Spring naar bijdragen

Woensdag 18 juni 2008


Har

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goed van je Safi, met mate genieten. Daar ben ik helaas ten enen male niet toe in staat. :P Als ik ergens van geniet dan zijn alle grenzen helaas zoek.
Momenteel ben ik bezig met een dropafkickpoging. Ik word namelijk weer te dik, alle rollen die ik na maanden stoppen met drinken was kwijtgeraakt zijn helaas weer terug. :(

Ik heb het draadje van vandaag vlug doorgelezen, maar moet bekennen dat ik enkele draadjes van de afgelopen dagen heb gemist. Enkele berichten uit het begin van het draadje begrijp ik dus niet goed. Het enige wat ik eruit opmaak is dat er weer geharrewar is geweest, en dat vind ik erg jammer.
Het is bekend dat mensen die bezig zijn los te komen van een verslaving nogal prikkelbaar zijn. Daarbij zitten we hier met een hoop nogal gevoelige mensen. Tel die twee zaken bij elkaar op, en je krijgt al gemakkelijk stekeligheden, elkaar verkeerd begrijpen, en behoefte die ander op zijn/haar plek te zetten. Het doel van dit forum is echter het ondersteunen van het stoppen dan wel minderen met drinken! Je kunt hier je verhaal kwijt als je het moeilijk hebt, óók als jouw problemen misschien peanuts zijn in de ogen van een ander. Niemand kan beoordelen wat voor een ander moeilijk is, bedenk dat wel! Je verhaal ergens kwijt kunnen kan net datgene zijn wat je nodig hebt om niet weer naar een glas te grijpen.
Verder is de herkenning die de meeste mensen hier vinden een enorme steun. Ook ik dacht, toen ik hier het eerst kwam, dat ik raar was, overgevoelig, tactloos af en toe en volstrekt minderwaardig. Het was een verademing hier berichten te lezen van mensen die precies hetzelfde voelden als ik, die zich ook vreselijk onzeker, depressief en raar voelden en dachten dat ze nergens bij hoorden. Alleen al de wetenschap dat er meer mensen zijn zoals ik maakte dat ik me beter ging voelen over mezelf, en dat is een voorwaarde om te kunnen stoppen met drinken.

Dus mensen, laten we alsjeblieft wat respect hebben voor elkaar. Als je iemand niet mag is daar niets mis mee. Niemand is in staat iedereen aardig te vinden. Maar reageer dan gewoon niet op die persoon waar je een probleem mee hebt. Ga geen stekeligheden uitdelen, en stuur geen vervelende pb's. Iedereen hier heeft evenveel recht om hier te zijn, en we zijn hier met het doel van elkaar te leren en elkaar te steunen. Dat doe je niet alleen in een openbaar bericht, maar ook in pb's.

Meld het gewoon altijd meteen aan Tactus, als je een pb krijgt die je als vervelend ervaart. Soms kunnen zij je helpen de inhoud anders te lezen, en als het nodig is nemen ze gepaste maatregelen. Dat is in het verleden al vaker gebeurd.

Allemaal nog een fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wannes, ik kon pas écht stoppen toen ik geen drank meer kon zien. letterlijk en figuurlijk. Het is misschien een goed idee om alles wat je hebt weg te doen, en niets meer in huis te halen. Dat is moeilijk. Maar als je wilt winnen, niet onmogelijk! Je bent het waard om dat gif uit je lichaam te weren, je zult je een beter mens gaan voelen. Niet meteen. Maar na de eerste dag ben je tots op jezelf! En kun je er een misschien een dag achteraan plakken.... Stap voor stap een stukje verder. Maar waarom niet nu beginnen. De dag is nog niet om!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thnx Marjo, ik wil echt wel uit cirkeltje, weetje ik hou zeer veel van paardrijden, dat is 45 min. van huis, ik geraak er niet, ik ben mogelijk een gevaar op de baan en durf mijn hobby niet meer, mijn gezondheid hoef ik hier bij ook niet te vertellen, maar ik hoop op dit forum voldoende steun te vinden. Thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toch hartstikke jammer dat je zo'n mooie hobby niet meer kunt opbrengen!
Als je wilt, weet ik zeker dat je heel veel steun op dit forum kunt krijgen.
Ik ben er ook in gesprongen, en heb de eerste dagen veel gehuild om de herkenning die ik hier vond.
Je staat er niet alleen voor Wannes!
Niet geschoten is altijd mis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit weer eens zonder energie mensen, ga lekker op bed liggen...nog even wat tv kijken en pitten :lips:
Ik wens jullie een goede nacht toe zonder verder te reageren...alles is door jullie en mij gezegd, wat gezegd moet worden over de onrust hier.
Charlie welcome back....zand erover; GA ervoor!

Truste :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu pas de mogelijkheid om bij te lezen en vind het jammer dat het noodforum voor zoveel onrust zorgt. Ik ben nog aan het nadenken welke stappen ik daarop ga ondernemen want het is inderdaad niet mijn bedoeling geweest om een soort roddelforum te beheren. Ik houd jullie daarvan op de hoogte!

Zo, drukke dag weer vandaag, gewerkt, tv gehangen, dat was nog het vermoeiendst ;), en net terug van het huis van mijn ouders om weer te sproeien, verdulleme waarom gaat het nou niet gewoon even flink regenen, dat scheelt mij elke keer op en neer fietsen!! Nog 2 drukke dagen in het vooruitzicht dus ik zal blij zijn als het zaterdag is!
Heb ook vandaag niet gesnoept en gezond gegeten, en net als gisteren hoofdpijn, ach ook daarvan moet het lichaam ontgiften dus dat zal over een dag of 2 ook wel over zijn.

Anna, je hebt helemaal gelijk en ik ben het met je eens, leven en laten leven en vooral bij jezelf blijven, dat is mijn motto en dat kost ook de minste energie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, als ik deze ochtend de dagdraad las weende ik ook omwille de mooie woorden van Har, ik voelde veel sterkte maar deze liet me los , ik blijf dit onthouden en lees veel moois op dit forum, veel steun en ik geloof er ook in, ik wil terug met de paardjes gaan rijden en nuchter op en af, morgen opnieuw een dag 1...............misschien ,ik ga er voor. groetjes Johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niks misschien, Wannes, morgen IS dag 1!! Go for it!! Je kunt het.
Welterusten Har, en ja, ik ga er zeker weten voor!!
Soothe, als rechtgeaarde lover moet je nu natuurlijk zeggen dat je geliefde géén vetrolletjes heeft en niet te dik is, dat horen vrouwen graag!! :D
Anna bedankt.
Tapas, goed van je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Geer! Hoe ging dag 3?
Ik ga zo naar bed, maar ben wel benieuwd!

Wannes, gewoon doen! Lieslaarzen aan en baggeren maar! ;)

Tapas, wat knap dat je het nu kunt laten! Ik heb geen idee over het noodforum, lees er niet meer (geen zin, geen tijd). Dat moet ik maar zo houden, geloof ik! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wannes, even doorzetten hoor, de flessen leegkieperen en aan de cola (of ander fris, sapje ofzo) Je kan het heus wel, de wil is er !!! Gewoon DOEN
Morden nieuwe start en voor je het weet heb je weer energie om echt leuke dingen te gaan doen !!
Be strong !!!
Warme groet !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan kan ik nu met een gerust hart slapen gaan.... :D
Welterusten voor allen die mijn goede voorbeeld volgen gaan!

Soothe, had ik al gezegd dat ik blij ben om je weer eens even hier te zien?
Bij deze! Ben benieuwd of je nog leuke fietstochtjes maakt de afgelopen tijd...
Maar dat lees ik dan morgen wel! :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, je gaat goed!!! Nu doorduwen. Iemand gaf aan dat je de drank los moet zien, van je persoonlijke belevingswereld. Zie de drank als iets wat op een ander spoor rijdt, los van je welbevinden. Dus niet koppelen. Het is een losstaand iets, dus hoe je je ook voelt, leg niet de link met alcohol!!
Ik geloof dat ik het goed verwoord.
Geer houd vol!!
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...