Spring naar bijdragen

Woensdag 9 juli 2008


Gast

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen deze morgen!

Hahaha, is goed te merken dat het vakantietijd is hier... :D Een beetje stillekes op dit uur en een beetje drukjes op het late uur..

Ik wens iedereen een spetterende dag op zijn of haar eigen manier!!!

Greetz,
Spud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal. Ik opende mijn computer en zie daar... de roos van water! Ik ga 'm vertroetelen vandaag. Gister goed gegaan en merk dat deze 'eenzame' vakantie geweldig weldadig voor me is. Ik kom helemaal bij. Ik wil iedereen nog bedanken voor alle woorden van gisteren. Als ik NU NOG NIET KAN STOPPEN, dan weet ik het niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

way to go girl!!! An geniet van de rust, even geen verwachtingen en eisen, gewoon alleen jezelf.
Ik ga richting mijn werk, ben er vanmiddag weer en ik neem vandaag wederom die eerste niet want dat is het niet waard!

Fijne dag allemaal!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gooooeeeeeeden moooorrrrgggeeen
beter een spetterende dag als een sputterende dag , neen spud ik misbruik je naam niet is met een T ;)
ik wou daar juist met de fiets naar mijn werk vertrekken , aanleiding iets wat mijn psygologe gisteren zei , ppff platte band en krijg hem niet opgepompt , heb dan maar het dansje gedaan ;)
luitjs geniet van de dag en ik laat de eerste staan , twijfel ik niet aan ;
een reis van duizend mijlen begint met een enkele stap -- lao -tse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky: hehe, goede voornemens en dan is je band plat. Werkse in ieder geval!

Tapas: tot vanmiddag dan maar weer. Nee ik hoef helemaal niks, die drang heb ik totaal niet en doe precies, helemaal precies waar IK zin in heb, dat is wel luxe hoor. Een fijne dag!!!!!!!!!!!!!!

Ik ga zo het boek van Sonja Bakker maar eens kopen. Nu al een paar mensen hier die aan het 'Bakkeren' zijn. Een is al drie kilo afgevallen in acht dagen. Dus als ze komen moet ik wel iets fatsoenlijks maken dus. Ben benieuwd wat ze te vertellen heeft in haar boek. Iemand ervaring?
Oh ja en vandaag moet ik iets van een vleesvervanger maken, nog nooit gedaan. Gewoon bakken in de pan of zo en waar vind ik zoiets?



... Hoezo krijg je zin in van alles als je stopt met drinken??? ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Vanochtend zat ik al om 20 over 8 bij de huisarts... Jaah!!!
Goed gepraat. Ik reageer zo goed op de medicatie dat ik een voorbeeldige patiënt lijk...
Ze wilde de dosis al verhogen, maar aangezien ik aangaf nu al zo gigantisch slaap, ik dan bang was helemaal 's ochtends niet meer te kunnen opstaan... maar wachten tot het volgende seizoen, dit is altijd mijn beste tijd geweest. Zij gaf ook aan, dat de onverwachte dingen die mij angst aanjagen, gewoonlijk overblijven. Ze schrok wanneer ik voor het laatst Osazepam had gehaald, 5 mei. Ze raade me aan om dit in geval van hevige paniek toch te nemen. Omdat blijven hangen in zo'n heftige paniek van een aantal dagen, écht niet nodig is... :D (en bovendien niet goed voor mijn lichaam, lees hart)
Nav van dit gesprek met mijn arts en mijn openhartigheid op het forum, gisteren, en alle geweldige reacties van jullie daarop... Het aangedurfd om het ook bij Klaas aan te kaarten. Het is nu gezegd. Er is (alweer) begrip. En ik verbaas me erover dat ik al die jaren zo aan het vechten ben geweest... Mezelf zo vreselijk heb gestraft voor iets waar ik niets aan kan doen!

Ik wil nooit meer terug. Ik wil verder ontdekken, want écht mijn leven is nu pas begonnen. nog zoveel te leren...
En één ding is zeker, als ik nu nog had gedronken, was ik hier nooit gekomen! het heeft mij met beide benen op de grond gezet en het leven weer hanteerbaar gemaakt.

Ik hoop van harte dat Pip, Druppeltje en An de juiste keus gaan maken, om hun eigen leven weer op de rails gaan zetten! Jullie zijn het, net als mij en iedereen, gewoon hartstikke waard!
Way to go girls!!!!!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je An! Ja , dat is ook Super! Dankzij het stoppen met drinken en de medicatie, is er een rust en ruimte in mijn hoofd ontstaan, die ik nu kan gebruiken voor hele nuttige dingen. Ik ben dankbaar dat ik al tot hier mocht komen!

Lieve An, je kan het hoor! Wees niet bang, luister alleen naar jezelf!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Gister moest ik naar Amsterdam, toen ik in de auto zat heb ik de meest afschuwelijke anst/paniek aanval ooit gehad.
De afspraak waar ik om 11 uur moest zijn niet gehaald of liever gezegd ik ben er niet heen gegaan.
Het was een sollicitatie gesprek, nu realiseer ik mij dat het niet de goede tijd is om van baan te veranderen.
Ik kan het er niet bij hebben om ook nog eens een hoop energie te steken in een nieuwe baan.
Alles wat ik nog over heb aan energie moet ik gebruiken om aan mezelf te werken, mijn huidige werkstituatie is ook verre van ideaal, dat realiseer ik mij heel goed.
Vrijdag moet ik weer gaan werken, ik heb voor mezelf besloten dat ik het een week de tijd geef, gaat het niet dan meld ik mij ziek, met alle gevolgen van dien.
Het is niet anders, ik ben op en dood en dood moe.
Ik sleep me de dagen door en daar heb ik zo vreselijk genoeg van, ik wil graag weer een heel klein beetje plezier aan alles kunnen beleven, dat is ver te zoeken de laatste tijd.
Maandag ga ik weer naar de Brijder, ik heb ook besloten dat ik ga voor de verhoging van medicatie.
Geen vrolijke posting het is even niet anders.
Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina meid! Dit klinkt vreselijk!
Het lijkt of je de vakantie hebt gebruikt om alle spanning weer op te bouwen...
Jammer dat er een paniekaanval voor nodig was, om tot inzicht te komen, dat je een nieuwe baan niet aankan! Het lijkt me voor de rust in je hoofd misschien geen slecht idee, dit (tijdelijk) met medicatie op te vangen. Vind het fijn voor je dat je maandag weer terecht kan bij de Brijder... Vind het niet fijn, dat je je vrijdag weer zo in je werk gaat storten. Volgens mij is dat niet handig. Het lijkt mij vechten tegen de bierkaai, en je gevoelens en burn-out ontkennen....
Is er ook een mogelijkheid dit aan te geven bij bedrijfsmaatschappelijk werk of arts? Herinner me dat je hier ooit meer over hebt gezegd, maar weet het niet meer precies...
Tina, wil je alsjeblieft goed naar jezelf luisteren en geen dingen meer doen, waar je niet achter staat! Door alleen te stoppen met drinken, ben je er dus niet. Je lijf vraagt om rust, je hoofd draait dol. Mens, dit gaat zo niet!!
Tina, maak een keus. Kies voor jezelf, je gaat hier aan kapot!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina: ja je schreef dat je naar Amsterdam ging en wilde je nog vragen hoe het was. Een paniekaanval dus. Wat een ellende. Je vakantie is ook al bijna voorbij. En vrijdag moet je weer werken. Het zou toch erg zijn als je je moet ziekmelden. Nee wisselen van baan in deze conditie is zeker niet verstandig. Heb je de mensen nog kunnen afbellen? Een dikke knuffel voor jou en je mag me bellen of mailen, dat weet je. Momenteel sta ik weer op de rails en merk dat ik ook alleen maar met rust heel veel rust tot mezelf kan komen. Maarja, daar ben ik ook al maanden mee bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben d'r nog hoor, ik jaag toch niet iedereen weg? ;)
Straks nog even met dochter naar de tandarts voor de beugel.
Hier en daar nog wat opruimen en schoonmaken....
Maak er niet teveel een "moeten" van, sta ik tijdens mijn vakantie weer op mijn kop.
Dat wil ik niet, dus adem ik in, en adem ik uit....

En... Vanmiddag toch maar de oude-wijven-dut, de hersens heben het nog zo nodig...

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo en An ik heb dit laatst ook al geplaatst maar misschien hebben jullie er wat aan

Ik las vandaag een artikel dat ging over 'Less is more'

Wat zou het bevrijdend zijn als je dingen wel mag missen.

Je strijkt ergens neer en je blijft, ook al is er niets te beleven.
Nee en je hoeft niet aan de babbel met de plaatselijke bakker of naar een restaurant te gaan waar de inwoners eten.
Want dan maak je er alsnog via de achterdeur een doe-belevenis van.

Je gaat ook niet vooraf uitzoeken waar de beste plek is, want dan ben je al weer heel doenerig aan het optimaliseren.
Voor je geluk maakt het niets uit.
Als je maar kunt opgaan in wat zich aandient, zonder te denken aan waar je niet bent.

Wat voor de vakantie geldt, geldt voor het hele leven: less is more
Als je het altijd druk hebt, stop dan gewoon met de helft van de dingen die u doet.
Als je daardoor niet uit het leven haalt wat erin zit, of als je misschien zelfs de verkeerde helft hebt gekozen, doet dat er helemaal niets toe.
Kleed je leven uit en maal niet om wat je wegdoet.

Haal een niet uit het leven wat erin zit.
En laat je verrassen door wat er dan uitkomt.

Geschreven door een Hooglerares Sociale spychologie van de Radbout Universiteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal!

