Spring naar bijdragen

Een speciale donderdag-zonderdag op 22 mei 2008

Houtje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Charlie,
Het is heel goed voor jezelf om alles van je af te schrijven. Je kunt dat hier doen, in een soort van dagboek, op een stuk kladpapier, in een worddocument dat je al dan niet opslaat.
Het van je afschrijven en eventueel (liefst) herlezen van je eigen gedachten, kan je gewoon al helpen bij het verwerken van die gedachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan hoop ik Charlie dat je gauw beter in je velletje steekt.

Corinne, gaat het wel goed met je? Je klint eigenlijk hartstikke verdrietig vind ik. Of zie ik spoken?

Gem, wat leuk dat je etentje gezellig was, en dat Dochter zich ook min of meer fatsoenlijk heeft gedragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rolgordijna,

Parelhoen (nooit gegeten en lekker) met garnituur en het allergrootste toetje wat er was! Dat waren allerlei hele kleine toetjes. Dat heb ik samen met mijn dochter genuttigd, want het was heeeeeel veel!
Ook heel lekker!

Ik ga uitloggen en proberen (!) te slapen. morgen veel te doen.
Slaap lekker allemaal, zover mogelijk en probeer niet te piekeren!
:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, er passeert zoveel de revue, dat het haast onmogelijk is op alles te reageren. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen, dat ik ook tijd te kort kom. Er is zoveel wat ik wil en moet doen, dat er weinig tijd overschiet!!

Een ijverig baasje, met veel interesses, die weer opbloeien!

*** Gem, we kwamen zo ongeveer gelijk. Je was en bleef gemotiveerd. dat juichen we toe! :) Ik maak me dus geen zorgen over je. (niet nodig)

***Tapas, de kunstenares onder ons, heeft ook de benen er onder. Veel succes op het artistieke vlak!
De beeldende kunst is een goede uitlaatklep voor het plaatsgeven van positieve, alsmede negatieve gevoelens. Ga zo door!!

Alle anderen, die met moeilijkheden kampen, loslaten is het motto. Het leven wordt niet op stel en sprong beter, het is en blijft vechten. Maar er is winst, en iedere dag die gewonnen is, kan waardig worden afgesloten!

Groetje van Soothe. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas zie je geen spoken.
Ik zal eerst moeten leren dat het leven de moeite is om geleefd te worden.
Het is natuurlijk paradoxaal dat ik een levensgevaarlijke gewoonte aanhoudt om me te helpen in leven te blijven, maar ik heb mijn wilskracht nodig om mijzelf in de hand te houden.
Het stoppen is voedsel voor mijn destructieve gedachtencirkels.
En nu dat ik me dan weer toesta om te vallen voor de sigaret, voelt dat ook niet goed, maar ik ben wel die druk kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Je klinkt zo verdrietig. Wees niet te teleurgesteld in jezelf ajb. Het is een loodzware taak, het stoppen met drinken en vooral het gestopt blijven, dan nog stoppen met roken, elke dag werken, dan nog de therapie volgen van/tegen de depressie, dan nog je huishouden runnen, vind je het gek dat je dat niet zit zitten en alleen maar bek- en bekaf bent?

Je zegt wel dat ik veel doe, maar ik heb het voornamelijk druk met vechten tegen de depressies van elke dag, dat kost bergen en bergen energie. Dan nog het opvoeden, maar ik hoef niet (elke dag) naar mijn werk.

Misschien loop je op dit punt in je leven wel tegen een (levens) grote burn-out aan, omdat je nu pas tot jezelf kan komen, krijg je pas de rust om dat te ervaren hoeveel stress er is.

Heb je eigenlijk een hulp? Zo ja, kan je die niet tijdelijk méér laten komen en bv. ook het strijkwerk laten doen? En kunnen je kids niet om de beurt een dag in de week koken? Ze zijn toch al groot genoeg, misschien doen ze het al, maar zo niet, misschien vinden ze het ook wel leuk.

En kun je nog meer tijd voor je zelf inbouwen? Behalve je wandeling dan (ik voorvoel zo dat die ook wel gecombineerd wordt met boodschappen) ik heb bv. mijn eigen kletsgroepje nog (tssssss kletst dat mens nog meer dan hier?) .... enne, misschien is het ook leuk eens met je man uit eten te gaan. In Dordt is een prachtige schouwburg met een schitterende programmering, ik ga er zelfs hiervandaan wel eens heen (mijn Ex komt uit Dordt, sterker nog, we zijn in Dordt getrouwd.....) een keer mooie muziek, of zo.

En jezelf een kadootje doen? Ik ben dol op dure cosmetica, die kocht ik in mijn rijke (getrouwde) tijd zó maar en nu is het echt iets bijzonders, een dure eye-liner of vooral véél lippenstiften. Dure, van Dior hè Albertina, die zijn zo fijn? Maar er is vast iets te vinden waar jij wel blij van wordt. Een mooie CD, een abonnement op een leuk blad. Ik heb de Libelle elke week, die komt op donderdag, en ik mag ik op zaterdag pas openmaken van mezelf, na de hokkie en als ik alle boodschappen in huis heb. Daar zal jij niet gelukkig van worden vrees ik, maar een mooi blad als "Mind" of "Psychologie" of "Klassieke muziek". En koopt je man nooit wat voor je omdat hij je zo geweldig vindt? Ik krijg een constante stroom van kaarsen van mijn kids, voor verjaardag, moederdag, Kerstmis enz. Ik doe er dan gauw een mascara bij, want tja, ik mag morgen wel niks op, maar verder hou ik echt van een fatale knipper.

