Spring naar bijdragen

Woensdag 9 juli 2008


Gast

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Onze berichten kruisten elkaar Peter.
Het loopt af en toe uit de hand! Zo weet ik iets meer. Mijn ervaring is dat als het te vaak uit de hand loopt, er een probleem is. En als je dat zelf zo ervaart, lijkt stoppen mij de beste optie. Drankgebruik wat uit de hand loopt, heeft het in zich om steeds vaker uit de hand te lopen! Dus lijkt stoppen mij het beste, tenzij je minderen als een optie ziet! De tijd zal het leren.
Evengoed sterke, en we zijn hier om positieve injecties te geven. Dat sommige er niets mee doen. is en blijft jammer!

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Mieke, ik heb het huis van mn vader gekocht die is overleden, een dijkhuis, echt Zaans. Ben superblij want ik heb er al eens drie jaar gewoond !!!!
Jeetje de tweede keer in een half jaar, poeh !!! Heftig hoor !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Mieke

@ peter. Sorry ik vind je naam lastig.


Soothe heeft wel gelijk. Wat wil je?


Ga mij nu niet lekker maken met biertjes op vakantie want dat vind ik niet leuk.


Ik stop omdat mijn remblokkjes stuk zijn




Hier sluit ik mij bij aan !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peter, een kleine aanvulling!Ik ben in een deplorabele toestand op het forum gekomen. Ook iets van een rebel! Steeds waren er de redenen om....Maar ik kwam op het forum met het doel om te stoppen, om de doodeenvoudige reden, dat ik niet kan drinken.
Let wel:zo zit IK in elkaar en het is geen maatstaf! Ik was een verdraaide terugvaller en werd er dan ook letterlijk gek van!! Toen drong het tot me door dat er geen redenen zijn. Ik maakte de puinhoop alleen groter! Van uit deze opgedane ervaring, wil ik duidelijk maken, dat abstinentie tot een kwalitatief beter leven leidt, inclusief de shit die erbij hoort!

Dus overdenk het eens, het is het proberen waard!
Groet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud en Trees,
Jullie hebben mijn gevoelens qua Druppeltje bevestigd en ik wil voor ik slapen ga uit de wereld.
Dit valt me zwaar dit vermoeden. Ik geloof van het verhaal geen ene moer en daar is het forum niet voor.
Niemand heeft haar foonnr raar hoor

We kunnen afspreken op het forum dat er altijd iemand een nr heeft en anders niet mee praat of gaat dat te ver?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke, ik vind het wat ver gaan om iemand te verplichten een tel.nr te vragen.
Er bestaat ook nog iets als anonimiteit, ik kan me voorstellen dat het je bezighoud, zeker als
je al een keer eerder zoiets hebt meegemaakt.
Mij houd het ook nog steeds bezig, maar zoals ik al schreef wil ik niet het slechtste of zo je wilt het
ziekste in de mens zien.
Als er werkelijk niets van blijkt waar te zijn is dat alleen maar diep triest en in zielig.
Zo en nu houd ik er over op ga nu echt weer naar bed.
Slaap lekker voor straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Spud

Maar een aantal hebben toch haar mail?


Ik vind niet dat je zo iemand volledig moet weren. Die hebben toch ook hulp nodig?


En te controleren valt het nooit. Misschien is het wel echt zo en hebben wij het mis..




Maar wel moeilijk om mee om te gaan.



Het gaat terug goed met Druppeltje !!! greetz Jo,:moon::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe, bijgelezen, had eerder geen tijd.. en er is weer genoeg gebeurd vandaag zag ik.
Peter, ik sluit me aan bij wat anderen gezegd hebben, misschien is deze vakantie wel een keerpunt om gewoon eens te proberen het zonder drank te doen. Inderdaad lekker uitrusten, actieve dingen ondernemen, relaxen en smorgens fris opstaan zodat je nog van alles kan doen ipv lamlendig wakker te worden. Het is een heel andere vakantiebeleving dan je gewend bent maar misschien bevalt ie je best wel! Je kunt trouwens de grootste lol hebben om nuchter te gaan kijken naar de drinkers, je haalt ze er meteen uit, steeds harder praten, onzin praten, agressief worden, in herhalingen vallen, maak er een studie van wat drank met anderen doet.

Ik begrijp ook dat je graag sociaal wil kunnen drinken, dat willen we allemaal graag maar op de een of andere manier blijkt dat dus niet te werken, en is dat voor velen hier het begin van weer een terugval geweest, vandaar dat er wat heftig op gereageerd wordt. Als je sociaal zou kunnen drinken was je uberhaupt nooit op dit forum terecht gekomen denk ik zo.

Pip, M is wel een doorzetter he, maar blijf bij je eigen gevoel en als het niet goed voelt en je niks meer met hem wilt maak hem dat dan toch elke keer weer duidelijk en ga niet twijfelen in zulke telefoongesprekken, Nee is nee, en niet misschien wel nee.

Het valt me op dat veel mensen hier op het forum het zo moeilijk vinden in gezelschap, of zowiezo in kontakt met anderen... ik ben er ook zo eentje hoor. Ik houd altijd gepaste afstand (voor mezelf gepast dus) en als ik me ergens niet prettig bij voel dan doe ik het niet. Ik probeer nu de situaties te zoeken die wel bij me passen. AA zou ook niets voor mij zijn en ik heb al bewezen dat ik het zonder kan, en er zijn meer wegen die naar rome leiden.

Mieke, probeer het naast je neer te leggen, het is moeilijk dat niet iedereen even betrouwbaar lijkt. Probeer dat bij die ander te laten, want het kost je energie die je beter voor jezelf kan gebruiken... al snap ik je gevoel wel hoor, je hebt daar een erg nare ervaring mee gehad.

nou genoeg weer voor nu, bedtijd, nog 1 dag werken en dan is het weekend en hopelijk ietsje beter weer, iets meer zon, iets minder regen, ik heb een halletje van 1,5 m2 en met al die natte regenjassen pas ik er nog net langs met hond en kat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond allen,

@Gem, het ziekenboegje gaat goed, de nieuwe ronde is nu aan de beurt!
We zijn deze week dan ook niet meer weggegaan, zieke kids en slecht weer
zijn nu eenmaal niet echt bevordelijk voor de vakantiestemming!
Gelukkig was dit slechts een roostervrije week, onze "echte" vakantie begint pas eind juli!

@Mieke, ik snap je gevoel!
Ik was er die oudjaarsnacht ook....en heb daar een behoorlijke kater van over gehouden
(letterlijk en figuurlijk..)
Het is naar als hier zoiets geschreven wordt...iedereen maakt zich zorgen.
Blijkbaar gebeuren dit soort dingen vaker op fora...gezien het feit dat er zelfs een naam voor is.
(de trol waar carolien het over had, en het forafantje....).
Maar vergeet niet dat het ook gewoon de waarheid kan zijn!

Het gevoel wat dit bij anderen oproept moet bespreekbaar zijn, zeker als dit zoals nu, in normale spreektaal gebeurt.
Waaarom zouden jullie je twijfels niet mogen uiten?
Maar bijt je er niet in vast...zoals Spud, terecht aangeeft kunnen jullie gevoelens er ook erg naast zitten!
Het afdwingen van contactmogelijkheden lijkt me niet zinvol op een forum waar veel mensen toch graag anoniem blijven!
Voor mijzelf is het niet langer van belang of ik geloof wat er geschreven wordt...in die zin dat ik er niet meer van wakker zal liggen! Het valt buiten mijn beïnvloedingssfeer...!

@Druppeltje, beterschap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...