Floor! Túúrlijk kun je het wel!!!
Kom maar lekker hier huilen en schrijven :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 134
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ferrie, ik begrijp het. Ik hink ook steeds van de ene been op de andere. Maar aan de andere kant: morgen en overmorgen zijn mijn afsprakendagen met Tactus. Dan drink ik helemaal niets. Woensdag wil ik ook zo'n afsprakendag maken.

Als het niet gaat, kan ik altijd weer terug naar: helemaal 0. Dan weet ik ook weer waar ik het voor doe.

De afspraak die ik nu met tactus ga maken is: maandag t/m vrijdag niets. Zaterdag/zondag nog geen 10. Ik wil voor mezelf graag in de enkele cijfers (dus hooguit t/m 9) blijven. Dat betekend dat ik in een heel weekend geen twee flessen kan drinken, laat staan twee flessen per dag. En daarna weer vijf dagen droog.

Dit drinken gaat dan niet om vergeten en verdrinken, dit gaat om ook een stukje genieten, even lekker ontspannen zitten. Als ik me aan deze afspraken houd vind ik dat ik me nog steeds ADB mag noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even tussendoor: ontspannen met drank was voor mij meer ontsnappen met drank omdat de rem ontbrak. 4 Glaasjes op een avond is best veel Floortje omdat je dan al aangeschoten raakt, het moment waarop de rem eraf gaat.
Ontspannen met hooguit 2 glaasjes is in mijn beleving meer dan voldoende (dat dronk ik in de tijd dat ik het wel in de hand had).

aanvulling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, ik vind je bezorgdheid heel roerend. :heart:

Ik hoef er ook geen vier te nemen. Mijn beleving is dat met vier de rem er nog op zit. Daarna overigens niet meer. Niets belet me minder te nemen. Misschien vind ik de eerste wel niet lekker. Ook dan heb ik een keuze: de rest niet. Misschien neem ik wel helemaal niets, ik weet het eigenlijk niet meer.

Ik weet wel dat als ik een glaasje neem, ik er echt van genieten wil. Niet meer binnengieten tijdens een stress-spelletje achter de computer (jawel, deed ik ook!)

Quote: "Je HOEFT niet te drinken" unquote: Har, I'll keep that in mind!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mr. Groetje,

Als ik geen twijfels had, had ik er ook niet over gepraat. Dan had ik lekker ingenomen en niet eens de moeite genomen op het forum te komen. Als je dat wel doet, dan weet je dat er op je ingepraat zal worden. Voor mij is het ook "maar" een dag 11. En dat na een heel weekend vol trek.

Maar goed, ik zal het forum open houden voor mensen die GEEN moeite meer hebben met hun verslaving en de hele dag lekker over het weer kunnen praten!! :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,
Het feit dat Floortje dat hier meldt, geeft aan dat ze deze keuze moeilijk vindt.
Het forum is er voor iedereen die wat aan zijn verkeerd alcohol gebruik wil doen.
D.w.z. ook diegenen die trachten om meer verantwoord te drinken zijn hier meer dan welkom.
Als jij daar niet op zit te wachten, is jouw probleem. Zolang je maar weet dat je niet iemand moet gaan wegjagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, escapades vind ik wat anders dan gecontroleerd willen drinken. Of dat lukt mag je aan de ander overlaten en wil je dan gelijk Tactus ook maar van fout gedrag beschuldigen nu je toch bezig bent? Die zijn namelijk medeplichtig.
Ik heb 10 keer liever dat iemand zich hier blootgeeft en oprecht is, dan van drank een onderwerp te maken dat niet besproken mag worden.
Ieder het zijne hoor, maar kun je de ander dan ook daar de ruimte in geven als het een vooropgezet plan/doel is? Lijkt mij van wel, maar wie ben ik..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met interesse heb ik de verhalen gevolgd! Nooit meer drinken- een beetje drinken- een beetje boel drinken-Je klem zuipen!!

Het in de hand houden van het alcoholgebruik, is een nobel streven. Het vervelende is echter, dat het in bijna alle gevallen gedoemd is, te mislukken. Ik weet dat er een "softe" stroming is, die de mensen hun "pleziertje" niet wil ontzeggen!
Dat men dit Forum bezoekt, geeft aan, dat er een probleem is, wat anders hier te zoeken. Ja, maar men kan hier ook met mate leren drinken! Met mate leren drinken, is iets wat de ware alco nooit lukt.
De ervaring heeft al velen malen bewezen, een alco, zal nooit beschaaft kunnen drinken.
Het zou een korte periode goed kunnen gaan, waarna de terugval heftiger is, dan tevoren!
Er zijn hier velen met mij op dit forum, die daar ook van doordrongen zijn. Het is juist het verslavingsgedrag, wat een mens probeert wijs te maken, dat het wel weer kan. Niet dus!!!

Het zogenaamd een beetje drinken is voor een echte drinker een ware kwelling. Waarom zou je wat drinken, als de gang naar meer, weer in gang gezet wordt. Het stoppen terwijl je in feite best nog wat wil, is zéér masochistisch bezig zijn.Dan maar niets, dan is de kwelling er ook niet.
Het is een aandoening die gedurende het leven erger wordt, niet minder!! En de kleine beetjes houden het triggermechanisme in stand!! De geleerde mensen, kunnen zoveel zeggen, maar de echte ervaringsdeskundige, weet beter.
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal goed Soothe, wat je zegt is namelijk ook mijn ervaring. Enfin, daar ben ik in voorgaande post duidelijk genoeg in geweest.
Neemt niet weg dat je de ander die het probeert en open daarover is zo moet benaderen, omdat JIJ vindt dat...
Hier op het forum moet die ruimte er zijn, bedenk dat dit ook de opzet van Tactus is.
Of ik het ermee eens ben of niet doet er niet toe omdat MIJN ervaring een andere kan zijn dan die van Floor. Of ze gecontroleerd kan drinken is HAAR aangelegenheid, eventueel haar neus stoten ook.
Wat jij "soft" noemt kan wel eens voor de een de oplossing zijn en voor de ander niet.
Die keus moet je voor jezelf maken.
Kun je accepteren dat iemand dat oprecht probeert?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe

Okè Har, geef druppeltje, dan ook de vrijheid om te zeggen, dat ze aan borrel neemt. En daar ageerde je tegen!!!

Kan zijn dat ik me met Druppeltje vergist heb maar ik heb van haar niet gehoord dat ze er serieus mee omgaat, dat het iets met haar doelen te maken had. Die indruk had ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het juist knap van Floortje dat ze dit van te voren al op het forum zo open durft te zeggen juist he.
Ze staat wel al mooi 11 dagen droog en dat al heel knap. Mag je jezelf dan daarna niet een keer een beetje belonen. Ik juist heel blij met dit verhaal, want morgen horen we dan ook allemaal weer juist van haar hoe het is gegaan dus.
Daar kunnen we dat allemaal juist weer van leren he. Ik teminste wel, want ik nog maar net van de week begonnen met alcoholschrijft invullen he. Floortje is juist al een hele stap verder dan bv ik. Ik nog geeneens 1 dag droog gestaan. Dus voor mij dan weer juist heel leerzaam om te lezen van anderen hoe dat dan weer gaat he, zomaar weer eens proberen te genietn na 11 dagen juist.
Ik moet eerst nog maar eens zo ver zien te komen dus. En dus juist zo benieuwd ook te kunnen lezen of zoiets al kan na 11 dagen. Floor, je hebt al een hele stap gemaakt, wees daar trots op al. En ja, misschien mag je dan wel weer eens genieten he. Ik zou het niet weten, niemand heeft alle wijsheid in pacht dus. Wel kan je het proberen een keer en ik hoop dat het dan gewoon goed lukt he.
Ik hoop dat het je lukt dan om het te houden bij slechts een paas glaasjes en zonder rottig gevoel. Want als jij het dan kan, dan zou ik dat toch ook juist moeten kunnen?

Greetz Died

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik wil me niet echt in de discussie mengen maaaaaaarrrrrrrrrr :D dat doe ik dus toch. Zou het niet zo zijn dat op deze aardbol niet alleen mensen die niet drinken én alcoholisten of zou daar nog een groep tussen zitten die wel "matig" kan drinken. Ik kan het niet, dus ik drink liever helemaal niet.

Maar ja, wie ben ik om over Floortje oordelen dat zij het niet kán?

Toch ben ik het gedeeltelijk wel met Soezzie eens: het aankondigen, daar is niets mis mee, maar uitgebreid erover vertellen, wie wat gaat halen voor je, en zo voort, dat is niet zo handig voor de mensen die hier schrijven en het moeilijk hebben en denken o jaaaaaaaaaa dat kan ik ooooooooook gewoon 2 glazen ik ga ook even wat halen.

