Spring naar bijdragen

zondag, 27 april 2008

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 225
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

BamBam en Tapas, bedankt voor jullie sterkende woorden. Ik zit me hier al twee dagen op te laden voor een noodzakelijk telefoontje aan mijn moeder. Het is de hoogste tijd weer eens iets van me te laten horen, en ik zal haar (en ook mijn zus) uit moeten leggen dat ik deze week niet op een verjaardag kom omdat ik met mijn lief op vakantie ga. Kan me nu al levendige voorstellingen maken bij het commentaar van mijn moeder over het feit dat ik mijn kinderen (van 19 en 22!) een HELE WEEK alleen thuis laat. Pffoeh!

Inderdaad, je spreuk is en blijft enorm waar BamBam, en dat van die wijsheid is nog het moeilijkste deel.

Maak er een fijne dag van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, als je op bent, neem dan een douche en ga lekker slapen. Als je wakker wordt is het hele gedoe voorbij.
Ik vind je heel sterk dat je nee hebt gezegd.
Zo erg als jij heb ik dat niet meegemaakt. Wel een exvriend met een heel hechte familie, waar je alleen maar "bij kon horen" als je precies meedeed met wat zij wilden. Bijna elk weekend een feestje met gezelschapsspellen. Verschrikkelijk. Het heeft mij toen ook veel moeite gekost om daar nee tegen te zeggen. En toen lag ik er dan ook helemaal uit.
Ga voor jezelf. Ook al doet dat zeer en ben je in verwarring. Je kunt niet anders, je kan gewoon niet aan een ander voldoen.
Kun je niet een heel klein beetje blij met jezelf zijn dat je gekozen hebt om het niet te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, mijn ervaring is dat het vergeefse moeite is te proberen iemand te worden die je niet bent, om er maar bij te horen en je vriend een plezier te doen. Ik heb het een groot deel van mijn leven geprobeerd, en het is me nooit gelukt, zelfs niet met enorme hoeveelheden JWW op al dacht ik dan het wel te redden.
Ik begrijp hoe moeilijk het is, maar ik denk dat je beter je energie kunt steken in het proberen je vriend uit te leggen dat je veel om hem geeft, maar nu eenmaal niet een van de dorpsvrouwen bent en dat waarschijnlijk ook nooit zult worden. Als hij begrijpt dat jij je ongemakkelijk voelt in hun gebruiken, zal hij je toch niet dwingen hoop ik? Tenslotte is hij verliefd geworden op de Pippi die je nu bent!

Charlie, ja, het is helemaal fantastisch! :wacko::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent rond de dertig, hè Pip? Wat heeft dat er nou mee te maken (?!)....alles volgens mij. Sinds ik boven de 45 ben kan ik steeds makkelijker voor mezelf kiezen, schuldgevoel naar de ander overboord zetten en voor mijn keuzes staan. Heeft volgens mij met leeftijd te maken...herkennen jullie leeftijdgenoten dat? Als dertiger zit je in een andere fase van het leven, waarin het conformeren een belangrijke plaats inneemt; je moet het voor je kinders, je werk enz. enz.
Je moet dus nog 10 jaar wachten Pip :D (grapje!) tenzij je er nu al een gewoonte van maakt om niet te doen wat je absoluut niet wilt! Frappant dat je als username Pippi hebt gekozen..zegt volgens mij alles over het vrijheidsgevoel wat je in je hebt ;) Misschien dat Jww je bindt aan wat je niet wil maar laat daar geen complex uit voortkomen...je bent vrij t.o.v. de ander. Als je dat werkelijk zo gaat ervaren ben je beter in staat om toch compromissen te doen, uit vrije wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
He, waar zouden mijn gedachtes weer gezeten hebben?
Wat het stoppen met roken betreft, zit ik eigenlijk ook in een ideale positie.
Een niet-rokend gezin, niet-rokende collega's, slechts enkele rokende kennissen en die zie ik voorlopig niet, geen rokende vriend(inn)en. Alleen op straat zie ik rokende mensen.
Maar ook al zat ik al een jaar te denken over stoppen met roken en had ik daartoe al mijn hoeveelheid blijvend fors teruggebracht, het kwam hard binnen dat ik niet meer mag/kan roken.
Puur door wil en kijken naar mijn handen heb ik nu al 2 weken volgehouden. Dit vreet natuurlijk wel energie. Hoe ik het ook draai of keer: ik heb geen keuze. Dus ik leg me er bij neer. Ik geef me over.
Moet ook toegeven dat er zelfs een aantal korte-termijnvoordelen zijn: mijn handen zien er beter uit en voelen beter aan, 's morgens kan ik een half uur langer slapen. En verder zit ik net als toen met de alcohol: wat doe ik met de vrijgekomen snippertijd. Koffie zetten en drinken, want dat doe ik veel meer sinds het stoppen. Moet ook niet te lang duren, want anders komt mijn maag in opstand.
En ondertussen mag ik niet vergeten om door te ademen. Pfffffffffffffffffffffff.

Har,
Ik schrijf dit nu even naar aanleiding van je radiatoractiviteit.
Mij valt op dat veel mensen hals over kop vanalles en nog wat gaan ondernemen als ze stoppen met roken of drinken. Dat zonder 'overleg' doen en bekaf raken of teleurgesteld en hups hun vertrouwde verslaving maar weer oppakken (ben zelf ook zo bezig geweest in mijn lange stoptijd). Uiteindellijk heeft het voor mij (voor mij, he) gunstig uitgepakt om even 'lui' te blijven en te kijken naar die rottrek en die rotmomenten van 'leegte' en alleen maar gedachten aan te passen en kleine gedragswijzigingen aan te brengen. Maar vooral niet alles omgooien: dat is (voor mij) stress op stress laden.

Charlie,
Slaap ze.

Pippi,
Blijf bij jezelf. Acceptatie moet van twee kanten komen. In de eerste plaats is het van belang dat jij en vriend van elkaar houden en mekaar steunen in hun standpunt naar buiten.

Druppeltje,
Het eeuwige spreekwoord: kalmte kan u redden.
Ja, en nu niet in paniek raken. :huh::wacko:
Ik ook niet.

Albertina,
Hier is zon genoeg. :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

Marjo,
De hangvrouw.

Q,
Charlie heeft het verklapt. 8 Maanden mag gevierd worden : :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Anna,
Nu niet vooruitlopen op de zaken. Niet gaan piekeren over dingen die nog helemaal niet aan de orde zijn.
(sorry, ik weet het, moet het zelf ook niet doen.)

Har,
Ha, ha, idd conformeren en dat kon ik dus niet van binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, ik herken het wel, om voor mezelf te spreken ben ik door schade en schande wijzer geworden.
Zo had ik een schoonfamilie die erg veeleisend was, ik deed altijd wat er van mij werd verwacht, en ik kan je zeggen met grote tegenzin.
Nu ook mbt met rust nemen kost het me moeite om voor mezelf te kiezen, kreeg net een telefonntje of ik zin had de stad in te gaan, nee dus.
De teleurstelling aan de andere kant was erg groot, maar ik voel me er niet:Dschuldig over.
Maar nu ben ik wel opgelucht dat ik toch niet ga, klein voorbeeld en niet zo heel belangrijk maar toch.
Zo en nu ga ik toch nog even in bed een boekje lezen, geen zon hier, jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij staat midden in de maatschappij sociaal gezien en dat is zijn keuze. Ik zou ook moeite hebben met iemand die continu aan "verplichtingen" vastzit, als partner.
Ik heb jarenlang een eigen zaak gehad waar veel aan vast zat wat sociale verbintenissen betreft; het beleefde praatje, het meedoen met van alles en nog wat omdat mijn positie als zelfstandig ondernemer dat vereistte en bla..bla weet ik allemaal wat.
Het ging tegen mijn natuur in, ben een loner in de goede zin van het woord..kan veel voor een ander overhebben maar laat me niet meer meeslepen in wat ik niet wil. Is best een lange weg maar ook mijn leven...waard om voor te knokken, knokken wordt dan vanzelf minder. Simpel, ik ben niet die ander maar wens mijzelf te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip,
begrijp ik het goed dat je bij je ex ook niet jezelf was? En dat nu voor je gevoel hetzelfde dreigt te gebeuren?
Het is ook moeilijk om een tussenweg te vinden. Je mag zeker tot een bepaalde hoogte dingen doen (vind ik) om een ander te "pleasen"., maar dat mag niet zover gaan dat je jezelf verliest.
Ik kan me voorstellen dat je naar de receptie gaat als gulden middenweg. Dat is geen raad he, maar dat zou ik me kunnen voorstellen....
Het lijkt me goed dat je even rust neemt, wellicht zie je het dan straks helderder? :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, wat je schrijft over leegte opvullen is waar maar ik zie het niet als verplichting of compensatie voor mijn drankperiode. Probeer toch echt werk te doseren en neem rust als ik die nodig heb. Er is alleen zo moeilijk peil op te trekken..eergisteren was ik doodmoe zonder aanwijsbare reden, gisteren had ik wel de energie. Dat trappenhuis ben ik al zo'n beetje 3 weken mee bezig omdat ik elke keer een stukje doe. Heb er maar 3 uur aan gewerkt....constant aftasten. Dat verven is niet slim geweest om de reden die ik al vernoemd heb.
Vandaag neem ik "vrij", ga foto's maken wat ik al dagen van plan ben. M. gebelt dat ik vandaag mijn eigen gang wil gaan; we maken nooit afspraken van tevoren, gaan daar flexibel mee om.
Zo klooi ik maar wat aan. Resultaat is dat ik wel de rust in me heb over het algemeen.

voutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: alles wat je schrijft is zo herkenbaar. Duidelijk is dat je een enorme weerstand hebt tegen heel die happening vandaag. Eerst accepteren dat het voor jezelf niet hoeft en je vriend heeft dat ook maar te accepteren. Het hoort zus en het hoort zo. Ja hallo, als je naar iedereens pijpen moet gaan dansen kan je je straks gaan verkleden als een giraf en op stelten gaan lopen naar China.
Ik bedoel maar, het is jouw leven, en je vriend heeft zijn leven en als jullie samen iets leuk vinden om te doen nou prima toch. Ja, ALLe vrouwen gaan mee en AL die vrouwen hebben er zeker enorm veel zin in? Weet jij hoeveel erbij zijn die zitten te balen en enorme ruzie hebben gehad, maar dat hoor je niet. Iedereen speelt mooi weer. Ik ben een dagje ouder, maar het heeft bij mij jaren gekost eer ik hier achter was. Hierbij een knuffel en een :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hiihih lieve Corinne als er iemand van jou in paniek raakt issi werkelijk niet meer te redden.
Charlie die rug zit best wel ook tussen mijn oren want word soms gek van de pijn en het moellijke lopen.
Sorry Albertine maar hier schijnt de zon en is het in de tuin 25 graden.
Pip is Pip en blijft Pip, gelukkig maar sterkte.
Anna jij ook veel sterkte.
Har wat weet jij altijd een leuke variatie hier te brengen.
Vie je blijft veel over vroeger kletsen maar heel herkenbaar en gezellig.

Ga nu heerlijk met woefje naar de Gaasplas om te bedenken dat het een lief/raar forum is. Gewoon veel herkenning en veel Amsterdammers (is u soms de buurman die mij zo veroordeeld hahaha). Ja in woon zoals bekend in Amsterdam maar ik kom uit Eindhoven........Daar zie ik iemand grote ogen op zetten maar maak het nog sterker want ik was dus een Brabo die ging trouwen met een Amsterdammer en waar hebben we elkaar ontmoet? Juist met de carnaval..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...