Spring naar bijdragen

donderdag 12 juni


An

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Ben min of meer uit mijn bed gevallen, gaaaaaaaaap. Wat heb ik lekker geslapen.
Wat is het leven toch goed en mooi als je de JWW gewoon laat staan.
Ik maak er een droog dagje van en doen jullie mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 215
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

IK ben uit mijn bed gevallen, helaas.
Maar ik zie net dat ik An de hand kan geven.
Daar heb ik al maanden geen last meer van gehad, doordat ik goed op mijn koffiegebruik lette.
Nooit na 2 uur smiddags koffie drinken en het liefste helemaal laten staan .
Maar doordat ik me wat down voelde, omdat ik niet wil snoepen of snacken en mijn gat in mijn hart dus niet op die manier gevuld werd en ook niet door alcohol begon ik langzamerhand aan een andere vorm van zelfpijniging/bevrediging, nl koffie drinken zo tegen een uur of 8/9 savonds wat uit den boze is.

Dus dat met het volle besef en ervaring dat me dat gaat opbreken als ik dat langer vol houd.
Maar net zoals ik weet dat een hele zak chips ongezond is en vet maakt, als je dat 3-4 keer in de week doet, zo MOEST ik van mezelf 'genieten' van die koffie later op de avond ,de laatste 6-7 dagen.

En vanmorgen was het resultaat dus zodanig, dat ik hier zit met opvliegers/hartkloppingen en een slecht humeur.
Dat laatste dus voornamelijk omdat ik me duidelijk bewust was bij elk kop koffie dat ik er niet goed tegen kan. Dat caffeine me chagerijniger maakt ( weet ik ook alleen maar door het een aantal weken NIET te drinken) ,
me grover in mijn mond maakt doordat ik een korter lontje heb en als je daar dichter bij in de beurt komt, dan krijg je een veeg uit de pan ( komt natuurlijk omdat mijn nachtrust verstoort wordt en ik (on)bewust wel weet dat ik mezelf zit te pijnigen), waar vooral mijn man van te lijden heeft.

En elke dag dat ik wakker wordt voel ik me moe en ellendig omdat mijn lichaam al weer roept...MEER koffie ...MEER koffie!

Vandaag dus weer de taak om daar door heen te breken en er niet aan toe te geven, te gaan slapen als ik me moe voel, en de caffeine weer uit mijn lichaam en leven verbannen.

Ik weet dit helaas al wel zo'n 10 jaar, maar blijf struggelen na een aantal weken,
met het 'geen koffie/wat ongezellig gevoel'
En dan begint het meestal tijdens een bezoekje of een een uitje met een 'feestelijke koffie' , terwijl ik donders goed weet dat mijn lichaam er slecht op reageert.
Dat het meer stuk maakt dan me lief is, mijn nachtrust, mijn vrolijke humeur, en me erg kattig kan maken naar wie me lief is.

Dus voor iedereen die ook met slaapproblemen kampt of vind datje soms wat ongecontroleert kan 'bitchen'....laat de koffie eens twee weken staan en voel het verschil...je zult versteld staan.


ps ik bleef trouwens ook wakker van een airconditioner die maar aan het loeien is, van een kleuterdagverblijf beneden ons die dat kreng een aantal maanden geleden heeft geplaatst. De meeste bedrijven om ons heen (ik woon boven de winkels) hebben van die kanjers van kasten boven op hun dak staan. Maar het kinderdagverblijf heeft een goedkope uitvoering en dat maakt me toch een herrie, je kan er soms niet eens van inslapen als je er op gaat letten.
Ik zal eens met de buren overleggen of zij er ook zo'n last van hebben en zo ja dan moeten we maar aktie ondernemen, want de herrie is te erg om te negeren.
Ha, kan ik me daar mooi op vast bijten!

Ik wens iedereen een goede morgen en vooral Tina die nu in het ziekenhuis ligt en hopelijk geen koorts meer heeft en lekker vertroeteld wordt door de zuster en broeders een fijne dag toe!
Ik hou het droog vandaag al stond er wel een gremlin aan de deur te rommelen gisteren maar die zat lekker dubbel op slot

(Dacht ik eindelijk weer eens een draadje te openen, werd mijn verhaal veels te lang.):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou zal ik met de hond gaan fietsen en de konijnen laten schrikken of kruip ik er nog even weer in.
that's de question.

Charlie wat ik nog even aan je kwijt wil is dit.
je hebt het vaak over het muurtje van je man, maar besef je wel dat jij voor je man ook een muurtje hebt?

Het muurtje van de alcholist:
ik heb gedronken/wil drinken/voel me schuldig omdat ik ga drinken /heb gedronken/ wil drinken/laat me met rust ik heb een kater/voel me depri/schuld/schuld/schulgevoelens/schaamte/trek/drankjank/koppijn/misselijk/slecht slapen/trek/trek en nog eens trek/dronken zijn/bezopen zijn/uithalen/slachtoffertje spelen/geen energie hebben/geen zin hebben/liegen/huilen/zelfmedelijden/en die eeuwige trek die je chagerijnig maakt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon: Goeiesmorregges :D

Oh ik dacht al, wat hoor ik nou toch voor klap, maar dat was dus An... :o
Go for it girl, je weet dat je het kunt en je weet dat je het wilt! Ik doe met je mee!

Hier is het werkwerkwerk, andere belangrijke dingen schieten er even bij in.
Maar ja, er moet toch ook brood op de plank, even doorbeunen dus.
Mijn tijd komt wel weer.

En ik zit nog steeds aan die opmerking van Francesca te denken, van een paar dagen terug:
je nuchterheid staat los van alles, eerst het gestopt zijn volhouden, daarna komt de rest.
Prima, daar kan ik wat mee. Dat is kiezen voor jezelf en daar heeft een ander ook wat aan.

Gelukkig hoef ik niks met emoties en frustraties enzo (post van Har gistermorgen), ik heb daar niet zo'n last van oftewel ik vind het niet belangrijk genoeg om me daar druk om te maken. Het komt en gaat, het voegt niets toe, de tijd wint toch wel. Als ik al eens bemerk dat ik emotioneel of gefrustreerd raak dan denk ik "hee..." en ga ik wat anders doen. Geen zin in problemen, ook niet tussen m'n oren.

Nou, ik wens voor iedereen een hele fijne dag, weet niet meer wie het hier schreef maar ik vond 'm wel goed: "een paar wolken halen het blauw niet uit de lucht" en zo is het maar net! Doet me ook denken aan: "every cloud has a silver lining al mot ik 'm d'r zelluf opschildere!"

Hou vol hoor! :rose:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Safi, jij was al aan het posten toen ik nog zat te typen... ook goedemorgen!
En je kunt beter koffie drinken dan alcohol. Toch? ;)

Aanvulling: zelf drink ik drie koppen koffie, 's ochtends vroeg, om wakker te worden. Daarna de rest van de dag thee. 's Avonds koffie doe ik ook nooit want dan wordt ik ook te wakker en ik wil op tijd naar bed omdat mijn dagritme zo belangrijk voor me is. Oftewel, 't is een kwestie van de koffie gebruiken waar het voor is: wakker worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is nog eens peptalk van je Safi :D Koffie, ik ben het veel meer gaan drinken maar zover ik weet geen bijverschijnselen. Werd er in het verleden wél hyper van...

Water, je gaat goed man. In alle opzichten nuchter...je gaat nuchter om met de dingen van het leven. Kan me voorstellen dat je daardoor sterk op je benen staat.

Hoi An :) Mooi hoor dat je alle sores een plekkie weet te geven. Hum...geen fietsweer vandaag, wel? Hier wordt het een belachelijke 14 graden :o vandaag. Zit er trouwens niet mee, heb genoeg binnenshuis te doen.

Senseootje 2 maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har: het regent hier, nee niks fietsie. Deze ochtend trouwens lekker thuis, vanmiddag pas weer op pad.
Ik heb al een paar senseootjes op hoor. Vroeger kon ik ook niet tegen die koffie, maar heb daar verder geen last van.
Safi: cafeine vrije koffie is dat niet wat voor jou, of je dronk toch bambu koffie of zo iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijzonder Aura, dat je aan een boek begonnen bent :present: Dát is nog eens een manier om je leven en je zieleroerselen met elkaar in contact te brengen. Ik wens je daar veel voldoening bij; het zal je zeker helpen van de drank af te blijven wat het is toch een vorm van verwerken denk ik zo.
Zo ervaar ik iig mijn posten hier op het forum....al schrijvende geef ik het een plek.

Heb een gast(je) in huis. Piep, piep zei de muis, kras kras zijn pootjes..hoorde vannacht wat geritsel in een hoek van mijn slaapkamer. Zit een gat door de muur naar de keuken toe, heeft een verwarmingsbuis doorheen gelopen...zag vanmorgen achter de ijskast wat gruis liggen.
Zal hem vandaag wat kaas voeren, ocharm dat beessie verrekt van de honger want hij kan nergens bij.
Ik vind het best, heb ik ook een huisdier :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb niets erover gevonden op google. Dus maar fotootje van die padhouder gemaakt én van een krantenartikeltje over de eigen bijdrage van € 150,- (zorgverz.). Als je op een minimum zit, kun je eenvoudig om een betalingsregeling vragen. Het is trouwens zo, dat je al maandelijk € 10,- extra bovenop de zorgtoeslag ontvangt dit jaar, om die bijdrage een beetje op te vangen ....wist ik niet.
Als het goed is kun je het lezen op de foto, je moet dan op het +je klikken van je aanwijzer.

http://img248.imageshack.us/im...12koffiepad0001oc4.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag lukt het omdat ik het "weeral" beu ben om me niet kiplekker te voelen dus ik weet dat ik het wel kan, het gevaar bij mij is dat als ik vandaag niet drink, ik vrij, zater en zondag moet werken en de kans dan klein is dat ik ga drinken.
Probleem is er dan maandag, dan voel ik me zo goed dat ik enkele dagen droog ben dat ik denk van, ach het kan wel. eentje.
dat zal ik dan wel oplossen.
Eerst vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier geen koffie, ja caffeïnevrije senseo..... :o
De gewone opstartkoffie was op. Klaas gaat nu naar de winkel!
Heb in het begin van mijn stoppen heel gezond geleefd, dus ook zonder koffie. Beviel op een gegeven moment best. Maar hield het niet vol. Het ruikt ook zo lekker 's ochtends. Drink nu wel minder dan voorheen, stap 's middags over op caffeïne-vrij. Gisteravond nog 2 bakjes "echte" met mijn ouders gedronken. Nou je ziet wat daarvan komt.. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, Madinda je laat dus je kater "helpen" de drank te laten staan. Herkenbaar.
Wie niet horen wel moet maar voelen nietwaar? ;) "Laat de eerste staan", geeft je als gedachte misschien wat meer steun de volgende keer. In ieder geval goed dat je het aan wil pakken, succes!

Trouwens dat krantenartikeltje even uitvergroot, ik zie nu dat die regeling alleen geldt voor uitgaven de eerste maand van het jaar. Ga het toch eens even navragen.

http://img248.imageshack.us/im...2koffiepad0001afe1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen ik ben weer thuis.
De koorts is weg en ik moet nu verder antibiotica slikken, in het zh heb ik dit via een infuus gehad vannacht.
Ik voelde mij daar zo vreselijk ongelukkig dat ik bijna gesmeekt heb om naar huis te mogen, ik lag daar op een kamertje alleen, daar kan ik dus echt niet tegen.
Wel moet ik rust houden dus ik ga veel slapen, voel me ook een beetje onwezelijk.
Mijn zus heeft me opgehaald is nu met mijn pa naar de crematie van zijn vriend/collega.
Vanavond komen ze hier eten brengen dus ik ben verzorgd, en vooral héééél blij dat ik weer thuis ben.
Al was het maar één nachtje ik haat ziekenhuizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Tina meisje! vervelend dat je ziekenhuizen zo erg vindt. Kan ik me iets bij voorstellen.
Fijn dat je zus met je vader meegaat en jij lekker wordt verzorgd.
Neem het ervan meid, je moet nu goed uitrusten!!
Heel veel sterkte en een dikke knuffel! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...