Spring naar bijdragen

zondag 22 juni


casiris

Aanbevolen berichten

hoi sonja en kohtje,

ik las net op het forum over 'vrienden die graag een borrel lusten'. Vandaag ben ik voor het eerst naar de kroeg geweest. een vriendin die behoorlijk kan drinken was er ook. en toen kwam nog 'kroegvrienden'die er helemaal wat van kunnen! en ik: tonic, rivella, thee... en ik miste het niet en het voelde goed. Dus het kan, maar, ik kan me voorstellen dat ik het misschien nog wel eens moeilijk ga vinden.
uiteindelijk gooi je door de beslissing om te stoppen / of minderen met drinken ( wat je wilt) je leven over hoop. je gewoontes veranderen en daarmee ook ritmes. ik zal echt minder in de kroeg komen, denk ik ( ja, ik sta nog maar acht dagen droog, maar toch...), want ja... ik wil het ook niet meer, ik wil dat stuk leven voor mezelf anders inrichten. wat vrienden betreft, ik moet gewoon accepteren dat ik degene ben die niet drinkt.

groetjes,

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Druppeltje, het was me nog niet opgevallen, ik dacht dat jij van avator had verwisselt. Maar jij hoeft toch geen andere naam te gaan nemen!! Dat moet druppel doen, want die zal best toch wel gezien hebben dat jij er al was;)

Maar om je vraag te beantwoorden, met mij gaat het super. Ik kom net terug uit de haven, want daar was ook het noodweer over gekomen. En was ik even onze boot wezen controleren. En even helpen om de rotzooi die door de storm, was gekomen op te ruimen.
Dus ik mag niet klagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg lieve An, waarom zou ik je niet geloven? Misschien moet ik zelf ook wat duidelijker zijn. Ik dronk een paar biertjes als ik vrij was maar als ik de volgende dag moest werken dronk ik niets maar toen ik hem leerde kennen ging ik elke dag drinken samen met hem omdat hij dat ook deed, gewoon een of 2 voor het eten. Al snel werden dat meer want het was zo gezellig samen, nog sneller verdween het eten in de diepvries want we zopen liever samen door. Daarbij rookten we ook en hoe meer je drinkt hoe meer je rookt. Een zeer negatieve spiraal dus. Toen ik aangaf dat het eens tijd werd hier mee te minderen vond hij het beter helemaal te stoppen en dat deed hij sneller als ik want was zo fanatiek dat hij ook geen adem meer haalde hahahah. Nee, is niet om te lachen maar ik bedoel dat je elkaar in stand kunt houden en soms doet een partner dat uit angst er alleen voor te staan want samen drinken of zoiets is toch veel gezelliger/veiliger en zonder commertaar want jij doet het toch ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lijkt me erg moeilijk voor je An. Helaas kan ik je niet helpen bij ons was het anders. Klaas dronk wel altijd een wijntje mee, maar kon maat houden. Ik niet. Daarbij kwam dat ik er nooit goed tegen heb gekund en hij beter....
Maar goed. Sterkte, ik hoop dat je wat meer over dit onderwerp te weten kunt komen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje:jullie dronken samen. Wij drinken niet samen. Dat is het vreemde eraan. De tijd dat ik weer dronk haalde hij of ik drank met het idee samen te drinken. Dan maakte hij de fles open maar drinkt zelf een glas of helemaal niks. Gingen we uit, drinkt hij niks of nauwelijks. Nee, het is heel raar. Ik kan het blijkbaar toch niet uitleggen. Laat maar zitten. Daarom staat hieronder I 'll survive, want ik heb het idee dat ik me door niks en niemand het graf in laat werken. Klinkt triest en onreeel maar zo voelt het voor mij wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi kohtje,

vrienden/ kennissen/ bekenden / onbekenden hoeven helemaal niets te begrijpen waarom je stopt met drinken. accepteren dar je niet drinket moet je alleen zelf. keuzes van mensen moet iedereen sowiezo respecteren, mits je iemand kwad doet. ik vind het niet interessant dat zij wel drinken en ik niet. ik kan hoogstens een keer een beetje 'jaloers zijn'. maar ik wil standvastig zijn, ik wil niet drinken. ik vind alleen dat ze je niet moeten overhalen om te drinken. je mag ze daar op aanspreken, vind ik. dat is irritant. jij verandert je wgewoonte, zij moeten er gewoon aan wennen. soit.

trouwens, ik drink nu crodino (geen alcohol). dat vind ik een 'luxe'drankje en daarom, heb ik besloten, bewaar ik het voor het weekend of gezellige momenten wanneer ik met anderen ben, wanneer zij alcohol drinken. dat heeft ook iets extra's. grappig he :) toen mijn moeder van het weekend witte wijn dronk, dronk ik crodino!

hanneke

(8e dag droog, jippie!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw,wat kunnen gremlins zich stiekem verstoppen,en ineens tevoorschijn komen!
Ik heb heel erg geworsteld,en stond al met een beugelfles en glas in m'n hand om 22.00 uur, maar gelukkig kon ik een tactus-oefening toepassen,en alles nog terugdraaien,en nu is de fles BarleDuc leeg.
Gelukkig maar,want ik was net zo trots dat dit de eerste week is dat ik 7 dagen droog sta,(eindelijk zindelijk,haha)
Trouwens,de hond van een vriendin heet Gremlin,dat viel me deze week pas op.
Zij drinkt 6 flesjes bier per jaar,dus daar ligt het niet aan.

