Spring naar bijdragen

zondag 20 april 2008

blacky

Aanbevolen berichten

Gisterenavond nog even het draadje doorgelezen over hoe je terugkijkt naar je alcoverleden. Moest nog even nadenken over een antwoord. Ga het is proberen nu.
Kan me voorstellen Charlie dat je stoplicht op rood sprong. Had trouwens effe niet in de gaten dat je het je zozeer aantrok. Dus dat grapje over je handtekening moet je me maar vergeven, oke?

Heb mezelf behoorlijk ondermijnd door de drank en heb zeker niet de neiging om mijn verleden te romantiseren. Maar, je bent een alcoholist of je bent het niet. Het enige wat ik kan doen is dat accepteren; dat houdt dus ook in dat ik de shit mag accepteren, want al die dwalingen hebben mij bij het besef gebracht dat ik met mijn handicap moet leren omgaan.
Niet tientallen maar honderden keren ben ik op eenzelfde manier in de fout gegaan; hoezo ontkennen?
Ik heb mijn eigen drama gecreeerd zoals ook anderen doen die halsstarrig voor diverse problemen tegen beter weten in, geen oplossing bedenken.
Wat ik verkeerd met mezelf doe heb ik inmiddels in kaart gebracht, je zou het bewustwording kunnen noemen en ja, de shit was de weg. Kan ik mezelf om veroordelen, ach en wee blijven roepen en zelfs na mijn STOP blijven denken dat ik tegen een monster moet vechten. Vind ik niet helpend om door te gaan.

De schade die ik heb aangericht komt (gelukkig) vooral op mijn conto en degenen die ik benadeeld heb kunnen mij vergeven...waarom zou ik het mezelf dan niet kunnen vergeven? Daar doe ik die ander geen plezier mee, die zien mij liever sterk nu, dan zwak omdat ik in een verleden blijf hangen wat er niet meer is.
Ik heb een boek dichtgeklapt op het moment dat ik letterlijk STOP!!! heb uitgeschreeuwd: 23-1-2008!
Alle "redenen" die het rechtvaardigden om te blijven drinken heb ik op die dag de deur uitgemieterd!
Weg met zelfbeklag, weg met die "boze instanties" die mijn leven vergald hebben, weg met het verdriet over het verliezen van mijn werkplek; ik had toch zelf die keus gemaakt? maar vooral weg met het idee dat het leven niet de moeite waard is!

STOP DRANK, STOP DRAMA...ooh wat horen die twee bij elkaar, daarom heb ik er maar een setje van gemaakt want het een kán niet zonder het ander. Als ik een drama voel opkomen en dat ook nog ga dramatiseren weet ik dus dat de drank zijn werk aan het doen is; de geest van de fles.
Ben het met Ziza eens dat Aktie een toverwoord is...kom in aktie! Werp de baricades op, gebruik je handvatten.
Heb ik nu de garantie dat het me niet meer kan overkomen? Nee, de garantie niet, wel de wil die alleen maar groeit als ik bewust ben en blijf dat ik helemaal niet hoef te verdrinken!

En dat drankverleden zie ik als een kind, wat met vallen en opstaan moest leren lopen. Wat doe je met een kind wat telkens weer de weg kwijtraakt? Juist, je omarmt het....het wist niet beter.
Laat ik dan maar als ouder de verstandigste zijn en dat kind een aai over de bol geven...

Ja, ik vergeef mezelf want het kind in mij is de moeite waard.

taalfoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 189
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gelukkig Corinne dat je je vandaag prettiger voelt.

Pepi, ik ben inderdaad 14 februari getrouwd, dat was een beetje een rationele beslissing, maar tot mijn eigen verbazing voel ik me er heel goed bij. Het gaat me zelfs steeds gemakkelijker af om te zeggen "wij" in plaats van "ik". Alleen "mijn man", dat krijg ik mijn strot nog niet uit, staat zo bezitterig.
Fijn dat het in alle opzichten beter met jullie gaat. Nou die drank nog onder controle en je bent niet meer te toppen.

Dankjewel Water voor de plastische beschrijving.

Zo, nog 1 bak koffie en dan ga ik me eens in de zondag gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, hier een doos tissues en een hug.
Heb aan jouw verhaal weinig toe te voegen.
Charlie ik had ook geen idee dat jij het je zo aantrok. Ik denk maar zo, ik heb het nu eenmaal op deze manier gedaan en daar heb ik een erg harde les van gehad, die nu zijn vruchten afwerpt. Als ik niet gedronken had, zou ik wel andere stomme dingen hebben gedaan. Mezelf ergens head over heels inwerpen zit nu eenmaal in mijn karakter, en ook wel een beetje dat destructieve. Ik ben dus niet "blij" met de drankjaren, maar dankbaar voor de les die mijn manier van tegenover het leven staan zeker op een positieve manier heeft veranderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve forumleden,

Ik heb even tijd voor mezelf omdat manlief naar de sportschool is en ik vanwege de (bijna) val van de trap afgelopen vrijdag nog niet kan sporten. Overigens komt alles goed, het heeft alleen even tijd nodig!
Er zijn een hoop dingen geschreven de afgelopen dagen, dingen waarop ik best zou willen inhaken, zoals de man/vrouw verhouding en het feit wat je vind van je drankjaren. Ik denk niet dat ik daarop nog moet inhaken, omdat het een beetje mosterd na de maaltijd is.

An,
dat inzicht probeerde ik je duidelijk te maken 2 dagen terug, alleen gebruikte ik het woord acceptatie i.p.v tevreden! Dat zijn wel 2 verschillende dingen. In ieder geval hoop ik dat je met je eigen inzicht verder komt!

Har,
hier zakdoekje....Je bent heel goed bezig en je doet waarin je gelooft! Dat heeft de meeste kans van slagen! :present:

Vie,
is de wijnkelder dan helemaal opgedoekt? Ik weet wel dat jeullie het daar over hebben gehad, maar dat het daadwerkelijk is uitgevoerd heb ik blijkbaar gemist!

Corinne,
:rose: Cheer up! Fijn dat je zo'n goede vriendin hebt!

Pippi,
sterkte met de kids! Ondanks het feit dat je alcogebruik nog niet naar je eigen wens is, krijg je me wel een partij zelfinzicht!! Dan komt de rest vanzelf!

Pepita,
welkom terug! fijn dat het prive wat rustiger is!

Water,
dank je voor de tip van de dag! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit van me af te schrijven is zo helpend...het is BAM! RAAK!!!! voor mij.
Ik voel het tot in mijn tenen en het is zoals het is...geen woord gelogen of overdreven, geen opgeblazen taal.
Ik mag er zijn en niemand die dit van mij afpakt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, in de kelder staan nu alleen nog maar oude spullen, geen wijn meer.
De rekken staan er nog wel, maar die ga ik gebruiken als opslag voor weckpotten, zodra de oogst van de zomer binnenkomt.
Wanneer hoor je wat van je sollicitatie? Zit je in spanning of valt het wel mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel CPAS en Gem.
Ik voel me gelijk weer thuis op het forum.

Ga er weer tegenaan met het nee zeggen tegen JWW.

Ik denk dat ze op mijn werk niet zo goed weten wat ze aan me hebben.
Ben soms een beetje kat(t)erig.
De ene keer gaat het heel goed, kan ik lezen en schrijven met die moeilijke kids,
maar dan weer gaat het niet en denk ik help, verlos me van die snetbaan en dat kan ik dan ook uitstralen.
Ik kan er vreselijk moe uitzien.
Ze zijn dan bang dat ik ga uitvallen en iedere school is als de dood voor overspannen docenten.

Ik wil er aan werken om wat gelijkmatiger te worden.

ZE kunnen me niet betichten van drankgebruik, want ik drink niet genoeg voor een kegel,maar doodat ik een kleine hoeveelheid antideprssiva slik komt de alco dubbel zo hard aan en blijf ik moe.

Ik lees later wel eventuele reacties want we gaan nu weg.

Groetjes van Pepita en voor oedereen houd het droog vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zie wel wat er van die sollicitatie komt. Ik verwacht dinsdag/woensdag wat te horen.
heb voorbehoud of ik dit moet doen, maar misschien willen zij me niet! Ik zie wel. Heb het gevoel dat er anders nog wel wat op me ligt te wachten...
Ben benieuwd wat ik de komende maanden op mijn werk moet gaan doen als ik officieel aangeef niet mee te gaan naar de nieuwe locatie. Ik stel me hierop in...ik doe alles, als ik maar lekker bezig blijf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita,
Ja, het zijn in die groep overwegend wat lastigere kinderen. Ze moeten doorgaans te veel stilzitten in dit schoolsysteem. Veel mensen roepen niet voor niks om het oude onderscheid weer aan te brengen tussen lts en mavo.
AD en alcohol gaan niet samen.

Gem,
Blijf bij jezelf en jouw beslissing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, of bijna-middag allemaal!

Bedankt voor de felicitaties. Het is nog niet helemaal, maar wel bijna een half jaar geleden dat Soothe en ik elkaar in levende lijve ontmoet hebben. Daarvoor hadden we al intensief mail- en telefooncontact, dus je kunt wel spreken over een half jaar.

Als ik het draadje van vandaag zo doorlees concludeer ik dat er gisteren heel veel geschreven is dat ik dus gemist heb. Ik weet niet of ik het allemaal nog bij kan lezen, ik heb er altijd wat moeite mee een oud en lang draadje nog helemaal door te nemen. En als ik dat dan gedaan heb weet ik meestal niet meer waar ik allemaal op wilde reageren. Erg hè, dat geheugen van mij.

Corinne, het spijt me enorm voor je dat je het zo moeilijk hebt. Ik hoop echt dat je er met de therapie uit kunt komen. Ik kan me nog heel goed herinneren dat je, toen je nog maar kort op het forum was, altijd schreef dat je helemaal geen problemen hebt, afgezien van het alcoholgebruik. Ik had toen altijd grote moeite dat te geloven, omdat ik in mijn tijd op het forum inmiddels al lang ervaren had dat verreweg de meeste mensen hier wel onderliggende problemen hebben, die ze met alcohol verdrongen hebben. Ik was daarop geen uitzondering. Jij dus ook niet, lijkt me zo. Fijn dat je zo´n goede vriendin hebt, die je op kan vangen als dat nodig is. Soms is virtueel contact nu eenmaal niet voldoende.

Gem, succes met solliciteren. Het gaat je vast lukken iets te vinden dat beter bij je past!

Har, dank je voor je openhartigheid. Wat je schrijft is heel herkenbaar, ook ik ben honderden keren op dezelfde manier de fout in gegaan, voordat het besef door begon te dringen dat er geen enkele reden is te verwachten dat hetzelfde doen dit keer tot een ander resultaat zal leiden. En ik ben nog dagelijks blij met dat besef, en de mogelijkheid het anders te doen.

Wij hebben gisteravond een mooie avond gehad. Prachtig concert, en de eerste keer echt samen een avond uit! Na afloop nog in een eivolle binnenstad een glaasje fris gedronken, en dat was goed. Heerlijk om zo nuchter en helder weer thuiswaarts te gaan, na een geslaagde avond, in het besef hoe ellendig die avond en deze ochtend had kunnen worden als we dat eerste glas wel hadden genomen.

Today life is good! Maak er allemaal een fijne dan van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Mijn afwezigheid zal niet opgevallen zijn op het forum, maar log vandaag weer ´s even in. Het gaat heel erg goed met mij, ben al een tijdje ADB en voel me erg goed en positief, heerlijk om weer in balans te zijn.
Dit gevoel wens ik jullie allemaal toe,
fijne dag,
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en goedemorgen!!

Leuke avond gehad, genoten van het toneel en na afloop nog heerlijk staan swingen. Ook al was de band niet je-van-het, je mot er zelf wat van maken, toch? En dat lukte wonderbaarlijk goed op het (gratis) water en die ene cola. uurtje of 1 thuis waar de rest nog een alcoholische versnapering nam en ik heerlijk kon opslomen achter m'n bakkie slaapthee...
Ongelooflijk, hoe ik tegenwoordig in het leven sta, ik accepteer steeds meer gewooon hoe het is en was. De behoefte aan alchohol wordt steeds minder (is zo goed als weg), doordat ik het liet staan is er een cirkel doorbroken en kan ik soms gewoon domweg even gelukkig zijn! Het besef dat het met inderddad niet leuker of makkelijker is. Op den duur alleen maar moeilijker....

Nou ja, ik zit hier nu met een mopperende/stofzuigende klaas, en voel me enigszins schuldig. Dus ik hou even op en zal me even met de lui hier bemoeien.... GRMBBLL! Heb je eindelijk denk je tijd om even te schrijven....

Laters!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me ook niet schuldig over mijn alcoholverleden.
Door steeds mee te drinken heb ik ook een kant van de maatschappij gezien die voor de meeste mensen onzichtbaar is.

Door naast de daklozen, de junks, de punkers en hippies, de backpackers, de kampbewoners en loners om een kampvuur te staan en mijn laatste pakje shag te delen, iemand anders zijn laatste kratje bier te drinken, een ander zijn laatste joint te roken, een ander zijn laatste brood als ontbijt te eten heb ik gezien en gevoeld dat daar waar het geld niet rijkelijk vloeit en de problemen huizenhoog zijn ....een verbondenheid met elkaar is ....die in menig rijke huizen en harten ontbreekt.

Ik ben er zelf een mooier mens door geworden, heb meer gezien en beleefd, durfde meer en liet mijn grenzen meer gaan. Ik stond minder paranoide in het leven en dacht niet zo strak aan de toekomst en geluk.
Ik leefde.

Maar ik werd natuurlijk ook geleefd door mijn alcoholverslaving, die vrienden VOOR me koos.
Die omstandigheden voor me veroorzaakte, die problemen voor me opstapelde.
En de kater zal ik ook echt niet missen.

Maar ik heb naast het verdrietig en ongelukkig zijn toch ook wel genoten van al die jaren.
Of ik ze over zou willen doen?
Tja dat is een moeilijke vraag....ik zou toch niet willen missen wat ik heb meegemaakt en moet dus eerlijkheidshalve zeggen ...ja ik zou het zo weer doen.

Zou ik nu zo verder willen gaan met een verslaving?
Nee..ik kan de katers en de inbreuk om mijn lichaam en geest niet meer aan en geniet nu meer van rust regelmaat en sleur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,
Dank je.
Mijn eigen mankementen heb ik altijd ontkend.
Doe ik maar niet meer. Ik heb er niks mee gewonnen.
Fijn dat jullie zo genoten hebben gisteravond.

Rosan,
Het valt wel op dat je er niet bent, maar je had zelf aangegeven dat je hier niet de hele tijd zou hangen.
Ben wel blij dat je je af en toe meldt en vertelt hoe het met je gaat.
En je weet dat als het nodig is, je hier altijd wel een luisterend oor vindt en (on)gevraagde raad krijgen kunt.

Marjo,
Heerlijk genieten zonder stimulerende middelen.
Wijd je nu maar aan je moppersmurfen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joehoe allemaal op deze mooie zonnige dag!

Ik ben een uurtje eerder van mijn werk weggegaan:omijn collega(de schat) vond dat ik maar eens lekker van het mooie weer moest gaan genieten.
Nou dat ga ik niet doen, ik duik zometeen mijn bed in, mijn grens is bereikt mbt het weinige slapen.
Morgen ben ik vrij en dan ga ik naar de arts, het is niet meer te doen, goed functioneren en dan zo weing slaap(3 á 4 uur per nacht).
In mijn vrije tijd ben ik totaal op.
Hopelijk krijg ik medicatie, want ik weet dat zij(mijn arts) er beslist geen voorstander van is.
Mensen ik ben niet bijgelezen, ik hoop dat het met iedereen goed gaat.
Met mij gaat het verder best lekker, alleen ben ik zoooo moe.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:present::moon: Anna en Soothe nog mijn gelukwensen met jullie halfjarige verliefdheids mijlpaal:moon::present:

Corinne
Ik ben het met Tapas eens dat je soms ook moet blijven proberen te accpeteren dat die negatieve spiraal bij jouw hoort en dat er ook dagen zijn waar het je goed gaat.
Mocht het je een steun zijn...je bent voor velen hier op het forum een rots in de branding.
Blijf komen en roepen om dat reddingsboeitje..en wij beloven dat we hem zullen hem blijven gooien:heart:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

In de vogelvlucht lees ik dat je het beslist niet makkelijk hebt.
Dat vind ik erg triest voor je, ik zou je graag mee willen geven dat ik je een enorm lieve vrouw vind, met een warm hart, je bent een lieverd.
Als het je enige troost brengt, wil ik je zeggen dat ik ook zeker niet altijd gelukkig ben, ik heb ook tijden gekend dat ik het leven niet meer op zijn waarde kon schatten.
Nu zoveel ervaringen en therapie rijker, heb ik toch geleerd de kleine dingen des levens te zien en daar kracht uit te putten.
Ik wens jou van harte toe dat dit ook voor jou is wegggelegd, want dat verdien je.

Dikke:sun:voor jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...