Spring naar bijdragen

Zaterdag 31 mei


An

Aanbevolen berichten

Hee Juul, nog even voor jou!
Jammer dat je nog niet tevreden bent. hoe komt dit zo ?
Ik kan je aanraden om refusal te gaan nemen, zeker als je zo opziet tegen je vakantie.
Refusal heeft eigenlijk niet zo heel veel bijwerkingen hoor, tenminste bij mij niet. Ik dacht dat ik er veel lucht van in mijn maag kreeg, maar dit is wat minder geworden en heeft bij mij denkmik met vermoeidheid te maken. De eerste week slik je elke dag zon pil en later kan he bijv. om de dag een halve nemen, en ik verzeker je erbij drinken is geen pretje!
Het geeft je wel een stok achter de deur, je moet het natuurlijk wel trouw innemen! En het is toch heerlijk om je vakantie nuchter te beleven, uitgerust te zijn en energie over te houden om echt leuke dingen te doen! En geloof me, je wordt zo trots op jezelf. na het etentje gister heb ik ondervonden hoe leuk het is zonder jww, ookal dacht ik eerst dat dat niet zo zou zijn! Probeer het gewoon, je hebt er niets door te verliezen alleen maar winst! En een advies mocht je de R. willen nemen, neem hem in de ochtend, dan ben je mss het meest gemotiveerd en heb je de hele dag geen keuze meer en dit geeft heeeel veel rust! Hopelijk kan je er iets mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Drank heeft veel meer bijwerkingen dan refusal Juul en op vakantie "moeten" klinkt niet erg opwekkend. Trouwens een draadje splitsen naar gemoedsrust lijkt me ook geen goed idee....sjezus man, ga eens na bij jezelf hoe je een start kunt maken NU, dat lijkt me meer van belang. Wil je echt stoppen? Dan zal je het eerste glas moeten laten staan...denk je dat te kunnen? Wat heb je nu op dit moment aan overtuiging nodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Visje, fijn dat je gisteren zo´n leuk etentje hebt gehad. Ik weet nog dat ik ook erg opzag tegen mijn eerste etentje zonder jww, maar dat was ook heel leuk. En net als jij merkte ik toen pas dat er meer mensen zijn die niet drinken, en hoe genant de enkeling zich gedroeg die een beetje aangeschoten was. De wetenschap dat ik bij voorgaande gelegenheden ook altijd zo was deed me alsnog het schaamrood naar de kaken stijgen.

Juul, alles, maar dan ook werkelijk alles is heel erg goed te doen zonder drank. Ook een vakantie. En je zult merken dat je veel meer leuke dingen kunt doen, en meer energie hebt, zodat je ook na afloop nog meer plezier van die vakantie hebt aan de goede herinneringen. Refusal is helemaal geen slecht idee als je denkt dat de verleidingen te groot voor je zijn.

Mensen, het aangekondigde noodweer is hier nog niet te bekennen, en mag van mij ook uitblijven. Mijn zoon zit de hele dag op een openluchtfestival, en ik gun hem een leuke dag. Droog zal híj het wel niet houden, maar dat doe ik wel. Dus Blacky, ik doe met je mee! Wie nog meer?

Allemaal een fijne zaterdag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje,
mijn complimenten hoe je bezig bent!
Ik heb zelf nog regelmatig het gevoel, van ach eentje? Misschien twee? Maar de wetenschap dat ik dan weer in de gevarenzone beland, maakt iedere keer dat ik het niet doe! Tenslotte wat zijn nou 1 of 2 drankjes voor ons en wat zet je daarmee op het spel? Dat is het niet waard.
Ikzelf ervaar deze periode met mooi weer als zwaarder, i.t.t vorig jaar. Toen stond ik nog maar net droog (nu ook relatief gezien!). Toch hoef ik me maar even in herinnering te halen hoe het was toen ik nog dronk en ik hoef al niet meer!Ik ben diverse maltbieren aan het uitproberen (ik dronk bijna nooit bier dus dat scheelt misschien) en ik denk nu toch wel een favoriet ondekt te hebben. Die bewaar ik voor de "moeilijke"momenten, zoals voor het eten nog even in de tuin zitten! Dan heb je wat speciaals te drinken.
En idd veel mensen drinken ook niet!
Hoewel ik afgelopen donderdag bij een afscheidsborrel van collega's was en daar werd flink getetterd! dat was ook vantevoren aangekondigd door die en gene! Ik ben toen ook na een halfuur naar huis gegaan, want daar hoef ik dus niet meer tussen te zitten!
Hou vol he? dan probeer ik het ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo An,