Morgen weer werken zonder houten kop.
En ik kan trots op mezelf zijn ,en wacht de reactie van m'n tactus-hulpverlener af.

Iedereen een rustige nacht gewenst,en een fijne werkweek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het geluksgevoel verdween vanmiddag net zo hard, als het gekomen was. Dus dat zal ongetwijfeld mijn moeheid veroorzaken.
Bovendien, zit ik hier maar wat te sippen, met het gevoel dat áltijd weer overgaat... Is dit het nou? "vroeger" toen ik net op het forum was, noemde ik dat een impasse. Zo'n raar niets-gevoel. Ik krijg de verbinding van "het is maar een gevoel" niet voor elkaar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, je bent een KEI en ja ik blijf enthousiast, okee?

Zoon heeft voor het eerst in zijn leven "gewerkt" vandaag, een nieuw gevoel voor hem, om echt wat te doen. Hij moet echter minuut voor minuut gecoached worden, dus lang gaat niet duren maar één week red ik wel, de proefwerkweek MOET beter, anders mag hij van mij naar een ander schooltype. Ik zit er niet meer mee, hij doet het zelf, of beter, hij LAAT het zelf zover komen.

Morgen om 1600 begint het coachen weer. Nu snel naar bed, morgen op tijd op, cursist aan huis en naar de garage eerst.

Welterusten allemaal en bedankt voor het luisteren.

Doeiiiiiiiiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, je hebt gelijk! Zat net te bedenken dat ik hier niets mee bereik en gewoon naar bed moet gaan. Morgen weer een dag! Bedankt!

Wil gewoon weer te snel en alles ineens :wacko:

Houtje, wat fijn dat je de dag toch weer positief af kan sluiten!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Pip, wat heftig!!! maar ook mooi dat ze zo samen kunnen vertrekken... heel bijzonder.. je hoort wel eens dat echtparen kort na elkaar overlijden maar dan gaat het om weken of dagen, dit is wel heel bizar!

Ik ben vanavond naar de bosman geweest (waarvan die partner 3 weken geleden is overleden). Ik ga morgen zijn hond uitlaten en daar moesten we wat afspraken voor maken en sleutels uitwisselen. Hij had lekker voor me gekookt en zat zelf al flink aan de borrel. Port nog wel, vroeger mijn favoriete drank. Maar het deed me gelukkig niks, geen behoefte om mee te doen, eerder behoefte om hem te laten stoppen maar dat doe ik (nu) niet...

hij is nog in de waan dat de drank de pijn van het verlies van zijn partner wat verzacht en weet zelf ook wel dat dat zo niet werkt. Ik schrok wel toen ik daar kwam, het huis is een rommel, vies, gele muren, kapotte vloerbedekking.. mijn handen gingen er van jeuken... dan zou ik het liefst zo de boel uit willen mesten en opruimen en op willen knappen. Ik ben dan blij met mijn huis merk ik, met de sfeer die er hangt, dat het gewoon mijn 'thuis' is en mijn veilige haven.

rare avond dus! met veel indrukken.
erg druk weekend ook! en morgen weer werken dus zo mijn nestje in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, Het is niet reëel om je altijd maar gelukkig te voelen. De mindere dagen zullen altijd blijven maar je gaat ze op een gegeven moment beter verdragen, zoiets van, okee vandaag heb ik het even niet maar ik weet ook dat dat weer terugkomt. Enne zonder mindere dagen zou je misschien ook minder genieten van de betere dagen!

Houtje, is je zoon alweer bijgedraaid?? Lastig he, pubers.. vooral als ze hun eigen glazen in gaan gooien omdat ze in verzet zijn

Geer, vasthouden he! je bent goed bezig en het is gewoon fijn om helder te zijn.

ik ga slapen, tot morgen allemaal!
enne, morgen houd ik het ook weer droog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even terug komend op 'feeding'. Het valt me op dat ik hier weinig mensen tegen kom die 'last' hebben van een NIET mee werkende partner. Een partner dus die probeert een verslaving in stand te houden.

Pippi: bedankt voor het woord 'feeding', ben ik voor het eerst een stapje verder gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...