Spring naar bijdragen

maandag 23 juni

Houtje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 231
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,
Ik heb me sinds vandaag aangemeld op deze site en het geeft me enorm veel vertrouwen dat jullie elkaar zo helpen. Ik had al een klein stukje gepost, maar even een samenvatting. Drink sinds een jaar of 10 vaak teveel en eigenlijk sinds de afgelopen 3 jaar elke dag teveel. Weet al heel lang dat het zo natuurlijk niet kan en kreeg dat ook daelijks van vriendlief te horen. Sinds twee weken heb ik last van mijn rechterzij en dus vermoedelijk mijn lever. Gisteravon iets te lang op internet hiernaar gezocht en heb toen zulke vreselijk dingen gelzen, dat ik meteen een angstaanval kreeg. Huisarts gebeld, maar die heeft pas donderdagochtend tijd voor mij. Wel sinds gisteren resoluut niet meer gedronken. Heb er alleen nu wel veel moeite mee. Om dit tijdstip nam ik altijd wat en ben nu alleen thuis.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Wannes, alleen door die angst is het wel erg moeilijk. Aan de ene kant is het een zeer goede stok achter de deur, maar wel eentje die ik absoluut had moeten voorkomen. Vannacht natuurlijk hele nacht liggen woelen. Ten eerste omdat ik weer, na hele lange tijd, nuchter mijn bed inkroop en daarnaast natuurlijk alleen maar liggen piekeren.. Ben benieuwd of iemand anders al eens last van z'n lever heeft gehad..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom fen! het is geen makkelijke striijd, maar wel een die de moeite waard is!!

op het moment wil ik ook zoooo graag een portje....nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee nee, nee. NIET DOEN!!! ik ga zo gelukkig naar de AA.
oh wat ellendig zeg dat gevoel dat je wilt, maar niet meer mag...

hanneke (die hard met zichzelf in gevecht is.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk nu even niet aan je lever, is wel belangrijk hoor, maar als je de gremlins uit je leven wegjaagt zal het snel weer beter gaan, en liefst van al, blijf hier een poosje , en je zal zien dat we allemaal in dezelfde schuit dezelfde zee bevaren, op weg naar een plek waar je terug leeft in harmonie met je lichaam. :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Hanneke,
Het zal inderdaad geen gemakkelijk gevecht worden. Gelukkig heb ik een vriend die me erg steunt. Diep van binnen hoop ik ooit weer eens een drankje te kunnen drinken. Gewoon zoals andere... Je weet wel. Het idee dat het helemaal nooit meer kan, is echt ondragelijk. Geen goed basis, ik weet het. Eerst maar eens horen wat mijn huisarts zegt...
Maar voor nu houden we vol!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens Fen, ik ben hier ook maar net een week, en het betekent reeds zoveel voor me, de kracht van dit forum is onschatbaar, en geeft je eindelijk die moed en terug de zin om even te bezinnen en op je rem te staan, stilstaan kan je misschien niet dadelijk, dan spreken we van slechte remblokjes, maar de zin om er iets aan te doen krijg je absoluut hier, samen gaan we er voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Har,gisteren niet opgelet, sorry proficiat, tof man, houden zo

quote:

Originally posted by:
Har

Nog effe vlug een bedankje voor jullie felicitaarties met mijn 5 maanden
B)
Heb het toch nog druk gekregen vandaag, computerperikelen
:angry:
en ben nu weg naar de AA....haast, haast.

Tot laterss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fen, is de vraag naar mij gericht, ik doe het even nog alleen, morgen naar de huisarts want na een week op het forum heb ik begrepen dat je enkel kan winnen als je die gremlins links kan laten liggen, zelfs mijn vrouw gunt me de tijd hier te zijn, god wat is zij een volhouderdje, en dan denkje pas, nu ga ik ervoor, en als het zelf niet lukt dan inderdaad gaan we gewoon net dat stapje zetten waar iedereen het moeilijk mee heeft, ik ben zover nog niet maar heb er ondertussen minder angst van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Marieke,

Wil je dat nóóóóóóit meer doen!!!!!
Je hebt mij de stuipen op mijn lijf gejaagd. Tenslotte ben je mijn voorbeeld, eigenlijk had je
eerst even toestemming moeten vragen hier, of had je dat gedaan?
Zonder dollen, ik ben blij dat je weer bij je positieven bent gekomen, en het resultaat
liegt er niet om hé. Fijn dat je de draad meteen weer oppakt. :present:

Fen, welkom bij dit draadje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wannes, de vraag was inderdaad aan jou gericht. Het is zo moeilijk om jezelf als 'verslaafde' te zien. Ik dacht altijd, ach ik kan zo stoppen. De laatste weken waren echt gekkenwerk. Zoveel gedronken, flessen wijn.... De kater dronk ik de dag erna, net zo makkelijk weer weg en dan was hij er nooit geweest. Moet wel zeggen dat ik me vandaag op m'n werk kiplekker voelde en dat was ook al een tijdje geleden. Dat is ook wel een stimulans. Maar dat ene wijntje met sigaretje (die er uiteindelijk minimaal 5 werden).....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, Fen, gewoon even dagdraadje elke dag volgen dan weet je dat je niet alleen bent, laat ons samen een pact sluiten, we stoppen en er nu samen mee, is er iets laat het me weten op het forum of met een pbt'je , elke dag een oprechte verzameling van onze jammerlijke verslaving, want zo is het en echt niet anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cacao, jij hebt als het goed ook een mijlpaal van 1/2 jaar. :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Beste mensen,

Voor ik de draad van vandaag ga doorspitten meld ik even hoe het vanmiddag is gegaan.

Koor heb ik afgebeld vanwege mijn schorre stem.

De intake voor de loopgroep is gebeurd. Ik heb nog wel een hele vragenlijst in te vullen. Die mag ik inleveren via mijn therapeute. Donderdag 13.15 word ik verwacht. Dat wordt dus fietsen anders haal ik het niet. Het duurt ongeveer 2 uur. Dus dat red ik wat betreft de diploma-uitreiking (ik ga er gewoon vanuit dat mijn dochter geslaagd is). Toevallig is het net coopertest, dus ik zal wel laag scoren. Hardlopen is er echt al jaren uit bij me en mijn uithoudingsvermogen is maar beperkt. Ik hoop er wel baat bij te vinden. Op de vraag of ik al eerder gelopen had en hoeveel en hoelang geleden kon ik wel positief antwoorden. Op de vraag of ik me toen na het lopen lekker in mijn vel voelde zitten, kon ik niet positief antwoorden. Ik was gewoon altijd moe na het lopen en kreeg er geen juichgevoel of -stemming van. Meer zo van: he, daar ben ik weer vanaf. Ik liep toen om de tijd te vullen die mijn huidige man nodig had om zijn lange afstanden te lopen.
Het is iig iets waarvoor ik de deur uit moet, weer of geen weer. Goed voor de structuur en natuurlijk ook voor de conditie. Hopelijk bevalt het. Het is wel een grote groep, maar individuele begeleiding en het zijn allemaal mensen met psychische problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe absoluut met je mee... Dacht altijd, ach ik stop sowieso als ik zwanger ben. Goede stimulans! We willen namelijk in de nabije toekomst een kindje. Maar nu besef ik me dat dat echt een domme gedachte was. Misschien gaat het nu niet lukken omdat ik mijn lichaam kapot heb gedronken. Zoals je leest, zoveel piekeringen. Maak mezelf gek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heerlijke gevulde advocado gegeten.........hahaha Wannes.

Welkom Fen in onze huiskamer (zo noemen we dat hier) dus val lrustig binnen als je wil.

Arme Pip en andere alleenstaande moeders wat moet het zwaar zijn met die pupers zonder de steun van je partner.

Hanneke wat zijn na je studie je plannen?

Druppeltje krijgt maar geen reactie van Druppel en ook via de moderator niet dus ik blijf mijn eigen naam aanhouden waar ik wel zo blij (en aan gewend ben) mee ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...