Spring naar bijdragen

een mooi, droog weekend!


Trees

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou, An, echt makkelijk was het niet, door een raampje van 32x78 centimeter op 2 meter hoogte... die stond nu gelukkig wèl open, en echt stil ging het ook allemaal niet! Nou ja, weer een ervaring en wat schaafwonden rijker.

Ik ben even weg, toedels!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Berichtje bij wie is wie geschreven, naar Troely, ik kan het maar niet onthouden.
Berg aardbeien schoon gemaakt en nu staat er pan heerlijke soep te pruttelen. Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Berichtje aan Jozef geschreven, bij wie is wie en het zet me wel enorm tot nadenken. Ik herken veel van Jozef. Wil ik terug naar deze situatie. Jaren geleden, maar ik heb vijf jaar niet gedronken om te komen waar ik nu ben. En toch weer de drank in mijn hoofd.
Rustig hier, dus ik schrijf maar wat.
Aardbeien zijn heerlijk. De soep ook. Sta weer in de keuken, groot glas cola erbij.
Misschien zijn het een aantal dagen waar ik WEER doorheen moet en wil. Laat ik het zo maar even zien.
'vriendje' is alweer afscheid aan het nemen. Die kan ophoepelen, redt het wel weer zonder.
Voelt wel goed hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mensen is er ook een draadje met "klaagzang" ik heb nu weer knallende ruzie met de andere puber van 11. Haar "oude" mountainbike met ik met veel gedoe opgepimpt, zeg maar gerenoveerd, nieuwe trappers, standaard, spatborden erop, het kind komt beneden en barst in tranen uit omdat het zo lelijk is geworden.
Nu heb ik het wel gehad, en die Grote Gremlin die in mijn schuurtje zit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joehoe,

Zo daar ben ik weer even, lekker gewerkt trouwens.
Ik kom er steeds beter in, het werk dan.
Zou dat komen omdat de druk van de ketel is en ik nog maar 2 weekjes poortwachter te gaan heb?
:D.
Nou ja maakt niet uit eigenlijk, het komt ook omdat ik vannacht zo vreselijk lekker heb geslapen.
Vanavond duik ik er weer vroeg in met zo'n megapil.
Twee vriendinnen vroegen mij om mee naar de film te gaan en een hapje te gaan eten, ik heb geen zin, ik lijk waarempel wel een oud w@f.
Voor mij is structuur ook heel erg belangrijk, ik klaag dan wel eens dat ik moet werken, maar aan de andere kant weet ik dat als ik niet zou werken ik zou afglijden, niet daar de jww persé maar gewoon op het geestelijke vlak.
Ik zou dan ook zeker vrijwilligers werk gaan doen want helemaal niets, dat past niet bij mij.
Goh Marjo en Tapas ik bewonder jullie om je sportiviteit echt goed hoor.
Zelf heb ik een vreselijke hekel aan sport, al weet ik dat het een SUPER AD is.
Ik heb zelfs een jaarkaart voor de sportschool, ik ga nooit. :(.
Trouwens ik heb een brutaal vraagje aan Har, waarom werk je niet?
Je zal er ongetwijfeld over geschreven hebben, maar dat is me dan ontschote.
Houtje ik heb geen verstand van fietsen, alleen van electrische fietsen, die heb ik van de week met mijn pa gekocht.
Ik vind het wel lekker zo'n fiets je trapt wel maar niet zo hard als bijv bij wind tegen.
Missch ga ik er ook een kopen, lekker lui.;)
Oei Vie werklui lijkt me ook geen pretje, ik wil deze zomer mijn appartement laten schilderen, maar ik zie nu al tegen de rommel op.
Wellicht stel ik het nog even uit, moet er nu niet aan denken, alles van de muur, alles afdekken, brrr.
Zo nu ga ik even een kopje muntthee maken van verse munt, lekker hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet leren mijzelf onvoorwaardelijke liefde te schenken.
En dat zie ik als een hele klus. Daar moet ik vanaf.

Trees,
Wat was jij vroeg op vanochtend.

BamBam,
Jij ook een fijne dag.

Adam,
Geniet samen met je vriendin van de dag.
Goed nieuws dat je je mag laten opereren.

Carolien,
Sterkte.
Ik vraag me ook af hoe ik zou reageren als zoon of dochter met een geliefde thuiskomen.
Ik ben ook lerende om 'nee' te zeggen. Ik heb het nu al het afgelopen half jaar 3 keer gedaan. Het wordt zelfs gerespecteerd en ik word er niet op aan gekeken. Dat was een hele openbaring voor me.

Albertina,
Ik heb lekker uitgeslapen, maar ik ben niet iedereen en ik heb nogal overdreven lang uitgeslapen: het klokje rond zonder wakker te worden. Kennelijk had ik het nodig. Ik had de wekker niet gezet.

Vie,
Schrijf hier maar lekker je onvrede over 'werklui over de vloer' van je af. Ik ging alleen maar meer drinken en dát hielp dus helemaal niets.
Sommige contacten verwateren inderdaad, ondanks dat je ze levend probeert te houden. Misschien maar een mailtje met de vraag of ze het contact gewoon wil verbreken?

An,
Met een slok op wordt er meer ruzie gemaakt. Hoe zou dat toch komen? ;) Wij liggen ook op de 'route'.

Joanna,
Heel goed besluit om door te gaan op de 0-lijn. Het is soms wel moeilijk, maar je wint er zoveel bij.
En gefeliciteerd met die eerste 70 dagen: :present: :present:

Tapas,
Het werk lijkt wel op je af te stromen. Denk op tijd aan je grenzen.

Water,
Jezelf over een dood punt hijsen gaat mij ook makkelijker af in de baas zijn tijd, maar als ik het thuis doe en het lukt, ben ik daar blijer om dan wanneer het op mijn werk lukt. Kwestie van moeten of mogen.
Nu weet je wel waar de inbrekers het makkelijkste toegang hebben. Heb mijn buurman ooit betrapt op inbreken. Toen woonde hij daar nog maar net. Toen ik riep van wat doe jij daar? Draaide hij zich om en kon ik zijn gezicht zien. De buurman zonder huissleutel. Voelde die zich opgelaten, maar toch blij dat hij al kennis had gemaakt met mij, zodat ik niet de politie ging bellen.

Kohtje,
Gefeliciteerd met deze 90 dagen en de inzichten die je hebt verworven. :present: :present:

Marjo,
En je weet het: van gedachten veranderen mag altijd.

Visje,
Je gaat goed. :present:
En voordeel van Refusal: blijft 2 weken werkzaam.

Jozias,
Je conditie zal verbeteren, maar ga je vooralsnog niet vergelijken met anderen.

Houtje,
Ja, een mountainbike met alle faciliteiten van een echte stadsfiets. Tjee, dat is pas moeilijk te vinden.
Met je voetvelprobleem zou ik eerst even naar de huisarts gaan. Het kan om een gewone schimmel gaan. Je kunt ook eerst een week of twee dagelijks je tenen in een puur azijnbakje dopen. Ik heb elk voorjaar velletjes onder en tussen mijn tenen als ik het azijnbakje vergeet.
En wat je schouder betreft: ik ben tijdens die ontzettende pijn gestopt met drinken. Met of zonder een sloot drank in je lijf doet het even zeer. Maar zonder ben je wel beter in staat om te voorkomen dat je ergens tegenaan loopt of raakt, omdat je kop helder is.
Gelijk nadat je in de brandnetels hebt gezeten: een sloot azijn erover.

Har,
Brainstorm maar lekker. Ik scroll niet, want er valt altijd wat uit berichten te plukken.

Ziza,
Geniet van je dag.
En dat onkruidverhaal gaat ook op voor hh taken: een half uurtje per dag en af of niet af dan kappen. Het levert mij een schoner huis op dan wat ik oorspronkelijk deed: kleine 3 uur op maandagmiddag met tegenzin en alles perfect willen doen. Onmogelijke opgave.

Tchoely,
Je zou een keer of 3 in de week goed kunnen koken voor meer dan 1 portie en dan de andere porties in de vriezer zetten. Zo kun je ook goede gezonde maaltijden uit de vriezer plukken en heb je er weinig werk aan.

Spud,
Het eerste wat ik ben gaan doen na het stoppen met drinken is mezelf beter gaan verzorgen: me elke dag 's morgens en 's avonds wassen en vooral aankleden na het opstaan. Bij mij waren alle dagen dat ik niet naar buiten moest pyamadagen en deed ik alleen (wel dagelijks, hoor) even kleren aan om mijn voorraad aan te vullen. Shame on me.

Houtje,
Zijn je pubers weer even actief de laatste tijd. Een fikse onweersbui zou ze best kunnen bekoelen.
Alleen jammer dat het dak van Vie nog niet af is.

Albertina,
Ik moet zeggen dat ik in oktober heel erg blij was weer werk te hebben. Oh, wat is structuur en sleur toch een zegen voor de mens (ik althans). Alleen ben ik alsmaar bang het te verliezen. Onzin, want ze mogen me daar best heel graag.

Ik kan het niet helpen, maar ik rook nu weer en alleen 's middags en ik voel me gewoon weer meer mens. Toch stofje nodig kennelijk.
Ik heb weer eens een heel draadje gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder mijn (vrijwilligers)werk zou ik het moeilijk vinden om een dagstructuur te vinden. Het zijn maar 3 ochtenden per week en 1 middag maar daar bouw ik wel mijn hele week omheen en dan mag ik ook een dag niksdoen als ik vrij ben. Verder houd ik niet van plannen en bepaal ik smorgens wat ik zal gaan doen en waar ik zin in heb, soms is dat een hele dag bankhangen en soms fiets ik een stuk, en doe ik ontzettend veel. Ik wil zo min mogelijk afspraken hebben zodat ik mijn eigen tijd kan plannen met wat ik zelf wil... een gestructureerd dagprogramma is niks voor mij en voelt teveel als moeten.. en zo blijkt maar weer dat iedereen anders is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zeg je wat Corinne, onvoorwaardelijke liefde voor jezelf. Pfjooeee... wie heeft jou gezegd dat je dat kan hebben? Geen grapje trouwens, maar bestaat dat?
Uit het geloof zeggen ze dat alleen God die onvoorwaardelijke liefde voor je heeft, maar ik merk er nog niet veel van.
De werkers zijn weer weg. Nu is alleen het halve dak nog met plastic bedekt. De vloer van keuken en bijkeuken zijn smerig. Dan kan ik zo verlangen naar zo'n steamblaster, zoals ze op tellsell verkopen, even pssssjjjjj en weer schoon. Zal wel een sprookje zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: negeren die puber, het is bijnaaaaaa nooit goed wat je doet, dus.... Gister super dure schoenen gekocht voor mijn puber. Komt die liggen zaniken dat ze 'niet zo lekker' zitten. Je zou hem toch. Loop ze maar in met dunnere sokken, ja daaaaaaag.

Tina: je klinkt weer opgewekt, goed hoor.

Ik ga eens afsluiten, misschien tot later, doei allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
Die structuur moet niet bepalen wat ik uur na uur zal doen. Dat zou beklemd zijn. Maar richtsnoer is het wel: op een vaste tijd opstaan en bepaalde dingen doen. Zelfdiscipline alleen is niet genoeg.

Vie,
Wat meer van mezelf houden. Daarvoor hoef ik natuurlijk geen narcist te worden. Het is meer mezelf accepteren zoals ik ben, met al mijn goede en slechte kanten en niet alleen als ik wat gepresteerd heb. Geen onzinnige eisen meer aan mezelf stellen, geloven in mijzelf.
Van goden of hogere machten (als die er al zouden zijn) verwacht ik niks, ik zal het toch allemaal zelf moeten doen.