Je idee is fantastisch, ik hoop voor je, dat het goed gaat werken. Mijn ervaring, heeft mij geleerd, dat iedereen goed gemotiveerd moet zijn. En dat het uit hem of haar zelf moet komen, om te stoppen met drinken. Een ieder die wordt gedwongen of iets dergelijks, zal het nooit redden. En zal blijven terugvallen.
Maar dat is mijn bescheiden mening. Doe allemaal net als ik en laat gewoon die eerste staan.

Heb allemaal een fijne dag.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
wat betreft je idee: het is een mooi initiatief! Je moet echter wel een hoop tijd hebben hiervoor (mensen gaan misschien reageren per PB) en zoals al eerder werd opgemerkt, je moet er rijp voor zijn.
Aanmelden in een dronken bui is wat anders dan nuchter meelezen en -schrijven.
Ikzelf red het logistiek al niet, ik kan amper de vaart van het forum nu al bijhouden!
Bovendien zie ik ook weinig mensen ingelogd staan die ik niet ken. En je moet toch eerst ingelogd staan wil je je PB kunnen lezen!
je bent een lieverd dat je dit hebt bedacht! :heart:

En Adam ook natuurlijk, die deze discussie aangezwengeld heeft! Adam wat is de uitslag van het onderzoek in het ziekenhuis? Of heb ik dat gemist?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede reacties op mijn ideetje. Het kwam n.a.v. het gesprek gister op het forum.
Ik ben er absoluut op tegen om mensen ergens mee 'lastig' te vallen, daar heb ik zelf ook een hekel aan.
En het is zeker zo dat iemand zelf moet willen stoppen. Dus ik verwacht absoluut geen wonderen.
Wellicht dat het toch een enkeling over de streep zou halen? nou ja, we hobbelen gewoon verder.

Ik heb vanmorgen schandalig geschopt, nieuwe kleding. Was wel lekker afgeprijsd overal, maar even goed. Heb ik verdiend vond ik.
Er is GEEN drank in huis en IK ga het ook niet halen dus zoals het er uit ziet zal ik niet teveel moeite hebben vandaag.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: Ik denk dat zeker het eerste half jaar weinig in huis is gekomen, behalve als het dan echt moest.
Daarna sloop het er weer in dat het in huis kwam, maar daar kon ik wel tegen, maar het bleef wel lonken. Totdat mijn man weer halve flessen wijn in de keuken ging zetten etc. Ik stond te koken en keek naar die fles.
Zeker in het begin, de eerste maanden is het beter niet te dicht bij drank te komen. Dat zie je ook bij mensen die roken. Advies is dan ook, doe alle asbakken etc. en alle sigaretten de deur uit, want het gevaar is dan gewoon groter dat je toch pakt. Op een gegeven moment is de lichamelijk zucht weg, maar de 'emotionele' verslaving zit heeeeeel diep.
Maar ook dit is voor iedereen weer totaal anders. Ik ken mensen die gestopt zijn met drinken en totaal geen moeite hadden om b.v. een halve fles witte wijn in de ijskast te hebben voor de partner of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, ja ik heb hem daar sterk van verdacht en hem daarop aangesproken, maar hij ontkende in alle toon aarden. Ook ging hij naar bed met een glas wijn en liet vervolgens de helft staan. Dus hij begon eigenlijk steeds meer te drinken.

Ik ga eens even wat onkruid uit die tuin halen, lijkt wel een oerwoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben helemaal niet vrolijk. Hoe komen jullie erbij. klaas loopt sinds vanochtend met een enorme sik rond omdat het hier te smerig voor woorden is. Ik kan mijn gedachten maar niet omdraaien. hij heeft de hele ochtend nog niets tegen me gezegd. Alleen in woede tegen de tafel aangeschopt, vlak voor het judo-examen... Daar vlogen de mensen mij aan en kon ik nog net een aanval van hyperventilatie de baas blijven. ben al met de hond wezen wandelen, wat ook niet hielp. ik ga zo maar in bed liggen, want ik word hier zo moe van...
Na het idee van An kan ik alleen maar denken, hoe ik in #@$naam mensen over de streep kan helpen. Ik gooi hier genoeg bagger neer om ze juist van schrik weg te jagen. Heb geen zin in drank persé, maar als het hier voor m'n neus stond, zou ik dolgraag dronken willen worden. Een roes dus willen. Ben teveel met mezelf bezig en wil andere mensen hierdoor niet weg laten blijven. kortom, ik weet het weer eens allemaal even niet. Morgen is hier een muzikaal gebeuren in het dorp waar klaas en zoon aan meedoen. Maandag ben ik jarig. Ach weet ik veel. laat maar weer. Ga ff slapen of een kop koffie nemen. Niet bellen graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Ik kom even zeggen dat het goed met me gaat, Ben er weer door gesparteld zonder kleerscheuren!! Enja, vandaag dag 30!!! Gisteren heel drukke dag en avond gehad, dus geen tijd om even te melden dat alles ok ging! Vanavond moet ik gaan helpen opdienen bij een vriendin die een lange tijd terug deze afspraak met haar vrienden maakte maar die nu intussen geopereerd is aan haar knie! Dus ga ik helpen groenten snijden en opdienen, daarna ben ik verantwoordelijk voor de drank van de gasten.. Tja, hoe zou dat komen?:o

Nogmaals aan alle gremlinmeppers eergisteren; een heel dikke danke!! Ik heb er heel veel aan gehad, het is me gelukt om zonder drank erdoor te raken!! Ben heel blij dat ik deze keer hier kwam voordat ik een glas nam!!!

Veel liefs van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: de bui kan zomaar ineens vallen. Misschien dat even slapen je goed zal doen. Ellendig voor je en nee ga je nu niet schuldig naar het forum toe voelen ! Als we allemaal succesnummers waren dan zaten we hier niet.

Net was ik ook nog vol goede moed in de tuin begonnen, het gaat regenen en ik heb er ineens de balen in. Dat mottige weer daar wordt je gewoon gek van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is slaapweer, hier tenminste. Pippi: het is niet meer toen je 18 jaar was. De onbevangenheid, zou dat nog kunnen als je eenmaal kinderen hebt? Alles is toch anders, misschien moet je je verwachtingen wat bijstellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oef Carolien... huisartsen en drank, daar zijn hier op het forum ook meerdere slechte ervaringen mee. De mijne is daar gelukkig wel sterk in en ik verdenk hem dan ook zeker niet van een drankprobleem.

Ik zit hier met een plastic zak op mijn hoofd met daaronder iets te dunne henna dus dat heeft nogal de neiging tot druipen, en ik moet nog een uur grmpfffff. Ben vanmiddag weer naar de turkse kapster hierachter geweest maar het communicatieprobleem heeft me dit keer wel een erg kort koppie gegeven, ik wilde vooral de achterkant en mijn pony kort en toen heeft ze de rest ook maar meteen kort gedaan ;)

maakt niet uit, mijn haar groeit als een tierelier... dus nu heb ik een lekker jongenskoppie! de onderste randen heb ik inmiddels al in de bruine verf gehad en nu staat de rest in de henna dus ik kan er vanavond weer helemaal tegenaan, want ik ga uit.... nou ja uit.... naar de balletvoorstelling van de balletschool van mijn nicht van 17. Samen met haar vriendje en tante van de andere kant. (zus van zwager) en ik heb er wel zin in, zij is ook alleenstaand dus zijn we een van de weinige tantes tussen alle pappa's en mamma's, broers en zusjes en opa's en oma's gok ik zo...

Morgen ga ik naar Amersfoort, kennis mailde gisteren dat ze naar een buitenlandse windhonden en podencodag ging en of ik zin had om mee te gaan. Ik ging al automatisch mijn mail beantwoorden met :jammer maar ik heb het te druk enz... tot ik bedacht dat dat best leuk kan zijn, ik zie daar weer veel bekenden die ik erg lang niet gezien heb, het wordt mooi weer, hond gaat mee, en ik word gebracht en gehaald, wat wil ik nog meer. Dus heb ik er zowaar zin in en ga er naar toe!

nou, eens kijken hoe oranje mijn hoofd gaat worden hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahahahahahaha, nou nee, meer didi broeken en stoere jasjes hoewel ik nu ik weer wat dikker ben geworden wel weer neig naar de flodderkleding, en wie weet ben ik van binnen wel een geitenwollenzweefsok! geurkaarsen doe ik niet aan, wierook ook niet, ik zet liever de balkondeuren open als het hier niet fris ruikt, auto heb ik niet, wel een transportfiets, dus toch weer geitenwollensokkerig, oef.. wie ben ik??

bezorg je me zowaar een identiteitscrisis zeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfffffffff.........ik had een aanval van schoonmaakwoede dus ik ga nu verplicht even zitten.

Ik kreeg me toch een knetterende huilbui toen straks, tja, ik weet het, is het teveel op zaterdag, om 10 uur naar de voetbal, op de fiets (belachelijk) toen boodschappen doen en weer naar huis, en toen dacht ik ik knap vast op als ik wat doen AKTIE heb al het vuil (ik heb nogal wat spullen uit mijn moeders huis meegenomen maar dan moet er weer wat anders weg hè ???????:( want nu stroomt het huis over).......och ja.......op weg terug van de voetbal denk ik ga eens langs mijn vriendin, al 2,5 maand niet gesproken ik woonde vroeger bij haar om de hoek, we wisten altijd alles van mekaar, deden samen boodschappen op vrijdag, kookten soms bij mekaar en nou groeien we helemaal uit mekaar, getver en toen moest ik zó erg huilen........leuk zo'n houtje brullend op de fiets, maar het bleek dat ze in 2,5 maand hun halve huis verbouwd hadden, prachtig mooi, maar ik werd pijnlijk met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik nu in een 1/3 zo groot huurhuis woon, tja, iedereen zegt dan eigen schuld, dikke bult hè had je maar niet moeten scheiden......nou dan kan ik wel weer een paar uurtjes blèren.......dus hup, kop en kont bij mekaar, naar huis, was doen, opruimen, zuigen, vaatwasser doen (luxe paard ben ik dus toch) en soep maken want Ex komt vanavond de kids halen en eet even een kopje soep mee, ik bedoel dat altijd hartstikke goed maar meestal wordt het een drama.
toen naar het grof vuil geweest met een auto vol troep-spullen en allerlei zakken met kleren van mij en mijn moeder die ik op zolder verzameld had. Auto zat vol met Saharazand dus meteen Hup gewassen, toen hier schoongemaakt soep getrokken, en nou ben ik kapot.

Raar hè :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit soort akties heeft een groot aanzuigend effect op Gremlins maar ik heb een nieuwe zak in mijn stofzuiger dus ik lust hem RAUW. Maar af en toe kijk ik uit het raam, het is kwart voor 5, thuiskom tijd voor die rotzakken.

Carolien, graag een megastofzuiger (beeld zie ik voor me met gefrituurde Gremlin, hij is GOED) die zo'n engerd opzuigt. Hoewel, ik steek mijn fileermes wel in mijn zak, want ik vertrouw hem niet in de stofzuiger.

Heb zo'n spookgezicht nu, dikke soepogen van het brullen, alle make-up weg. Ach ja, al die spullen van mijn moeder, ik heb er toch veel verdriet van. Van de week in het ZH wou ik nota bene mijn moeder bellen dat ik een uitslag had van de neuroloog.......hoezo emotioneel in de war?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...