Soothe Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Marjo, ga je ons verlaten? Een fijne vacantie. Even het verstand op nul.We zien je terug in blakende welstand! Tot "horens" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Safi,Bedankt dat je de regels van zelfliefde nog eens geplaatst hebt.Water,Ik wist niet dat jij Harry Jekkers' Ik hou van mij al hier gelinkt had.Tina,Ik ben ook altijd blijven doordenderen voor mijn werkgevers. Mijn eerste baan hier in NL heb ik zelf opgezegd en bleek toen overspannen (al mijn andere collega's liepen bij de riagg). Ik had geen recht op een uitkering, maar heb in overleg met mijn man ontslag genomen, omdat ik de spanningen mee naar huis nam en daardoor moeite kreeg om mijn eerstgeborene al mijn geduld en zorg te kunnen geven. Tijdens mijn vorige baan (daar heb ik 13 jaar gezeten) heb ik 3 keer overwerkt thuis gezeten en steeds te vroeg weer begonnen. In die periode ben ik ook rust en ontspanning gaan zoeken in de alcohol. Toch werd ik gedumpt toen er geen opdracht meer binnen te halen viel (dankzij WMO). Hondstrouw als ik was, ben ik mij tot de laatste dag blijven inspannen voor zover ik nog wat te doen had. Ondertussen probeerde ik van de drank af te komen. Zelfs werkloos zijnde draafde ik nog door: vrijwilligerswerk en veel sollicitatiegesprekken die helaas steeds op een afwijzing uitkwamen. Raakte ik bijna door over de rooie en werd steeds depressiever. Ik dacht, toen ik deze rustige, kleine deeltijdbaan vond, dat alles ten goede zou keren. Helaas ging mijn depressie in een negatieve stroomversnelling. Daar zit ik me nu uit te knokken. Ik zie er ook vergelijkbare dingen in, die ik met het stoppen met drinken ervoer.Kies a.j.b. voor jezelf. Laat het niet zover komen als ik heb gedaan. Ik heb er mijzelf bepaald geen plezier mee gedaan. En nu zit ik dus te sniffen.Vie,Ik vind het fijn dat je even van je laat horen. Trees,{{{{{{{{{}}}}}}}}Pak je de draad wel weer op? Terug aan de Refusal! Bij mijn grote terugval ging ik ook het klokje rond drinken. Gewoon omdat ik niet meer wilde zijn. Mislukt, ben alleen mezelf keihard tegengekomen. En dan heeft het nog een half jaar geduurd voor ik kon stoppen. Soms denk ik ook geef me maar een literfles jenever, want ik wil ervantussen. Maar dan bedenk ik ook dat ik me dan vast weer zo beroerd ga voelen als in het najaar van 2006. En dat wil ik dus niet meer. Drank geeft geen vergetelheid. Drank vergroot alleen maar je sorres en je negatieve gevoelens.Marjo,Een goed idee om een notitieboek mee te nemen. Ik had in mijn vakantie alleen maar de achterzijde van enkele geprinte velletjes, het mapje van de reisbescheiden en nog wat aankoopbonnetjes.Vergeet ook niet een paar pennen mee te nemen. Goede reis en een fantastische vakantie!Ziza,Weet je wat het toppunt van egoïsme is?Dat is altruïsme.De moraal hiervan (volgens mijzelf): uitersten zijn nooit (een niet-helpend woord) goed. Probeer in alles een middenweg te vinden. Kost mij ook moeite, dat geef ik eerlijk toe. Ik moet wel zeggen dat mijn eeuwige pleasen en hard werken voor een ander, mijzelf in een negatieve spiraal heeft gedirigeerd. Nu ik meer aandacht en liefde aan mezelf (en nog lang niet genoeg) schenk, blijk ik automatisch beter te gaan functioneren en blijk ik ook meer te kunnen betekenen voor anderen.MENSEN, HAAL A.J.B. NIET STEEDS OUDE KOEIEN UIT DE SLOOT EN MAAK SLAPENDE HONDEN NIET WAKKER. DAAR IS NIEMAND BIJ GEBAAT EN GAAT TEN NADELE VAN DOEL VAN DIT FORUM.Druppeltje,Voel je je al weer wat beter? Adam,Er wordt wel gezegd dat het eerste jaar niet drinken voor het lichamelijk herstel staat en het tweede voor het geestelijk herstel. Naar mijn ervaring is dat waar. Ik heb zes jaar overmatig gedronken, misschien heb ik wel zes jaar nodig om daarvan te herstellen. Nou ja, ik ben bezig aan mijn herstel te werken.Sammy,Terug van vakantie en gelijk weer aan het bridgen. Soothe,Jij bent zeker milder geworden, vooral voor jezelf. En nuchter ben je een heel charmante, voorkomende verschijning. Anna,Tapas,Aan in mijn uppie hardlopen vind ik ook niets. Ik voel me dan zo te kijk lopen. Als ook volgende week mijn stemming daalt door het lopen, dan geef ik het op. Ik wandel liever 5-6 dagen in de week een uur lang, dan een keer in de week een hele middag (en mijn middag(dut)rust) op te offeren.Carolien,Mijn teennagel probleem is dat ze aan de zijkanten ingroeien. Mijn nagels zijn niet plat, maar halve cirkels en mijn tenen zijn breed. Maar idd het is een luxeprobleem en als ik er drie keer per week een half uurtje aan besteedt, dan voorkom ik pijn. En het heeft wel iets knus om met je eigen voeten te spelen. Ik hoop dat ik nog lang zo lenig blijf, want pedicures zijn niet zo goedkoop.Marieke,JIJ MOET toch NIET op vakantie gaan. Kun je die twee niet alleen laten gaan?Heeft je man ook geen zin? en blijft daarom thuis?Ik ga deze vakantie ook nergens heen. Geen zin in. Man en zoon lopen morgen de laatste dag van de 4daagse van Apeldoorn en de 20ste vertrekken ze voor de strand6daagse. De 21ste vertrekt mijn dochter naar Zuid-Frankrijk. En dan heb ik lekker 5 hele dagen voor mezelf (en de katten).Gem,Heerlijk voor je! OK, zal me niet ongerust maken als je de komende dagen niets van je laat horen. Wij zaten zelfs een paar dagen zonder telefoon. Niet helemaal, we konden gebeld worden, we konden ook bellen, alleen hoorden we de mensen aan de andere kant niet. Niet handig dus.Blacky en de anderen die naar bed duiken: welterusten!Zij die de nachtdienst in moeten: sterkte en een rustige nacht!Woman,Goed dat je de 10 geboden van de psychologie nog eens naar boven brengt. Ik vergeet dat soort dingen altijd weer. Moet die eigenlijk maar eens printen. Pippi,Gefeliciteerd met je verjaardag!!:present:!:present:!:present:!:present:!:present:!:present:!:present:!:present:!:present:!:present:!:present:!:present:!:present:Houtje,Goed nieuws breng je. Slaap lekker!He, he, wat een draad!Hijg hijg hijg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 quote: Originally posted by: SoothePeter vde W, Hoi Peter, Effe dimmen hè! einde citaat.Ik bedoel Soothe dat als men z'n bericht hier mee begint ik dit niet echt relaxed vind overkomen.Maar misschien lees ik n iet goed. Het is ook al laat.Mieke, ik hoefde die 25 miljoen ook niet maar een beetje extra had ik best fijn gevonden. Maar ja, niet drinken is ook goud waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 :sun: PIPPI GELUKKIG NIEUWJAAAAAAAARRRRR :musicnote: Woman je was er nog eentje vergeten:11. Je hebt het recht op een normaal leven zonder drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Pip, fijne verjaardag. Ik wens je een goed jaar.Hum, ik heb nog zin in iets. Brood is op, dan de bokkepoten maar? Kopje thee erbij. Ik zou er ook goed aan doen te gaan slapen maar zo vaak beschik ik de laatste tijd niet over internet....Smoesjes, smoesjes, smoesjes.Corinne, gebeurtenissen uit het verleden zijn, m.i., niet altijd oude koeien. Er mag toch soms iets uitgelegd worden over hoe mensen dingen hebben ervaren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Had Pip gezegd dat