In die zin zijn we verantwoordelijk voor elkaar (wauw !) en is de bedoeling dat we elkaar ondersteunen dus je kan het wel schrijven maar dan moet je strak omlijnen dat dát je doelstelling is en dat dat erin past, en tja, de woordkeuze, dat is altijd een probleem.

Verder hink ik ook nog op een ander been, namelijk het been van de gedachte dat als je compleet droogstaan "niet volhoudt" of sociaal drinken (wat is sociaal) of beperkt drinken dan wel binnen je controlegebied valt. Floor redt het volgens mij niet om NIET te drinken en mijn LEKEN-advies zou zijn, elf dagen is prachtig, mooi, geweldig, echt waar, maar zet eerst je lichaam langere tijd op 0 en kijk dan wat past binnen je "drink-budget". En als dat allemaal fantastisch gaat, dan zal ik de eerste zijn om je te feliciteren, ik zelf kan het niet (maar dat is niet de discussie!!).

Dat voor mij geldt dat zuipen meteen verzuipen is, hoeft voor Floortje niet te gelden. Alleen dat gevoel heb ik niet, als ik haar zo lees. En daarin ben ik weer met Soezzie eens. Misschien is dat wat ons prikkelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of Floor daarvan kan genieten weet niemand behalve Floor zelf, Died. We hoeven elkaars voorbeelden hier niet te volgen alleen elkaar in keuzes te respecteren.
Voor mij gaat dat trouwens alleen op als je er oprecht naar streeft te minderen of te stoppen. Bij dat proces kunnen we hier elkaar begeleiden.
Lijkt me, dat het verschil waarom iemand drinkt (te pas en te onpas of met het doel te minderen) hier duidelijk wordt uit zijn of haar intenties.

formulering

N.b. ben effe weg hier, krijg bezoek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees het allemaal nog eens over en lees "na een heel weekend trek". Ik dat dat ons prikkelt, dat we dat te veel (her)kennen, en dat we wéten hoe groot de valkuil dan is van 4 glazen. Enne, er zitten toch 5 glzen wijn in een fles? Ik zou dan die 4 glazen moeten inschenken in vier glazen en vóóraf de vijfde moeten weggooien, welnee, ik zou dat nooit redden. En met mij vele anderen.

Maar je doel KAN zijn de hele week niets, en in het weekend maximaal 9 glazen, maar ik zou meteen gaan denken :D vrijdagavond = weekend, hahaha ik hoor mezelf al rekenen, vrijdag, zaterdag, zondag, enne, maandagmiddag? Kunnen we dat niet aan het weekend plakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben jij de weg kwijt Died. Genieten na elf dagen. Ik heb hier voldoende medestrijders, voor wie er nooit iets te genieten viel. Een wel heel merkwaardig standpunt. Belonen, voor wat?
Het beloningsidee is de alcoholval. Je praat onzin!!!!
Ik sta bijna 5 maanden droog, ook recht op een beloning. Dank je Died, voor mij niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het jammer de avond zo beinvloed te hebben. Hoe het mij vergaat weet ik nu denk ik al: door het gesprek met Har en Corinne heb ik vriend direct gevraagd bij thuiskomst de fles wijn op te bergen. Mijn trek is behoorlijk gaan liggen, hoop dit nog twee uurtjes vol te houden om daarna toch weer droog mijn bed in te stappen.

Ik heb niet gerealiseerd wat mijn eigen twijfels teweeg zouden brengen. Had dit wel moeten doen omdat er ook een paar mensen zijn wiens verhalen ik ook niet kan lezen; mijn trek wordt dan ook te groot.

Toch ben ik blij dat ik gekomen ben. Het heeft me ervan behoed te volharden in mijn gedachten.

Forum, bedankt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou zou ik kunnen gaan vieren dat ik "al" 5 maanden droog sta... Doe ik ook! Alleen niet met alcohol. Samen met de eerste slok is mijn kracht vertrokken. Die kracht die ik stukje bij beetje net heb opgebouwd! Ik weet dat ik beter niet dat eerste glas kan drinken. Dat zet iets in werking, waarvan ik afscheid wil nemen.
Ik beloon mezelf door "andersom" te denken.
Google Keith Bakker (tip van Pip) er voor de gein nog even op na, hij vertelt m.i. veel waars (ervaringsdeskundige)!

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...