albertina Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Ik kom nog maar even hier, het gebeurde van vanavond houd mij uit de slaap.Miek dat is wel heftig, jokken over overlijden.Nu weet ik het allemaal even niet meer, ik ga altijd van het goede uit en wil er niet aan denken dat het allemaal bedrog is.Ik ga maar weer naar bed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Hoi Anna,Ik heb je stukje gelezen en zal je morgen een antwoord geven...Wat ik jammer vind is om te lezen dat mensen afhaken bij de AA omdat ze het gevoel hebben vast te blijven zitten... en gelijk heb je... ik zou ook zo vertrekken als ik lees wat jullie overkomt...Echter meetings/bijeenkomsten zijn niet het 12 stappenprogramma... er was eerst een 12 stappenprogramma en toen er nog geen meetings waren werkten alcoholisten een op een met elkaar het 12 stappenprogramma... dus sponser - sponsee... en als de sponsee klaar was ging deze op zijn beurt weer aan het werk met een nieuweling en werd zelf ook sponser... en zo werd de boodschap doorgegeven... en ja als dat niet gebeurt in meetings dan is het telkens een herhaling van zetten...Wat ik geleerd heb zijn de meetings niet voor het dumpen van allerlei problemen zonder hulpvraag... meetings zijn niet bedoeld om eindeloze drank-oorlogsverhalen te vertellen aan elkaar...meetings zijn niet bedoeld als thee-kransje... alcoholisten komen bij elkaar om kracht , ervaring en hoop te delen met elkaar... kijk naar de nieuwkomer die helemaal vertieft binnenenkomt en hulp nodig heeft en ook wil...Mijn sponser heeft mij eens helemaal verrot gescholden omdat ik het in mijn hoofd haalde om mijn vader helemaal af te branden tijdens mijn spreekbeurt en te klagen dat ik zo een rotjeugd had gehad en dat hij me niet begreep en mij onderuit haalde op mijn werk...er zaten toen twee nieuwkomers en zagen mij los gaan ... dat is niet de boodschap overbrengen dat is totaal egocentrisch mijzelf te buiten gaan aan zogenaamde gerechtvaardigde woede...ik had op dat moment alleen maar oog voor mijzelf...Die nieuwkomers hadden liever willen horen hoe ik al twee maanden nuchter was en hoe ik dat klaar had gespeeld...En natuurlijk wat ik voelde was echt... en deed ook pijn echter het is de verkeerde plek om het te uiten... daar zijn de meetings niet voor...ik kan wel zeggen dat ik pijn heb en dan vervolgens aan anderen gaan vragen in de meeting hoe zij daarmee omgingen... dat is constructief...en er bestaat ook nog een kans dat anderen ook nog geholpen zijn met die antwoorden van anderen...Bij mij is de verandering gekomen door het werken aan de stappen met een sponser...Zelf ga ik 1 , max 2 keer per week naar een meeting... en dat is genoeg...voor nu...Het veranderen begint thuis .. daar moet de aktie liggen en niet in een vergadering...Iedereen kan mooi praten...zeker alkies Aaan de andere kant er zijn ook zat alternatieven voor AA... dus so what...Waar ik soms kwaad om kan worden is dat er mensen zijn die in een meeting zitten en gewoon snel aan het dood gaan zijn door het drinken en moeten luisteren naar allerlei bullsh*t van anderen die hen geen steek op weg helpen...maar goed dat is mijn probleem...Goed ik ben moe...Heb vanavond schoongemaakt op de school van de kids... was harstikke leuk om te doen...Was een van de slechts twee vaders voor de rest allemaal moeders...grappig...Dus ik voel mij harstikke geemancipeerd vandaag hahahaha...Wens iedereen welterusten voor straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Trees dank je voor je medesteun hierin. Wat me verbaast is dat er geen reactie van anderen op komt.Ben sinds kort hier weer terug en ga actief meelezen en schrijven. Excuses dat ik weinig over je weet.Alleen dat je blij bent niet met je zoon getrouwd geweest te zijn. Zo een opmerking heb ik ook naar mijn zoon ooit gemaakt. Moest glimlachen . Niet de enige dus met een lastige zoon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Hoi Peter, je kan natuurlijk lekker op zuipvakantie gaan, dan zal je het weer van roes tot kater ervaren en dan is het weer voorbij. Maar je zou ook juist eens gek kunnen doen, zoals vandaag, en de vakantie juist als speciale detoxperiode kunnen aanpakken: andere gewoonten in een andere omgeving, lekker badend in vitamine Zon en dan eens werkelijk vernieuwd, gezond en uitgerust weer thuis komen.....dat zou nog eens spannend zijn, aan jou de keus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Pippi,Dank je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 @ Albertina, ik weet het niet zeker, maar mijn gevoel zegt me dat er iets niet klopt. Is mijn gevoel dus mijn pakkie aan. Vervelend dat je niet slapen kunt. Misschien hier ff luchtig kletsten want dat kan ook mij betreft hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Mieke, ik herinner me van jou nog dat je een stoeltje was? (ik bedoel je icoontje..). Maar ik vind het leuk dat je hier weer mee komt schrijven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Mieke ik ben al zo aan gewend het niet kunnen slapen, ik ga gewoon nog een beetje tv kijkenin bed, smorgens ben ik ook erg vroeg wakker dus de dagen zijn lang:D.Wel leuk dat je ook weer komt meeschrijven trouwens.Was het niet zo dat je tijdens je opname je huidige partner hebt ontmoet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Peter, een vakantie kan je toch niet laten staan, genieten van de rust, en het ideale moment om even voor jezelf te bedenken welke weg je wil volgen, ganse dagen gaan drinken lijkt me een saaie vakantie, het meren deel moet je dan herstellen van de dag voordien, een vakantie is iets dat je verdient, dat een mooie herrinnering moet zijn, dus, je beslist zelf , een goed boek bij de hand ,een mooie wandeling, laat de tijd over je gaan, en kijk eens terug naar dat dronken levendje dat je dan thuis hebt achtergelaten, en heb je op vakantie internet, kan je altijd hier op het forum, kwestie van je wens te sterken,greetz,Jo:moon: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 @ Trees ja dat klopt daarvoor was ik lang een telefoon. Het gaat hier goed buiten een noodzakelijke verhuizing dan. maar goed dat komt ook weer goed.Had jij toen een andere naam? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Ik zit ook tegen een verhuizing aan te hikken Mieke, duurt nog wel een paar weken voor ik echt over ben, maar wel alvast start maken met opruimen, weggooien, ach u kent het wel ......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 @ Albertina ja dat heb je goed ja. Mr Right ontmoet al bijna anderhalf jaar geleden en nog steeds dikke mik. Het gaat goed met ons. Jeeh dat je dat nog weet. Leuk om te horen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Hoi Peter,Je denkt op vacantie, lekker een biertje en dan stoppen we weer. Waarom ben je op het forum, verklaar je nader! "Lekker" een biertje en daarna stoppen, lijkt me niet zo'n probleem. Waarom ben je hier?Heb je een gevoel dat het toch moeilijk handteerbaar is? Dan lijkt radicaal stoppen de juiste weg.De keus is aan jou! Overigens sterkte, maar zoek eerst eens uit wat je werkelijk wil!Groet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 quote: Originally posted by: SootheHoi Peter, Je denkt op vacantie, lekker een biertje en dan stoppen we weer. Waarom ben je op het forum, verklaar je nader! "Lekker" een biertje en daarna stoppen, lijkt me niet zo'n probleem. Waarom ben je hier? Heb je een gevoel dat het toch moeilijk handteerbaar is? Dan lijkt radicaal stoppen de juiste weg. De keus is aan jou! Overigens sterkte, maar zoek eerst eens uit wat je werkelijk wil! Groet! Ik ben nu even niet met je mee Soothe,greetz,Jo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Klopt Mieke, ik was Tolie (sstttttt....dat was te herkenbaar!), en nu ben ik Trees. Ik heb achteraf toch best wel verdriet gehad, hoe pathetisch dat ook klinkt, om mijn naam te veranderen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 @ Woman, het ruimt wel lekker op zo. Dit is de 2e keer binnen een half jaar en met een beetje geluk ben ik ook daar weer snel weg.Ik ga terug naar mijn koopflat die te koop blijft staan.Ga jij mooi verhuizen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Hoeft niet Wannes. Ik geef mijn mening en hoef geen staande ovatie!Groet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 héy, ti's weeral een dagje droog geweest, ti's 00:00h great Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 @ Trees kan ik me nog wel herinneren. Leukom terug te zijn en jammer de meeting te hebben gemist Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petervdw Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Iedereen bedankt voor de tips!En Soothe!Ik wil gewoon wel af en toe een biertje kunnen drinken.En dat is juist het probleem dat dat vaak een beetje uit de hand loopt. Op vakantie vind ik dat niet zo'n probleem maar in het dagelijks leven wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petervdw Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 quote: Originally posted by: pippiSoothe sorry, vind je erg kort door de bocht naar een nieuweling. "Waarom ben je hier?" Er wordt een vraag gesteld. Kan me indenken dat die adremheid een beetje afschrikt. Soothe is inderdaad een beetje adrem...Geeft niet hoor, kan het wel waarderen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Waarom ben je hier. Juist!! Met die vraagstelling is niets mis. En of het een nieuweling is, heeft er niets mee van doen!Als je lekker op vacantie wil drinken en daar na stoppen, zie ik het probleem niet zo! Dus vraag ik of er toch een moeilijkheid met het handteren is. En daar kan de aangesprokene op antwoorden. Want tot hem richtte ik me.Dus Peter, verklaar je nader! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Peter, dat ken ik , en ook ik heb dit al zo dikwijls mooi voorgesteld, doch voor mij is dit niet haalbaar, en ééntje, ach dat mag toch wel..............de andere ééndjes volgen, heb nu beslist, laat de ééndjes in de vijver tanden bijten , en ervoor gaan, met vallen en opstaan, greetz,Jo, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 @ peter. Sorry ik vind je naam lastig.Soothe heeft wel gelijk. Wat wil je? Ga mij nu niet lekker maken met biertjes op vakantie want dat vind ik niet leuk.Ik stop omdat mijn remblokkjes stuk zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hanneke1 Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 zo, ben net thuis gekomen en nog even het forum op om te kijken hoe het is met druppeltje. Ben blij te horen dat je er weer bent!!! hopelijk doet de nachtrust je goed en heb je er niets ernstigs er aan overgehouden...terzijde: ik blijf me verwonderen over dat ik het al 3 weken en 4 dagen droog sta. ik zou het nooit zonder jullie en de AA hebben gekund! Ik kan me inmiddels ook weer beter concentreren. Na mijn afstuderen (september hoop ik) heb ik mezelf beloofd om naar Berlijn te fietsen!!! nou ja, genoeg plannen voor mijn nuchtere bestaan... nu naar bed. (ik merk dat ik zo van de nuchtere avonden geniet dat ik niet naar bed wil, wat vind je daarvan?! nou mensen, ik ga ook naar mijn nest. lekker slapen!! (het mooiste moment van de dag is als mijn lampje op mijn vensterbank uitgaat... en morgen weer geet kater!!! tot later hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden