Spring naar bijdragen

zondag 20 april 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Hehe...M. heeft me aan de telefoon maar even virtueel vastgepakt; zij is ook moe. Op de kleinkinders gepast gisterenavond en vandaag naar een toneelvoorstelling van haar zoon geweest, die er qua energie momenteel helemaal doorheen zit...dat viel haar nog het meeste op (---)

Goed, twas me 't dagje wel..blijf maar thuis want kan die 7 km naar M. gewoon niet meer fietsen. Zie haar morgen weer...ze heeft zo'n fijne tuin, lekker zonnen en maar een pietsiekleinbeetje werken. Gewoon genieten!!!!!!!!!!!!!!!

Lieverds hier een hug, en Corinne een hele dikke :sun: dank voor je eerlijkheid en de kracht die hier ondanks alles van je uitstraalt :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 189
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik denk dat aan een verslaving vrijwel altijd psychische problemen ten grondslag liggen.
En dat als je eenmaal die "gewoonte" hebt aangenomen, ofwel de rem doorgeschoten is, het bijna onmogelijk is om van die handicap af te komen. Aanvaarden dat dat zo is heeft de eeuwige discussie (wel/niet drinken) uit mijn hoofd weggenomen.

Har, bedankt voor je verhaal. Bijzonder deze doorbraak vandaag. Verdrietig, maar ook mooi dat je er nu wel bij kon komen. Blijf goed voor dat kleine manneke in je zorgen.

Corinne :heart: Sommige dingen gaan niet zomaar over nee. En je hebt er ook niet om gevraagd. Ik vind je wel een kanjer dat je in therapie bent en aan jezelf blijft werken. Zoals nu ook weer stoppen met roken.

Pippi, ik heb geen ervaring met kinderen. Het lijkt me allemaal erg moeilijk wat je vertelt. :present:

Houtje, beterschap met je arm. Denk je ook aan jezelf en bouw wat rust in. Sterk dat je je Rowa zelf laat opdraaien voor zijn te laat komen.

Safi, dag 10. Lekker he!!!

fijne avond allemaal!
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy, hoi!
(Iedere keer als ik aan jou denk, moet ik nu natuurlijk ook aan mijn kleinzoon denken! Grappig hè?)
Nou, niet still going strong, wéér going strong! Struikeltje van 2 pilsjes!
Ik realiseer me natuurlijk wel dat iedereen hier het op de een of andere manier heel moeilijk heeft gehad, maar toch ben ik geschrokken van het feit dat jij je zoon hebt moeten wegbrengen!
Moet er steeds aan denken, daar kan je geen woorden voor vinden!:present:

*en dan schrijf ik het ook nog verkeerd! dom dom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scrollen!!!!

ben vannacht begonnen met braken en dit heeft zich vandaag meerdere malen herhaald.

verder is manlief pislink en heeft nog geen woord gezegd omdat ik het vannacht zo lat heb gemaakt..
mag ik toch zelf weten, al dat onbegrip....

ben nog lekker even met de kleinkids naar de speeltuin geweest, eenmaal thuis zag de kleine man mn vissen en wilde ze er "uit" hebben, werd boos toen ik dat niet deed, haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees, Dat was in 1978, Lang geleden. de eerste 10 jaar kun je daar ook niet met droge ogen over praten. geleidelijk aan krijgt zoiets een plekje. Ik praat er eigenlijk nooit meer over. behalve als iemand het over zwangeschappen of bevallingen heeft. Dan weet ik dat ik dat 3x meegemaakt heb, terwijl mensen weten dat we 2 kinderen hebben.Ik zwijg dan meestal maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, niet pips worden hè van pubergedrag...die @#$%^ snotjong ook! Laat maar gewoon waaien, je doet het toch nooooooooooiiiiiit goed ;)
Sammy, yes...ga nu met de beentjes omhoog op de bank, lekker niets doen. Oh ja, naar de Italiaanse Droom kijken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Lekker rusten. Zo tot inzicht komen als jij deed vandaag vreet energie.

Kate,
Eerlijk gezegd heb ik nooit bedacht dat ik zo een grote werkverschaffer zou zijn.

Safi,
O, samen dag tien volmaken?

Visje,
Kom je mij straks ook een verhaaltje voorlezen?

Sammy,
:) {{{{{{}}}}}}

Trees,
Bekijk het positief: je bent na die 2 gestopt! En hoe lang had je al niets meer gedronken? En nu ga je gewoon weer voor niets. Ik vind je knap bezig zijn.

Pippi,
Kinderen eisen grenzeloos.

Charlie,
Ik scroll nooit, zou ik eigenlijk somtijds moeten doen.
Je krijgt toch geen buikgriep? Wij zijn hier thuis ook begonnen met over de nek gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik scrol ook nooit. Vind Houtje altijd de moeite waard om te lezen. Dan wordt alles weer in normale perspectieven gezet!

Pippi, niet weggaan nu! Juist blijven hangen! En meid, met je dochter komt alles weer goed! Heb je nu niks aan, maar toch!...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, geloof me als ik zeg dat het over gaat......................ook al duurt dat nog even.

Mijn 2de dochter was ook echt een kreng, al zeer jong, zo,n jaar of 7 begon zij de boel te bepalen, vreselijk.
Wij en haar zus en broer leden daar echt onder (en school), ze kon echt de hele dag verzieken.
Na veel "dokteren" is ze naar een andere school gegaan,(LOM) en kreeg ze elke week speltherapie in het JKZ. Wij moesten op een andere dag daarheen om te praten...
Na een paar jaar was ze een ander kind en het zonnetje in huis, echt waar!
Het was gewoon saai als ze er niet was, terwijl voorheen....
Nu nog, het is gewoon een heerlijke meid, geweldig!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond,
ik heb vandaag wat meegelezen hier en ik moet zeggen dat ik er veel van opgestoken heb.
De ontboezeming van Har voorop. Dankjewel Har, daar kan ik wat mee.
Corinne, ik hoop zo dat je de rust en de energie vindt die je nu zo hard nodig hebt.

Sammy, Pepita, Safi, Water, Pipi, Kohtje, Gem, Anna, An en Soezie, Houtje, Vie, Visje, Dani, Knuffie, Blacky, Ferry, Trees, Charlie, Albertina, Haddock, Username, Kate, Spud, Orleando, Stien, Houtje, Pietje Puk, Emsie, Fleur, Piggelmee, Floortje, Karinneke, Rosan en iedereen die ik hier nu niet noem maar wel af en toe in mijn gedachte is.
Dank jullie wel, voor wat ik hier over jullie mag lezen.
Met Thil gaat het wel aardig al staat ze nog altijd in de struikelmodus.
Maar dan trek ik me weer op aan een Water die zegt 'Let it be' en een An die van 'kramp naar kracht'ontdekt.
Een paar opstekers van vandaag.

Liefs,
Thil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Zo herkenbaar wat je schrijft over je dochter! Als je mij ergens pislink mee kunt maken is het dat ze aan mijn spullen zit. En dat doet ze. Shampoo op? Leen die van moeders, totdat moeders misgrijpt en er geen shampoo in huis is! Shampoo verstopt in mijn kast (die is heilig!). Totdat ik er achter kwam dat ze in mijn kast zat te snuffelen en dus aan mijn "voorraad"had gezeten! Lezen van mijn email! Dus wachtwoord steeds veranderen. Kleine voorbeelden maar ik kan nog uren zo doorgaan!
Het ook met haar psycholoog besproken. Die gaf aan dat het "normaal"pubergedrag is, al hoef je het niet te tolereren!
Ikzelf ben nog steeds van mening dat ik het niet zo bont gemaakt heb vroeger, maar de pubers van tegenwoordig zijn anders???????
grote les, betrek het niet op jezelf, al zal ik de laatste zijn die zegt dat het gemakkelijk is! Nee dus. Je wordt boos, woedend en het helpt niet!
De reden dat ik dit opschrijf is je te laten weten dat je niet alleen bent en dat het niet persoonlijk is bedoeld! Werkelijk niet, al heb ik daar ook grote moeite mee dat af en toe te geloven! :present:

Houtje,
:sun: op je schouder!

Corinne,
:present: omdat je al zoveel dagen niet hebt gerookt!

Safi,
:present: omdat je zo goed het voortouw neemt!

Sammy,
medeleven hier, al kan ik me niet bij benadering voorstellen hoe erg het is geweest!

Har,
:heart: voor de kleine jongen in jou!

Trees,
:sun: voor die kleinzoon van je en dat je zo goed wist te stoppen na 2 plisjes en nu weer doorgaat!

Kate,
:present: omdat je al zo lang droog staat!

:heart::present: voor degenen die ik niet persoonlijk heb genoemd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita, fijn je weer te zien. Gelukkig heb je ons weer gevonden en ik hoop dat het spoedig beter met je gaat, dat je je draai vindt.

Water: let it be... ja, let it be..... het gaf me rust vandaag.

Vie: wat naar van dat bezoek om weg te gaan omdat de wijn op is.
Ik ben trouwens bekaf. Zojuist goot ik een restje wijn weg en in een flits zag ik het bier voor me en dacht...... ik kan er goed vanaf blijven, had er vandaag geen moeite mee, dus nu kan ik het ook. (maar ik moest wel snel weg van de plaats 'des onheils'.

Har: stop drank, stop drama, ... is een hele goeie. Maar soms is het dramatisch en moet het eruit. Of je het wilt of niet. Het echt ontladen.

Gem: het duurt bij mij even voordat het kwartje valt. Je schreef er inderdaad eerder over. Maar voordat het van mijn hersenpan in mijn hart valt, duurt even. Zo zie je maar hoe belangrijk het is om dit soort dingen toch weer te schrijven. Soms kan een bepaald woord al goed zijn.

Corinne: mij viel het wel op dat het slechter met je gaat. Maar heeft dit niet alles te maken met het stoppen van roken. Ik heb eens bijna tien jaar niet gerookt, maar de eerste tijd, voelde ik me zo ontzettend depressief. Ik weet nog dat ik naar onze nieuwe vloer zat te kijken en dacht: 'ik kan hier niet van genieten, ik kan nergens meer van genieten zonder sigaret'. Toch ineens is dat over, weg en kon ik me het haast niet meer voorstellen.
Verder heb ik veel ervaring met depressiviteit, van mijn man dan. Bij hem heb ik gezien en meegemaakt hoever een depressie gaat. Een pijn van lichaam en geest. Schuldgevoelens, onmacht, niks meer waard voelen, overbodig zijn. Hij gaat al 18 jaar naar een psychiater en krijgt medicijnen o.a. lithium. De lithium zorgt ervoor dat hij niet meer helemaal wegzakt. Het is geen anti depressiva. Het is een zout. Zijn leven is nu leefbaar. Maar oh god wat heb ik het vaak met hem te doen en ik kan niks doen. Advies is wanneer je in een diepe depressie zit toch te proberen 'andere' dingen te doen, in beweging te blijven. Het is niet goed als je dit niet op het forum kwijt kan. En ik zit er misschien ook helemaal naast en heb je nul komma nul aan wat ik schrijf, maar ik probeer wel mee te leven en je eigenlijk te zeggen dat een depressie volgens mij het aller aller ergste is wat een mens kan doormaken.


Safi: ik ben verre van trots of blij of gelukkig met mijn alcoholverleden. Het is nu eenmaal zo geweest en ik kan het niet terugdraaien. Het enige 'voordeel' is dat ik een andere verslaafde misschien iets beter kan begrijpen. En om dat verleden iets dragelijker te maken en er iets positiefs aan te geven is open te staan voor mijn medemens. Ik probeer mezelf te vergeven en heb de ander om vergeving gevraagd en om enigzins begrip En door het stoppen met zuipen heb ik weer wat vertrouwen terug kunnen winnen. Maar het blijft een dik zwaar litteken dat ik heel mijn leven mee zal dragen en bij slechte dagen enorm kan irriteren.


Ik las hier weer heel veel nuttige dingen en heb niet op iedereen gereageerd, omdat het dan wel erg lang zou worden.
Ik ben er weer helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thil,
Je gaat nog steeds vooruit. Je geeft niet op en blijft aan jezelf werken.
Je bent een hartstikke lieve moeder die knokt voor haar kind.
Ik heb groot respect voor jou.

Gem,
"Normaal" dat ze in je kasten snuffelen? Het zal wel. Ik was een hele makkelijke puber en mijn broer heeft het aardig bont gemaakt, maar snuffelen in andermans zaken. Nee, daar zou die nog niet eens over gedacht hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem: ik was mijn bericht ook kwijt. Snapte er niks van. En op een gegeven moment weer wel, is het nu wel te lezen.

Wat betreft kinderen: ik zit Alweer boven, de beneden verdieping is ingenomen door mijn lieve schatten. Na een hele dag met een huis vol kids, bezig houden, eten koken etc. etc. zou ik wel eens lekker voor de tv hangen. Mooi niet dus. Maarja, ze zijn thuis en hangen niet op straat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Ik ben al heel lang depressief, maar pas sinds maart in behandeling. Ik heb het altijd maar uitgesteld. Ik wou er niet aan. Alleen nu ben ik eigenlijk al van 2005 zwaar depressief en de omstandigheden hebben niet geholpen om daar eigenstandig uit te komen. 't Ging wel beter de eerste maanden van mijn droogstand, maar daarna ging het steeds weer naar beneden.
Ik stop niet met roken omdat ik dat nu zo graag wil, maar moet, anders zit ik binnen een jaar met pijnlijke en deels onbruikbare handen.

GRappig is wel dat nu duidelijk blijkt dat ik weer volop vertrouwen geniet binnen mijn gezin. Die zijn er nu al van overtuigd dat ik nooit (ik moet er niet aan denken, doe dan ook even mijn ogen diecht) meer zal roken.

Het blijft hier spoken op dit forum.


BOE BOE BOE

Moderatoren, het spookt hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...