Spring naar bijdragen

Donderdag 15 mei 2008

Gem

Aanbevolen berichten

Joanna, dat is interessant van die 70 dagen!
Goed doel om naar te streven toch!
Ik ben morgen bij de 30 ongeveer, gek eigenlijk het voelt veel langer!
Maar ik ga voor de 120 plus!
Doe je mee!

Hè Jij hebt een mijlpaal vandaag!
Gefeliciteerd meid!!! :musicnote:
Ga zo door :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lana, mocht je vandaag meelezen, ik heb bij het draadje van gisteren nog even mijn commentaar gezet v.w.b. je ''aap-bijdrage''. Niet naar bedoeld, maar misschien iets om je gedachten over te laten gaan?
In ieder geval hoop ik dat je vandaag wat fijner in je gedachten, en daardoor in je vel zit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen droogstoppels,

was tot gisteravond rond twaalven onrustig, toen was het over. Dan is het toch vrijwel zeker te laat nog naar 't dorp te fietsen voor de kroeg. Maar 't wel gered, dus. Nu lijkt het allemaal weer rustiger.

Peppa, gewoon dat vat leegkieperen, komop joh, laat alleen de eerste staan. Kransgenoten, doe het precies zoals jij wilt.

Groets, Haddock

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Jozi, ik snap ook niet waarom die dromen nu nog steeds zo heftig kunnen binnenkomen. Het gekke is dat je in zo'n droom er pas achter komt wat je hebt gedaan, als het al gebeurd is. Blijkbaar zit er toch nog iets in het hoofd dat zich machteloos voelt tegenover drank. En dat ik nou net droomde dat ik drie flessen heel dure wijn van mijn zus had gepikt en opgedronken, de zus die 24 jaar mishandeld is door een alcoholman en die nu echt faliekant anti-drank is! Enfin, je geest doet soms rare dingen met je als je er niet bewust bij bent om de dingen weg te duwen of te blokkeren.
In de droom kwam ik dus tot de ontdekking dat ik drie flessen wijn had opgedronken. Toen keek ik rond en alles om me heen was vernield. Lijsten met reproducties waren aan diggels geslagen, de dekenkist die al generaties lang van moeder op dochter over gaat, was ruw uit elkaar gerukt. En het ergste was, dat mijn hond aan een touw om zijn nek aan een plafondlamp was opgehangen. Hij was al dood en koud. Toen gaf ik in mijn droom zo'n gil dat ik er zelf van wakker werd.
Het zegt voor mij alleen maar dat dit is wat er gebeurt als ik de drank weer zou omarmen: alles gaat kapot. Dus zo'n waarschuwing is op zich niet verkeerd.

Ik wist dat ook niet, van die 70 dagen. overigens vind ik 70 dagen wel erg lang om te overzien. Om je de waarheid te zeggen, Joanna, als ik voor mezelf was gestopt met drinken op de voorwaarde van 70 dagen, zou ik het hebben kunnen schudden.
Maar als het voor jou werkt, go for it! Nu, na tien maanden doe ik het nog steeds per dag.
Wel is het zo dat je er over het algemeen, hoe langer je niet meer drinkt, ook minder aan gaat denken. meestal dan hè, want de laatste dagen jaagt het weer door mijn kop.
Maar dan denk ik ook, okee, alleen vandaag maar niet drinken.

Tapas hou ons op de hoogte van hoe het met je expo verder gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb mijn nood op het forum gelegd omdat ik die beelden niet weg kon krijgen. Kon daar best wat hulp bij gebruiken. Maar er werd wat lollig over gedaan, en ik werd niet goed gelezen. want drank helpt de aap niet. Oké, maar dat heb ik nergens gezegd.
In eerste instantie wilde ik het ook niet opschrijven, maar omdat de ernst ws. niet duidelijk was, heb ik er toch voor gekozen. Om daarna de zwarte piet toegespeeld te krijgen. IK mishandel beesten niet! Toch een vorm van projectie en je ogen voor de waarheid sluiten. tuurlijk zijn er meer nare dingen, maar dit zat en zit mij dwars. En daar wilde ik hulp bij.
Maar goed, om het nou kinky te noemen vind ik wel wat ver gaan en weer de ernst van de zaak niet zien.

lana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Lana, probeer het te laten rusten, soms wordt de geschreven taal verkeerd gelezen of begrepen. Dat is en blijft het lastige van dir soort communicatie. Ik hooop dat je je nare gedachten wat kan laten gaan vandaag.
Vie. oef, wat een nare droom! Ik denk ook dat het een verwerkingsproces is. Ik droom ook veel, weet alleen niet altijd meer wat.!
Ik ga eten en daarna een tukkie doen. Ik heb alweer een hoop gedaan, even nu op deplaats rust.
Tot straks.
"Peppa, veel sterkte en moed voor jou, misschien is idd refusal iets voor je= Dan heb je geen keus en geeft rust! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lana, de ernst zie ik er echt wel van in! Maar de beelden die je schetst vind ik akelig, heb ik niet om gevraagd, en wil ik niet opgedrongen krijgen!
De steun die je nodig had kan je ook krijgen zonder plastische beelden te schetsen! Misschien wel des te meer, want híer konden mensen in ieder geval niet goed mee omgaan, zoals gebleken is!

Heb je nog wel een beetje van Guzman genoten? In ieder geval goed dat je gegaan bent, en wat fijn dat er op zo'n korte termijn nog kaartjes waren!
Ikzelf heb een beetje een apart gevoel over hem gekregen bij het zien van Pauw en Witteman. Ik vond hem een beetje gekunsteld overkomen, bezig effect te scoren! Vooral het tussen neus en lippen door noemen van zijn oom, om vervolgens te zeggen dat het daar nu maar eens niet meer over moest gaan! Breng het dan niet naar voren! Dus ik ben wel benieud wat je van zijn show vond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste opmerking hierover (mijnerzijds dan) ik had het idee niet serieus genomen te worden toen ik het op de vlakte hield.
Maar goed verstandig advies Visje, nu moet ik het maar laten gaan. Niet wat er gebeurt, dat lukt me niet zo makkelijk. Maar de discussie op het forum, dat levert toch niets op.

Ik vond Guzman wel goed, hij zei een paar rake herkenbare dingen. Bijvoorbeeld het leven in TL licht zien zonder drank. Zo voelt het voor mij ook.
Ook dat hij er vaak niets aan vond, heb ik ook.
Maar goed, ik weet dat met de wijn het leven er echt niet beter op wordt, alleen het verdooft wat meer.
Af en toe was hij werkelijk heel grappig, heb ik wel gelachen. Maar ik weet nu al niet meer waarom. (heb ik altijd met moppen, niet door de alcohol hoor ;-))

Maar uiteindelijk was het niet een heel indrukwekkende voorstelling die me lang bij bleef.
Ja, die oom kwam ook even snel ter sprake, net als bij P&W.
Misschien zijn keuze om te laten weten dat het wel is gebeurd, maar niet in de details willen treden. Triest genoeg natuurlijk, wat ook niet onder tafel hoeft worden geveegd.
Misschien dat het juist mensen aan het denken zet, zonder een uitgebreid verhaal!
lana

(aangepast wegens typefouten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lana, ik begrijp dat je het afgrijzen van de beelden die je hebt gezien, kwijt wilde. Dit is ook iets afschuwelijks. En begrijpelijk, dat je er van af wilde door je afgrijzen met iemand te delen.
Het is afschuwelijk wat mensen met dieren kunnen doen. Als je zoiets ziet wil je soms bijna geen mens meer heten. Dus ik begrijp ook dat je na het zien van die beelden, behoefte had om iets te nemen dat dit beeld zou verzachten. Werd dit zomaar op tv uitgezonden?
Ik krijg al de neiging om aan de drank te gaan als ik de zieke en zielige beesten op de reclame van WSPA zie.
Ik begrijp ook wel dat andere mensen het niet prettig vonden dat jij dit op het forum zette. Maar nogmaals, dat je je afschuw wilde delen, snap ik helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik spring even midden in de discussie.

O ja TEN EERSTE: mijn huisarts gaat het ziekenhuis bellen of ik eerder naar de neuroloog kan.
GOED DAT IK HEB DOORGEZET OM HAAR TE BELLEN. klop-klop links en klop-klop rechts. Een ander doet het niet.

Ik heb met R. de hele discussie over Javier Guzman gevolgd en hem verteld wat er hier (op dit forum)gezegd wordt. Wat frustreert me nou zo? Het beeld klopt niet wat geschetst wordt en P&W laten dat toe. Terwijl volgens R. in dat programma altijd ruimte is voor tegenspraak, die er niet was. Of een andere mening. Die wij wel hebben maar die er niet was/is op de teevee en waarom niet-kapitaalkrachtige probleemdrinkers niet eerlijke info krijgen. Afkicken is dus drie dagen en 6000 euro? Mooi niet.
Heb de neiging ze een e-mail te sturen. Binnen de kortste keren zit ik daar zelf als ervaringsdeskundige :D ik zie het voor me.

Ik heb ook bijzonder slecht geslapen en heb al de hele morgen trillende handen en vingers, vervelend, irritant en lastig.

Even verder lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje,

Mijn dochter heeft haar communie gedaan in een leuke 7/8 broek, wit, toch sportief, met een leuk shirtje. Paste bij haar. Ik doe niet meer aan "wat andere mensen leuk vinden". Morgen komt de schoolfotograaf en ze wil iets dat ik niet wil(de). Dat moet ik dan maar leren loslaten. Het is háár communie, háár feestje. Mijn Zoon heeft het Vormsel gedaan in een (nieuwe) spijkerbroek. En een nette trui-shirt met "aangebakken mouwtjes" je weet wel wat ik bedoel. Ook prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

Ik heb vannacht gedroomd dat ik verdronk (letterlijk? figuurlijk?) en dat ik onder water aan allerlei mensen probeerde te trekken om te laten weten dat ik aan het verdrinken was. Ondertussen moest ik nog mijn moeder zien te redden (?????) dat is oud zeer van vroeger ik heb altijd voor haar gezorgd.

Over enge dromen gesproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi beste mensen,
Ik kom maar even melden dat ik ietsie pietsie beter zit dan gisteren, maar het loopt nog niet over.
Ik blijf dus nog maar wat op de afstand hangen.
Hou het droog en probeer lief te zijn voor jezelf. Dat is de eerste voorwaarde om lief te kunnen zijn voor anderen.
Moeilijk, he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve mensen,

Sorry maar ik ben geheel niet bijgelezen.
Gister een drukke dag gehad en veel te laat naar bed gegaan, ik zit in mijn vroege week dus tja dan wordt ik gelijk afgestraft als ik te laat naar bed ga.
Nu ben zo zo vreselijk moe dat ik geheel tegen mijn gewoonte in even een dutje ga doen.
Gelukkig ben ik morgen vrij, maar er moet hier in huis ook het nodige gedaan worden.
Ik heb alles laten liggen met dat mooie weer, dus genoeg HH klussen te doen.
Voel me een klein beetje schuldig omdat ik niet op een ieder persoonlijk reageer, het is nu even niet anders.
Ik houd het droog en dat is voor mij belangrijk!
Lieve mensen ik probeer later op de dag even bij te lezen.
Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Pip, gelukkig voel je je weer iets beter. Ik kan je niet helpen met je vraag, ik ben zeeer digibeet:huh:Trouwens wat Safi jou voorstelde wb dat Betere Boerenbed, is dat iets voor je om op te zetten? Kijk maar een sop de site Het Betere Boerenbed.
Coriinne, vandaag een ietsje beter in je velletje? Goed zo, neem maar lekker de tijd en wat afstand.
Houtje: ookal van die akelige dromen, ook aan het verwerken zeker! Voor mijn kleintje die haar communie gaat doen heb ik al kleren, voor mij oudste twee heb ik nog geen tijd gehad om zomerkleding te kopen en ik vind het wel zo leuk als zij iets aardigs aan hebben. Ach, that's me!:D
Ik ga zo weer richting het schoolplein fietsen, shoppen met dochter( oh ze kan zo twijfelen of ze iets nou echt leuk vindt, zeket vrouw eigen:cool;), pannekoekies maken en vanavond naar de AA.
Dus evt. tot morgen. liefs Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom weer effe piepen. Jozias, Vie en de anderen : dank voor jullie reacties:rose:

Dat van die dagen dat is eigenlijk zo een beetje gegroeid Vie. Ik ben niet meteen voor die 70 gegaan. Eerst las ik ergens dat de alcohol eigenlijk na zo'n 14 dagen uit je lijf is. Toen was ik aan het googlen op alcohol sobriety en abstinence gewoon ik tikte "28 days of alcohol abstinence" in en dan kwam ik op allemaal die Amerikaanse Rehab centers terecht. Bleek dat die afkickprogramma's allemaal zo'n 28 of 35 dagen duren. Langer is onbetaalbaar. Vandaar die film 28 Days met Sandra Bullock dus.

En nog maar pas geleden, ik denk zo rond dag 50 ontdekte ik een zeer goede tekst waarin dat feit van 70 dagen vermeld stond. Dus dacht ik volhouden meid tot de 70. Hij schreef er ook bij dat het zo tussen 6 en 10 weken héél moeilijk is. Nu dat ervaar ik wel zo hoor.

Die 90 dagen komt dan weer uit een boek. Die arts vermeld er wel nog bij dat hij eerder een maand per drink-jaar aanrekenttt.

Ja en dat van dat bloed is voor iedereen zo. :)

Ben nu nog bezig maar straks zal ik die referenties eens opzoeken en berichten.

Alleen vandaag inderdaad :present:

Ik teken een hart en kleur het in op mijn kalender en het is zo fantastisch om op het einde van de maand zo'n maand vol :heart:-en om te slaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee!
Ben ik even...

Was bij de cardioloog vanochtend, ben door de APK! Bloedwaarden kon ze me ook melden dat deze allemaal goed waren. Ik behoor dus nu in een jubelstemming te verkeren... helaas, het moet nog even landen denk ik. Erg moe alweer, al heb ik er tnt al een heel actieve dag opzitten... Mijn ouders waren hier, en mijn vader is mee geweest en de hele tijd mee in de wachtkamer! Ben er toch 2 uren geweest! Zijn mening was ook dat ik het rustig aan moest doen, dat mijn lichaam en geest herstellen van dat elke dag maar vechten om zo normaal mogelijk over te komen, tja, ik denk dat daar veel waarheid in schuilt!

Kortom, het was een hele stap en achteraf toch blij dat ik hem heb genomen. Nou voorzichtig aan maar weer proberen te genieten van het leven. Niet alles tegelijk! Weer opnieuw van mezelf leren houden en tevreden zijn met wat ik wél heb!
Nou, toch wel prettig dat ik mijn hart iig niet helemaal kapot heb gezopen. Ik ga rustig aan weer beginnen met trainen voor de 5 km!

Hèhè! Merk vandaag ook heel duidelijk dat ik oplaadtijd nodig heb, herstellen van dagelijkse, voor anderen misschien normale, sociale contacten. Alles ongefilterd laten binnenkomen heeft wat tijd nodig om aan te wennen. Daar is ie weer; ACCEPTATIE!!

Wilde gisteravond heel graag op noodkreten reageren, maar kon het niet opbrengen. Heb me er heel lang schuldig over gevoeld (nog wel een beetje). Stap voor stap maar weer, zélf grenzen bepalen en evt. aangeven... MOEILIJK voor mij, maar wellicht niet ONMOGELIJK!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, als er staat op je bureaublad dat je de link wel kan verwijderen maar dat het programma niet wordt verwijderd, kun je verder op het spel rechtsklikken. Meestal staat daar wel een mogelijkheid om het weg te halen. Ik kan me de woede van je kinderen dan wel voorstellen! Misschien zaten ze al op score 10.000 en dan zijn ze weer helemaal op nul.
Maar ik begrijp niet waarom jij niet gewoon de nieuwe updates van windows afhaalt, heb jij dat niet automatisch? Ik krijg om de week een update van MacCaffee, duurt even 5 minuten en dan is het weer klaar.

Het is hier heerlijk koel. Zo snakken we naar zon en zo zijn we blij dat het koel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo geweldig nieuws!
Vie enge dromen heb jij..was het nog leuk gisteravond??
Tina..doe het maar rustig aan..HH loopt niet weg
Pippi fijn dat je je wat beter voelt, ik gebruik altijk AVG Free Edition anti virus Software daar krijg ik dan elke dag een update voor, gratis
Marieke ik mis ook een voortand en kan mijn prothese niet inhebben tijdens het eten want die bijt ik stuk..dus ik snap wel aardig wat je doormaakt.
Joanna en agenda vol met hartjes...dan kan je gelijk zien dat je van jezelf houd...geweldig idee!
Zo nu weer wat aktie hier

later!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ik weet niet of je al antwoord hebt gehad op je vraag, maar:

Start / configuratiescherm / software / op het spelletje c.q. programma klikken die je verwijderen wilt. Daarna op verwijderen klikken en alles van het programma zal weggehaald worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...