Evelien Geplaatst 29 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2011 Goedenavond,Ik ben een vrouw van 53 en vind dat ik teveel drink.Ik probeer nu in de weekenden nog wel wat te drinken maar door de week niet meer.Vorige week maandag ben ik begonnen, en tot nu toe gaat t goed op afgelopen maandagavond na. Toen heb ik twee glaasjes wijn gedronken.....Ben ook wel trots dat ik t kan. Maar baalde wel van afgelopen maandag.Startersproblemen of is t toch niet de manier?Evelien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gabber Geplaatst 29 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2011 Hallo Evelien,Ik kan niet een beetje drinken, maar moet altijd meer totdat ik er moe van word.Het is voor een ieder verschillend. Het is al goed dat je zo probeert te minderen.Startersproblemen heb ik al een poos, maar ik probeer niet naar het negatieve te gaan, van het lukt toch niet.Ga zo door met een positieve instelling Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Noortje Geplaatst 29 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2011 Welkom Evelien,Of het de manier is of niet? geen idee daar kom je waarschijnlijk zelf wel achter,denk dat dat voor iedereen verschillend is!In iedergeval al goed dat je zo geminderd bent!Heel veel succes in iedergeval.Groetjes Noortje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2011 Hallo Evelien,Heb je al eens op de dagdraad gekeken? De mensen zijn te verdelen in totaal-stoppers en minderaars. Voor iedereen is het anders en het is de kunst uit te vinden wat bij jou het beste werkt.Ik ben een minderaar, omdat ik wil leren me te beheersen, ook al is er altijd royaal drank in huis en ik mijn partner niet wil dwingen tot een leven zonder drank. Het gaat vaak een hele tijd goed, maar als ik nu weer terugval, dan moet ik van mezelf helemaal stoppen.Ik heb veel gehad aan de begeleiding van Tactive. Dat wordt, na een verwijzing van de huisarts, vergoed door je ziektekostenverzekering (basisverzekering). Het was wel eng om het aan mijn huisarts te moeten vertellen, maar die kreeg daardoor wel een completer beeld van mij en mijn problemen.In ieder geval hartstikke goed dat je de eerste stap gezet hebt! Zet hem op!Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evelien Geplaatst 29 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 juni 2011 Wat een goed gevoel geeft dit!Net geplaatst en direkt al reacties!Ik ben zo blij dat ik er over kan praten.Doe vaak lacherig over drank. Op mn werk etc.Op een verjaardag wordt er al vaak gezegd: jij zeker wijn he?Zal ik die fles maar bij je neerzetten? Ik schaam me dan.Maar had nooit de moed om te zeggen, nee ik hoef niet.Want ik wil altijd wel drank.Daarom voelt t zo goed dat ik al een aantal dagen tegen mezelf heb gezegd, nee ik hoef niet!En dat jullie dit snappen. Dat ik kan vertellen.Ik lees ook met aandacht over jullie.Echt knap zoals velen sterk zijn.Ik hoop dat ik daar een voorbeeld aan kan nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walbo Geplaatst 30 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2011 hoi eveliener wordt vaak lacherig over gedaan, alsof het niet serieus is die drank.als je niet drink hoor je er al gauw niet bij.ik schaamde mij nooit hoor, ik was haantje de voorste als het om drank ging.en nu drink ik helemaal niet, voor mij beter.minderen of stoppen dat moet je zelf beslissen.alle begin is moeilijkgroetenwalbo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 30 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2011 Hai EvelienWELKOM hier op het forumgoed om te lezen dat je al bezig bent alcohol de baas te wordenen dat het niet meteen helemaal lukt als gepland....gewoon er voor blijven gaan!!Je zult zien dat het jou net als velen ook gaat lukkenheel veel succes!Groetjes Shahire Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 30 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2011 Hoi Evelien,En ook een warm welkom hier van mij. Je hoeft zeker niet meer en je zult je straksveel sterker en krachtiger gaan vinden en voelen. Trots dat je niet meer afhankelijk hoeft te zijnvan het vergif dat alcohol heet. Je zult merken dat er veel dingen in je leven in positievezin zullen gaan verbeteren. Als je dit eenmaal ervaren hebt, dan wil je niet meer terug.(Dit zeg ik ook even tegen mezelf, omdat ik een "terugval" probleem momenteel aan hettackelen ben ) Sluit me verder aan bij het advies van Lytse, alhoewel ik niet naar mijnhuisarts hoefde. Tactive heeft een verklaring opgevraagd. Mijn huisarts is trouwens wel opde hoogte, en daar heb ik geen problemen mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 4 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2011 Hallo Evelien welkom:present:Of voor jou minderen of stoppen de weg is, daar kom je vanzelf achter;) De meeste (waaronder ook ik) proberen eerst te minderen. Voor sommige is dat de juiste weg, maar de meesten merken dat al snel toch steeds meer en vaker drank gedronken gaat worden. Voordat ik hier op het forum mezelf heb aangemeld had ik al vaker geprobeerd om te minderen. Daarna ook korte periodes gestopt met drinken (met een max van 1 maand). Toen het voor mijn gevoel echt uit de klauwen liep mezelf hier aangemeld. Toen voor het eerst 4 maanden gestopt en toen dacht ik: eentje kan ik nu toch wel pakken? Daarna was de fles leeg:$ Opnieuw gestopt en weer na 4 maanden (dom hè) mijn neus gestoten aan 1 fles wijn...Nu 8 maanden gestopt en voel me goed, sterk ook. Maar ik blijf een voorzichtig mens;)Jij ook heel veel succes op jou pad:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2011 En ook hier een warm welkom Evelien.Je bent weer een paar daagjes verder nu,hoe gaat het?Moet je het erg op je wilskracht doen, ofis het frissere leven genoeg motivatie om zodoor te gaan?Of kom je jezelf tegen met vallen en opstaan?Het ADB worden is een heel persoonlijk proces, waarin je krijgtte dealen met de redenen waarom je drinkt/dronk.Die zijn eigenlijk veel wezenlijker dan de drank an sich.Dat is een neutraal goedje. Hoe wij daarmee om gaan is waarhet om gaat. Je leert jezelf dus steeds beter kennen en als het lukt allemaalword je ook weer trotser op jezelf. En gezonder en waarschijnlijk ook blijer.Al moet ik eerlijk zeggen dat dat bij mij best lang heeft geduurd.Toch heb ik nooit spijt gehad van het stoppen.Ik hoop dat je nog terugleest hier en mee komt schrijven. Wie schrijft die blijft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Noortje Geplaatst 5 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2011 Hoi Evelien,Hoe gaat het nu met je??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden