Spring naar bijdragen

vrijdag 18 april


visje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi An,

Lijkt op de beschrijvingen die anderen hebben gemaakt die geen menu (linkerkolom met vrienden) hebben. Het laatste wat ik daarover gelezen heb is dat Tactus vertelde dat iedereen tegenwoordig dat menu moet kunnen hebben.

Misschien dat je vragen aan Tactus moet stellen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Floor, dat zal ik maar doen, want dit is niet handig.

Verder.. ik ben er weer! met alle uitroeptekens erbij!! Was mezelf compleet kwijt.
Gem: dank je voor je medeleven, je had het precies goed, een inzinking na de enorme drukke tijd.
Ik wil er verder niet op ingaan, maar ik heb er een zooitje van gemaakt. (nou ja, een klein zooitje). Ik heb mezelf weer opgepakt en ga verder waar ik mee bezig was.

Momenteel ben ik bezig alle troep die ik de afgelopen jaren in mijn kamers heb gestouwd op te ruimen. Dus ook opruiming in mijn hoofd.
Vandaag drink ik in ieder geval niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Ik heb niet het gevoel dat ik milder word.
't Is eerder dat ik me niet wil opwinden.

Ben trouwens net even een 3/4 uur trek gaan wegwandelen. Eigenlijk op zoek naar handschoenen (doktersvoorschrift), maar dit is het verkeerde seizoen om die te vinden. Ik heb wel goede handschoenen, maar niet zo geschikt om in een warmer seizoen te dragen. Het zijn van die fleece handschoenen. Ze zitten lekker, maar zijn groot en van opzichtig gele kleur. Ik wou wat modestere handschoenen. Straks eens vragen of dochterlief wat in de aanbieding heeft.

Spud,
:)

Gem,
Oeis en auw. Toch veel succes zo dadelijk.

Safi,
Die van mij zou eens wat moeten zeggen, krijgt ie gelijk de stofzuiger of zoiets in de handen gedrukt. Maar dat weten ze hier allemaal. Dus als ik mijn week niet heb, dan kunnen ze het of aanzien of er wat aan doen. Ze zijn heel goed in het maar aanzien.

Charlie,
Elke seconde die je besteedt aan je verleden is verloren voor de toekomst. (nee, die is niet van mij).

Tapas,
:heart:

Floortje,
Mag ik een tafeltje alleen?

An,
Ik heb dat spul links nooit gehad en mis het dus ook niet.
Goed dat je een doorstop maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb -eindelijk- geaccepteerd dat ik een alkie ben.
Maar ga er niet (meer) krampachtig mee om.
Laat het ook absoluut mn leven niet (meer) beinvloeden.
Ik MOET niks, alles mag, zelfs een borrel. Alleen sinds dat mag is de trek weg.
Op een terrasje of na een etentje neem ik gerust dat glaasje amaretto bij de koffie, of eet gerechten met alcohol erin, krijg ik echt geen trek van hoor.
Doe alles nu eigenlijk anders, als ik ergens geen zin in heb, doe ik het ook niet, ga gerust weg en laat de boel de boel. Morgen weer een dag.
Koop vaker wat leuks ipv iets nuttigs.Klinkt simpel, maar zoals je weet ben ik ook door hele diepe dalen gegaan, heb diverse bans achter de rug, heb gepiekerd, gejankt, kortom van alles tot ik tot het besef kwam dat ik niet zo krampachtig moest doen.
Ach, ik ben niet goed in uitleggen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
charlie

Ik heb -eindelijk- geaccepteerd dat ik een alkie ben.


Maar ga er niet (meer) krampachtig mee om.


Laat het ook absoluut mn leven niet (meer) beinvloeden.


Ik MOET niks, alles mag, zelfs een borrel. Alleen sinds dat mag is de trek weg.


Op een terrasje of na een etentje neem ik gerust dat glaasje amaretto bij de koffie, of eet gerechten met alcohol erin, krijg ik echt geen trek van hoor.


Doe alles nu eigenlijk anders, als ik ergens geen zin in heb, doe ik het ook niet, ga gerust weg en laat de boel de boel. Morgen weer een dag.


Koop vaker wat leuks ipv iets nuttigs.Klinkt simpel, maar zoals je weet ben ik ook door hele diepe dalen gegaan, heb diverse bans achter de rug, heb gepiekerd, gejankt, kortom van alles tot ik tot het besef kwam dat ik niet zo krampachtig moest doen.


Ach, ik ben niet goed in uitleggen..





Je legt het best goed uit. Inderdaad werkt de acceptatie ontspannend. Ik sla niet om me heen als ik zie dat er (teveel) gedronken wordt of ik op zoek naar handschoenen tussen de wijnrekken van de Hema beland. Ik hoef het niet meer, maar het mag er wel zijn. Zo wil ik het ook met de nico's en de tines doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, wat fijn dat het nu zo goed met je gaat. Heeft dat boek dat je besteld had ook nog iets voor je gedaan of niet? Wel of geen alcohol in het eten of alcoholvrij, ik denk dat het heel persoonlijk is. Als het voor jou veilig voelt is het ok toch.

An, ik wens je alle succes bij je nieuwe doorstart en opruiming.

Pippi, heeft het met mij te maken? Wat mij betreft zand erover en excuus als ik je gekwetst heb.
Maar ik wil niks afdwingen natuurlijk.

fijne dag allemaal,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lukt je vast, met Nico en Tine, Corinne, beetje hetzelfde als stoppen met alco he.

Ik heb het ook een paar maanden gekund, eigenlijk wel vaker steeds een paar maanden, maar als ik bv kwaad werd greep ik er weer naar, net als naar de fles...

Heb trouwens de supersmoker gekocht, werkte perfect, maar sinds ie negatief in het nieuws kwam durf ik niet meer.

En nu ben ik echt weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè hè, ben d'r weer even... vergeten uit te loggen...

@Corinne, je kan beter met ons mee in de bus, hoef je ook geen handschoenen aan!!
@Oeps! Gem!
@ Pip, what's up!
@ Charlie, hortze!
@ Safi, je bent een zorgzame hippie!

Oh, en ik heb ook niet zo'n linker balkje, wil het ook wel hééél graag, maar ja. Ik berust er wel in hoor!
Blijf nog even hier, maar ben zo weer weg. Moet dochter uit school halen, etc...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Kate, jij 'mag' even....

YIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA:DB):)

Hoe is het met mij? Nou ik drink niet en dat vind ik nog steeds oh zo fijn. Voor de rest voel ik me niet meer zo somber en dat is ook fijn. Wel ben ik nog errug moe en dat vind ik iets minder fijn. Probeer te accepteren dat het is zoals het is. Gaat bij vlagen best goed en soms ff wat minder. Werk een paar uurtjes per dag en dat is meer dan genoeg. De bedrijfsarts, waar ik vanochtend ben geweest, vond het niet zo gek dat ik zo moe was...... Hij zei:'Mevrouw, als u praat is er geen speld tussen te krijgen, u bent net zo'n wekker die afloopt.. Nou ja zeg, maar ja, hij heeft wel gelijk. Ik ben (soms maar hoor) nogal druk... en dat is zachtjes uitgedrukt. Tevens vertelde hij dat na je veertigste je krachten teruglopen(NOT) en dat mn energiepeil niet meer zo hoog is. Dus, accepteren en rust en reinheid en regelmaat aanbrengen. Pfffff. Maar zo dus een beetje. Blijf voorlopig 3 uurtjes per dag werken en dat is goed zo. Kan ik net behappen.
Patronen zijn moeilijk te doorbreken en dat merkte ik vanochtend ff weer. Kreeg woorden met mn aanstaande ex en als ik erop terug kijk had ik dat kunnen voorkomen. Weer wat geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er werd nog een vraag gesteld over de 12 stappen van de AA.
Vaak is er weerzin door het gebruik van het woord God in de stappen. Dit mag echter geinterpreteerd worden zoals je zelf wilt.

Tip: een interpretatie van de 12 stappen door iemand zonder geloof in God. Elke interpretatie is heel persoonlijk, dus het is maar een persoonlijke versie.
Zie www.aazondergod.com
- spiritueel hoekje
- 12 stappen van de vrijzinnige.

Ik zal deze tip ook op het AA-draadje zetten.
Wie weet heeft iemand er wat aan.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...