Tatum Geplaatst 25 april 2008 Rapport Share Geplaatst 25 april 2008 Nou zeg, ik voel me zwaar bekocht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 25 april 2008 Rapport Share Geplaatst 25 april 2008 Serieus Pip, waarom voel je je zo hyper?Ik moet ook zeggen dat ik de situatie met ex niet ken, ik heb dochter altijd alleen opgevoed. Dus: geen alimentatie, geen bezoekrecht en geen vakanties met hem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 april 2008 Rapport Share Geplaatst 25 april 2008 pippi, lieverd.. je bent hyper, en wie ben ik om te zeggen dat je dat niet mag of moet zijn... ik weet hoe het voelt.. voel me vaak helemaal trillen van dingen die ik wilde maar niet wist hoe of wat.... Ik pas nu een beginsel van meditatie toe..en dat is rustig gaan zitten en je concentreren op je ademhaling.. puurdaarop concentreren.. gedachtes komen vanzelf op, maar laat ze los..concentreer je steeds weer op je ademhaling.. liefst diepe buikademhaling.. gedachtes komen op............. laat ze gaan.. ademhaling...... ademhaling............ dat is belangrijk... je ademhaling.. Mijn hemel.. ik werd ooit aangevallen op het feit dat ik zoveel puntjes gebruik. Ik hoop dat deze fase voorbij is, en zoniet, dan neem ik die puntjes gewoon voor lief, ik bedoel, de wrevel die ze opwekken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 25 april 2008 Rapport Share Geplaatst 25 april 2008 Hoe meer je jezelf de moeite waard vind hoe meer je dat uit gaat stralen Floor, en hoe minder mensen over je grenzen zullen gaan, is mijn ervaring. Wees duidelijk in wat je wel en niet wilt en spreek diegene er op aan, dat je het niet prettig vind wat deze persoon zegt. Gaan ze dan nog door dan is het voor mij basta en kunnen ze verdere inbreng van mij ook op hun buik schrijven, maar op dit moment heb ik eigenlijk niet echt mensen in mijn omgeving die me moedwillig kwetsen... en dat is echt wel anders geweest, omdat ik onzeker was en me kwetsbaar opstelde en het iedereen naar de zin wilde maken was ik een makkelijke prooi. Nu ik voor mezelf zorg is dat niet meer zo en sinds ik gestopt ben met drinken voel ik mijn grenzen eigenlijk nog beter aan.. behalve vandaag dan want ik sta nog steeds te stuiteren van mijn dagje amsterdam en iets teveel menselijk kontakt.Ik moet er dus echt op tijd bij zijn want ga ik erover heen dan blijf ik er overheen gaan omdat ik dan niet meer kan voelen en alleen nog maar kan nadenken, nouja ik voel wel maar het voelt alleen maar als een bonkende brei vanbinnen dan... en dan laat ik dingen dus wel gebeuren. Vandaag was het niet dramatisch maar wel zo dat ik nu graag een boksbal in huis had gehad om even flink mijn overtollige energie eruit te beuken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 25 april 2008 Rapport Share Geplaatst 25 april 2008 affijn Pip, je bent niet de enige die stuitert en hypert vandaag, maar toch heb je vandaag goed voor jezelf gezorgd, en ja soms is dat ook eng. Ha kohtje ook al zo'n hypertypje en zou bouncen we als springveren lekker in het rond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 25 april 2008 Rapport Share Geplaatst 25 april 2008 Tapas, Reuze bedankt voor je antwoord. En als je als boksbal nou heeeeeeel hard zou roepen GVD!@#$!Zou dat dan niet helpen? Tapas, jij zat met je werk dat misschien zou weggaan. Ik heb niet altijd gereageerd (vooral omdat anderen dat al deden) maar ik wens je hierbij heel veel sterkte toe. :present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 25 april 2008 Rapport Share Geplaatst 25 april 2008 Truste Pip, slaap lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 25 april 2008 Rapport Share Geplaatst 25 april 2008 Ik ga ook slapen. Morgen weer een drukke dag. Welterusten iedereen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 april 2008 Rapport Share Geplaatst 25 april 2008 slaap fijn, pipje... en concentreren op je ademhaling is concentreren op je natuurlijke ademhaling.. als je dan anders gaat ademhalen kun je inderdaad teveel zuurstof binnenhalen..en hyperventileren. Maar gewoon kijken naar je eigen niet geforceerde ademhaling.. als je daarmee bezig bent kun je de wereld om je heen even loslaten, en dan niet extra gaan ademhalen. Luister gewoon even naar jezelf, ademhaling is de link met het leven zelf..zoals ie gaat.. haal geen adem teveel.. gewoon rustig ademhalen.. laat je spanningen los...................................................................................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 april 2008 Rapport Share Geplaatst 25 april 2008 hai blacky... voor ik ga slapen wil ik je nog bedanken voor het feit dat jij de laatste bent geweest die me over de AA drempel heeft geholpen..mede dankzij je boekje "Nuchter leven". Even later kwam die 12 stappenbehandeling in beeld, en dankzij jou heb ik me daar opgegeven.. Nu al twee maanden succesvol.. en ik vind het nog leuk ook...Sterkte met jouw leven, blackje.. ik vind je een mooi mens.. gek belgje, zou ik bijna zeggen, maar ik zeg het ook maar gewoon.. en ik voeg daar lief aan toe: Ik lees je graag omdat je niet gauw oordeelt of veroordeeld... jouw wetenswaardigheden leveren genoeg stof tot overdenken.Nu ga ik naar m'n bedje toe... Oogjes dicht en snaveltjes toe!!!! Slaap lekker... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 25 april 2008 Rapport Share Geplaatst 25 april 2008 hihi FLoor, als ik nu heel hard GVD ga roepen zullen de buren niet zo blij zijn denk ik... maar meestal na een nachtje slapen slaap ik de adrenalinedip er ook weer uit.Pip. dat heb ik ook als ik op mijn ademhaling ga letten, dan wordt het alleen maar erger, meestal doe k dan maar andere ontspanningsoefeningen door lichaamsdelen aan te spannen en dan weer te ontspannen, vooral met nek en schouders is dat best aangenaam, eerst alles in de kramp trekken en dan poef, loslaten die hap.. en zo komt ieder lichaamsdeel aan bod.. buikspieroefeningen zorgen ook voor een rustigere ademhaling. Ik heb wel ontspanningstherapie gedaan maar trok dat echt niet.. maar ik mag inmiddels weer langzaamaan gaan hardlopen dus morgen ga ik dat doen, dan ben ik ook weer een portie stress kwijt.Kohtje, je gaat nog steeds goed he!!! trots op je hoor!!Nou, ik ga maar even bovenstaande oefeningen in mijn bed doen, of zal ik gewoon lekker gaan lezen, dat ontspant ook, en leid lekker af!trusten allemaal!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 april 2008 Rapport Share Geplaatst 25 april 2008 Lieve Tapas... lief dat je trots op me bent. Ik ben het ook wel op jou, of moet ik zeggen jaloers... wat is wat en wat begint waar???? Je gaat ook zo lekker makkelijk, als ik dat hier zo lees vanachter m'n laptopje... maar ik weet ook wat voor strijd jij strijdt...Ik heb afgelopen avond een 60-dagen sleutelhanger ontvangen tijdens één van m'n NA-meetings... hihihi.. ik geef er niks om, denk ik, maar de warmte en welgemeende felicitaties zijn toch wel erg lekker... Ok, na 90 dagen weer een keer... dus ook al heb ik zo mijn bedenkingen, ik ga er toch maar wel voor... maar wel zeker dag voor dag...En nu echt slapen..kan m'n ogen niet meer open houden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 april 2008 Rapport Share Geplaatst 26 april 2008 Ja, het is weer eens zover...............Kan niet slapen..............................Ze hebben hier weer eens een tent opgebouwd in het dorp en ja hoor, piratenavond!Denny Christiaan, Henk Wijngaard.... weet ik veel wie ik allemaal al langs heb horen komen....Léven die lui nog?Ja dus!Ik wist het ook wel, dat slapen niet wou lukken. kwam jankend terug van het sportveld en helemaal hyper.....Morgen het feestje van zoon... oooh...!!!Eerst nog looptraining, nou ik zie wel hoor.Moet alles nog klaar zetten voor de fuif......Duik maar weer eens naast die akelig slapende Klaas...pffff, spray is ook al resistent....Oehwaaahh!!!Had eerder op de avond langs zullen komen, maar durfde niet, wou de sfeer hier niet verknallen en na mijn jubelstemming van gisteren mijn dip van vandaag toegeven...Ben ik nu helemaal van de pot gerukt!Bent gewoon zo verschrikkelijk zat dat op en neer gedoe.kan maar niet aan mezelf wennen......GrrrrrNu ja, gelukkig is er niets in huis!Op naar die stomme Klaas Wil Klaas en de kinderen ookwel eens dumpen... paar daagjes ofzo... in retraite...Altijd dat stomme hoofd dat maar doorgaat, geen ontkomen aan dat slopende brein......nou daar ga ik weer... STOP.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden