Spring naar bijdragen

Donderdag 5 juni 2008


Sandra

Aanbevolen berichten

Rosan, ik ken dat gevoel. Zoals gezegd heb ik bijna drie weken droog gestaan, daarna een superlange terugval gehad en sta ik nu 18 dagen droog.

Het zeurende stemmetje "ach valt wel mee, kan wel weer" heb ik ook. Dat is de wolf-gremlin in schaapskleding. Ik probeer daar nu mee om te gaan. Ik besef wel dat ik met dat stemmetje moet leven. Je mag er niet aan toegeven. Geef je er aan toe dan wordt het een verwend kind, het gaat nog harder en nog luider zeuren om zijn zin te krijgen. Dat is wat jij nu doormaakt: je hebt de gremlin zijn zin gegeven. Die zit nu te dreinen: "meer, meer, MEER"!! Alleen door echt hard tegen jezelf te zijn en te zeggen: NEE zal dit gaan verminderen. Je kunt jezelf daarbij helpen door op bed te gaan liggen tot het over is of de winkel dicht is.

Ik heb die gremlin gisteravond een naam gegeven. Kate. Ik wil er niet tegen vechten dat kost te veel energie. Ik wil liever een vriendschap sluiten van "hee, daar ben je weer". Als ik die gremlin een naam geef, dan hoop ik dat ik haar tevens een plaatsje geef in mijn leven. Ze mag alleen niet gevoed worden want dan wordt die lieve gremlin een groot monster :devil:.

Dus Rosan, ik zit met precies hetzelfde probleem als jij en volgens mij heel veel andere forummers met ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 180
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alle nieuwe mensen, hallo en welkom! Voor mij was het forum een eerste belangrijke stap voorwaarts. Ik had voor de zoveelste keer mijzelf voorgenomen om te stoppen. Alles liep spaak, kon alleen de dag nog maar aan omdat ik wist dat ik 's avonds weer los mocht. Dat deed ik altijd tot ik er meestal letterlijk bij neerviel, en mijn roes uit kon slapen. om de volgende dag te knokken voor mijn leven, naar mijn werk te gaan, waar ik dankzij mijn roekeloze leven mee moest stoppen. Om voor de kinderen te zorgen en alles te doen waarvan ik nog ergens wist dat het moest. Mijn relatie heeft behoorlijke blauwe plekken opgelopen en we zijn menigmaal van plan geweest ermee te kappen. Oorzaak; drank. Kan ik nu zeggen. (wist toen trouwens heel zeker bijna van niet...).
Houd jezelf niet langer voor de gek! De enige opossing om uit de negatieve spiraal te komen, is te stoppen met drinken. Het is inderdaad zoal Floortje zegt om te beginnen met het per dag te doen. Desnoods per uur. Kijk niet te ver vooruit. Laat de trek langskomen, zit het uit. Neem veel rust en drink water en kruidenthee. Je leven opnieuw leren leven komt later. Zorg eerst dat het gif je lichaam uit kan. En neem de tijd. Succes! En hou vol!

Groetjes, Marjo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, bedankt voor je verhelderende bericht. Wat jij zegt, dat je de keuze hebt het over een andere boeg te gooien, en dat je soms wel eens de neiging hebt het bijltje er helemaal bij neer te gooien, dat ervaar ik ook af en toe met alles waar ik mee bezig ben. Soms word ik er zo moe van altijd alert te zijn niet weer in mijn eigen gedachtenspinsels vast te zitten. Zodra ik iets moeilijk vind mijn automatische gedachten te vervangen door andere, waar ik vaak maar moeilijk in kan geloven.

Houtje, schroom niet je ziel uit te storten. En bedenk dat het waar is dat je vanuit een negatief gevoel ook positief bedoelde dingen negatief op kunt vatten. Niet mobiel zijn is vreselijk, van mij mag je daar best over zeuren.

Het lijkt wel of er vandaag een computervirus heerst. Ook Soothe kampt al de hele dag met vastlopers en conflicterende software, en is nu bezig met compleet systeemherstel. Vandaar de afwezigheid. Inmiddels begint de boel weer te werken, heb ik begrepen.

Rosan, vervelend dat je weer zo moet vechten tegen de trek, en regelmatig te ver gaat. Dit heb ik ook heel vaak en lang meegemaakt. Voor mij werkt maar één ding: de eerste niet nemen. Sinds ik dat doe, hoef ik gelukkig niet meer tegen trek te vechten.

Alle nieuwskomers: welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

By the way, ik lig lekker in bed, met het nwe laptopje van Klaas. Het zal wellicht één van de laatste duurdere dingen zijn, die we aan konden schaffen. Ik maak er maar dankbaar gebruik van. Het is tenslotte goed voor mijn herstel, wat de laatste tijd flink vordert..... :D

Mocht ik plotseling heel lang niets zeggen, dan kan het zijn dat ik in slaap ben gevallen....

Of iemand moet even een goede mop of een spannend verhaal vertellen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben saai Marjo, ik heb geen spannende verhalen. :D

Wel een lekkere dag gehad trouwens vandaag, goed gewerkt, veel gedaan. En ik had nog een voldaan gevoel over gisteren, want toen heb ik mijn ramen voor gelapt, en onkruid uit mijn voortuin gewied. Niet erg belangwekkend, dat weet ik, maar iedereen die mij een beetje kent wéét dat dit zonder meer nieuws voor de plaatselijke krant is. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet heeeeel erg spannend Marjo, maar mijn relatie met vriend begint ook weer helemaal op te leven. En dat terwijl hij net deze week middagdienst heeft en ik hem bijna niet zie omdat hij pas om 23.00 uur thuiskomt :(

Nou ja, nu nog geen uurtje meer ............. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja, de bijna saaiste vrouw van Nederland.... Meid wat doe jij veel! het resultaat van een beter leven. Fijn te horen dat je zo goed gaat, Anna! Voldaan gevoel moet dat geven. Ik teken er voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan heel spannend zijn, Floor! Maar zelfs in alle saaiheid is dat een super mooi cadeau! Ik ervaar het hier ook zo. De drank staat niet meer tussen ons in. We vechten beide voor de toekomst.
Mooi Floor, je gaat als een speer!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Marjo, ik vind het niet altijd even prettig om veel te (moeten) doen. Maar als een karweitje dat ik al een eeuwigheid uit loop te stellen dan toch een keer gebeurd is, voelt dat wel lekker. Ziza gaf eens het advies iedere dag twee dingen te doen waar je absoluut geen zin in hebt. Op dat moment was ik behoorlijk depressief, en gaf ik als antwoord dat het me erg prettig leek dagelijks slechts twee dingen te hoeven doen waar ik geen zin in heb.
Maar toch zit er wel iets in dat advies. Juist de klusjes die je voor je uitschuift geven de meeste voldoening als je ze gedaan hebt.

Floortje, fijn dat je relatie weer opleeft! Ik durfde een half jaar geleden na 13 jaar alleen zijn voor het eerst weer een relatie aan! :P Kan je nagaan wat niet drinken je op kan leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffft, ik geloof dat ik een hele dag aandacht in twee uur probeer te proppen. Het is dat er soms nog net een ander tussendoor kan komen ...................

Kan wel bij Tineke Schouten in de leer voor een one-women-show :D :D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Pippi, ik ben een stuk rustiger dan een jaar of wat geleden. Vraag me wel eens af of dat komt door zo lang niet te drinken, of de AD. Allebei denk ik, en het effect van therapie.

Floortje, een ding heb ik in de afgelopen 22 maanden wel geleerd, en dat is dat je sterker komt uit ieder moeilijk moment dat je overwint. Iedere overwinning levert je een beter gevoel over jezelf op, plus de zekerheid dat je díe moeilijke situatie droog kunt doorstaan, en dus allerlei andere situaties ook. Daarom is het zinvol al die kleine en grote overwinningen en winstpunten te koesteren en in je geheugen op te slaan. Ze helpen je komende problemen te overwinnen en minder groot te maken!

Mensen, het was me weer een waar genoegen. Ik blijf het leuk vinden hier zo af en toe mee te kletsen, als ik even tijd en een computer tot mijn beschikking heb. Nu ga ik het hondje uitlaten, en me voorbereiden op de broodnodige rust voor de laatste drukke dag van de week. Morgen wordt een drukke dag, in aanwezigheid van een zéér praatgrage collega. Heb ik altijd wat moeite mee, en ik word er doodmoe van. Tja, drukke situaties tussen drukke mensen zullen nooit mijn ding worden, maar zijn niet altijd te vermijden. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup komt weer eens binnen geschuffelt en is weer boven water en word gek van haar eigen dubbelzinnige opmerkingen: van de regen in de drup en boven water zijn. Verdorie ik kan geen dag weg blijven of mis weer een heleboel. Bijlezen is haast geen doen maar niet reageren vind ik ook zo onbelangstellend. Al scrollend naar hier toe begreep ik dat Houtje het moeilijk heeft en wil terug lezen maar eer dat ik bijgelezen ben ligt iedereen in bed en wil toch graag met iedereen meeleven........Bah, hoop het morgen beter te doen want vind mezelf helmaal niet aardig tegenover jullie. Het ergste is nog dat ik blij ben dat die gespleten persoonlijkheid weer even weg is, ja voor even want die komt zeker weer terug al weet ik niet in welke gedaante maar dat ik het door heb weet het al lang. Dus als ik er morgen niet ben heb ik weer een ban maar wens wel iedereen heel veel sterke. Moet nog even woefje uitlaten en kom nog terug (als ik mag van Tactus) en zie wel wie er nog is, voor de anderen slaap lekker en nog veel dank voor jullie adviezen t.a.v mijn bliksem, ben hier mee bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gevoel herken ik Drupje. Mij lukt het ook vrijwel nooit om alles bij te lezen, en als ik aan het einde van het draadje ben weet ik niet meer wie wat gezegd heeft en waarop ik wilde reageren. Vreselijk! :wacko: En dan voel ik me schuldig naar iedereen waarop ik niet reageer.

Gewoon toch blijven komen en af en toe vertellen hoe het met je gaat. Ik heb geen idee wat je bedoelt met gespleten persoonlijkheid en zo, dat heb ik dus weer gemist, maar wat mij betreft ben je welkom. Regen of drup, onder of boven water. Iedereen heeft hier wel eens iets. ;) Sterkte meid, je hebt het niet gemakkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet in slaap gevallen... Klaas kwam thuis van opnames, even besproken en dingen over de dag gedeeld. Fijn dat het zo kan. Had absoluut niet gekund als ik nog had gedronken. Merk dat ik zelfs zonuendan in staat ben, een langer verhaal van hem aan te horen..:D

Zou wel ongeveer kunnen gaan slapen nu. Maarja, vanmiddag weer een megadut gehad! Nog evn een boekje lezen zo, en jullie stand-by bij me in bed!

Zou die Ouwe Amsterdammer zijn computer al gefixed hebben....:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen,
Ik heb dus niks gelezen. Een halve Baantjer gekeken, stukje krant gelezen (waar ging het over: geen idee).
Ik duik zo mijn bed in. Midden in de nacht zal ik gebeld worden door dochterlief, zodat ze kan zeggen hoe ze naar huis fiets na het examengala en ik op de uitkijk kan staan terwijl ze de fiets stalt.

Slaap lekker allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...