Spring naar bijdragen

maandag 23 juni


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 231
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wauw Pip, dit klinkt niet goed en behoorlijk gefrustreerd. Is er geen hulp voor je want ik denk dat je de scheiding niet goed verwerkt hebt al doe je wel jolig onder het mom voor de kinderen en ga lekker met je ex eten, we hebben het zo goed geregedl. Word alsjeblief niet boos op me maar als ik het goed gevolgd heb is het een jojo. Pip gaat prima en dan niet, de kinderen doen het goed en dan niet, contact met ex en dan niet, vriend gaat leuk en dan niet. Kom eens tot rust en gan dan pas vechten zonder alles door elkaar te halen. Bedoel het goed en jij ook maar dit houd je niet vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Wannes, hoop niet dat je vrouw op je heeft moeten wachten met eten haha. Eet smakelijk.
Pff, had net even een half uurtje mijn schoonmoeder aan de telefoon. Erg aardige vrouw hoor, maar ik heb nu zin in een borrel zeg... Maar doe het niet!!!
Ik wil dag 2 bereiken, nog iets van 2 uurtjs te gaan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie,
Hoe gaat het inmiddels met jou?

Houtje,
Behalve werken en mijn intakegesprek heb ik vandaag echt niets gedaan en ben ik ook niet van plan. Vind het wel jammer dat ik mijn stem TE veel gebruikt heb. Van koor knap ik altijd zo lekker op. Al zit ik in de min, ik kom altijd dik in de plus terug.

Albertina,
Hoe gaat het met je voet en je been?
Wat een leuke ontwikkeling voor je. Ik hoop dat je veel baat hebt bij de psych. Het is veel werk, ondervind ik. Maar ik ben nu toch al dik 2 weken zonder een zelfmoordgedachte.

Water,
Je moet maar zo denken: beter de auto dan je huis, zoals dat van Druppeltje dat getroffen werd door een bolbliksem en vervolgens die waterschade, kapot dak.
Blijft wel sneu voor je. Een :present: als troost.

Blacky,
Je hebt je handen vol om aan jezelf te werken en dat gaat idd voor op het forum. Zelf heb ik ook nog maar weinig tijd over. Eerst was het echt afkicken voor me, maar nu heb ik er een beetje mijn weg in gevonden. Ik probeer bij te lezen, maar scroll toch veel en reageer niet meer op iedereen.
Wat een mooie wijze tekst heb je zonet geschreven. Zulke bijdragen weet ik wel op prijs te stellen.
Dank je.

Kohtje,
:)

Tapas,
:)

Marjo,
Is het een idee om dan voor en tijdens de vakantie Refusal of Antabus te slikken. Daar kun je niet bij drinken zonder ziek te worden en wel al na een paar minuten. Anders gewoon thuis blijven en dagtochten maken of een paar dagen ergens verblijven. Dat is ook hartstikke leuk. Nederland kent veel mooie steden en gebieden. België en Duitsland ook.
Jij slikt toch AD momenteel? Dan ben je vast ook onder behandeling. Neem dit mee naar je eerstvolgende gesprek. Ik neem het gebeurde van dit weekeinde mee. Ik wil leren omgaan met zulke situaties.
He, ik ben ook een schrijfmens. Praten is zooo moeilijk voor mij. Toch moet ik het gaan leren.

Wannes,
Jij bent, als ik me niet vergis, al een week gestopt?

Har,
Heb ooit wel eens een dagje in Maastricht rondgebanjerd met mijn man. We kampeerden toen in België.

Carolien,
Dat was een gevaarlijke scootmobiel.

Stien,
Slaap lekker.

Hanneke,
:)

Visje,
Kus voor de mooie rapporten van je kinderen.

Kaia,
:)

Pippi,
Ik ga dit jaar niet op vakantie. Dat doen wij wel meer niet. Maar nu wil ik echt niet. Alles wat buiten het gewone gangetje gaat, brengt me momenteel zo uit mijn evenwicht dat ik niet zou kunnen geniet.
Gelukkig gaat dochterlief als oppas mee met haar nicht naar Zuid-Frankrijk en man en zoon doen de 4-daagse van Nijmegen en de Strand6-daagse.
Pubers, ach wat zal ik zeggen? Hoort er bij. Over exen kan ik niet meepraten, die van mij is nog volop 'in'.

Mijn bureau en computer zijn nog niet verhuisd. Ik heb het nog steeds niet gevraagd. En het is nog wel een van de huiswerkopdrachten. 'Gewoon' even die vraag stellen. Je doet me weer rillen. Mijn man die kan nog altijd niet, die zit met zijn rug. Dochter evenzo en zoon zit voor een tentamen. Die zit flink te studeren (sorry, Houtje, maar hij is dan ook al veel ouder dan die van jou).

Charlie,
Werk ze vannacht. Oh, spannend, voorlezen voor het bruidspaar.

En rustig aan doen. Tja, deze week is wel iets rustiger dan de vorige. Morgenmiddag met de grijze kat op pad voor gebitsanering. Woensdag (vrijgenomen van mijn werk) met dochter naar het motivatiegesprek. Die dag krijgt ze ook te horen of ze geslaagd is. Donderdagmiddag direct na mijn werk naar de 'antidepressie' hardloopgroep (toch spannend), 's avonds diploma-uitreiking dochter. Vrijdag alleen maar de laatste pianoles van dit seizoen (is voor mij ontspanning).

Waarom valt al het leuke altijd weg in de zomervakantie. Dat stoort mijn structuur.
Zelfs de loopgroep is 4 weken uit de running (omdat de atletiekclub dan gesloten is). De GGZ is er ook niet zo blij mee.
2 maanden geen koor.
Bijna 2 maanden geen pianoles.
Gelukkig heb ik mijn werk nog. He, he.

Woman,
Goed gedaan! Je bent goed op weg. Dag per dag.

Toen ik nog dronk, deed ik het wel eens echt in mijn broek. Sinds ik niet meer drink, heb ik geen last meer gehad van incontinentie. Heerlijk, hoor!

Druppeltje,
Heb je een naamgenoot gevonden op het forum. Dat lijkt me idd lastig aangezien veel mensen je met Druppel, Drup, Druppie enz. aanspreken. Ik zal oplettend zijn.

An,
Bevalt je kamertje nog steeds?

Sonja,
Welkom.
Ik ben Corinne, vrouw van 48 jaar, getrouwd, zoon (20,5) en dochter (17,5). Rond mijn 40ste begonnen met een glaasje extra. Aan het stoppen sinds maart 2005. Even een kleine 2 maanden droog in juli/augustus 2006. Daarna gigantische terugval met dag en nacht doordrinken. Zware depressie gehad. 11 april 2007 eindelijk de knop kunnen omzetten. Nu eindelijk ook in behandeling voor mijn depressiviteit. Stoppen met drinken was mijn allerbeste besluit ooit. Trouwens ook de eerste keer dat ik iets voor mijzelf deed.

Fen,
Welkom en succes.
Alcohol tast idd je lever aan. Als je stopt met drinken kan de lever zich meestal geheel herstellen. Vraag je huisarts om thiamine voor te schrijven. Thiamine is vitamine B1. Alcoholisten hebben een groot gebrek aan deze vitamine. Ik kreeg 50 mg per dag. Ik heb ze moeten nemen tot dat ik 1 jaar alcoholvrij was.

Alle nieuwe medeforummers,
Je hoeft echt niet bang te zijn om te stoppen. Maar ik geef eerlijk toe dat ik 'm ook behoorlijk kneep. Het helpt als je geen drank in huis hebt en het dag per dag bekijkt. Feestjes de eerste maanden gewoon mijden. Omwegen maken in de supermarkt. En als je dan toch een keer naar een feestje moet, neem dan iemand in vertrouwen die je meeneemt om toe te zien. Helpt echt. Wat ook helpt in zo een geval, is het sluiten van een pact met een van ons om niet te drinken.
En als je thuis vreselijke trek krijgt, kom dan als de weerga met een groot glas water aan het forum hangen en schreeuw dat je het moeilijk hebt. Doe dat maar met hoofdletters en uitroeptekens.

Marieke,
Ik ben blij dat je weer aan boord bent gestapt.

Druppeltje,
quote Corinne, je bent geen kei maar een grote baksteen!!!!!!! unquote
En ga je me nu gebruiken om je huis op te knappen van de bolbliksem? :D;)

Casiris,
Zo, jij zit ondertussen wel op volle 2 weken. Gefeliciteerd! :present:


Zo, dat was weer veel bijlezen. Lang geleden dat ik dat gedaan heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik was vorige week hier binnen gevallen, 2 dagen is het me gelukt de derde erdoor gevallen dit weekend erger nog doch viel wel mee, maar rustig aan kom ik er ook, dat van die thiaminne zal ik morgen eens aan mijn arts vragen, greetz, Jo

quote:


Originally posted by:
CPAS

Knuffie,


Hoe gaat het inmiddels met jou?




Houtje,


Behalve werken en mijn intakegesprek heb ik vandaag echt niets gedaan en ben ik ook niet van plan. Vind het wel jammer dat ik mijn stem TE veel gebruikt heb. Van koor knap ik altijd zo lekker op. Al zit ik in de min, ik kom altijd dik in de plus terug.




Albertina,


Hoe gaat het met je voet en je been?


Wat een leuke ontwikkeling voor je. Ik hoop dat je veel baat hebt bij de psych. Het is veel werk, ondervind ik. Maar ik ben nu toch al dik 2 weken zonder een zelfmoordgedachte.




Water,


Je moet maar zo denken: beter de auto dan je huis, zoals dat van Druppeltje dat getroffen werd door een bolbliksem en vervolgens die waterschade, kapot dak.


Blijft wel sneu voor je. Een
:present:
als troost.




Blacky,


Je hebt je handen vol om aan jezelf te werken en dat gaat idd voor op het forum. Zelf heb ik ook nog maar weinig tijd over. Eerst was het echt afkicken voor me, maar nu heb ik er een beetje mijn weg in gevonden. Ik probeer bij te lezen, maar scroll toch veel en reageer niet meer op iedereen.


Wat een mooie wijze tekst heb je zonet geschreven. Zulke bijdragen weet ik wel op prijs te stellen.


Dank je.




Kohtje,


:)



Tapas,


:)



Marjo,


Is het een idee om dan voor en tijdens de vakantie Refusal of Antabus te slikken. Daar kun je niet bij drinken zonder ziek te worden en wel al na een paar minuten. Anders gewoon thuis blijven en dagtochten maken of een paar dagen ergens verblijven. Dat is ook hartstikke leuk. Nederland kent veel mooie steden en gebieden. België en Duitsland ook.


Jij slikt toch AD momenteel? Dan ben je vast ook onder behandeling. Neem dit mee naar je eerstvolgende gesprek. Ik neem het gebeurde van dit weekeinde mee. Ik wil leren omgaan met zulke situaties.


He, ik ben ook een schrijfmens. Praten is zooo moeilijk voor mij. Toch moet ik het gaan leren.




Wannes,


Jij bent, als ik me niet vergis, al een week gestopt?




Har,


Heb ooit wel eens een dagje in Maastricht rondgebanjerd met mijn man. We kampeerden toen in België.




Carolien,


Dat was een gevaarlijke scootmobiel.




Stien,


Slaap lekker.




Hanneke,


:)



Visje,


Kus voor de mooie rapporten van je kinderen.




Kaia,


:)



Pippi,


Ik ga dit jaar niet op vakantie. Dat doen wij wel meer niet. Maar nu wil ik echt niet. Alles wat buiten het gewone gangetje gaat, brengt me momenteel zo uit mijn evenwicht dat ik niet zou kunnen geniet.


Gelukkig gaat dochterlief als oppas mee met haar nicht naar Zuid-Frankrijk en man en zoon doen de 4-daagse van Nijmegen en de Strand6-daagse.


Pubers, ach wat zal ik zeggen? Hoort er bij. Over exen kan ik niet meepraten, die van mij is nog volop 'in'.




Mijn bureau en computer zijn nog niet verhuisd. Ik heb het nog steeds niet gevraagd. En het is nog wel een van de huiswerkopdrachten. 'Gewoon' even die vraag stellen. Je doet me weer rillen. Mijn man die kan nog altijd niet, die zit met zijn rug. Dochter evenzo en zoon zit voor een tentamen. Die zit flink te studeren (sorry, Houtje, maar hij is dan ook al veel ouder dan die van jou).




Charlie,


Werk ze vannacht. Oh, spannend, voorlezen voor het bruidspaar.




En rustig aan doen. Tja, deze week is wel iets rustiger dan de vorige. Morgenmiddag met de grijze kat op pad voor gebitsanering. Woensdag (vrijgenomen van mijn werk) met dochter naar het motivatiegesprek. Die dag krijgt ze ook te horen of ze geslaagd is. Donderdagmiddag direct na mijn werk naar de 'antidepressie' hardloopgroep (toch spannend), 's avonds diploma-uitreiking dochter. Vrijdag alleen maar de laatste pianoles van dit seizoen (is voor mij ontspanning).




Waarom valt al het leuke altijd weg in de zomervakantie. Dat stoort mijn structuur.


Zelfs de loopgroep is 4 weken uit de running (omdat de atletiekclub dan gesloten is). De GGZ is er ook niet zo blij mee.


2 maanden geen koor.


Bijna 2 maanden geen pianoles.


Gelukkig heb ik mijn werk nog. He, he.




Woman,


Goed gedaan! Je bent goed op weg. Dag per dag.




Toen ik nog dronk, deed ik het wel eens echt in mijn broek. Sinds ik niet meer drink, heb ik geen last meer gehad van incontinentie. Heerlijk, hoor!




Druppeltje,


Heb je een naamgenoot gevonden op het forum. Dat lijkt me idd lastig aangezien veel mensen je met Druppel, Drup, Druppie enz. aanspreken. Ik zal oplettend zijn.




An,


Bevalt je kamertje nog steeds?




Sonja,


Welkom.


Ik ben Corinne, vrouw van 48 jaar, getrouwd, zoon (20,5) en dochter (17,5). Rond mijn 40ste begonnen met een glaasje extra. Aan het stoppen sinds maart 2005. Even een kleine 2 maanden droog in juli/augustus 2006. Daarna gigantische terugval met dag en nacht doordrinken. Zware depressie gehad. 11 april 2007 eindelijk de knop kunnen omzetten. Nu eindelijk ook in behandeling voor mijn depressiviteit. Stoppen met drinken was mijn allerbeste besluit ooit. Trouwens ook de eerste keer dat ik iets voor mijzelf deed.




Fen,


Welkom en succes.


Alcohol tast idd je lever aan. Als je stopt met drinken kan de lever zich meestal geheel herstellen. Vraag je huisarts om thiamine voor te schrijven. Thiamine is vitamine B1. Alcoholisten hebben een groot gebrek aan deze vitamine. Ik kreeg 50 mg per dag. Ik heb ze moeten nemen tot dat ik 1 jaar alcoholvrij was.




Alle nieuwe medeforummers,


Je hoeft echt niet bang te zijn om te stoppen. Maar ik geef eerlijk toe dat ik 'm ook behoorlijk kneep. Het helpt als je geen drank in huis hebt en het dag per dag bekijkt. Feestjes de eerste maanden gewoon mijden. Omwegen maken in de supermarkt. En als je dan toch een keer naar een feestje moet, neem dan iemand in vertrouwen die je meeneemt om toe te zien. Helpt echt. Wat ook helpt in zo een geval, is het sluiten van een pact met een van ons om niet te drinken.


En als je thuis vreselijke trek krijgt, kom dan als de weerga met een groot glas water aan het forum hangen en schreeuw dat je het moeilijk hebt. Doe dat maar met hoofdletters en uitroeptekens.




Marieke,


Ik ben blij dat je weer aan boord bent gestapt.




Druppeltje,


quote Corinne, je bent geen kei maar een grote baksteen!!!!!!! unquote


En ga je me nu gebruiken om je huis op te knappen van de bolbliksem?
:D;)



Casiris,


Zo, jij zit ondertussen wel op volle 2 weken. Gefeliciteerd!
:present:





Zo, dat was weer veel bijlezen. Lang geleden dat ik dat gedaan heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fen, gewoon in beddebakje kruipen en de dag is alweer om, en morgen ben je uitgerust een dag verder,.... doen.

quote:


Originally posted by:
Fen

Nou Wannes, hoop niet dat je vrouw op je heeft moeten wachten met eten haha. Eet smakelijk.


Pff, had net even een half uurtje mijn schoonmoeder aan de telefoon. Erg aardige vrouw hoor, maar ik heb nu zin in een borrel zeg... Maar doe het niet!!!


Ik wil dag 2 bereiken, nog iets van 2 uurtjs te gaan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, Corinne mijn huis is weer opgelapt voor de verkoop maar zo'n hunnebed als jij om tegen aan te leunen........Heej die kei wordt steeds groter......Daar stop ik mee hoor want verwaande drollen kunnen we niets mee. Blijf maar een mooi lief wit kiezelsteentje, lekker schoon van binnen en buiten dan straal je voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: CPAS

Toen ik nog dronk, deed ik het wel eens echt in mijn broek. Sinds ik niet meer drink, heb ik geen last meer gehad van incontinentie. Heerlijk, hoor!


Jeetje das waar oook, heb ik ook tijden last van gehad !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:$ :$ :$
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal niet laat naar bed gaan. Maar mijn vriend werkt bijna elke avond tot een uurtje of 10 en ik vind het wel gezellig om hem nog even te zien. Daarnaast heb ik vannacht al de hele nacht wakker gelegen en ga nu pas naar bed als ik omval van de slaap....
Maar hoe gaat jouw avond? Kom je er doorheen? Drinkt je vrouw trouwens nog wel?

CPAS, dank voor de tip. volgens mij heb ik dat al eens gehad, na een avondje bewusteloos de kroeg te zijn uitgedragen. Maar dat is al wel weer een jaar of 6 geleden. Hoop dat er verder niets aan de hand is. Ik voel alleen mijn lever en heb het idee dat mijn buik iets opgezwoller is en darmen iets uit balans....
Ken je dat?
Dan ga ik jullie vanaf nu niet meer lastig vallen met mijn lichamelijke kwaaltjes (ik lijk wel een oud mensje). Maak me alleen zo'n zorgen dat ik zelf nergens anders aan kan denken, sorry....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Bel jij zo dikwijls je ex? Pfff.

Druppeltje,
Lief. Weet je dat mijn pianojuf een keer tegen me zei dat ze een zeer grondige hekel heeft aan arrogante mensen, maar dat ze mij graag een tikkeltje arrogant zou willen zien. Ook lief, he.

Water,
:D

Woman,
Tja, een goeie reden voor mij om over mijn nuchterheid te waken.

Fen,
Ik had al een half jaar diarree toen ik naar de huisarts ging. Het eerste wat ze zei, was stoppen met drinken, bloed laten prikken en de volgende week terugkomen voor de uitslag. Het stoppen was mij dus niet gelukt (minder dan 1 fles wijn lukte echt niet) en ze verwees me naar de Bouman.
Een AA avond duurt +/- 2 uur.

Geer,
Rustig gaan slapen. Het komt wel goed. En je eerste week is een feit. Chapeau! :present:

Pippi,
Omdat we je al kennen, hoef je je niet te schamen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Ik gooi er van alles uit, ik zeur me te pletter, ik klaag steen en been en daarom ben ik des te benieuwder naar die mensen die al die tijd aardig tegen me zijn geweest en geduldig hebben geluisterd en meegedacht.

Kan je het zó niet bekijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt goed, Geer, dat gevoel had ik in de eerste weken ook. Gewoon stug volhouden, kop d'r veur.
Mijn lichaam kan zich nu niet eens meer herinneren wat alcohol is. De hersens denken soms nog wel dat het vroeger beter was, maar dat leer ik ze per dag ietsjes meer af ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, sinds wanneer heb kreeg je last van de ontwenningsverschijnselen. Ik merk namelijk nog niet veel en ik dronk echt veel, vooral wijn. Ik kan niet eens aangeven hoeveel glazen, want ik dronk een aantal glazen wat mijn vriend zag en daarnaast stiekem uit een verstopte fles. Ben benieuwd of mijn lichaam dus nog moet wennen...

CPAS, voelde je je lever ook en had je ook last van een opgeblazen gevoel? Zoals je merkt houd het me nog teveel bezig..

Pff, heb zo'n zin in een slok wijn.... Dat gevoel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...