Spring naar bijdragen

Vrijdag 11 july


Otje

Aanbevolen berichten

Tjeemig de peemig
Mn nieuwe bovenbuurvrouw is aan het oefenen voor een soort idols maar dan opera. Oftewel vals gegil hier door de flat. Niet effetjes maar de hele dag door.
VALS niet normaal. Zal straks Maria Callas eens door de flat laten galmen......
Werd er vanmorgen van wakker (en ik slaap al met oordopjes...) en heb nu de tevee op volume 10 staan ......pfffff arme ik. En ik weet wel wat ik 5 weken terug gedaan had, dames en heren jongens en meisjes, hop de kroeg in........
Kijk erg uit naar de verhuizing, mn toekomstige woning is practisch vrijstaand. Wat een privacy en dan kan ik zelf nog herrie maken ook !!!
Nog even geduld dus.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

An,
Gebruik het woord poging of proberen niet bij het stoppen. Beide woorden houden eigenlijk al in dat een mislukking in het verschiet ligt.
Je bent een ervaren stopper... Je hebt het al 100 keer gedaan.
Zet gewoon: 8 juli 2008 gestopt.
Jij hoeft niet meer te drinken. Ik gelukkig ook niet.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, wou net iets van die strekking zeggen Corinne (over An). An meid, je kunt er maar beter in geloven ;) dan heb je de helft van het werk al verricht....tis net als met goed gereedschap. Handvatten worden niet voor niets tools genoemd.
Als je alleen van de gedachte al een monster maakt zal die je zeker bespringen...zet de gedachte uit je hoofd, zoek afleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig nieuwjaar Pip, een nieuw jaar vol met kansen...je hebt immers de weg al een beetje voorbereid. Doet me terugdenken aan dat ik net voor mijn verjaardag gestopt ben, jij nog niet maar je hebt jezelf wel een kans gegeven door een nieuwe start op je eigen benen te maken. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet effe niks te zeggen, beetje onbestemde dag vandaag. Ben voor iemand in de weer geweest (vw.werk) een computer met toebehoren uit te zoeken. Verschillende winkels afgeweest voor prijzenvergelijk en specs; ben er wel zo'n beetje uit maar hor en dol :angry:
Ha...sommige verkopers hebben er de ballen verstand van en zeggen maar wat omdat ze graag willen verkopen. Gni gni, ik wijs ze daar dan fijntjes op...heb nu eenmaal een tering hekel aan verkopers die al bij voorbaat doen of ze er van alles afweten, kan ik ze met eenzelfde arrogantie onder de neus wrijven is die flauwekul iig zo afgelopen. Maar ben daar dus een paar uur mee bezig geweest incl. de voorbereiding. Heb wel weer genoeg winkels inclusief het personeel gezien voorlopig ;)
Pfff...zo maar eens naar bedje, gadver ik mis het mooie weer :rose::(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien,
Als ik niet meer zelf bij mijn poezelige, geurende, transpirerende voetjes kan komen ter verzorg- en vertroeteling, heb ik al bij mezelf besloten om idd om de zaak operatief op te laten lossen. Ik kan er nl. niet tegen als iemand aan mijn voeten zit te friebelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
We zullen het voorlopig met dit weer moeten blijven doen.
Ving van het weerbericht op tv het volgende op: 'Buien komende uit het zuiden zullen voor neerslag zorgen in de zuidelijke provincies. Er komen ook buien aan uit het zuidwesten, die zullen voor neerslag in de westelijke provincies zorgen. Het gaat hier nat worden in het Drechtstedengebied. We zitten vlak bij de zuidelijke provincies en liggen in een van de westelijke provincies. Ik zal mijn borst dus maar niet zelf nat maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, Corinne ik kan (ergens) volgende week samen met zus en zwager paar daagjes op het zeiljacht...ze zitten al in Zeeland. Zou me niets verbazen als ze eerder terugkomen...de voorspellingen zijn idd niet best, alhoewel met zeeland weet je het nooit. Ik ga zeker niet als het zo slecht blijft, zie me al zitten in de kajuit terwijl voor hun de voornaamste bezigheid dan is om alcoholisch te nuttigen. Vind zeilen wel leuk maar buizen ho maar! :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag net een geweldige film op rtl 4 'The Shawshank'

Ondertussen lees ik het berichtje van Corinne dat ik niet moet zeggen dat het een poging is of een proberen, maar dat ik het woord stoppen moet gebruiken.

Ik durf niet Corinne.

In de film ging het over 'doorgaan met leven of beginnen met doodgaan'.
Heftig.

De ene persoon die na 50 jaar vrij kwam redde het niet. Hij was bang en kon het leven niet aan.
De ander bleef Hoop houden en bleef uitzien naar vrijheid. En stelde daar een heel plan voor op ALS hij vrij zou zijn. 'Doorgaan met leven of beginnen met doodgaan'.

Het is eng om uit de slavernij, de gevangenis te stappen.
Iemand zei eens: 'er moet iets beters voor in de plaats komen dan die verslaving'.
Sorry, maar ik ben heel erg geemotioneerd.
Zelf leef ik al heel mijn leven in een 'geestelijke slavernij', emotioneel gevangen gehouden door een aantal mensen. De zwaarste cipier is niet meer. Dus ik ben een vrij mens. Maar het is eng.

'Een vrij mens die aan een reis begint naar een onbestemde bestemming'.....

Lees mijn onderschrift en Corinne...... het is bijzonder dat juist jouw schrijven op dit moment kwam.
Je opende mijn ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

an ,
ik ben gans mijn leven de slaaf van anderen geweest , en de slaaf van de alcohol
het is maar pas sinds ik het drinken gelaten heb dat ik ook geen slaaf meer ben van de andere , weet niet of ik mij juist uit druk maar voor mij voelt het zo aan
het is mede hierdoor dat de relatie ook niet optimal is , ik ben een ander mens geworden maar ik zie mijn vriendin ook anders als toen ik dronk
ik hoop dat jij de kracht in je eigen vindt want het is daar dat het zit lieve an
suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, gefeliciteerd met je verjaardag. :musicnote: Leuk, die cadeautjes van je kinderen, en fijn dat het bezoek goed verlopen is. Ik heb zelf ook wel eens op mijn eigen verjaardag gezeten, de kring familie rondgekeken, en me verbaasd afgevraagd wat deze mensen eigenlijk van mij wisten. En ik van hen! Het belangrijkste is dat ze er waren, voor jou, om jou te feliciteren.

Marion, fijn dat je er weer bent, en de draad weer hebt opgepakt.

Mensen, ik heb de afgelopen twee dagen niet alles meegelezen. Te druk, en intensieve gesprekken gevoerd thuis. Gelukkig heb ik met zoon een hoop uit kunnen praten, voor het eerst zonder te veel van mezelf in te leveren. Ik ben enorm opgelucht, maar de afgelopen week heeft me veel energie gekost.
De andere zoon zit inmiddels met een opleidingsdilemma, heeft besloten toch een andere kant op te gaan. Ik steun zijn keuze, want hij heeft er volgens mij goed over nagedacht. Maar natuurlijk steken alle moederlijke zorgen en twijfels de kop weer op. Gaat dit lukken, kan hij het aan? De tijd zal het leren.

Al was de afgelopen week voor mij een zware week, toch is de gedachte aan drank niet in me opgekomen. Wel ben ik me ervan bewust dat ik vroeger in dit soort situaties te veel zou hebben gedronken, en vervolgens de verkeerde dingen zou hebben gezegd en gedaan. Ik ben zó blij met de rust die ik nu voel, en het feit dat drank geen enkele rol speelt in mijn gevoelens van twijfel, verdriet of hoop. Het staat er los van. Dit gun ik iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, misschien durfde je zoon dit keer ook de confrontatie met je aan te gaan omdat je nuchter was... blij te lezen dat jullie het voor een groot deel hebben kunnen uitpraten! want ruziemaken met een dronken moeder is geen pretje lijkt mij.

Ik had begin van de avond weer die vriendin aan de telefoon die teveel drinkt, pffft, kost me altijd mega veel energie al probeer ik het of af te kappen of zo kort mogelijk te houden. Zij blijft er nog steeds bij dat ze de drank nodig heeft om haar emoties te kunnen voelen. Ik kan dan alleen maar mijn ervaring vertellen maar soms word ik er gewoon zo moe van, ze heeft een slechte dronk over zich, nogal dwingend en negatief. Toch pikt ze het wel van mij als ik haar daarmee confronteer, en als ze het niet pikt dan heeft ze pech, ze weet dat ze me eigenlijk niet mag bellen als ze gedronken heeft dus dan hang ik gewoon op, gemeen he!

toch vind ik het steeds weer confronterend om haar flink aangeschoten aan de telefoon te hebben, de logica die in de drankfles zit, bah

maar ik ga slapen en spreek jullie morgen weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten allemaal en bedankt voor de support, ik vroeg wel veel aandacht deze dagen.
Maar het was voor mij een intensieve 'therapie' die ik nu eens in alle rust kon volbrengen.
Bedankt en welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An

Doorgaan met leven, of beginnen met doodgaan.....
Vergeet je dan niet : beginnen met leven ????

Doorgaan met leven , zoals ik het al deed was geen optie meer,
daarin speelde drank een te grote rol!
Beginnen met doodgaan heb ik daarmee, letterlijk en figuurlijk,
ook gedaan!
Wat ik vergat was nuchter te beginnen met leven!

Ik wens je nog veel nuchtere dagen, wat er ook op je pad komt!
Geniet nog even van deze extra vrije tijd voor iedereen weer thuis is,
het doet je blijkbaar goed!
Poging 1500, dag 3.........je komt er wel!!!!!!!!
Je kunt het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Har, gek eigenlijk dat borrelen zo bij het zeilen hoort.
Toen ik nog LATte met mijn man zijn we 2 keer een weekeind wezen zeilen met zijn voormalige studiegenoten. Aan boord borrelen en dan aanleggen om wat te eten en ... te borrelen. Toen kon ik dat allemaal nog niet volgen. Dat was nog een heuglijke tijd waarin ik na 2 borreltjes op mijn kop stond.
Maar het waren wel leuke weekends, want wij hadden beide keren mazzel met het weer. Echt heerlijk zeilweer.

An,
Dapper zijn en durven. Weet je wat dapper zijn betekent? Het betekent de angst overwinnen.
Aangezien je ooit al eens gestopt bent, weet je wat je te wachten staat als je nu weer stopt.
Je hebt nu angst voor de angst die je kan overvallen. Afkicken is niet leuk. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar het is die angstige periode waarin je je ontzettend verloren kan voelen waard om nuchterheid te bereiken. Als ik me goed herinner heb jij de AA bij je eerdere stop bezocht. Je kunt dit weer overwegen. Je kunt ook overwegen om je door je huisarts te laten begeleiden voor medicatie: Librium voor als je een angstaanval krijgt en Campral of Revia als trekremmer. Probeer ook de begeleiding hier op internet, de ggz of de verslavingszorg. Als je veel poen hebt, kun je net als Geer met intensieve thuisbegeleiding stoppen. Voordeel daarvan is dat je huisgenoten er ook duidelijk bij betrokkenen worden en eindelijk gaan inzien wat voor een rotziekte een verslaving is. En volgens mij kun je ook bij huisarts, ggz en verslavingszorg je gezinsleden er actief bij betrekken. Alcoholisme is een gezinsziekte.
Ik vraag me trouwens wel af of je gezinsleden soms ook verslaafd zijn. Mijn man heeft zijn borrel opgegeven. En hij was en is nog steeds bereid om het huis alcoholvrij te maken. Ik wens je alle KMW die er is.
Je uitzwaaier raakt me diep. Laat die maar staan. Hij kan mij helpen bij mijn strijd tegen mijn depressie.

Blacky,
Wilde gij astemblieft efkens de plompkast (voor de NL'ers = de zekeringenkast) uitschakelen voordat ge aan een elektrisch apparaat komt dat in het water is gevallen of in de javel (NL'ers = bleekwater = chloorwater).

Carolien,
We zitten hier toch ook voor onze voetjes. Bedankt, ik heb altijd gedacht dat het een nogal pijnlijke operatie en herstel inhield.
Die chirurg was natuurlijk overdonderd door jouw verschijning en die dreigende pot blauwe verf. Hij wou geen slagersmurf worden. :huh:

Anna,
Die gedachtenontwikkeling is heel prettig. De ontdekking dat ik moed genoeg heb zonder eerst de nodige drank door mijn keelgat te moet kiepen, was een hele mooie. Dat ik me moed moest indrinken was natuurlijk maar een van de vele smoezen waar ik mezelf mee bedonderde.

Joann,
Hoe gaat het met de zieken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...