Spring naar bijdragen

Maandag 7 juli 2008

CPAS

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 184
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

vandaag pb`er geweest goed gesprek gehad en ik ga nou een schema maken over mijn huishouden etc
ik verwaarloos teveel ook mijzelf douch me soms dagen niet. niet dat dat een ramp ik maar ik verwaarloos gewoon allees en dat wil ik niet meer voel me neerslachtig en alleen...
vanavond AA dus hop onder de douche

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip jammer dat je nu eigenlijk een beetje hetzelfde doet.
Je neemt een borrel omdat hij druk op je zet.
Omdat hij je manipuleert, chanteerd en voor het blok zet.

Dat is ook niet mis en ik ben ook van mening dat hij niet spoort.
Iemand die zulke smsjes stuurt en dat soort manipulerend, beschuldigend gedrag vertoont kan je beter buiten de deur sluiten.
Hij wou waarschijnlijk de boerderij sowieso willen verkopen en durfde niet om zijn ouders (want welke volwassen man wil nog zo afhankelijk zijn van zijn ouders)en nu gebruikt hij jouw.
En jij de situatie, door weer aan een borrel te zitten.

Kom op Pip..you are stronger than that!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hola Pip, wat lees ik nu :o

zijn we hier niet allemaal omdat we weten wat alcohol met ons DEED en zijn we allen niet TROTS daar een punt achter tezetten, makkelijk is het niet maar alco helpt niks, ;)

Als Druppeltje dit leest ga je de hoek in, :)

Hou je sterk, denk aan dat trots gevoel !!!!!

greetz, Jo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie aaf!!

Ik ben weer volledig banloos.. :-D

Wisten de meetinggangers dat jullie in het nieuws zijn geweest???

Er zijn mensen zonder gezicht gesignaleerd en als ik die tekeningen van Carolien zie dan moeten jullie dat vast zijn.. :-D

Overigens erg mooi die tekeningen.. Zo uit het blote hoofd gedaan of heb je tijdens de meeting al zitten schetsen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Soothe had een eeuwige lach op zijn gezicht en was blij om iedereen te zien:heart:

En Houtje was Strijkboutje die voor iedereen goed zorgde. En ze had niet eens gezien, dat ik mijn jurkje gestreken had voor goedkeuring:brokenheart: Had ik nog wel zo mijn best gedaan.
Nou ja het was wel een luttig stofje dus zo lang duurde het niet natuurlijk.
En van katoen dus dat kreukt gelijk weer.

En Har heeft echt een prachtige haviksneus.

En Marjo is echt een wilde, vooral op de snelweg.:P

BB had een zwart coctailjurkje aan met blote rug, net als ik.
En is veel minder eng dan ik gedacht had.

En Ziza bleek veel aardiger en was niet zo'n wijsneus als ik gedacht had.
Echt heel leuk, vooral de stevige handdruk deed me goed.

En Kohtje zag er geweldig goed uit, tien jaar jonger geworden in een paar maanden tijd.
Ik heb hem nl in januari nog gezien en toen luste hij hem nog wel.
Een echt aanrader om de eerste te laten staan.

En Tina heeft een prachtig Amsterdams accent.

En Fran een prachtige zachte g

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou ik me ook vervelen??

Ik heb net een heerlijke pizza zelf gemaakt en we hebben net de helft op...hij was zalig, beter dan van de winkel of de pizzeria.
Een hele ovenplaat vol, dat vind ik zulk leuk werk.
Nu zorgen dat ik niet te onmatig ben en die andere helft van morgen vanavond onder het Tv kijken op eet.

Pip hoe zit dat met die borrel, heb je die nu al weer in de kast gezet???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Good evening!!!

Voordat ik ga lezen, kom ik me ff melden... :D
Was gisteren een beetje nog onder de indruk, en kreeg de kolder in de kop!
Dan moet er wat gebeuren hè... Aktie...
Dus, met de tent onder de arm en zoon op de nek... Een mooi plekje in de héle grote tuin van mijn ouders gezocht, en uitstekend gekampeerd... Hèhè!
Vanochtend na het bed een heerlijk breakfast, tent opruimen en het Ot&Sien museum bezocht. 's Middags zoon zijn opa met hout zagen geholpen, en ik mijn hoofdpijn op de bank met een dutje tot bedaren gebracht. Daarna nog lekker uit eigen tuin gegeten en net weer thuis! Zo meteen komt dochter ook, die wordt door mijn schoonouders meegenomen (een dag eerder), die in de buurt waren...

Nu dus lezen!
Tot laters wellicht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve forumleden,

ik ben weer een dagje dichter bij de vakantie!
Weet 1 van jullie toevallig of het wettelijk geregeld is dat je geen verlof hoeft op te nemen bij bijvoorbeeld doktersbezoek? Het bedrijf waar ik zit, daar nemen mensen vrije uren op als ze naar de dokter/tandarts moeten???????? Belachelijk! Ik snap dat als je parttime werkt dit moet proberen op je vrije dag te doen, maar als er geen andere mogelijkheid is???? Ik heb al gegoogled maar kan het niet zo snel vinden! Ik ga geen lans breklen voor de mensen daar, maar als ik zelf bijvoorbeeld met een bezoek aan fysio te maken heb, dan verwacht ik dat dit binnen redelijke grenzen in werktijd kan, zonder dat ik uren hoef in te leveren!

Mevrouw Victualia,
ik denk dat je wel verkeerd bezig bent! :angry::devil: Maar dat weet je zelf ook wel! Als dan toch wilt, hou het dan wel binnen de perken ja?

Safi,
voetreflexologie lijkt me echt iets wat heel goed bij je zou passen! Ik hoop dat je er wat mee kunt en dat je op een of andere manier een opleiding hiervoor kunt volgen!

Carolien,
Houtje beschreef mijn kleding heel goed! Persoonlijk zou ik mijn blouse meer rood-bruin noemen maar dat is persoonlijk!

Stien,
goede wacht vannacht!

Lana,
sterkte morgen en we houden contact als prille beginners in een nieuwe werkkring! :present:

Vie,
ik zou ook graag wat van je willen horen!

Soothe,
gefeliciteerd met Anna! Een fantastische tijd staat ze al droog!

Houtje,
gelukkig was er genoeg geld gestort in je blikje! Helemaal mee eens dat de restant bijdrage naar Tapas gaat!

Wannes,
fijn dat je weer boven water bent!

Marjo,
ik heb je nog niet gehoord vandaag?

Charlie,
gefeliciteerd met je man en succes met de visite.

Joann,
ik hoop dat je inmiddels toch op vakantie bent!

En nu stop ik. Ik heb zaterdag in de auto tegen Floortje beweerd dat ik nooit meer lange bijdragen schrijf waarin ik persoonlijk veel mensen antwoordt! Dat gelooft ze nu nooit meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Pip, tja wat zal ik zeggen.. morgen is alles nog hetzelfde als nu, ookal verdoof jje je nu. Ik snap het wel hoor, daar niet van, maar morgen mss toch spijt? Sterkte.
En ik had een witte broek aan en een mouwloos leger groen(beethe donker) shirtje.
Ik ga nu naar mijn toneel groep, dat wordt weer lachen, kan ik wel gebruiken.Het wordt een rare week, vier avonden weg, naja, vlgde week ben ik vrij!
Allemaal een fijne avond, ik ben de dag weer droog doorgekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, waar zit je?

Pippi, of je wil af en toe iets drinken (overigens niets mis mee) of je wilt er definitief een punt achter zetten. Wat je plannen zijn, is mij niet geheel duidelijk. Mocht het zo wezen dat je het niet wil, dan kan je nu beter de kurk op de fles doen, of liever door het afvoerputje!!

Pippi, ik ga nu gillen! Je leest het niet voor de eerste keer. Niets, maar dan ook niets rechtvaardigt de eerste, mits je wilt stoppen. Waarom dan toch Pippi?

In de periode dat ik niet drink, heeft er zich een scala aan situaties voorgedaan, om even verlichting te zoeken, maar dan denk ik terug aan de pijn- de schuldgevoelens- het teniet doen van m'n eigenwaarde, dat ik denk nee, nee, nee!!

Er komt ook een beetje wilskracht bij kijken, om tegen de stroom in te roeien, het komt je niet aangewaait.

Pippi, stop met die drank. Het is een langzame killer, zonder toegevoegde waarde. Iedere heftige drinker, gaat langzaam, zeer langzaam, een naar levenseinde tegemoet. Voorbeelden legio.
Pippi, wees trouw aan je zelf en kap ermee!
Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, ik groet jullie! Ga zo het huis uit, op visite.
Charlie, gefeliciteerd met je man! (ik denk al de hele dag aan erwtensoep...)

Pippi, meid, probeer het te beperken! Of, als je morgen een kater hebt (wat ik natuurlijk niet hoop voor je!), maar probeer daat dan toch je lering uit te trekken! Het lost namelijk écht niets op!

Voor een ieder: prettige avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De computer is reuze traag, dus teruglezen slaat even nergens op!

Pip, wat is er? Ben je gaan drinken?
Kom tot jezelf meid! Is het om je vriend?

Door de gootsteen die troep, dit maakt het allemaal alleen maar erger!!!
Kies nu alsjeblieft voor jezelf, het is het echt niet waard, wat er ook gebeurd is!!
Pip, kom op! Jij kan het ook! Zéker jij!!!!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem ik heb iets gevonden, misschien heb je daar wat aan

Ten eerste een artikel dat gaat over 'verlof voor bezoek aan een arts in verband met ziekte'. De tekst:

Voor bezoek aan een arts in verband met ziekte zonder dat sprake is van ongeschiktheid tot het verrichten van de bedongen arbeid bestaat geen wettelijk recht op betaald verlof. Wel heeft de werknemer op grond van art. 7:629b, eerste lid, BW recht op dorbetaling van het naar tijdruimte vastgestelde loon voor een korte, naar billlikheid te berekenen tijd wanneer hij ten gevolge van zeer bijzondere, buiten zijn schuld ontstane omstandigheden verhinderd is geweest arbeid te verrichten. Het bezoek aan een arts ontbreekt echter in het tweede lid van art. 7:629b BW, waar eeb opsomming wordt gegeven van zeer bijzondere omstandigheden die recht geven op doorbetaling van loon. Art. 7:629b BW is van semi-dwingend recht. Dit betekent dat van dit artikel ten nadele van de werknemer kan worden afgeweken bij schriftelijke overeenkomst of CAO. Afwijking ten voordele van de werknemer is zonder meer mogelijk en komt ook dikwijls voor; zo wordt in vele CAO's een recht op betaald verlof voor bezoek aan een arts in verband met ziekte toegekend.

V.w.b. jurisprudentie...citaat uit een onderzoek van de Tweede Kamer over de Wet Arbeid en Zorg:

Jurisprudentie kan een indicatie geven van problemen en knelpunten met
de toepassing van de Wet arbeid en zorg. Uit het onderzoek blijkt dat er
over deze wet weinig en over de kortdurende verlofvormen in het geheel
geen jurisprudentie bestaat. Wel is er jurisprudentie over de langerdurende
verlofvormen, zoals het ouderschapsverlof en het
zwangerschaps- en bevallingsverlof. Mogelijk zijn werknemers niet zo snel
geneigd om een onopgelost conflict met hun werkgever over een relatief
korte verlofperiode aan de rechter voor te leggen. Een andere reden kan
zijn dat vooral het kortdurend zorgverlof nog relatief nieuw en daardoor
onbekend is.
De meeste rechtszaken gaan over het ouderschapsverlof. Vooral het
bindend karakter van dit recht, het opzegverbod tijdens het verlof en de
spreiding van verlof blijken soms tot conflicten te leiden. Bij invoering van
de Wet arbeid en zorg is het recht op ouderschapsverlof flexibeler
gemaakt. Over deze aanpassing zijn geen zaken aangetroffen en dat kan
als positief worden aangemerkt.

Gevonden op het rechtenforum.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...