Kohtje Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Net te laat, Har.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Nee, hoor heb me al geschoren achter de toetsen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Ja, maar zo is het ook Koh, ook al is iemand aan de drank en in de ontkenningsfase, daarom is het nog geen monster van wie niemend meer kan houden. Zij herinnert zich de man die hij was toen ze hem leerde kennen en zoals hij nog steeds kan zijn als hij niet gedronken heeft. Dus ik snap best dat ze hem steeds weer een kans geeft. Voor anderen is het heel gemakkelijk om te zeggen, pak je dochter op en ga toch bij die vent weg!Als je zelf nog in die fase zit van ontkennen, zie je ook niet wat voor narigheid en verdriet je om je heen veroorzaakt, daar sluit je je gewoon voor af.Aura, veel sterkte in ieder geval. Ik hoop dat je aan de keren denkt waarop je tegen jezelf zei: daarom wil ik niet meer drinken. Wat levert het je op, die roes? Korte termijn-bevrediging, en daarna weer met de gebakken peren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 O, dat had ik even niet gezien, Har... spijt me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Ja Vie, voor mij kwam een eind aan de fase van ontkenning, of eigenlijk de fase van: ik kom hier nog steeds goed mee weg ondanks m'n drinken, op het moment dat ik buiten de deur werd gezet.. Het heeft nog een aantal maanden geduurd voor het echt tot me doordrong. Mijn vrouw heeft de daad bij het woord gevoegd en me weggedaan uit haar dagelijkse leven want ze ging er zelf ook aan onderdoor. Na nog een aantal maanden in m'n uppie te hebben doorgemodderd en ziend dat ik steeds verder afgleed heb ik weer hulp gezocht en nu gevonden in die behandeling van Tactus in Apeldoorn. Sindsdien gaat het weer bergop, elke dag een stapje hoger. Haast heb ik niet, ik heb veel kapotgemaakt, maar als ik het tijd geef kan er een hoop weer genezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Nou, haal mijn datum maar weg hoor! Ben m'n motivatie totaal kwijt.. Ik weet niet meer wat ik wil.. Blijkbaar ben ik nu een gehandicapte drinker ofzo want zodra ik de werking van de alcohol voel stap ik over op fris omdat ik die roes niet wil.. Frustrerend hoor, weten dat zonder me een veel beter en gelukkiger leven geeft.. Blij zijn dat ik zonder centje pijn kan stoppen wanneer ik de roes voel.. Stom voelen omdat ik toch weer wat drink. Spanning voelen omdat ik weet dat ik me op glad ijs begeef want alcohol is veradelijk en nu voel ik het vrij snel maar hoe snel gaat het weer op naar grote hoeveelheden? Mijn leven is er stukken leuker en beter van geworden door te stoppen. Waarom lukt me dat dan opeens niet meer? Blijkbaar ben ik bang voor het betere onbekende. Ik word bang als de dingen me voor de wind gaan, dat ben ik niet gewend en dan moet ik het maar alvast verpesten voor mezelf ofzo.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Zoiets Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Spud, het klinkt mij in de oren of je bang bent voor je zelf. Jij mag je toch ook goed voelen als je nuchter bent? Maar je gaat dat uit de weg door te gaan drinken..weer je schijngeluk opzoeken omdat je dat vertrouwder voorkomt. Probeer dat geluksgevoel van nuchter gelukkig zijn nu eens uit te bouwen met steeds weer een dagje extra. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 @kohtje, ik voel me niet gelukkig als ik drink, dat is 't 'm eigenlijk.. Ik voel me alleen wat normaler alsof ik gewoon mee kan doen met de rest.. Maar da's ook een leugen, de rest hoeft zichzelf niet in de gaten te houden en ik wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Ik heb trouwens vandaag voor het eerst sinds lange tijd maar weer eens een lanterfant-dag ingebouwd. Beetje klungelen in huis en maar weer eens ingelogd voor langere tijd. Het weer werkt ook mee, buiten is niet veel te beleven. Ik geniet er volop van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Maar Spud, wat is dat dan, gewoon mee doen met de rest? En als jij niet drinkt hoef je jezelf toch ook niet in de gaten te houden? Trouwens, ik ben een jongetje met een broek aan. Een rokje is me nu te koud. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Een gratis douche, dat kun je buiten krijgen vandaag.. Dan kies ik toch maar voor een betaalde douche.. En eigenlijk moet ik hier poetsen maar daar heb ik totaal geen zin in... Al weet ik dat ik me dan beter ga voelen en niet zo ga zitten malen op het waarom ik "normaal" wil zijn. Zal me wrs nooit lukken daar ben ik te zot voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Eens in de zoveel tijd voel ik mij een buitenstaander in de maatschappij.. Dan wil ik normaal zijn..Niet elk gevoel wat ik heb langs een lange lat leggen omdat ik borderliner ben.Niet steeds maar weer m'n irieele angsten weerleggen omdat ik ze zelf maakGeen alcoholist zijn.. Maar gewoon iets kunnen drinken omdat het lekker is.Geen nicotine verslaafde zijn en me buiten de groep plaatsen omdat ik m'n shotje weer nodig heb.. Mijn denken en voelen op een lager pitje hebben.. Want ik denk soms echt dat andere dat hebben.. Het stomme is... ik weet dat het drinken juist dat gevoel versterkt. En daarom vind ik het zo stom van mezelf dat ik het wel doe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Je voelt je soms een buitenstaander, maar ben je dat dan ook? Waar meet je dat aan, en als je niet uniform bent, is dat dan erg? Maakt dat je nou juist niet Spud? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 @ Carolien, die verantwoordelijkheid vond ik juist wel fijn.. Ik kon nuchter keuzes maken.. Het is alleen dat er op het moment zoveel mooie dingen in m'n leven komen die ik allemaal aan wil pakken maar daarmee ff vergeet dat ik ook tijd voor mezelf moet nemen.. Vroeger nam ik dan een dag of 2 om te drinken omdat ik dan wist dat ik niks zou doen.. Maar nu is zelfs dat niet prettig meer omdat ik de controle niet wil verliezen.. Dus leuk zo'n roes, maar mij niet gezien.. Alleen nu moet ik dus leren om op een andere manier rust te creëeren en da's moeilijk. Ik blijf mezelf voorbij lopen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 quote: Originally posted by: KohtjeJe voelt je soms een buitenstaander, maar ben je dat dan ook? Waar meet je dat aan, en als je niet uniform bent, is dat dan erg? Maakt dat je nou juist niet Spud? Dit raakt me diep.. Dankje.. Was ff vergeten dat ik over het algemeen best tevreden ben met mezelf ookal loop ik niet altijd in de rij..Is dat "normaal" willen zijn gevoel, niet een soort drankjank ofzo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Soothe, en Kaia van harte gefeliciteerd met julli 6 maanden ADB Top!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Zo goed weten wat "goed" voor je is en dan toch iets anders doen. Volgens mij ben ik daar een kei in. Dus blijkbaar normaler dan ik dacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Spud, ik heb vanmiddag een verjaardag waar zeker veel gedronken gaat worden en zit al de hele dag te broeden dat ik eigenlijk best wel weer 1 of 2 biertjes mag nemen, en gewoon inderdaad meedoen met de rest en niet weer de uitzondering zijn, maar na het lezen van je berichtjes help je mij in ieder geval weer te kiezen om niet te drinken. Je bent toch bezig met een nieuwe baan enzo? dan is het al helemaal niet slim om nu weer te proberen om 'normaal' te drinken want als daar stress bij komt wordt het al snel abnormaal en val je er toch weer buiten.Spud. 'Borderliners' zijn gevoelige (en vaak erg leuke) mensen, Ik herken heel goed het gevoel om normaal te willen zijn maar heb het opgegeven en ben toch liever mijn gestoorde zelf want dat bevalt me stukken beter dan me aan te gaan passen aan de eisen van anderen, dan verlies ik mezelf namelijk en dat wil ik niet meer, niet meer zwart wit, niet meer die enorme heftigheid van gevoelens, niet meer overleven. Vooral dat zwart-witte maakt ons tot alles of niets drinkers. Lange termijn weet je nog, en niet de impulsieve korte termijn!!! DIe rust daar ben ik ook nog regelmatig naar op zoek, hoe die te nemen ipv drank, vaak is dat voor mij gewoon niks doen, echt niks doen, niks hoeven, die 2 dagen die je normaal zou verzuipen kun je daarvoor gebruiken, alleen maar doen waar je zin in hebt en verder niks.Bij deze geef ik je een schopje onder je derriere, pak jezelf bijeen, weet wat je op het spel zet en houd alsjeblieft op om normaal te willen zijn want normale