Spring naar bijdragen

Ik ben nieuw!!


Noortje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Noortje, begin 30 en ik woon samen met vriend en onze peuter.
Ik werk parttime.

Ik begon na de bevalling weer met drinken en al gauw zat ik op een fles wijn per dag. Voor de zwangerschap was dit niet zo extreem.
Dit gedurende ruim 2 jaar. 3 weken geleden werden mijn ogen geopend, kreeg lichamelijke klachten en ben ik sterk aan het minderen.
Ik lees al ruim 2 weken mee op dit forum en vond het nu wel eens tijd worden om mijzelf voor te stellen.

Ik ga dus voor alsnog niet helemaal stoppen, maar heb een plan voor mijzelf gemaakt:
Doordeweeks niets drinken!!
en 's weekends max 2/3 per avond. Dit gaat tot zover heel erg goed! Daar ben ik zelf
al erg blij mee. Ik heb al uitgerekend dat ik 17 flessen wijn niet heb opgedronken, dat klinkt erg veel als je het zo opschrijft, 17x7 glazen= 119 glazen!!!

Ik weet wanneer mijn moeilijke momenten zijn: na het werk thuiskomen..en op vrije dagen aan het eind van de middag, en nu heb ik mijn schema helemaal omgegooid dus in plaats van op de bank neerploffen na zware werkdag: gelijk boodschappen doen, kindje van dagverblijf halen, afwasmachine uitruimen, koken en dan is de grootste trek al voorbij. Ik ben wel iets meer gaan roken...maar ja...dat komt een andere keer ;-)

Wanneer ze= trekmomenten dan toch opkomen na het naar bed brengen van de kleine dan vlucht ik met een frisje naar boven achter de computer en lees ik bijvoorbeeld de dagdraad. Ik weet dus waar ik moet zijn en kom af en toe eens meekletsen! Jullie kletsen wel veel zeg, maar vind het erg leuk om te lezen.
En mooi om te zien dat iedereen met elkaar meeleeft en dat ik dus niet de enige bent met een best genant, vind ik van mijzelf genant..., probleem!

Hoop hier steun te vinden in goede EN moeilijke tijden!
Tot forums!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Jane en Borretje!!!

@Borretje: ik heb het al aangepast, beetje snel getypt voordat ik niet meer durfde om hier te schrijven, haha! ik vind mijn eigen situatie genant vandaar, bedoelde het niet in zijn algemeenheid hoor!!
Een ondergewaardeerd beroep dat klinkt een stuk vriendelijker ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Desi en Janneke!!

Nou, waren een weekend weg met oa een feestje en daar had ik al rekening mee gehouden dat dat niet ADB zou betekenen voor mij...was het dus ook niet, maar het is nu weer zondag dus wordt sowieso weer 5 dagen niets drinken, daar moet ik me dan maar gewoon aan houden, zal morgen wel even tegenvallen met dat mooie weer in de tuin na mijn werk..., maar goed... we gaan er voor!!
Janneke hoe gaat het met jou sinds de 20e?

Groetjes Noortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Noortje,

Ik heb zojuist je verhaal gelezen, en het is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar. Ook het gedeelte over "genant". IK een semi alcoholist...ECHT NIET hahaha ECHT WEL. Toen ik opgroeide zag ik mijn moeder elke dag drinken (dat begon s'ochtends om 6 uur en als ze genoeg op had dan ging ze weer naar bed, om na het ontwaken opnieuw te beginnen met de drank). Ik deed dat nooit. Ik dronk na het werk, als ik thuis kwam. Daarna m'n zoontje eten geven, in bad doen en daarna weer een wijntje...tot de bodem in zicht was.

Ik zal ook hier meer tijd gaan doorbrengen (elke keer als ik zin heb in een wijntje, dan ga ik ff forumen, en dan zakt het gevoel vanzelf weg.

Groetjes,
Simone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Senna,
Dan zullen we elkaar wel vaker gaan tegenkomen hier!!! gezellig! Ja, het is ontzettend moeilijk, maar goed..ben nu al zo blij dat ik me hier heb aangemeld, is toch een soort van openbaring..en zo fijn om herkenbare verhalen te lezen!!! en het gevoel dat je er toch niet alleen in staat is voor mij heel belangrijk!!

tot forums :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Noortje,

En, ben je de avond nog een beetje goed doorgekomen? Ik ben maar wat gaan prutsen in de tuin en nog wat tv gekeken..met uiteraard een cola en water. Ik droom wel ineens veel meer. Heb jij dat ook?
Ik voel me vandaag veel positiever dan gisteren.

Tot straks.

Greetz,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoiii Senna,
Speciaal toch nog even ingelogd, is hier zo warm op computerkamer, maar durf nu niet het raam open te doen het dondert en het bliksemt hier, straten staan al onder...bij jullie ook?

Grappig he? dat je hele andere dingen gaat doen dan normaal, wel nuttig jouw gepruts in de tuin, misschien moet ik dan ook eens proberen, staat de tuin er ook weer keurig bij ;-) gisteren ging prima, gingen aan de BBQ en heb niet heeel erg veel aan een koud roseetje gedacht, ok stiekum een paar keer, maar ik kreeg er geen naar gevoel van, vanavond gaat het ook weer prima! en met jou vandaag??
Ik ben aan het tv-kijken geslagen vanavond doe ik eigenlijk nooit, maar ik vind het eigenlijk wel een fijne afleiding!

Ik droom juist minder zonder alcohol, wordt ook minder vaak wakker, tenminste muv vannacht, maar dat kwam door de hitte.
Toen ik nog in de periode-VOOR zat zeg maar, werd ik 's nachts altijd zwetend wakker, blehhh!
wat alcohol allemaal met je lichaam kan doen he?
Jij zit op dag 4? nu? fijn gevoel he?

Tot morgen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Noortje,

Als ik jouw verhaal lees herken ik daar veel in van mijzelf.
Ik realiseerde mij ook dat ik met gemak een halve fles, en vaak 3/4 fles wijn leegdronk per avond.
Twee weken geleden stonden er na 3 dagen vier lege wijnflessen in t kastje en dat met visite die slechts 2 glaasjes gedronken had!
Ik had ook avonden dat ik van mijzelf 2 glazen mocht. Dat werden er altijd 3 maar daarbij kon ik nog redelijk tevreden zijn met mijzelf.
Kortom, de uitschieters werden veelvuldiger en ik denk dat ik ook op weg ben/was naar 1 fles per dag.

Afgelopen weekend ging t heel goed! Ik heb keurig 2 a 3 wijntjes gedronken. Was expres er savonds mee begonnen en niet smiddags al.
Door de week drink ik nu veel thee en als ik thuis kom een Wit biertje met veel ijs 0 % alcohol.
Ik sport best regelmatig en denk dat dit een beetje mn geluk is, gezien mn leeftijd voel ik me redelijk goed.
Maar wil zeker niks gaan mankeren!
Ik spreek je vast!
Succes, enne 119 glazen :) veel he ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...