Spring naar bijdragen

zaterdag 12 april


albertina

Aanbevolen berichten

hee hallo allemaal.
goed bezig Floortje!
gisteren was ik weer alleen thuis en er was nog drank overgebleven van een verjaardag.
ik hoorde het roepen dus ik heb het lekker weggebracht! was meteen een stuk rustiger.
ik merk wel, dat hoe meer dagen ik achter elkaar heb, dat ik niet gedronken heb, dat dat me ontzettend motiveert om nog maar een dag extra niet
te drinken! ben best trots op mezelf!
fijne dag allemaal en ik drink niet vandaag>!
liefs door

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!

Heerlijk geslapen, ontbijtje erin en ik maak er een ontspannen dagje van! Morgen ook weer verplichtingen, dus vandaag even niet!

An,
heerlijk nu het vooruitzicht dat je je studie afgerond hebt en de tijd nu (min of meer) aan jezelf is?
Neem het ervan!

Vie,
Gefeliciteerd met je 9 maanden! Gelukkig is het een voldragen en mooi kindje!

:present::light::heart::rose::present::light::heart::present::light::heart::rose::present::light::heart::rose::present::light::heart::rose::rose::present::light::heart::rose::present::light::heart::rose::present::light::heart::rose::present::light::heart::rose::present::light::heart::rose::present::light::heart::rose::present::light::heart::rose:

SPAN-team,
aat eens wat van jullie horen! Proficiat!

B)B):moon::musicnote:B):moon::musicnote:B):moon::musicnote::moon::musicnote:B):moon::musicnote:B):moon::musicnote:B):moon::musicnote:B):moon::musicnote:B):moon::musicnote:B):moon::musicnote:B):moon::musicnote:B):moon::musicnote:B):moon::musicnote:B):moon::musicnote:B):moon::musicnote:B):moon::musicnote:B):moon::musicnote:B):moon::musicnote:

Floortje,
jij bent al aardig op weg naar de 3 weken! Knap! :present:

Har,
jij gaat ook goed. Gaat het nog steeds zo "gemakkelijk"bij je? Echt het gevoel dat de knop om is?

Safi,
Fijn dat je weer wat opgewekter bent! Ik zou idd eens een studie of vrijwilligerswerk aankaarten. Ik denk dat je daar wat gelukkiger van wordt!

Water,
geniet van je (ontspannen) weekend! :present:

Addi,
welkom hier!
ik dronk op het laatst ook om de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan! dat is echt een vicieuze cirkel!
Ik kreeg ondersteunende medicatie van de arts die de ergste verschijnselen dempte.
Verder moet je er doorheen! Kom lekker hier bij ons als ervaringsdeskundigen!
Sterkte!

Ik droomde vannacht van wijn! Ik hoor van iedereen dat hij weleens over drinken heeft gedroomd. Ik nog nooit! Behalve vannacht dus. Mij was ongevraagd een glas wijn ingeschonken en ik zat met allemaal mensen...
2 x een nipje genomen en toen dachgt ik dan moet ik het maar drinken, geen big deal.
Ik baalde alleen zo ontzettend dat ik mijn hjaar alcoholvrij niet kon volmaken....
Toen was opeens iedereen weg en kon ik het glas door de gootsteen spoelen. Pffffff.
O ja, Water was er ook bij. Tja, dan durfde ik natuurlijk geen slok te nemen...:D


Aangepast: bericht was al verzonden terwjl ik nog niet eens met de slinger voor het SPAN-team klaar was!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dory, dat herken ik. Ik vind het ook steeds makkelijker om er weer een dagje-niet-drinken aan vast te plakken.

Ook bij de moeilijke momenten denk ik nu: "ik ben best wel benieuwd of het me de volgende keer makkelijker gaat". En dat is nu toch wel regelmatig het geval. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik werd vanochtend wakker met een rot-gevoel. Ondefinieerbaar..
Toen ben ik gaan hardlopen. Klaar!

Vie, van hart met je 9 maanden!!!
B);):P:rose::)::D:clock::moon::lips:B);):P:rose::)::D:clock::moon::lips:

SPAN, felies!!!!
:light::present:;)B):):rose:;):camera::light::present:;)B):):rose:;):camera:

Have a nice day!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floor, ik ben dol op Tarotkaarten leggen. Zeg maar welke je wil, de hoeveelste van boven of beneden. Je mag ook een combinatie, maar dat duurt langer, en die stuur ik je dan per pb, anders zit iedereen zich te vervelen.

Ja ik vond het ook jammer dat Addi er ineens niet meer was, maar je kunt wat dat betreft tactus niet helemaal vertrouwen. Vanmorgen dacht ik dat ik helemaal alleen op het forum zat, en kreeg ik toch antwoord van een heleboel mensen.
Maar het is wel een lullig gevoel hè, je denkt met iemand mee en dan lijkt die weg te zijn. De energie die je geeft lijkt dan ineens: floep!, down the drain.

Ik antwoord tegenwoordig maar iedereen, ook al zijn of lijken ze niet ingelogd. Wat dat betreft denk ik altijd, je pikt er van op wat op dat moment nuttig voor je is. En anders: loslaten! Vergeet jezelf niet Floor, het gaat voornamelijk om jou.

En nu ga ik een tarot voor je leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, gefeliciteerd met 9 maanden. Een knappe prestatie, waarvoor een :present: Ook het SPAN team, oftewel alle anderen die iets te vieren hebben een welgemeende felicitatie!

Water, volgens mij ben ik nog erger dan jij. Ik hou van een lekker rood biefstukje, maar ben ook gek op kip of vis, en een karbonaadje of zo wil er ook wel in. Ik ben kortom geen vegetariër, en heb ook niet het gevoel dat ik daartoe voorbestemd ben. Het enige wat ik absoluut niet lust is orgaanvlees. En verder ben ik ook dol op alle soorten groenten! Overigens ben ik niet dol op allerlei gehannes met mijn eten, dus een kreeft, of vis met veel graten is niet echt aan mij besteed.
Mijn cholesterol is uitstekend, evenals allerlei andere bloedwaarden, dus mijn huisarts is dik tevreden met me en adviseert me vooral zo door te gaan.

In de 20 maanden dat ik nu niet drink heb ik mezelf nog nooit echt getracteerd, hoewel ik nu toch beter met mijn geld uit kom. Alleen af en toe een nieuw T-shirtje of zo, maar dat had ik dan ook nodig.
Afgelopen week heb ik uiteindelijk besloten mezelf dan toch maar een keer iets te gunnen, en heb ik mijn gsm-abonnement aangepast waarbij ik een superdeluxe nieuwe mobiel kreeg. Of ik er ooit volledig achter kom wat ik er allemaal mee kan weet ik niet, want ik ben niet bepaald een geduldig type in het uitvinden van dat soort gadgets. Maar er zit een mooi fototoestel op, en ziet er heel flitsend uit, dus ik ben er behoorlijk blij mee. Wel krijg ik nog af en toe buikpijn, want ik ben niet echt gewend mezelf te tracteren.

Wat de baanperikelen betreft: ik ben het met iedereen hier eens dat we in een rare tijd leven. Ik ben blij dat ik werk, want de paar jaar dat ik een uitkering heb gehad in het verleden bevielen me helemaal niet. Met name het bevoogdende van de sociale dienst, en de verplichting al je papieren te laten inzien ligt me helemaal niet. Maar ik vind het hoogst merkwaardig dat ik met al die jaren werk, en steeds meer uren erbij, in feite nog steeds op ongeveer hetzelfde bestedingsniveau zit en daar ook niet bovenuit kan groeien. Er zit iets goed fout in deze maatschappij als je het mij vraagt!
Ook zou ik wel graag een paar uurtjes minder willen, want het groeit me vaak aardig boven mijn hoofd, maar eenmaal fulltime werkend kan dat bijna niet meer. Nou ja, in ieder geval ben ik nuchter, en daar houd ik me maar aan vast.

Ik heb een beetje de blues vandaag, omdat ik dit weekend helaas niet bij mijn lief kan zijn. Krijg morgen een huis vol bezoek, en ben vandaag druk met de voorbereidingen. En Soothe heeft ook zijn bezigheden. Vreemd, na al die weekends samen waar ik de hele week naar toe leefde. Des te vreugdevoller zal het weerzien zijn, hou ik mezelf maar voor.

Een fijn weekend allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
Van harte, je kindje is geboren: :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Spud, Animal,
Gefeliciteerd, 3 maanden onderweg: :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Hoi beste mensen,
Iedereen: een goede dag.
Ik heb niet zo goed geslapen. De sigaretten vlogen me om de oren.
Vandaag drink ik niet en rook ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De trek in sigaretten wordt minder Corinne, echt waar.

Het is hetzelfde als met drinken; je zult de trek uit moeten zitten waardoor die minder en minder wordt.
Na verloop van tijd zul je er zelfs niet eens meer mee bezig zijn!! :)

Succes!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de lessen van Tactus hebt bewaard, kun je deze ook toepassen op stoppen met roken. Zelfs de regels voor helpende en niet-helpende gedachten.

Elke verslaving heeft immers dezelfde ondergrond: je doet iets wat niet goed voor je is, maar waar je je op korte termijn wel goed bij voelt. Om te zeggen: "morgen voel ik mij een stuk beter" is veel moeilijker maar zeker niet minder waar.

De trek die je ervaart zijn de afkickverschijnselen van de laatste sigaret die je gerookt hebt. En met elke sigaret die je nu zou roken houd je die afkickverschijnselen in stand. Rook je niet meer, dan zullen die afkickverschijnselen geleidelijk verminderen en op den duur geheel verdwijnen.

Bij mij mogen ze binnen roken en ik begeef me rustig tussen de rokers; ik zit er niet mee. Ik rook niet meer en hoef dat ook niet meer. Net zoals jij met drinken.

En Corinne, ik wil je zo graag een hart onder de riem steken: met mijn stoppen met drinken - nu na twee weken - gaat het al veel beter. Zo lang duurt de heftigste afkick niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje,
Ja, de vergelijking was me al opgevallen.
Weet je, het stoppen is nu wel anders voor me. Niet vrijblijvend.
De keuze tussen mijn handen en de sigaretten. Ik kies voor mijn handen.
Prettig voor mij is dat man noch kinderen roken, ik heb geen rokende collega's, 95% van vrienden en kennissen rookt niet. Mijn moeder is gestopt met roken. Andere familieleden zijn bezig met een stopmethode.
't Gaat wel lukken. Mede door de vele steunbetuigingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Addi, wat je vooral zou moeten doen is je eerste alcoholische drankje steeds laten staan. Niet meer drinken dus. Dan gaat het trillen heel snel over. En de trek in drank gaat ook steeds eerder weg.

Ik ben 27 maart j.l. gestopt en voel me vandaag prima! Toen ik begon met stoppen, durfde ik bijna geen gewone trap meer af, zo erg werd mijn hoogtevrees en mijn wantrouwen in het functioneren van mijn eigen lichaam. Ik dacht dat ik ieder moment van boven naar beneden kon storten en moest me met twee handen vasthouden om naar beneden te lopen.

En ik ben nog maar 41 jaar :huh: Veel te jong om zo moeilijk ter been te zijn! Nu - binnen drie weken - durf ik weer met een dienblad vol koffie de trap redelijk snel af te lopen :D . Wat een verschil!!

Als je hier blijft schrijven zul je meer mensen en verhalen leren kennen.

Wat begrijp je niet van de draad(jes)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, wij zijn de enige twee die nog ingelogd zijn.

Het is droog en redelijk knap weer. Ik heb geen zin om naar de tuin te gaan. Dochter is naar het overdekte zwembad met een vriendin en vriend is naar voetbal. Die is altijd scheidsrechter op de Zaterdagen.

Ik fiets even lekker rustig naar de stad. Ik wil een nieuwe Wasgij legpuzzel halen. Dat is een puzzel waarbij je op de deksel niet kan zien welke afbeelding je in elkaar puzzelen moet. Vind ik zelf erg leuk!! :D

In ieder geval ga ik niet drinken vandaag. De dag is vandaag van mij. :)

Tot vanmiddag c.q. vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag allen, Ook ik hoef lekker niks vandaag! naja, boodschappen doen en verse spannende bibliotheekboeken halen.
Vie, die slok wijn mag je van mij echt gaan vergeten, je staat gewoon 9 maanden droog _*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_ (alternatieve slinger) Gefeliciteerd!!!!!!!!!
Spud en Animal julie ook gefeliciteerd! 3 maanden ^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^* (nog een slinger hihi)

Addi, je zou je huisarts kunnen bellen om voor de ontwenningsverschijnselen wat ondersteunends te kunnen halen. Het eind is zoek als je inderdaad gaat drinken om de gevolgen van de vorige drinkpartij teniet te doen. Als je wilt stoppen is er maar 1 ding wat je kan doen en dat is vandaag niet drinken en morgen weer beslissen.

Vie ik wil vandaag ook wel een tarotkaart!! en zet hem maar gewoon op het draadje hoor, het zijn vaak zulke mooie wijsheden! effe denken... doe maar de 8e van onderen!

Iedereen een fijne dag toegewenst!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Addi,
Welkom en veel succes bij het stoppen.
Ja, ik dronk ook om de ontwenningsverschijnselen beven en trillen te onderdrukken.
Het resultaat daarvan is nog meer alcohol in je lijf en nog meer en eerder ontwenningsverschijnselen.
Heel goed van je om nu reeds in te grijpen.
Voor het stoppen kun je ondersteunende medicatie vragen bij je huisarts. Er zijn trekremmers en er is medicatie die er voor zorgt dat je prompt ziek wordt als je drinkt.
Het belangrijkste bij het stoppen met drinken is vooral niet te ver vooruit kijken. Vandaag niet drinken is voldoende. Morgen neem je gewoon opnieuw die beslissing.

Tapas,
Lekker aan het uitrusten? Mag wel, he, na zo een week vol indrukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

allereerst mijn warme felicitaties aan de jonge moeder Vie (guttegut en meteen in de overgang hihi).....

:D:heart::musicnote::light::sun::moon::present::):rose::D:heart::musicnote::light::sun::moon::present::):rose::D:heart::musicnote::light::sun::moon::present::):rose::D:heart::musicnote::light::sun::moon::present::):rose:

En het SPAN-team ook: Spud en An.

:D:heart::musicnote::light::sun::moon::present::):rose::D:heart::musicnote::light::sun::moon::present::):rose::D:heart::musicnote::light::sun::moon::present::):rose::D:heart::musicnote::light::sun::moon::present::):rose:

En An, niet sputteren, niemand leert lopen zonder ooit te struikelen, je zet alsmaar door daar is veel moed voor nodig.

:D:heart::musicnote::light::sun::moon::present::):rose::D:heart::musicnote::light::sun::moon::present::):rose::D:heart::musicnote::light::sun::moon::present::):rose::D:heart::musicnote::light::sun::moon::present::):rose:

We hadden nog een team (behalve het strak op koers liggende RAF-team) toch het KASKO team? Kaia, Kohtje en wie was de "S"ook alweer?

Ik moet even mekkeren. Scrollen maar !!!!!!!!
Ik heb een flinke blessure aan mijn linkerarm en het blijkt me dat ik weinig kan doen met één arm. Ik kan niet op zaterdag naar de dokter, ik had van de week moeten gaan, eigen stomme schuld.
Mijn Vista is gecrashed, en ik heb het hersteld, maar ben al mijn email kwijt grrrrrr en dus ook alle adressen grrrrr ja ik had een backup moeten maken maar grrrrrr deze dagen kom ik nergens toe alleen "overleven". Ik heb gewoon een rotdag en het huilen staat me nader dan het lachen. Ik voel die tranen zo achter mijn ogen prikken en sh*** ik moest boodschappen doen met een sjaggie puber mee, leuk. Die is nu hokkiejen, dochter is naar een feestje, had vannacht een vriendinnetje, allemaal leuk en wel maar ik kom nergens toe. De neiging om maar gewoon te denken "ik geef het op allemaal" is dan soms wel aanwezig hoor, en ik heb heftig last van het gat in mijn hart en zou er het liefst een fles jww in gooien en naar bed gaa. Niet dat dat de problemen oplost, maar mijn hemel, af en toe zie ik echt door de bomen het bos niet meer. Natuurlijk heb ik me gisteren overbelast met werken, rijden, boodschappen doen, maar !@#$%^&* ik zit nu weer zo'n weekend triest voor me uit te kijken......
Ja ik heb hulp, ik werk me te pletter aan mijn therapie, maar ben dus al die emails kwijt en heb geen moed om op internet te gaan zoeken en alle geïnstalleerde programma's moeten er op nieuw op en ik heb gewoon geen zin meer erin. De was moet gedaan, er ligt een berg strijk, mijn bed moet verschoond en ik heb er geen moed meer voor. Die ***** lente begint ook maar niet, over 2 weken is Dochter jarig dus moet ik een leuk partijtje regelen. En zo kan ik nog wel een uur doorzaniken. Vervelend hè. Ik word dan ook zo mopperig op iedereen, en iedereen gaat natuurlijk terugmopperen en als ik zeg sorry dat ik zo mopperig ben, wordt er gezegd jij moppert en zeurt ALTIJD. En mijn allochtone buren zijn best aardig, maar ze hebben een dochterjte van 2, dat 90% van de dag krijst en huilt ik word en helemaal gek van in deze ************ huurhuizen (waar verder niets mis mee is eigenlijk). Ik houd maar op want dit is str**** vervelend weet ik.

S O R R Y

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Addi,

het valt soms niet mee (zie boven) maar je lijkt me écht hulp nodig te hebben en niet alleen van ons. Wij kunnen wel tegen je aan kletsen maar je hebt méér nodig dan dat. En tja, "medicijnen om af te kikken" liefst zonder de huisarts, tja, die zijn er niet.
Je zult met de billen bloot moeten bij de huisarts. Bloedprikken enz. en overleggen of je trekremmers krijgt (campral of revia) of medicijnen die het drinken afschrikken bv. refusal of antabus. Als je dan drinkt word je doodziek en dat schrikt af. Maar niet zonder recept.
Maar wees gerust, de meeste huisartsen vind je dapper als je het komt melden als je hulp nodig hebt.

Ik ben gewoon hup, gestopt, en dronk een liter wijn per dag, en dat ging goed, maar erg veel meer moet je niet drinken anders krijg je echt klachten. Daar kun je voor een paar dagen librium voor krijgen, maar daar moet je niet aan verslaafd raken. Dan heb je een nieuw probleem.

Kortom, pak jezelf bij elkaar, met kop en kont, en onderneem aktie. Dan zorgen wij voor de rest van de ondersteuning hier en de peptalk.

Getsie ik voel me zelfs wat beter worden als ik dit schrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
houtje

Ik heb een flinke blessure aan mijn linkerarm en het blijkt me dat ik weinig kan doen met één arm. Ik kan niet op zaterdag naar de dokter, ik had van de week moeten gaan, eigen stomme schuld.


Mijn Vista is gecrashed, en ik heb het hersteld, maar ben al mijn email kwijt grrrrrr en dus ook alle adressen grrrrr ja ik had een backup moeten maken maar grrrrrr deze dagen kom ik nergens toe alleen "overleven". Ik heb gewoon een rotdag en het huilen staat me nader dan het lachen. Ik voel die tranen zo achter mijn ogen prikken en sh*** ik moest boodschappen doen met een sjaggie puber mee, leuk. Die is nu hokkiejen, dochter is naar een feestje, had vannacht een vriendinnetje, allemaal leuk en wel maar ik kom nergens toe. De neiging om maar gewoon te denken "ik geef het op allemaal" is dan soms wel aanwezig hoor, en ik heb heftig last van het gat in mijn hart en zou er het liefst een fles jww in gooien en naar bed gaa. Niet dat dat de problemen oplost, maar mijn hemel, af en toe zie ik echt door de bomen het bos niet meer. Natuurlijk heb ik me gisteren overbelast met werken, rijden, boodschappen doen, maar !@#$%^&* ik zit nu weer zo'n weekend triest voor me uit te kijken......


Ja ik heb hulp, ik werk me te pletter aan mijn therapie, maar ben dus al die emails kwijt en heb geen moed om op internet te gaan zoeken en alle geïnstalleerde programma's moeten er op nieuw op en ik heb gewoon geen zin meer erin. De was moet gedaan, er ligt een berg strijk, mijn bed moet verschoond en ik heb er geen moed meer voor. Die ***** lente begint ook maar niet, over 2 weken is Dochter jarig dus moet ik een leuk partijtje regelen. En zo kan ik nog wel een uur doorzaniken. Vervelend hè. Ik word dan ook zo mopperig op iedereen, en iedereen gaat natuurlijk terugmopperen en als ik zeg sorry dat ik zo mopperig ben, wordt er gezegd jij moppert en zeurt ALTIJD. En mijn allochtone buren zijn best aardig, maar ze hebben een dochterjte van 2, dat 90% van de dag krijst en huilt ik word en helemaal gek van in deze ************ huurhuizen (waar verder niets mis mee is eigenlijk). Ik houd maar op want dit is str**** vervelend weet ik.




S O R R Y



Niks geen sorry.
Voor je arm bel je maandagmorgen gelijk de huisarts. Nu kun je er niets aan doen. Dat je afwachtte, is iets wat de meeste mensen doen.
Feit dat je door die arm veel minder kunt doen, hoef je je dus helemaal niet schuldig te voelen dat je dit niet kan en dat niet kan. Tijd voor je lieve kindertjes om mama te helpen met voor hun behapbare klusjes (voor jou een oefening in geduld oefenen :) ).
De bedden kunnen wel een week, of zelfs 2, wachten op een verschoninkje.
Vistacrash. Weet je, ik stuur je dadelijk mijn gegevens in een mailtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...