mensen bestaan helemaal niet en als ze al denken dat ze normaal zijn zijn ze vaak zo ontzettend saai en voorspelbaar.Aura, jou geef ik een enorme harde schop onder je kont en het liefst grijp ik je ook nog even in je nekvel!!!!!!!.. neem je antabus in!! Nu meteen!!! Je bent van zo ver gekomen en je bent nu zo goed bezig, dat het met je zoontje niet helemaal lekker liep is ook niet zo raar als het voor het eerst sinds tijden is dat hij weer bij jou logeert... dat moet je tijd geven, ook hier is het belangrijker om het grijze tussengebied in de gaten te houden en niet de uitersten. Please please Aura, wil je alsjeblieft je antabus innemen? Zowel voor je zoontje als voor jezelf?? Je weet waar drinken bij jou toe kan leiden!! zet dat nou niet op het spel omdat je nu even naar die roes verlangt!Ik kan vandaag mijn draai niet echt vinden, moet veel doen en doe dus alles door elkaar wat niet echt goed werkt. koppijn, kan wel janken en laat het er maar gewoon even zijn, wie weet zijn het weer eens die vervelende hormonen!! grmpfffff.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Heb een rotdag vandaag. we waren gisteren een fietstocht aan het maken. Eerst belde onze jongste zoon, dat hij een andere baan aangeboden had gekregen.Hij had het al een hele poos niet meer naar zijn zin.Dus wij blij voor hem natuurlijk. Toen kwam oudste zoon langs met de was. Riool daar verstopt.Vraag ik of ze nog steeds geen huis kunnen vinden om te kopen, zegt hij Nee daar zijn we mee gestopt. We weten niet of we wel verder willen met elkaar. BOEM.9 jaar bij elkaar. Samen 3 jaar in Ierland gewoond, daarna wereldreis gemaakt van 10 maanden. Wonen nu op een park in een chalet in afwachting van een koophuis. Nu ze dus huisje boompje beestje op willen gaan zetten, slaat de twijfel toe.Komt voor ons als een donderslag bij heldere hemel.Kan het alleen hier even kwijt, want heb beloofd om er niet over te praten. Haar ouders weten het ook nog niet.Morgen gaan we Naar Groningen naar de promotie van mijn neef. Gaan ze allemaal mee. Daar had ik zo,n zin in. Heb gelukkig vanacht wel goed geslapen. Nu ja, komt tijd komt raad zal ik maar zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Als je nuchter bent hoef je ook niet altijd alles onder controle te hebben. Wie kan dat nou? We zijn allemaal maar mensen met allemaal onze beperkingen. Je grenzen aftasten en weten wanneer je ze bereikt hebt en er dan niet overheen gaan is de beste garantie op een gelukkig leven. Niet meer willen dan je kunt, tevreden zijn met wat je wel kunt... etc. etc. etc... We zijn vaak zo bezig ons mooier voor te doen dan we werkelijk (kunnen) zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 @Carolien, dat voel je goed. Ik zou me het liefste ff verstoppen. Maar op het moment krijg ik zoveel kansen en die wil ik ook niet laten liggen. Daar een beetje structuur in brengen zou niet verkeerd zijn maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen.. Rustig voor de buis hangen geeft al stress in m'n hoofd omdat ik hier of daar aan zou kunnen werken.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Hé wat mooi allemaal! Doet me denken aan de belofte die ik mezelf deze week nog maakte.. "Ik ga m'n best niet meer doen om het iedereen naar de zin te maken, dat is onbegonne werk" Ik ga mezelf zijn want daar ben ik tevreden mee en dat is pech voor anderen als ze er niet mee overweg kunnen en een heel klein beetje pech voor mezelf..Zo zie je maar dat even drinken van mij zet echt alles op de kop en verwijderd je van jezelf.. Je allerbeste vriendje ben je altijd zelf nog.. En waarom dat vriendje niet koesteren, i.p.v. keihard afwijzen..Thanks Tapas, Kohtje, Carolien, Sammy jullie hebben mijn oogjes weer geopend! Niets is wat het lijkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Mooi Spud. Maar nou niet met open oogjes in de val lopen, hè? Daar was (ben??) ik zelf nogal goed in (geweest??). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Ik laat vandaag de alcohol uit m'n bloed verdwijnen Kohtje en morgen begin ik weer met de 1e laten staan. Levert meer op dan de 1e te pakken.. En normaal, dat kan ook geen smoes meer zijn. Niemand is normaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden