Spring naar bijdragen

Een speciale donderdag-zonderdag op 22 mei 2008


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik wil openen met een bedankje aan iedereen. Gewoon omdat jullie bestaan en waardevolle mensen zijn.

Vanochtend best leuk gewerkt, met een feestelijke, heerlijke onderbreking voor de verjaardag van een collega.

Na mijn lunch heb ik nog even wat gestoeid aan de piano. Oeps, weer niet aan mijn huiswerk, maar alla toch leuk, alleen te lang. Daarna maar gaan wandelen. Was ik 20 min. onderweg bedacht ik dat ik paspoort, portemonaie, water vergeten was, dus terug. Alles vergaard, geplast en maar weer op weg. Na een half uurtje sla ik mijn voet om. Niks aan de hand (nee, ik weet het, het was mijn voet/enkel) en ik loop door, wel richting thuis. Inmiddels deed ook mijn heup pijn, been, knie, rug. Nu heb ik dus problemen met opstaan, gaan zitten en bukken. Hopelijk duurt dat allemaal niet lang. Het weekeinde met de was staat voor de deur. Aan de compu zit ik ook al niet lekker. GR GR. OK, ook dit gaat weer over.

Ik heb zin om iets totaals onnuttig te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond lieve forumgenoten!

Dank jullie wel voor de felicitaties. Eigenlijk ben ik wel erg trots op mezelf!
Hier thuis waren ze het vergeten, ik twijfelde wat te doen, maar ik heb het initiatief genomen om uit eten te gaan! Dochter is er dan ook bij! Fijn dat men er hier wel aan denkt en zich realiseert dat dit een speciale gebeurtenis is!
Ook nog een kaart van mijn zus gehad, die aan dit soort dingen wel erg goed denkt, dus ik voel me eigenlijk een beetje jarig!

Tapas,
2 felicitaties! 11 maanden ADB en met je werk. Geweldig!!!
:heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun::heart::sun:

Charlie,
:heart: Meer zeg ik niet! Je weet wel wat ik bedoel!

Pippi,
Goed dat je je niet laat opjagen! Als je te snel gaat, dan kan het ook daardoor kapot gaan! Heb je je hier als eens over uitgesproken tegen M?
Het is natuurlijk wel heel mooi meegenomen dat je kinderen gek met hem zijn!

Corinne,
oei! Misschien een goede warme douche, om alles wat losser te maken?
Heb je arnicakorrels of tabletten in huis? Innemen helpt!

Marjo,
je hebt het dan toch maar weer gedaan! Je bent moe, maar dat geeft niet! Gaat vanzelf op de lange termijn (helaas lang) weer beter!

Houtje,
hoe gaat het ermee?

Alle anderen, niet genoemd, ik lees en leef mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
adam

Morgen is voor mij dag 100. Hieper de piep, maar sinds dag 1 heb ik nog nooit zo'n zin in een borrel gehad als vandaag. Gaat niet gebeuren hoor, maar heb wel een enorme trek.


Ik heb zin om iets stuk te gooien, te schreeuwen, te muiten, te zuipen of wat dan ook. Toch is het heel goed om te merken dat ik nuchter deze emoties allemaal veel beter kan handelen, dan de tijd dat ik nog wel dronk. Tot zover voor nu,




Ga Goed...



Wat dan ook mag je doen, maar NIET ZUIPEN. Schrap dat woord a.u.b.!

Ik voel met jullie mee.
Bos :present: voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Misschien word je wel heel boos op me, maar ik zeg het toch.

Het is eigenlijk niet logisch wat je doet. Het is geen verwijt.
Je kunt met je problemen eigenlijk nergens terecht waardoor je (weer) gaat drinken en zelf zegt dat je teveel drinkt. Degene die je daarmee tekort doet ben je zelf. Maar je doet vooral je kleinkindjes te kort, want als je 's avonds (te) veel drinkt, zit het overdag nog in je bloed, en kun je niet 100% verantwoordelijk zijn als oppas. Is dat geen goede motivatie om te stoppen? Wees duidelijk naar jezelf en maak een keuze voor jezelf.

Als je hier bent en je k** voelt maar je zegt: ik ga naar bed, dan is het niet logisch dat er nog iemand reageert. Spreek je dan uit, roep HELP !!!!!!! zeg waar je mee zit, maar zeg niet achteraf dat er niemand reageerde, want dat geeft iedereen een rotgevoel en niemand kan er wat aan doen. Zelf zit ik nu weer met een rotgevoel, dat ik gisteravond niet reageerde, maar je zei "ik ga naar bed" dan heeft het schrijven van allerlei hulp-kreten niet zoveel zin, omdat je meestal de volgende ochtend je anders voelt. Zeg dan liever: ik ga naar bed, maar willen jullie aub nog wat helpends schrijven? Ik weet zeker dat je dan wel veel meer reakties krijgt. En doordat je nu vindt dat je te weinig reakties krijgt, kom je een beetje verongelijkt (en misschien zeg ik het verkeerd hoor) over, en ontevreden over de reakties die je nu (weer) hebt gekregen, net als een week geleden. Wees dus duidelijk in je (hulp)vraag.

Wees eerlijk naar jezelf. Ga naar je dokter als je zonder Refusal niet kunt stoppen, en ga anders naar een verslavingsarts, de AA of iets anders. Help jezelf !!!!

Als je relatie aan zijn eind is, dat is dat nou eenmaal zo. Uiteindelijk overleef je dát ook weer hoor. Probeer misschien een forum te zoeken met relatie-troubles of over alleen-leven en probeer daar een lotgenoot te vinden die je wilt helpen. Misschien moeten jullie samen hulp zoeken, en kun je met een relatie-therapeut of een mediator nog zorgen om de schade te beperken. Ik wil je best helpen (ik heb helaas ervaring op dit gebied) bij het vinden en zoeken (andersom) van een therapeut. Maar blijf niet roepen: het gaat K** want zo doe je jezelf te kort, en als het tijd is om een nieuwe start te maken, dan is het nou eenmaal zo, en kun je daar beter vandaag mee beginnen. Misschien leidt die weg wel tot een nieuwe fase in je relatie, en moet jouw man leren omgaan met een veranderende Charlie, die aan het knokken is om ADB te worden. Maar die kans moet je hem ook geven.

En nogmaals, je moet de mensen van het forum ook een kans geven om je te helpen. Het is één van beiden: of je gaat naar bed en logt uit en dan wéét je dat mensen verwachten dat je naar bed gaat, of je zegt ik blijf nog even want ik heb jullie nodig.

En nog een laatste dingetje en nou zal je wel heel erg kwaad worden: zeg het aub erbij als is het in bedekte termen, of je gedronken hebt, want we weten allemaal dat emoties kunnen gaan gieren en als ik moet "vermoeden" dat je gedronken hebt, daar heb ik geen zin in.

Wees eerlijk naar jezelf, dan krijg je hier ook eerlijke steun en eerlijke reakties.

Ik hoop dat je de positieve boodschap hiervan kan inzien, misschien ervaar je het als kritiek, maar ik ben gewoon eerlijk naar jou toe. Ik heb alles meegemaakt waar jij het over hebt, een slechte relatie, teveel drank, gevoel niet gehoord te worden, zorgen over zieke kinderen (ik heb een héél ziek kind gehad twee keer) de ongelofelijk bezorgdheid, moedeloosheid en angst voor de toekomst.

Maar ik weet dat het leven zónder drank niet makkelijker is, maar wel eerlijker en helderder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam,

Wat een drama met die artsen bij M, haar dochter en bij jou. Een hernia, tjonge man, dat is niet mis. Weet je al wat ze gaan doen?

Goed dat je niet gaat drinken, dat heeft inderdaad nog nooit geholpen tegen een hernia :D.

En fijn dat je met M kan MSN-en, ik vind het altijd een opluchting als je, hoe dan ook, met iemand kan praten, al is het SMS-jes heen en weer sturen.

En dag 100, dat verdient een dikke VEER. Mag ik de VEER even aanreiken en zorg je zelf dat deze ter bestemde plaatse aankomt? :D

En alvast een :musicnote::present: een pakje en een bloemetje voor je voor morgen. Toppie !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai lieve mensen.
Mooi geschreven en mee eens Houtje! Hoe ging het met grietje vandaag?
Tapas wat een fantastisch nieuws! Wat zal er een last van je afglijden nu!
pippi, neem de tijd als je die nodig hebt, komt tijd komt raad!
Adam, ja ik kan mij goed voorstellen hoe boos je bent nu door de blunders. wel goed dat er nu een diagnose is gesteld. dan kan je weer verder! En niet aan de zuip!
charlie ik wens je veel KMW! klinkt afgezaagd, meen het wel!
Mijn humeur is niet best, joost mag weten waarom. Ik ga dus toch maar naar de AA, even wat peptalk erin. ben dit niet van mijzelf gewend.
Verder weinig nieuws, ja,heb ik een verkeerd opwaardbonnetje gekocht van 10 euris, is voor een KPN te., en die heeft ie niet! :devil: Nou, kon er ook wel bij, ga er maar mee leuren vanavond!
nou ik ga, morgen hopelijk weer een vrolijk visje. xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Visje, het ging goed met Grietje. Sommige scholen hebben geen Cito in groep 8 maar een zgn. NIO-toets (veel niet-reguliere scholen, bv. jenaplan, montessori, dalton, vrije school, en sommige scholen kiezen ook voor andere vormen van toetsen omdat dat Cito gedoe veel stress oplevert) en dan heb je ook geen entree-toets in groep 7. Volgens mij vroeg jij er naar toch?
En trouwens, stérk dat je naar de AA gaat terwijl je zo moe was. Op hoeveel dagen sta je nu? Volgens mij is het heeeeeeeeeeeeel lang geleden dat je zó goed gegaan bent achter elkaar. Toppie !!!! :present:.

Adam, dat blijven ademen is best een goeie tip. Gezien de stapel was die ik nog heb zal ik mijn adem vanavond nog hard nodig hebben. Gelukkig is er House en Close to Home, dus om 8 uur begin ik.

En ik heb vanmiddag een hele lading fruit gekocht, we hebben een nieuw mannetje in het dorp, 2 meloenen één euro, twee komkomeers één euro, heerlijke kersen 2 euro (een pond). kiwi's en een verse ananas voor één euro. Kijk, dat is nog eens lekker fruit eten.

Ga zometeen even de ananas choppen voor Grietje vindt ze heerlijk. En Hans ook (en de Heks ook gnagna, dat moet ik dan zijn bedacht ik me).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tapas

YIIIIIIIIIIIIIIIIIIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

YIHAAAAAA dus!!!!

oef ik zou nu wel een borrel lusten zeg....NEE IK DOE HET NIET!!!!



HARSTIKKE PROFICIAT Tapas, geweldig, en tracteer jezelf op iets geweldigs als het maar geen JWW is.
:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Jij hebt toch al die heerlijke winkeltjes in de buurt met lekkere hapjes? Maak een heerlijk tafeltje voor jezelf met van alles wat, mmmmmmm ik heb al gegeten maar nóg zou ik het wel lusten.

De ananas die ik had gekocht is overigens heerlijk zoet en rijp (lekker boeiende info hè).

An, hoe ben je gevaren vandaag? Heb je je fietstochtje nog gemaakt, het was er heerlijk weer voor volgens mij (en een heerlijke kleur te krijgen)....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: charlie
nee Sammy, volgende week pas krijgen we de uitslag! Maar ik had zelf al een beetje zitten googlen, en denkt dat het mss komt van het penicillinedrankje wat hij had voor een ontstoken keel, dat kan ook die bijwerking geven. In elk gevl sinds hij dat niet meer slikt, zijn er geen abnormale blauwe plekken bijgekomen. Wel natuurlijk van het vallen ed..hahaha:D[/q


Lieve Charlie: soms ben je teleurgesteld dat we niet reageren, maar je klinkt vaak zo laconiek.
Zoals in dit bovenstaande berichtje, vaak lees ik nogal snel en dan neem ik het net niet serieus om te reageren. Maar ik begrijp dat het toch wel veel zorgen geeft. Nogmaals, ik wens je veel sterkte en wijsheid, dat jullie de goede artsen krijgen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, gefeliciteerd met 1 jaar alcoholvrij, en Tapas met 11 maanden! :present: Een hele prestatie, ga vooral zo door! En wat fijn Tapas dat jullie een positieve uitspraak hebben gekregen. Dat herstelt toch een klein beetje mijn vertrouwen in de Nederlandse rechtspraak.

Het draadje van vandaag heb ik vlug doorgelezen, maar de afgelopen dagen heb ik gemist, dus ik weet niet precies wat er allemaal gebeurd is. Daarom hou ik me maar buiten andere discussies.

Har, schokkend verhaal over die MRI-scan. Tja, er worden helaas een hoop fouten gemaakt en weer gladgestreken. Ik ben in ieder geval blij dat je nu een goede diagnose hebt.

Mensen, maak er een fijne avond van, en hou het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ÃŒk ben weer aan het lezen, maar zie nu dat ik langs allerlei kanalen post heb ontvangen.
Die ga ik maar eerst bekijken.
Ik begrijp er eigenlijk niet veel van dat ik de draadjes niet meer kan bijbenen.
Zo gek veel wordt de laatste tijd niet geschreven op een dag.
Maakt niet uit. Ik kom straks terug kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joehoee,

Zo daar ben ik weer even een drukke dag gehad.
Met mijn pa naar de cardioloog geweest, hij kan niet geopereerd worden, het benauwde en nare gevoel komt van(ik hhop dat ik het goed schrijf) Boezemvirbrileren en een onregelmatige hartslag.
Hij moet het nu met andere medicijnen proberen.
En tja als klap op de vuurpijl begon ik toen we thuiskwamen een potje te grienen, zo zielig vind ik het.
Heeft die man natuurlijk ook niet veel aan een huilende dochter die hem eigenlijk wil steunen.
Maar enfin we hebben toch nog lekker saampjes gekookt, krieltjes in de schil, lekker hollands bloemkooltje, biefstukje pa zijn borreltje en een rood wijntje bij het eten en we hebben toch wel weer gelachen.
Die man gaat nooit bij de pakken neerzitten al is hij wel een beetje verdrietig dat hij niet meer kan wat hij graag zou willen.
Och en als ik dan zo zijn bedoeninkje zie denk ik ach als ik vakantie heb ga ik eens even lekker de vrouwelijke puntjes op de i zetten daar in huis.
Hij heeft wel een werkster, maar ja die doet het nodige en de kleine dingen blijven dan liggen.
Toch triest om te zien hoor, als je wat ouder wordt en het gaat allemaal niet meer zo.
Nou ja genoeg over mij.

Tapas, joepieeee, goed voor jou en je collegae!!!!

Charlie, zorg goed voor jezelf en probeer het probleem eens echt aan te pakken, zo raak je van de regen in de drup.

Adam, naar voor je een hernia.

Zo mensen nu even een sigaretje......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mezelf heerlijk getrakteerd op spare ribs, gebakken krieltjes en sla... en niet gesnoept vandaag! dubbele winst en nee, drinken doe ik niet, heb wel een pammetje genomen want heb altijd wat moeite met de adrenalinedip, aan de ene kant de opluchting maar ook die megavermoeidheid en een soort katerig gevoel, maar dat is morgen helemaal over weet ik! en dan ga ik morgen schilderen.
De expositie wordt nogal vervroegd, waarschijnlijk de eerste week van juni al dus ik moet daar even enorm voor aan het werk. Maar dat is ook wel lekker eigenlijk! Jeetje op dezelfde dag dat ik 11 maanden gestopt met drinken hoor ik dat mijn expositie doorgaat en mijn werk doorgaat. Het is altijd hollen of stilstaan maar volgens mij werkt dat in zijn algemeenheid vaak zo.
Vanavond heb ik ook nog via marktplaats een leuke kast opgehaald (gratis)!! moet alleen de disneytekening op de deur er nog eens afbranden maar dan wordt het een beauty!

maar ik ga nu eerst maar eens even heel erg bankhangen en laten doordringen wat er vandaag allemaal gebeurd is.

Charlie, Houtje heeft goed onder woorden gebracht wat ik je ook had willen zeggen... Mensen kunnen door het beeldscherm niet ruiken wat er speelt terwijl jij allerhande (hoge) verwachtingen in je hoofd hebt, dan ben jij teleurgesteld terwijl dat niet klopt met de werkelijkheid. Gooi al je zorgen gewoon eens goed op het forum en wie weet kunnen we samen jou helpen bedenken wat je er mee wilt en hoe je dat kan doen.

Okee, ik duik op mijn bank... laterrrrrrrrrrr...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de wachtkamer in het Zh moest ik ook aan Orleando denken, trouwens meerdere keren da laatste tijd.
Ik hoop zo dat het een beetje goed met haar gaat.
Wellicht schrijft ze binnenkort weer mee.
Ja en het idd wel eens zo dat er niet direct op een posting reageert, al moet ik zeggen dat ik dat wel begrijp, er valt soms zoveel te lezen en als je een heel dagdraadje bijleest, zoals ik als ik uit mijn werk kom, ontgaat er wel eens iets.
Het is soms teveel om allemaal op te slaan.
Toen ik thuis zat met mijn voet ontging mij weinig ik had toen ook de hele dag de tijd om te lezen.
Nu helaas niet meer, het schiet er wel regelmatig bij in.
Wat niet zegt dat ik niet begaan ben, zelfs op mijn werk of als ik in de auto zit, denk ik vaak, hoe zal het met die gaan?
Of van oh hoe zal dit of dat aflopen met kids of partner?
Tja grappig deze virtuele wereld is een deel van mijn leventje geworden, al 5 maanden zit ik hier bijna dagelijks toch wel even te lezen of ik plaats een berichtje.
Bij alle mensen maak ik me een voorstelling, maar van twee oh nee drie weet ik hoe ze eruit zien.
Ja het lijkt me zo leuk jullie in het echt te zien 5 juli. en oh ja dan ga ik ook nog Houtje opzoeken of zij mij in mijn vakantie.
Leuk toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb,ers , Als eerste mijn meest oprechte geluk wensen voor gem en tapas van harte met het jaar en de 11 maanden , tapas ook nog van harte ivm je werk .
charlie hopelijk mag ook jij op een dag het juiste pad tegen kpomen ik wens het jou van harte toe .
en nu ik ,ik heb een fijne dag gehad met de oude van dagen , bedevaart naar de abdij van affligem dus , eerst alle mensen op de bus , de rolstoel patienten via een lift ups nar boven , een karreke hadden ze niet goed vast gemaakt dus heb ik maar als rem dienst gedaan :-))
eens op de abdij gingen ze de kerk binnen , neen ikke niet ik heb mij onder een boom neer gevleidt , hum hum een uur later verlieten ze de kerk , mijn schoonvader kreeg het ervan , is ggeen kerkganger .
nadien de abdij bezocht en heerlijke boterhammen met affligemse kas gegeten , de ouden van dagen aan het abdij ier mij raakte het niet , ik laat drinken wie drinken kan en ik kan het nu eenmaal niet .
rond 19:30 thuis en ja was/ben moe , daarjuist telefoon gehad van DA dat ik morgen met het hondje moet gaan , witte bloedcellen zijn het dubbele van normaal , hij vermoed iets ivm de baarmoeder , dus morgen scan van haar buik , lever , nieren en baarmoeder ppff wat gaat dat worden , en ja dat komt don alcohol wel eventjes piepen ;-((
adam sterkte .
zo mensen dit was het van mij , ik vermoed dat ik afsluit en op tijd in mijn nestje zal liggen
ps het werken met oudere mensen doet mij wel beseffen wat ik niet meer zal mee maken ivm mijn eigen ouders , dus geef ik mijn liefde en gevoel maar aan iemand anders , en ja twee lieve vriendinnen gemaakt vrouwke van 93 en eentje van 87 ga ze regelmatig gaan bezoeken in de toekomst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi werk is dat hè Blacky, ik vind het ontzettend knap dat je dat kan.
Ik heb een paar weken gewerkt op een psycho-geriatrische afdeling maar ik vond die mensen zooooooo zielig, ze wisten niets meer, elk gesprekje waren ze meteen vergeten, ik dacht steeds als je zo moet leven..... enz. enz. en dan zat ik weer huilend op de fiets naar huis.
Toen heb ik maar gebeld en eerlijk gezegd dat ik er niet tegen kon. Dat schijnt vaker voor te komen gelukkig.
Nu werk ik weer met mijn gewone volwassenen, maar ook met ouderen en dat gaat prima. Gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Sterkte morgen bij de dierenarts.

Tapas,
Flinke winst vandaag voor jou.

Charlie,
Je weet me te vinden.

En ik wil best overal op ingaan en op reageren, maar het is mij te veel nu.
Het klinkt misschien nogal dubbel, maar ik heb gekozen voor mijzelf door de strijd tegen de sigaret minder fel te voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...