An,
:)


Ik ga nog maar op het balkon, beetje wind vangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja nou is die van 13 weer te pruimen en loopt die van 11 van woede te janken maar ik geloof dat, ze gingen bij R. eten, die heeft ook een dochter van 11, en hoop (ook) dat R zegt: luister eens puuuuuuberjte, je moeder heeft met een zowat dwarslaesie 2,5 uur lopen sleutelen aan je fiets, welke moeder doet dat nou allemaal zelf, nieuwe spatborden, trappers, een standaard, alle verlichting nieuw monteren, dus wees ajb een beetje lief voor dat mens. Dat hoooooooooooooop ik dus.

Mijn puber van 13 heeft een Gaastra shirt (éééééntje hè) was 61 fleurie, tja, zegt ie, kan je niet even het kraagje eruit halen en opnieuw erin zetten en dan alleen een beetje ruimer? :devil:. Killing !!!!!!!!! En de schoenen van 70 euro kan hij niet op lopen van de pijn (merk: "bad boys") en die van Scapin0 (36 euro) nergens meer last van van zijn knieën.

Nu ga ik patat bakken, een varkenshaasje in stukken hakken en in de satésaus gooien, een komkommer choppen en dat is het. Morgen een broodje hamburger óf de Chinees. En een hánd vol met vitaminepillen erbij. Pubers !!!!!!!! GRGRGRGRGRGR.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik nog in R'dam woonde Houtje ging ik vaak naar een slager op de Westkruiskade waar ze nog met een handbijltje hakken. Daar hingen karkassen aan het plafond (heel griezelig) en die hakten ze dan aan stukken. Leek mij altijd dat ik daar een baantje had moeten vragen als ik weer eens iets te veel agressie had. Yeaaaaahhh, hak hak hak, ik krijg jou wel!!!!
Overigens, je geeft ze het goede voorbeeld. Je rookt niet, je drinkt niet, je doet je best voor ze. Later als je dood bent zeggen ze, ooch, ze was zo lief.... hadden we het toen maar gezien.... ;)
Sorry, beetje cynisch maar ik hoop dat je er om kan lachen.

Corinne ik snap wat je bedoelt, denk ik. Dat hele gevoel van goed zijn zoals je bent is niet gemakkelijk te bereiken. Maar weet je nog dat ik een cursus bijbelkennis doe? Daar krijg je dan ook een coach bij en de mijne is nogal christelijk. Die heeft dus wel die volledige liefde gevonden in het geloof. En dat is geen tuttemie hoor, een vrouw van 38 met een jong kind en een goede baan. Zoals zij praat over de vrede die zij in het geloof heeft gevonden, denk ik, jeeezzzz!!!!, dat zou ik ook wel willen. En dan zegt zij: nou dat kan toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffft, ik krijg die rottige trek niet weg.

Het ging de hele dag goed. Met vriend boodschappen gedaan. Als uitzondering bij de kaasboer "graskaas" gekocht. De flessen wijn vlogen me daar om de oren. Een vrouw wou geen rode, maar witte etc. Kon me niets schelen en ik voelde me trots. :D

We hebben daarna boodschappen gedaan bij de super. Ook geen behoefte om alcohol mee te nemen. Kon me niets schelen.

Komen we thuis en begin ik de koelkast vol te laden en ik word toch overvallen door de trek ....... :(

Dat duurt inmiddels al twee uur. Ging net even weg, maar is nu toch weer terug. Ik houd me vast aan mijn eigen middel doordeweeks: Nescafe oploskoffie Amaretto. Hier zit overigens absoluut GEEN ALCOHOL in maar is lekker zoet. Als ik dit drink, drink ik geen alcohol en andersom. Als ik dit niet drink drink ik wel alcohol. Ik heb inmiddels al 3 koppen op. Zelfs nu gaat die trek niet liggen. Meestal gebeurd dit juist gelijk na de eerste kop al.

Ik het zin om mijn volgende Revia te nemen. Toch kan ik dat beter bij de maaltijd doen om bijverschijnselen te voorkomen. Ik heb mezelf toegezegd: Revia is om te stoppen met alcohol dus niet drinken als je dat hebt ingenomen. Ik denk dat ik niet wacht tot de maaltijd maar er nu toch maar mijn portie neem.

Sorry als ik lastig ben voor een ander met mijn verhaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Bij R doen ze misschien helemaal niet zo. En wat die kleren en schoenen betreft, kan ik alleen maar blij zijn dat die van mij nooit zo aan merken gehecht waren en zijn.

Vie,
Ja, dan komen we toch weer bij : hoe doen we dat? Er bestaan niet voor niks zoveel boeken over.
Als ik gewoon ergens op een makkelijke plek ga zitten waar ik zonder spanning mijn voeten kan gronden en mijn ogen sluit, naar binnen kijk, mijzelf voel, luister naar wat ik hoor, dan voel ik dat alles goed is zoals het is. Zolang ik zo blijf zitten, is het goed, voelt het goed en heb ik vrede. Van het moment dat ik uit die houding stap, ben ik alles kwijt. Soms zou ik willen dat ik de hele dag zo kon doorbrengen.

Floortje,
Is de maaltijd vandaag later dan anders? Ze zeggen bij de maaltijd, omdat die gewoonlijk rond een vast tijdstip is en het beter is om wat in de maag te hebben bij inname. Dus als nu de maaltijd later is dan anders, kun je een stukje graskaas nemen en je Revia daarbij.
Maar iig heel goed dat je hier komt. Je hebt kennelijk toch teveel wijn gezien en daar misschien onbewust toch lekkere gedachten bij ontwikkeld die je niet gelijk verwerkt hebt. Toen ik in februari met die fles jenever in de hand stond, ben ik daarna gaan terugkijken waar de trigger zat. Die zat zelfs een paar dagen voor het gebeurde: een open fles ontdekken bij het stofzuigen en daar achteloos overheen gegaan. 't Is maar een idee.
Voor nu : sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, een lege maag heb ik niet. Dus dat zal niet echt een probleem geven.

Het voorbeeld wat je noemde: vanmiddag heeft vriend de schuur opgeruimd. We hebben allebei kort geleden nog een verleden van wijn verstoppen gehad. toen ik terug kwam van de moestuin lag er nattigheid op de grond van de schuur dat nogal rook. Ik heb hem toen gelijk geholpen het op te ruimen: een sopje voor de lucht er overheen en de boel naar buiten bezemen.

Toen ik vroeg wat het was zei hij: rose-wijn die had ik hier verstopt en ik had iets van: oooh, dat wist ik niet!!

Lijkt zo heel erg op jouw verhaal.

En daarna kwamen pas de graskaas en de super.

Ben dan blij dat ik nu al die reaktie heb. Nu is het te verklaren. Dagen later is dat veel moeilijker!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ben je verder dan ik Corinne, dat je je wel kan ontspannen. Ik hol maar door, van binnen dan.
Aan de buitenkant zegt altijd iedereen dat ik zo relaxt ben. Zo beheeeerst en zo zelfverzeeeekerd.
Hier op het forum heb ik wel laten zien wat een zenuwenlijer ik kan zijn.
Maar die vrede van binnen, wat lijkt me dat heerlijk.
Komt ook nog wel een keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje,
Confronterend zoiets.
Je gaat goed en je vriend ook.

Vie,
Alleen als ik daar echt voor ga zitten en niet meteen en niet altijd. Soort van mediteren eigenlijk. Het best lukt het als iemand anders rustig de aanwijzingen geeft. Iemand die rust kan uitstralen. Maar het is een heerlijk gevoel.
Ik vind dat zenuwlijder zijn van jou wel meevallen. Ik zou best wel wat van je heftigheid willen overnemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...