Ik zit wel weer uitgebreid te l*llen maar ik probeer iets "los te weken" bij je, waar je, als is het maar héél klein, een pleziertje uit kan halen.

Dat wens ik je zo van harte toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, bankhangen lukte niet echt, heb ondertussen zo ongeveer mijn hele huiskamer weer heringericht, de kast is toch wel wat groot ;)
nouja, soms is iets doen beter dan hangen als je je stress kwijt moet raken.

Morgen ga ik alle dagen teruglezen en dan hoop ik weer wat bij te zijn hoe het met iedereen nou echt gaat, nu ga ik aftaaien!
Bedankt nogmaals voor deze speciale Tapas-dag en alle steun die ik mocht krijgen van jullie
dikke kus en weltrustuh!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou pippi, een ECT is wel heftig hoor.
Maar er is die nieuwe therapie met REM-simulaties, hoe heet het ook alweer? EMDR die kan ook goed helpen heb ik begrepen om je mind te "resetten".

En nog wat Corinne, je gebruikt Seroquel toch? Dat vermindert de dopamine in je hersens, de neurotransmitters zijn dat toch? Heeft de psychiater gewezen op de mogelijke bijwerkingen?

Gut, ik wou dat ik wat kon verzinnen voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, daaar heb je gelijk aan. Maar als je leven nou bijna traumatisch moeilijk is zat ik me te bedenken? En verders, kan het niet gewoon proberen. Het schijnt wel wat te doen.

Ik moet ook naar bed en morgen zonder make-up, maar mét sleutels en kleren aan, ja graag, naar de MRI. Ik heb een CD klaarliggen, die vergeet ik vast. Ik heb een half uur geleden mijn painkiller gehad en nu denk ik: ach, zit ik daar de plaats van een écht ziek iemand in te nemen, grgrgrgrgrgrgr, mijn schoonouders noemen dit gedrag "tegen je eigen zijn" en dat is een mooie term ervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, maak a.u.b. gebruik van de contacten die mensen je hier via Pb aanbieden. Uiteraard kun je je verhaal ook op het forum kwijt, niemand wil jou buitensluiten! Houtje slaat de spijker op zijn kop, anderen ook...zo zie je, dat mensen oprechte interesse in je hebben en je willen helpen. Maak er gebruik van! Dat je teveel drinkt is juist een reden om hier aan de bel te trekken, dat weet je toch? Het is je al eerder gelukt..nu kan het dus ook! Sterkte!

Adam...wat een dag zeg. Rot voor je dat het een hernia blijkt te zijn en je arts er zo heeft naastgezeten...en dat die scan dan ook nog door te hoge kosten niet zou kunnen, gadver.
Goed dat je hebt doorgezet! Verder sterkte met de dochter van M. en is M. al weer wat beter?

Tapas, helemaal te gek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een echte Tapas-dag...driedubbel gefeliciteerd :) Goed dat je het met mate hebt kunnen vieren :D Fantastisch dat nu het goede werk wat jullie doen door kan gaan. En wat extra mooi is, dat je geheel nuchter al die dingen voor elkaar hebt gekregen en dus een extra reden hebt om trots te zijn :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, heerlijk toch zo'n Tapas-dagje. Het lijkt een beetje op de gele trui van vroeger, vind je niet? Ga je lekker slapen meis? Deze dag is sowieso van jou, whatever may happen tomorrow.

We hebben Vie vandaag niet gezien, ik duim dat het goed gaat. En Orleando natuurlijk ook, hopelijk is het geen slecht teken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Pippi dat weet ik ook wel. Duh-huh.

Maar als het nou wat teweeg brengt in je koppie, waarom zou dit dan geen nieuwe toepassing kunnen zijn? Weten jij en ik veel wat de ontwikkelingen zijn.......

Mijn R. gaat tegenwoordig (met zijn gezonde, wantrouwende boeren-technische verstand --- en daar bedoel ik niets mee ---) naar een hypnotherapeut die hem helpt door het rouwproces van de scheiding te komen. Ze werkt eigenlijk met mensen die een familielid of zo verloren hebben maar tja, hij heeft er drie verloren, een vrouw en twee kids in één klap. Na mijn pleidooi (uit eigen ervaring) dat je met een echtscheiding niet eens mag rouwen (je was er tenslotte zelf bij, waar er twee vechten, bla die bla) heb ik haar overgehaald met R. een intake te doen en het bevalt hem prima en zij kan er ook wat mee.

Soms moet je een nieuwe toepassing van een methode forceren. En tja, je kan het toch proberen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, de afwasser draait, de droger bromt, de wasser spoelt, ik voel me zooooo aktief.
De was ligt in de kasten, heerlijk. Ik mis die strijkklanten wel de centen dan maar het werk niet. Heb vandaag zelf 2 m2 in de tuin onkruidvrij gemaakt, gisteren 1m2, eergisteren ook dus we zijn een eind op weg. Mijn huis is schoon, heerlijk, dus ik ga tevreden naar bed.

Wens jullie ook een mooie nacht en rustige dromen toe.

Slaap lekker allemaal op Tapas-dag (oeps, die is al voorbij).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...