ze vandaag jarig is? Ze staat niet als zodanig geregistreerd op het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Hé Corinnen, wat is dat? Plagiaat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Effe dimmen!!!! Niets mis mee. Ik heb het niet met een verbeten gezicht opgeschreven. Zo zie je, dat het virtueel moeilijk blijft! Er wordt wel groffer geschut gebruikt bij tijd en wijle!Geniet van de bokkepoten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Poe...Dit aantal bladzijdes is bijna niet te doen om s'avonds bij te lezen!Je vergeet wat je aan het begin gelezen hebt...dus reageren daar waag ik me niet eens meer aan.Wat ik niet vergeet...ik ga vandaag niet drinken!Fijne nacht allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Maar Soothe, een ander kan je lieftallige gezichtje toch niet zien:devil:Ben bezig aan bokkepoot nr 5, bijna misselijk, haha. Doeiiiiiii Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Welterusten, Woef gaat uit, Baasje gaat slapen. Het was me een waar genoegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Jeetje, nog 2 uurtjes en dan mag Albertine alweer opstaan om te gaan werken. Werkse meid, hou je goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 BamBam,Het naar boven halen van die geschiedenissen levert hier altijd onrust op, vooral als daarbij namen genoemd worden.Trees,Plagiaat? Waar pleeg ik dat? Even zeggen, dan haal ik het weg, ik wil geen proces aan mijn broek.Joann,Goed idee! Ik doe met je mee en drink ook niet vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 quote: Originally posted by: Kaia :sun: PIPPI GELUKKIG NIEUWJAAAAAAAARRRRR :musicnote: Woman je was er nog eentje vergeten: 11. Je hebt het recht op een normaal leven zonder drank. :D :D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Corinne, is de oplossing dan er maar niet meer over te spreken? Ik geloof daar niet in, sommige dingen kunnen het best wel besproken worden. Reakties kunnen dan misschien beter geduid worden. En het was/is ook niet nix wat er is gebeurd. Onder het vloerkleed schuiven helpt mij niet. Ik hoef niet alles in geuren en kleuren op te rakelen maar ook op mij hebben die dingen impact gehad. Als ik daar over schrijf vanuit mijn ervaring is het goed. Ook al onstaat er onrust. We gaan niet dood van een beetje onrust. Ook in ons echte leven komen we dingen tegen. Ik zie het forum ook als een plek waar ik soms kan 'oefenen' zonder dat ik meteen afgekraakt wordt. Omdat ik me hier, meestal, veilig genoeg voel om dinegn neer te zetten.En het valt me op dat veel mensen hier niet overweg kunnen met ruzie of meningsverschillen. Ook ik heb hier nog veel in te leren. Het zal wel niet geheel toevallig zijn dat dit zo is. En als er gedronken wordt; reakties ongenunanceerd kunnen zijn. Alhoewel, dat kan natuurlijk ook als iemand niet gedronken heeft.En zo blijven we leren, goed toch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Geer, kun je onder woorden brengen wat je naar vindt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Corinne, jouw slingers lijken wel heel veel op de mijne! Maar ik deel ze graag met je hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 BamBam,Ik begrijp hieruit dat je met die geschiedenissen nog niet afgerekend hebt en ze nog altijd toelaat een negatieve invloed op je te hebben.Dan is het idd goed om het uit te spreken. Ik begrijp het, denk ik.Je mag hier rustig je mening geven.In de virtuele wereld heb je net zoveel mensen die zich anders voor doen als in de 'echte' wereld.Iedereen gaat daar op een andere manier mee om. En nu, beste mensen, begeef ik mij naar de bedstee en hoop te kunnen slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Geer, onze BB valt reuze mee hoor!Recht door zee en zegt waar het op staat, omonwonden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Dat bedoelde je dus, Trees. Ja, ik heb ze idd van jou ingepikt. :$ Je hebt me betrapt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Corinne, ik weet niet of ik toelaat dat ze negatieve invloed op me hebben. Zal daar nog es over nadenken. Slaap wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Geer,BamBam is recht voor de raap. Komt idd soms hard binnen, zo komt de waarheid dikwijls aan. Vooral waarheid waar je je ogen voor wil sluiten. Maar zij is wel een van diegenen die mij vorig jaar over mijn angst voor het stoppen heeft geholpen. En ze is aardig, 'k heb ze 5 juli gezien en gesproken. Ze had geen knots bij!En nu ga ik echt afsluiten.Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 haha, knots had ik thuisgelaten.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 HA HA ik in een deuk Hoe is het met Pebbles? (as we dan toch ouwe koeien uit de sloot lichten)Slaapze (ik val in herhaling) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 10 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2008 Geer, dank voor je antwoord. Ik vind het geen zwakte als je zegt er niet goed tegen te kunnen als je de sfeer niet ok vindt. Ik heb daar ook last van. Ik probeer voor mezelf wel uit te zoeken wat voor gevoel het me geeft en hoe ik daar mee om kan gaan. Dat is iets wat ik hier wel geleerd heb. Mijn ergernissen zeggen iets over mij. En ik heb alleen invloed op wat ik kan veranderen, ik heb geen invloed op wat anderen doen of zeggen.Over dat reageren kan ik alleen zeggen; point taken. Ik ben vandaag idd nogal aanwezig en vind veel van alles.En ja, ik ben direct. En ja, dat kan hard aankomen. Ik heb veel compassie met een ieder die wil stoppen. Ik ben zelf 24 jaar bezig geweest voordat ik de stap durfde te zetten. Ik weet ook dat alleen maar harde woorden geen zin hebben. Toch is dat soms ook nodig want ik zie wat alcoholisme aanricht. Ik zie wat ik zelf heb aangericht. Ik ben kind van een alcoholist en zie wat mijn vader heeft aangericht.En soms ben ik van mening dat alleen een aai over iemands bol en zeggen; ach joh, het geeft niet' niet het goede antwoord is. Mensen maken een puinhoop van hun leven, mensen doen hun kinderen te kort, mensen vernietigen zichzelf en hun omgeving lijdt daar onder, mensen gaan dood van al dat gezuip en soms wil ik een schop uitdelen en mensen heel hard wakker schudden.Maar ja, ik weet ook dat de 'patsboem', het kwartje, of hoe je het ook wilt noemen pas valt als iemand er aan toe is. Als ik soms wel een bijdrage kan leveren door forumgenoten een spiegel voor te houden dan zal ik dat niet nalaten.Gister zei mn vriendin tegen me dat het leek alsof ik ervan genoot ongelukkig te zijn. Boem. Sta ik daar met mn 22 maanden niet drinken. Mn sponsor zei ook al zoiets tegen mij de week daarvoor.Ik heb vandaag ook geschreven dat ik me soms teveel met anderen bezig houdt om de aandacht van mezelf af te leiden. Dat ik anderen een spiegel voor houdt wil absoluut niet zeggen dat ik alles goed doe.Maar ik dank je voor je eerlijkheid. Ik heb idd ook geschreven dat het misschien niet nodig is altijd te reageren op een ander en jij houdt mij nu ook ff een spiegel voor. En dat is ook goed. Daar leer ik ook weer van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden