Spring naar bijdragen

maandag 23 juni


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 231
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen Houtje,

Ik heb weer heerlijk geslapen, een soort coma:D.
Sterkte met het supporten van zoon.
Ik heb gelezen van je opvliegers.:angry: dat heb ik niet gehad, raar hoe
het van mens tot mens kan verschillen.
Wel fijn om te lezen dat je pijn minder wordt.
Zo nu even een senseo en echt wakker worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mèn ik sliep om half 2 nog niet ik krijg dan MEGA piekers vreselijk, op een gegeven moment heb ik maar geprobeerd van de stilte te genieten :D.

Om kwart voor zes besloot de jongste kat hardhandig zeg maar "hard-potig" dat het tijd was voor eten. Au!!!

Vervolgens heb ik Zoon eruit gemieterd die bromde en mopperde dat hij het eerste uur vrij had (tja, weet ik veel, normaal moet hij om half 8 op de fiets) en nu heb ik Dochter eruit gewerkt. Altijd moeilijk bij die gasten van mij op maandag.

Als iedereen zometeen uit de badkamer is ga ik douchen en naar de garage met mijn bolide. De rest van de ochtend breng ik dan in angstige afwachting af van "het bekende telefoontje" van de garage.....:o.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

buenos dias adb'ers,
het spijt me jullie te moeten schrijven dat ik het forum echt niet meer bij kan houden TE is TE ;)
terug werkende en loopbaan begeleiding en bijna wekelijks psy plus naar tapovan maakt dat ik in mijn leven keuzes mag maken .
ik zal wel regelmatig iets van mij laten horen (lezen )
wens jullie allemaal het allerbeste toe en ik laat de eerste staan zeker weten , want mijn leven is sederdien toch wel een stukje beter geworden , maar ik moet het zelf wel willen zien
warme knuffel aan iedereen
hasta la vista:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Houtje, Albertina en Water.

Ik heb ook altijd moeite gehad met m'n gedachten tot rust te brengen. Als ik verstrikt raakte in m'n warrige gedachten dacht ik wel vaak: Rustig, Koh, rustig.. maar dat maakte het niet beter. Tegenwoordig neem ik 's morgens een kwartiertje voor mezelf om even te mediteren. Even rustig zitten, rechtop. En me concentreren op m'n ademhaling. Gedachten die (automatisch) opkomen weer los laten en weer richten op de ademhaling. Na enkele weken oefenen gaat dit steeds beter en het is een heerlijk begin van de dag. Als ik in de loop van de dag merk dat het weer de verkeerde kant op gaat probeer ik me weer even af te sluiten van m'n omgeving en me weer even te concentreren op de ademhaling. Het werkt voor mij echt goed en zo kan ik af en toe even de rem zetten op al die gedachten en indrukken die bij me binnendenderen en om voorrang schreeuwen.

Nu even douchen en dan ben ik weer helemaal klaar voor de nieuwe dag. Heb er weer zin in. Heb gevraagd om kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen....een groot struikelblok voor me. Evenals moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Maar vooral de wijsheid om het onderscheid hiertussen te kunnen maken.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, het is ook zowat een dagtaak om het hier bij te houden, en zeker weten dat je leven er een stuk beter op is geworden al loopt nog niet alles op rolletjes.
Ik ben blij dat je nog steeds droog staat! Is je topovan niet omgewaaid dit weekend?? ;)

Albertina, Houtje en Water ook goedemorgen en we gaan er weer voor vandaag!.
Vandaag ga ik beginnen aan mijn 2e jaar AdB, goh wie had dat ooit gedacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Blacky natuurlijk ook een goede morgen. En al die andere mensen die hier vandaag nog zullen verschijnen ook... Tja, bijhouden van het forum is een dagtaak, dat laat ik ook maar over aan degenen die die taak op zich willen en kunnen nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!!!!

Grijs en winderig is het hier, volgens mij kan er elk moment een bui naar beneden komen. Daar zullen de boeren wel blij mee zijn, en mijn boompies ook! Nog niet veel van gehad hier!

Blacky, ik zal je missen! :present:
Laat je zonuendan nog eens horen hoe het je vergaat?
Succes in het leven meid! Ik gun het je van harte!

Hasta la vista!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge luitjes :)
Tapas alsnog van harte met 1 jaar Adb!!!!

:heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light:

Gem ook proficiat met je 13 maanden :)

:present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote:

Heb de dagdraad van gisteren even vluchtig doorgelezen. Houtje, die injectie helpt blijkbaar...gelukkig! Pippi, je hebt die rotzooi kunnen laten staan...pfff, was even schrikken zeg! Goed dat je jezelf de vrijheid hebt gegeven om niet te hoeven drinken. Je hebt het mooi omgezet door je in het nieuw te steken :)

Alle anderen, ik heb jullie gelezen hoor maar het kost me nu teveel energie om er op in te gaan. Ben sinds gisteren helemaal uitgevloerd, vanmorgen ook weer doodmoe opgestaan ondanks dat ik goed geslapen heb. Pfff...weet effe niet hoe ik vandaag verder moet. Ga mijn klus zometeen afbellen, kan gewoon niet anders, gadver :huh: Toch behoorlijk frustrerend afentoe.

Zaterdag wel een hele fijne dag in Maastricht gehad :) 't Was hartstikke druk in de trein, bijna allemaal Kruidvat kaartjes. De conducteur keek opzettelijk vreemd naar onze kaartjes, 't waren gewone kortingskaartjes...(onze kruidvatkaartjes hadden we al gebruikt) dat was een uitzondering blijkbaar want hij maakte een grapje over de typisch hollandse mentaliteit om massaal van korting gebruik te maken. Haha...er zat een stel tegenover ons, die ondanks werkzaamheden aan het spoor het ervoor over hadden om 3,5 uur (7 uur in totaal) goedkoop in de trein te zitten, ze kwamen uit een durp vlakbij Alkmaar...sjongejonge :D
Komend weekend is het laatste weekend dat er gebruik van gemaakt kan worden. Mijdt dan maar rustig de trein denk ik zo.
We zijn niet de stad ingegaan (veels te druk) maar hebben door de parken en het oude stadsgedeelte gelopen...weg van de kudde. Nog een foto gemaakt van een oud pand waar M. als weeskind onder de knoet werd gehouden door streng gelovige mispunten...als je die verhalen hoort :wacko:
Voor haar was het dus een weerzien van het verleden; ze wil voor haar kleinkinderen een geïllustreerd boekje maken over haar jeugd en die van haar kinderen.
Nog een bakkie senseo maar en weer effe bijlezen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, moet dit even kwijt.
De angst is er weer, hij heeft me stevig bij de strot vast en is niet van plan los te laten. Ik moet een plan bedenken, een plan om mijn eigen angst de baas te worden. Het praten is gestaakt, ik functioneer weer (nou ja, ik drink niet, dus alles lijkt toch klaar?). De vakantie. Totnutoe nog niets bedacht of gepland. Dus vanochtend gevraagd aan Klaas, wat zullen we gaan doen? Hij wil ver. Zuidwaarts. Dat is het. Hij kwam opzetten vanuit het niets, en grijpt elke kans mij sterker in de houdgreep te nemen. Bang. Voor alles wat je maar kan bedenken.... De reis, ongelukken, langs denderende vrachtwagens en ander verkeer, de taal niet machtig, een camping zoeken, enge hoogtes, waar overnachten, hoe te rijden, stel dat ik een paniekanval krijg, stel....
Verlammend, adembenemend, op slot. Hyperventileren. Vanaf nu niet normaal funktioneren, het zal in mijn hoofd blijven, alle rampenscenario's. Hij wil voor het ultieme vakantiegevoel ver, is hij van huis uit gewend.. 6 weken Spanje, Italië, Frankrijk. Wij gingen op de fiets door Nederland, zijn ooit in de Vogezen geweest met mijn ouders. Dé vakantie van de eeuw. Mijn moeder heeft dezelfde angst. Die kan het uitgillen onderweg! Ik sluit mezelf af en lijd in stilte. Heb altijd graag veel van de wereld willen zien. Nu dit. Het ondermijnt mijn alles! Voel het nu al in al mijn spieren, snak naar adem...
We zijn één keer, 5 jaar geleden naar Spanje gereden, Valencia... Stond 8 maanden droog. En begon weer te zuipen. Ik weet nu denk ik, waarom! Ook daar bang voor. Stel dat ik het niet red. En terugglijd, terug naar af. Wat mij betreft blijven we hier. maar het is te makkelijk. Ik wil ook mijn kinderen niet de dupe laten zijn van mijn angsten. De heilige, heerlijke rust is plotsklaps uit mijn lijf verdwenen. Ik sta weer stijf, klaar om te vluchten... Ik wíl hier doorheen. Ik schrijf het hier. Om te lozen, ben ik eerlijk in. Ik weet het even niet. Wil dit niet. Maar het is er weer!
Eén voordeel nu, ik weet het te benoemen. Maar mijn hoofd wil er niets van weten. Dat doet alleen nog pijn. Het gevoel niet voor,- of achteruit te kunnen. Haal nu alles erbij, kan zo nog 10 redenen opnoemen ... Oewaahh!!! Dacht het onder controle te hebben allemaal. Ja, als er niets gebeurd, ik niets hoef, geen spannende dingen zich aandienen. Dan gaat het goed. Maar ik wil immers verder, ik had een doel. omdraaien. Maar de boel zit vast. De toegang tot het andere denken is weer hermetisch afgesloten. Wil nu alleen maar vluchten, het liefst dempen, maar dat kan niet. Vastgelopen in mijzelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, ik probeer mijn gedachten te stoppen door er hier nu over te schrijven. Dat helpt een beetje, maar het beklemmende gevoel gaat niet weg. Ik vind het wel prettig dat je even reageert, want ik heb al meteen weer last van schuldgevoelens omdat ik mijn moeilijkheden hier weer drop...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Mijn weekend is begonnen :D elke keer weer andere dagen, soms een half weekend dan weer een extra lange. En het verveelt mij nooit, ik vind het heerlijk om vrij te zijn wanneer de anderen lopen te zuchten dat het weekend alweer voorbij is. Helaas mag ik nu wel de puinzooi van het weekend opruimen, da's minder maar kan altijd erger. Nu nog een paar zonnestraaltjes erbij en een paar uurtjes ook voor mijzellefes reserveren.

Houtje, even probeerde ik mij een voorstelling te maken hoe jij de jongelui uit hun bed heb gemieterd.
Tegelijkertijd kwam bij mij een flash binnen hoe ik in vroegere jaren gewekt werd door mijn ouders.
Ook op zaterdag en ook op zondag, een plens koud water over je hoofd :devil: Grrrrrrrr....

Blacky, dat is ook onmogelijk bij te houden. Geweldig toch, we keuzes mogen en kunnen maken!
Goed dat je ook daadwerkelijk inziet dat het je beter gaat, stapje voor stapje!
Jij een warme knuffel terug!

Koh, herkenbaar wat je beschrijft. Het is één van mijn ontspannings oefeningen die ik overdag ook
tussendoor doe. Het hoeft niet lang te duren, als je je er maar even van bewust bent en voelt dat
je het doet. Bij mij hoort behalve de ademhaling ook even de spieren aanspannen en weer
loslaten erbij. Dit doe ik de ene keer met mijn schouders, andere keer mijn handen enzovoort.
Door deze pas op de plaats te maken met mijn hoofd, lijf, kom ik op drukke, soms drukke maal
dagen beter de dag door.

Marjo,
Wat jammer dat dit nu de fijne momenten overschaduwd.
Een kleine suggestie, probeer tot aktie over te gaan.
Maar een lijst met zaken die je hier ook al benoemde. Je kunt dan onderscheid maken waar
je iets mee kan en waar niet. Strepen maar!
Je lijst zal allicht een stuk korter worden en kun je je richten op één ding tegelijk.
Laat je niet overspoelen door gevoelens waar je niets mee kan, dichtbij blijven en niet
te ver vooruit!
Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste marjo,

wat vervelend voor je! angst is iets raars, want het kan je helemaal lam leggen...inclusief je verstand.
ik weet niet wat je nu te doen hebt, maar als je tijd hebt, misschien is het handig om alle angsten op te schrijven. zet daarvoor bijvoorbeeld een half uur. Daarna proberen een kwartier te ontspannen enn iedere keer als er angst of gedachten over de vakantie naar bovenkomt uit je hoofd verwijderen (dat is heel intensief...)

wat ik eigenlijk wil zeggen, het is nog niet zo ver de vakantie, misschien helpt het om het jzelf toe te staan op bepaalde momenten om bamg te wezen. Daar staat tegenover dat op momenten dat je dat niet hebt ingepland, je moet proberen die angst weg te drijven. het s maar een idee. Ik heb er in mijn leven al veel baat bij gehad.

sterkte,

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt wel een beetje wat je zegt Carolien. Ik heb het vaak, hoge pieken en diepe dalen. Het speelt zich allemaal af in mijn hoofd. Naar de buitenwereld kan ik heel goed de schijn ophouden. Alleen thuis kom ik al weken weer tot niets. Ik moet hier op één of andere manier doorheen breken. Houd zo mijn oude gedrag in stand, met alle gevolgen vandien straks...
Daarom schrijf ik het toch hier. om andere oplossingen te vinden. Anders zit er straks maar één ding op, heel dwangmatig toch gaan drinken. En dat wil ik pertinent niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onzin Marjo, alleen maar goed dat je het dropt. Vraag me alleen af hoe groot het wordt als je er zo induikt. Ik lees net Carolien, dat je gisteren zo'n jubelstemming had. Ik herken dat van mijn verleden. Nooit eens gewoon rust...het was het een of het ander, depressief of gelukzalig...is dat op toepassing van jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...