Spring naar bijdragen

donderdag 12 juni


An

Aanbevolen berichten

Dank je Floor, lief van je dat je zo meeleeft.
Ja Pip, het is mij alles waard om van die drank af te blijven, ik heb geen zin meer in
terugvallen, ik denk trouwens wel dat het vergoed wordt, ik moest al mijn verzekerings gegevens doorgeven.
Lig net in bed worden er bloemen bezorgd door het team waar ik de BHV training had.
Ze hebben ook gebeld hoe het gaat, toch wel attent.

Houtje, doe je het een beetje rustig aan?
Volgens mij juist niet teveel actie meid zorg goed voor jezef!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 215
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tjonge wat een rust hier.
Ik kan niet slapen, helaas, mijn lijf is zo bont en blauw dat ik niet weet
hoe ik moet liggen.
Dus ik denk eens even kijken of er iemand hier is?
Nou jullie hebben gelijk ook, in huis zitten is ook niets.
Ach ik verveel me gewoon da's alles.
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen zit ik hier maar een soort peptalk tegen mezelf te houden.:D
Ik heb geen last van gremlins of zo, gelukkig niet.
Net belde een vriendin en die zei, "Tina ik weet niet meer wat ik moet zeggen, je hebt zoveel
pech het laatste 1/2 jaar.
Begin ik spontaan te huilen.
Ik wil jullie niet vervelen met zielig doen, maar als ik zoals nu terug kijk, heb ik ook veel gehad.
En het nare van alles is dat ik dat ook lichamelijk merk.
Ik ben vreselijk moe, tja ik ben dan wel geen 18 meer, ik merk echt dat ik nu ook tijd moet nemen
om te herstellen.
Dat ben ik niet gewend, ik race altijd maar door.
Werken, mijn pa helpen, de nodige verplichtingen elders, ik kan het nu even allemaal niet meer opbrengen.
Ik voel me gesloopt.
Het is zo zoals Tapas schreef, tenimnste ik schrijf zoals ik het geinterpeteerd heb, ik moet nu rust nemen.
Maar de rust vind ik niet, ik kan niet eens fatsoenlijk een middagdutje doen of een nachtje doorslapen.
Ik ben te moe.
Nou mensen scrollen maar dit is een epistel van zelfmedelijden geworden, of toch niet?
Ach zo voelt het nu, hopelijk morgen wat beter........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina:heart:

Als er iemand wel even van zelfmedelijden de pootjes mag laten hangen dan ben jij dat wel.
Neem de rust, hou maar op om door te draven, al die ongelukjes zeggen ook iets over je leven, dus de kunst is om er naar te luisteren.
Dan maar geen middagslaapje dan heb je misschien een betere nachtrust.

De kunst van het leven is te kunnen genieten van niets doen...niets hoeven en niets willen of hebben.

De rest is bagage en die kan je niet meenemen.
Oefenen dus maar!

En van mij een dikke virtuele (((((((( K N U F F E L ))))))))) want je hebt inderdaad héél véél voor je kiezen gehad het afgelopen halfjaar en toch sta je nu droog.
Dat is een mooie trotse overdenking waard en ga je alvast maar verheugen op de komst van je pa en je zus met het warme eten. Dat duurt vast niet lang meer.

Leuk trouwens dat je komt naar Deventer, ik ben er 20 juni ook al dus ik sta nog wat in dubio.
Misschien dat ik een lift kan krijgen dan kom ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als antwoord op iedereen zijn goede suggesties ivm met mijn koffie probleem.
Mijn dank trouwens voor het meedenken!

Ja ik zou caffeine vrij kunnen drinken, maar dat doe ik ook al met Bambu koffie die ik de meeste tijd drink.
Mijn probleem zit in het feit dat ik weet dat ik geen koffie verdraag maar toch mezelf niet los kan maken van die 'buzz' die koffie je geeft.
Ik noemde het al zelfpijnigen want dat doe ik nl en dat weet ik ook als ik die ketel opzet en dat kop koffie zet en het opdrink.
Het gaat me wel een beetje om de smaak, maar eigenlijk als ik eerlijk ben is Bambu koffie veel lekkerder.
Maar eigenlijk gaat het me om de 'kick' die toch wel een beetje op speed lijkt en iets chemisch in mijn lichaam veroorzaakt wat lijkt op 'uit je dak gaan'
Aangezien ik geen speed/trips of alcohol gebruik is koffie dus mijn drug geworden.

En omdat ik zo vaak geen koffie drink is de werking van 1 kop koffie dus een echt 'buzz' effect geworden.
Ik sta gelijk stijf, kaken klemmen zich op elkaar en ik voel mijn hart sneller kloppen.
Mijn handen gaan zweten en het is het effect waar ik dus steeds onder het mom van gezellig een kopje koffie naar verlang.
Als ik bv allerlei andere dingen niet doe, zoals snoepen/snacken/alcohol drinken/weed roken is dat verlangen veel groter.

Ik blijf dus blijkbaar maar verlangen naar dat chemische 'uitbalans' zijn in mijn geest en lichaam.

Zodra ik merk dat het mijn leven zo in de war brengt dat ik er last van heb kan ik het laten staan maar nog steeds niet voor goed.
Ik blijf ernaar verlangen en dat hoop ik ooit achter me te laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bons, bons druppie staat voor de deur en snel openmaken want ze heeft de klem in haar bek. hahaha en jullie maar denken dat het de JWW wel is maar mooi niet het was die kl@te tandarts die me een beurt gaf. Dus als angstige weduwe vroeg ik meteen om een spuit..........Lekker dubbelzinnig maar ik zie mijn hypotheek al weer stijgen. Ben nu net pas thuis en heb heel snel over alles heen gelezen. Wat me opviel is dat Tina weer thuis is en daar ben ik weer blij om en dat Vie er op en er af gaat verbaast me niet, zo gaat het altijd met haar. Het is gewoon pure aandacht want telkens is er iets. Dat hebben we allemaal maar blijf hier gewoon of ga er af, dat theatrale hebben we niets aan. Moest vooral lachen op Pip die ook al 4 keer ongeveer afscheid had genomen en ook deze stomme muts trapt er elke keer weer in. Ben nuchter maar voel me niet lekker in mijn bek en ook mijn vingers niet dus dan maar een ban want ik vind dat ze eens op moet houden met al die gezichten. Als dat niet lukt komt de Hodgin weer waardoor hier het medelijden komt van Vie voor en na maar daar horen we nu dus niets meer over..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elvez een gremlin is een klein monstertje dat je in je oor fluisterd dat er een goed excuus is, zoals
verdriet
vreugde
emoties
ruzie
zelfmedelijden
verlangen
etc

en dat je best wel een slokkie alcohol mag drinken
oh ja en vooral het feit dat je zo je best hebt gedaan om niet te drinken mag vieren met het drinken van alcohol is iets wat hij bij mij geregeld fluisterd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Druppie is in de house.
Ach joh laat die meid toch lekker schrijven hier.
Misschien een beetje wispelturig, maar dat vind ik wel OK, teveel van dat.... 'ik denk en daarom doe ik het ook' ....is ook niet goed volgens mij.

Dus je was weer bij je favoriete bezigheid, en nu je niet kan praten vanwege de verdoving kom je ons even lastig vallen.
Nou spuit maar los, hoe is het met de schade, is er al weer geverft??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, nee saf ze zijn er nog niet.

Druppeltje, ga je niet te buiten aan uitspraken waar je later spijt van hebt meid.
Gewoon negeren da's het beste, ik vind het soms ook moeilijk om te zwijgen, maar soms is het beter
niets te zeggen.
Oei, tandarts vind ik ook vreselijk volgende maand mag ik weer, na een complete renovatie een 1/2 jaar geleden hoop ik dat ze niets vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi, ben ik ook weer.
Hee Safi alles goed?
Tina: sterkte meid, het is nogal wat allemaal.
Adam, fijn dat de operatie geslaagd is, nu herstellen.
hier alles zijn gangetje, het terras ligt er gelukkig bijna in, werd dol van dat zand.
gisteravond had dochter haar musical, was enig en ook wel weer zo dat ik een draai in mijn maag kreeg nu ze van de basisschool afgaat, tja loslaten hoort er ook bij.
Ik ga de pannekoeken bakken en ben vanavond naar de Aa. Toedels!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje

Leuk dat je ook komt op de meeting.
Het gaat hier wel, de stemmingwisselingen spelen me parten... that's all.
Sta nu al weer op dag 19 dus daar moet ik gewoon even doorheen.
Gelukkig houd mijn man zijn poot stijf deze keer.
Samen redden we het wel.
Elke dag zonder alcohol is een zegen voor mijn geest en lichaam.

Dus je zandbak is bijna verleden tijd?? Pff jij blij!
Ja kleine meisjes worden groot.
Reken maar dat ze je nog heel erg nodig is, ik vond het doodeng naar de 'andere' school te gaan. Al die mensen die je niet kent, dat heel vertrouwde van de school waar je 6 jaar op hebt gezeten op te moeten geven. Nou dan was ik blij dat ik met mijn moeder kon bijkletsen onder het koken.

Adam ik hoop dat de wondpijn gauw voorbij is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik ben weer terug van mijn therapeute en ben moe, ik was al moe toen ik ging. Ik heb ook zwaar huiswerk gekregen.

Hier op de laatste blz. lees ik dat Albertina weggeweest is en kennelijk weer thuis zit met iets aan het been. Dus Albertina : veel sterkte. Je krijgt ook het nodige voor je kiezen. Misschien is er een of andere kracht aan het werk die per se wil dat jij het rustig aan gaat doen. Nu moet je wel.

Houtje, ik begrijp dat het met jou een heel klein beetje beter gaat, maar doe jezelf een plezier en blijf rustig aan doen. Je mag je echt gedragen en laten bedienen als iemand met heel veel pijn. Gun jezelf herstel en laat een ander voor jou draven.

Alle anderen : sterkte met alles.

Ik ga dutten en hoop dat ik straks eens wat bij kan lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi er wordt volgende week geschilderd. Die spuit van de tandarts werkt nog na want het was een fikse. Die ge@lbaard weet zeker dat ik maximaal verzekerd ben en vind daarom altijd de maximale problemen. Heb inmiddels al 5 kronen en dit wordt mijn zesde, allemaal witte vullingen en er zit ook al een brug in mijn smoe..... Maar ondertussen moet ik wel die 25 % ophoesten. Ach meis voel me gewoon ff zielig want van dat liggen deed mijn rug ook pijn en moest die hobbelende scooter nog op. Je hebt gelijk wat Vie betreft maar kan er niet zo goed tegen want word niet zo graag in de maling genomen omdat we hier allemaal onze eigen ptoblemen hebben dus vraag geen onnodige aandacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman beter een paar kilootjes erbij in de eerste weken dan alcohol in je lijf.
Je gaat goed meid...wel oppassen hoor...gremlins weten daar heel goed op in te spelen met gefluister van:

zie je wel je hebt helemaal geen probeleem, je kan het zo laten staan!
Jij kan best wel sociaal drinken, geen centje pijn nu toch!
Ach joh als het gezellig is dan moet je dat niet drinken gewoon veieren, dat heb je wel verdient.

Blijf je voor ogen houden waar je weg komt en waarom je gestopt bent.
Heftig voor je trouwens dat je vader vermoord is, dan kan ik me wel voorstellen dat je een tijdje kruipend door het leven wilt gaan.
Maar nu is het belangrijk om te weten dat je vader liever heeft dat je niet drinkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach druppie.....nodige aandacht...onnodige aandacht ..wie zijn wij om te bepalen wanneer dat zo is.
Als je om negatieve aandacht vraagt is er een probleem dus heb je hulp nodig
Is je aandacht vragen echt dan heb je hulp nodig.
elk gevraag naar aandacht is een ....cry for help

Of je erop in wilt gaan is aan jouw, de keuze staat je vrij te helpen of niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
safidepafi


Ik blijf dus blijkbaar maar verlangen naar dat chemische 'uitbalans' zijn in mijn geest en lichaam.





Hee Safi, dit is o zo herkenbaar, en ik 'doe het' nu ook met koffie...(tip voor bambu-variant: Pacha met caramelsmaak=mmmm!)...ik schreef al eens de vraag: "Waarom willen we toch altijd iets anders, is het NU dan zo slecht dat we steeds ergens anders willen zijn?"

Ik las laatst ergens dat wij mensen in een soort tussentijd leven die niet eens bestaat. Aan de ene kant zijn we voorgeprogrammeerd door ons verleden (associaties, vooroordelen), terwijl we aan de andere kant wens- en droombeelden hebben over de toekomst (hoe het zou 'moeten' zijn, de prins op het witte paard).
Bij alles wat we NU meemaken, reageren we dus steeds of vanuit het verleden (we herkennen iets vergelijkbaars en reageren dan steeds op dezelfde manieren) of vanuit een toekomstbeeld (we vergelijken het met een ideaalplaatje wat we in ons hoofd hebben).
Zo vergeten we NU te leven, we laten ons lIJden door wat al voorbij is en door wat niet bestaat.

Misschien verlangen we helemaal niet naar het uitbalans zijn, maar zijn we nog steeds niet inbalans, terwijl het chemische ons een soort kunstbalans brengt?

En dan is er nog een tussenbalans, voor ons onmatigenden niet bepaald het sterkste punt. Zou je ook exclusief koffietijd in kunnen voeren, zo tussen de lunch en het ontbijt (dat betekent dus: ontbijten! of deed je dat al?), dat je dan 2 heerlijke kopjes mag (nespresso bv, daar geniet je per kopje van, is ook te kostbaar om er meer te drinken)? En als je bv met een vriendin gaat shoppen mag je er ook 2? En 'savonds alleen 1 na het eten als er gasten zijn, anders zet je bv een pot bijzondere groene thee? Voor mij werkt het zo wel, al laat ik het in perioden verslonzen, totdat bv jouw berichtje mij weer wakker schudt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman, gefeliciteerd met je eerste hele week vrijheid, geniet maar lekker van je welverdiende lekkers!

Albertina, bij jou is de pech gewoon niet zo goed verspreid, maar wat is geweest heb je maar gehad, dus voor nu heel veel BETERschap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Safi, je hebt gelijk maar ik kan niet tegen onrechtvaardigheid vandaar er nu heerlijke vegetarische paprika's gevuld liggen en die ga ik maar eens in de oven duwen met een plakje mozaralla mjam. Dan komt drupke later wel weer terug nadat de klem weg is en ze alles heeft overdacht maar vooralles heeft opgegeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...