Vandaag mijn vrije dag, en ik voel me maar zozo. De sfeer hier in huis is nog steeds om te snijden, en daar kan ik eeeeeeeerrrrrrrrrggggggg slecht tegen. Maar ik ben niet van plan toe te geven, voel me ondanks dat ik zeer gespannen en hyper ben sterk.
Ik heb al een fijn telefoongesprek gehad met mijn vriend :heart:, met een lieve vriendin, hondje uitgelaten, senseo gedronken, heb daarnet een gedachtenschema voor mijn therapeute gemaakt (helpt me alles op een rijtje te zetten) en ga zo boodschappen doen. Ik had weer van alles gepland voor vandaag, maar ik denk dat ik het maar een beetje rustig hou. Niet te veel tegelijk aan mijn bol, want daar kan ik even niet tegen.

Trees, als jij me rustig en wijs noemt vraag ik me serieus af of je het wel over mij hebt hoor. Pfff, ik voel me allesbehalve rustig, en vraag me voortdurend af of ik wel het juiste doe, dus zet bij dat wijs ook maar een heel stel vraagtekens.

Er is een gedachte die al sinds gisteren door mijn hoofd spookt. Ziza heeft hier al vaker geschreven dat hij zich in situaties waarin het allemaal niet zo lekker loopt niet meer druk maakt om wie er nou fout zit en waarom, of met hoe onrechtvaardig het allemaal wel niet is, maar zich afvraagt wat hij kan doen om bij te dragen aan verbetering.
Ik ben geen lid van de AA, zoals jullie weten, maar ik vind dit wel een mooie gedachte. En naarmate ik langer droog sta ga ik ook steeds meer de wijsheid erin, en het positieve ervan inzien. Dus vraag ik me al twee dagen af wat IK nu kan doen om uit de impasse met mijn zoon te geraken, zonder daarbij te veel van mezelf in te leveren, en over mijn grenzen te gaan.
Want ik kan me niet voorstellen dat Ziza bedoelt dat ik mezelf op geven en over me heen moet laten lopen. Dat is nu juist wat ik het grootste deel van mijn leven gedaan heb, en waardoor ik hopeloos in de problemen ben gekomen.

Pfff, lastige vragen allemaal, waar ik zo een, twee, drie nog niet uit kom. Mocht je dit lezen Ziza dan mag je jouw levenshouding nog wat verder toelichten, als je wil.

Ik ga eens even kijken wat ze er bij de C100.000 van vinden. Laters!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh poeh
Gister kwam een vriendin helpen met een start maken voor de toekomstige verhuizing, lees: rotzooi opruimen. (Ja Mieke ik mag ook straks...bleh)
We zijn een half uurtje in de berging aan de slag geweest, beetje troep weggooien in de container.
Na een half uur was ik helemaal afgepeigerd. Ik schrok echt van mn eigen conditie ....... Toen ze weg was gegaan ben ik meteen gaan slapen. Terwijl ik pas om 12.00 uur was opgestaan.......
Klaag klaag klaag, eigen schuld dikke bult met al dat gezuip, tjeemig de peemig,
maar ik had niet gedacht dat het zo erg was hoor, maak drie keer per dag een flinke wandeling met mn hondje en af en toe stap ik nog wel eens op de racefiets, dus dacht dat het wel snor zat.
Vandaag naar mn arts, ga maar eens vragen of ik iets extra's kan krijgen tegen de futloosheid, wat voedingssupplementen ofzo. Heb het wel geproveert met Spirulina, maar daar werd ik weer te speedy van op een onaardige manier. Beetje agressief. Toen st. Jansskruid maar daar word ik ook niet gelukkiger van. (Zou wel moeten he)
Misschien komt het wel door de reform troep die ik s,avonds slik, dat ik zo suf blijven, wel ik zal het vanmiddag weten.
Ben trouwens wel heel blij hoor met het uitzicht op de verhuizing, want ik kreeg laatst een nieuwe bovenbuurman, en die heeft sinds vanmorgen de knop op zn stereotoren ontdekt.............
In het huis waar ik ga wonen hoor je snachts de boten van het Noordzeekanaal , de zware motoren, echt heel rustggevend !
Oh was het maar een paar maanden verder !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Safi: dan ben ik dus helemaal goed bezig :D

Trees hoe is het met je ????


Anna: 'de symbolische navelstreng' echt eens doorsnijden. Dit ben ik, ma, en dat ben jij, een jongeman. Dit zijn mijn emoties en dat de jouwe, dan vindt hij het maar niet leuk als maar gedaan wordt wat gedaan moet worden. Ik weet natuurlijk niet in welke impasse je zit, maar dit schoot me zo te binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pippi, hoi! Hopelijk wordt de boel een beetje bijgeslepen en weer aangedraaid, hij gaat anders te los zitten en veroorzaakt blaren.
Moet wel vaak hè! Rot dat je dochter er zo,n pijn van heeft, hier valt het nog mee.
Maar we mogen nog even! Mooi dat zij er bijna af is!

Klaas is net met haar weg. Zoon achter computer gedumpt.
Ik ga ff slapen, ben ganz kaputt......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ben ik dan weer. Gaat nog steeds met vallen en opstaan. Helemaal droog ben ik niet de hele tijd. Straks een reiki sessie. Het is een soort therapie voor mij. Ik durf eindelijk mijn incest verleden te bespreken. Straks verder daarover met mij reikimaster praten. Niet schrikken hoor, dat is niet de bedoeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...