Spring naar bijdragen

Vrijdag 11 july


Otje

Aanbevolen berichten

Hahaha goedemorgen, Geer en ik openen hierbij het dagdraadje van vrijdag.
Ik mag aan de titel toevoegen dat indienwe wel uit zouden glijden we ons op heel dun ijs begeven en uiteindelijk in een wak terrecht zouden komen, waar we druipend en ijskoud uitstrompelen en dat het dan beslist weer eventjes duurt voor we opgedroogd zijn... ;)
Ik krijg ineens trek in een warme chocomel, jammie !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ok deal Geer !!! Tot oktober, is goed te doen en overzichtelijk, dag voor dag !!
Er was echt niets meer op tevee, dus in mn bed een boek dat is ook fijn.
Dank voor je lieve tekst, we zijn gewoon sterker dan die troep, als we dat maar niet nooit never vergeten !!
Fijn he, droog staan !!
Happy day iedereen, toedeloe
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeeeedemoooorgen.

Zo ik ben klaar om ta gaan werken, stiekum een klein beetje jaloers op jullie die allemaal
lekker nog op één oor liggen.
Ik ga zien wat de dag mij gaat brengen, mezelf goed toegesproken gister en véél opgeschreven voor mezelf.
Dus lieve mensen ik ga aan mijn werkdag beginnen, maak er een mooie dag van allemaal.

Liefs voor jullie allemaal.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Ben ook eens vroeg wakker (vakantie, man weg, zoon heeft vriendje te logeren) en ik ben hier al zeer weinig, lees veel, maar doe niet actief mee. MAAR..... wil ik dat eens doen, liggen jullie allemaal nog op 1 oor. Grrrrrr bij mij wil dat oor niet meer.
Nou ja, maak ik in alle rust gebruik om weer eens wat te vertellen over mijn persoontje.
Ik ben "droog" sinds 18 maart, maar heb wel een paar fikse uitglijders gehad sindsdien, een paar, dat meen ik.
Ik doe mijn stinkende best, en 9 van de 10 keer lukt dat, kan ik of niet, of "sociaal " drinken. Mooi woord trouwens, sociaal drinken. Wat is dat, voor mij 2 hooguit 3 glazen. Trots als dat lukt, na een uitglijder zit ik dagen in zak en as, schuldig, ruzies, etc.
Hoorde pas van een collega dat ie iedere dag 3 tot 5 drankjes drinkt en er niet aan moet denken om 2 dagen per week niet te drinken, maar een probleem heeft ie niet. Ik denk daar het mijne van maar zeg niets, ik wil ook anoniem blijven, vooral op het werk!

Ben nu heel hard aan het nadenken wat ik nu verder zal schrijven. Ik ben ingeschreven op dit forum, heb geen aansluiting gevonden (o, ligt ongetwijfeld aan mij, ben een lastig persoon) maar ja, wie zit er eigenlijk op mij te wachten.
Ik wacht al weer een lange tijd op teruggave van mijn rijbewijs. Maar men is daar niet zo happig mee. Mijn onderzoek verliep volgens mij wel goed, maar ja, dan het cbr. Die hebben alle tijd, kan nog maanden duren voor ik iets weet, slopend. Naar mijn idee moet het goed zijn, maar ik heb via internet zoveel vreemde verhalen gehoord, ik ben er niet gerust op.
Nou alle mensen die nog lekker op 1 oor liggen, ik ga dat zo ook nog maar eens proberen voor een paar uurtjes.
Iedereen alle liefs, sorry dat ik jullie niet trouw ben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Hee Staartje, welkom terug. Gewoon hier bkijven schrijven joh, iedereen is welkom ookal voelde je geen aansluiting!
Ik ga aan mijn laatste werkdagje beginnen.
Pippi:musicnote: van harte gefelictiteerd, hopelijk wordt het toch een fijne dag voor je.
Maro, een hele fijne vakantie!
Allemaal een fijne droge dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

speciaal voor pipke
cumpleaños feliz , cumpleaños feliz , te deseamos todos cumpleaños feliz
hieperdepiep hiep hiep hoera voor pipke :present::heart::musicnote::moon:::sun:
"wat we leren doen , leren we door te doen " wens jou een heel fijne gelukkige verjaardag toe :heart:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
zols jullie weten ben ik niet een AA gaanster , maar een zaak heb ik geleert binnen AA en dat is als een ander iets zegt of schrijft dat ik daarop niet hoef te reageren , vondt wat ziza gisteren schreef de nagel op de kop
zo ik ben al poosje wakker , gisteren de papier versnipperaar in een emmer water laten vallen , en ja de stekker zat in , nu ligt die de drogen eens kijken of ik het maken kan
strakjes douchen en naar zee
voor de rest albertina werk ze , vertrek in positiviteit en het zal allemaal beter gaan (voor mij werkt het zo )
ach ja ik laat vandaag die eerste staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky: goedemorregu, spannende dingen maak jij mee... de papierversnipperaar in een emmer water... oeiiiiii.

:musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote:
Pippi: 28 jaar vandaag toch? :D GENIET van je dag. Je hebt een heerlijke taart en wat nogal meer gemaakt. Geniet van de mensen die voor jou komen (ze komen toch) en geniet van je cadeautjes, hier alvast een :musicnote: voor jou en ik zeg niet wat er in zit. Hieperdepiep HOERA
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:


Ha Woman en Geer: samen een draadje openen? :heart: in the air?

Tina: Al vroeg aan het werk, dappere Albertina. Ik wens je een goede werkdag toe en hoop je straks te lezen hoe het is gegaan.

Staartje: Tja, wie zit er op jou te wachten, wie zit er op mij te wachten. Misschien moet je het omdraaien.. ik zit op ondersteuning te wachten, dus ik kom hier. In het leven is het niet anders, mensen komen niet zomaar naar je toe, we moeten zelf de stap nemen, voor onszelf omdat we het zelf willen.
Gelukkig maar.... Jammer dat je nog uitglijders hebt, ik weet waar je het over hebt. Ook daarin moeten we zelf een stap nemen, de eerste stap, niemand anders kan dat voor ons doen.

Visje: nog een dagje werken en heb je dan vakantie????? Er komt in ieder geval beter weer, denk ik.

Nou ja.... iedereen is weg, hihi....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgguh... lekker hoor, ik heb de wekker een heel uur later staan, wat een vakantie-gevoel geeft dat toch, heerlijk... ;)

Zometeen eerst (nou ja, na de koffie, het douchen, het aankleden en het uitlaten dan he) naar de bouwmarkt want ik heb driftig de knutselkriebels dus daar moet je van profiteren.
Als de golfplaten me straks om de oren zeilen dan pak ik gewoon een grotere hamer... :D dat werkt altijd.

Fijn weer wat van je te horen Staartje.
Ik vind An's reaktie naar jou toe wel heel erg to-the-point, zo op de vroege morgen, doe er je voordeel mee zou ik zeggen! :present:

Luitjes, ik heb er zin in vandaag. Energie genoeg om taart te gaan eten in de Achterhoek, bij wijze van.
Wens een hele fijne dag met hier en daar wat pareltjes voor iedereen! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou jongens niet lachen met dit belgske he ;)
maar inderdaad de papier versnipperaar is in de emmer water gevallen , is zo een ding wat je er af neemt en het papier zat er weer verkreukelt , dus neem dat ding eraf valt uit mijn handjes recht in de emmer water met javel , nu ja ik was heel vlug om hem er aan de draad uit te trekken .
laat tegenwoordig wel meer zaken vallen , door pijn schuiten :wacko:
maar indien het jullie iets zeggen mag ............... hij doet het weer joepi de poepie ;)
is pipke zo jong ?? dacht ik dat die al wat ouders kids had ??
ach ja mannekes als er een zaak is wat ik mis , dan is het fantasie ppff vindt dat heel spijtig want mijn leven zou mooeier zijn met een beetje fantasie
allee ga verder papier versnipperen , voor wie het weten wil dit is om de kattenbakken en het konijnbakje te vullen , ecologisch heel logisch ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een 'denk probleem', misschien kan iemand me helpen dit te ontwarren.

Jullie weten dat ik hier in m'n uppie zit, zonder drank in huis. Drank halen doe ik niet, dus dat is handig.
Gisteravond voelde ik me ineens angstig worden zo met dat onweer en al. En toen kwam de gedachte: als er nu drank in huis was nam ik een flinke slok. Zo, pats boem, flits.
Die gedachte maakt me zo wanhopig, want ik wil helemaal niet drinken.
Volgende week is mijn man weer terug en dan begint de ellende weer met die drank. Hij heeft zoiets van 'tís vakantie, doe eens gezellig'. Of 'Wat? heb je al die dagen niet gedronken, nou dat is toch geweldig, een mens mag best wel eens een lolletje, doen hele volkstammen'.
Hij merkt mijn twijfel dan. Ik ben zo om te l*llen namelijk. En dat is al niet goed. Ik moet heel streng zeggen: NEE, nee en nog eens nee. Kunnen jullie het nog een beetje volgen?
Morgen komt een eerste zoon alweer terug van vakantie en daar ben ik heel blij om. Ik mis 'm die rare schurk. Ik ben fris en fit en snap mijn eigen gezeur in mijn kop niet. Moet ik dan volgende week weer komen met 'tja, poging 1501' daar heb ik dus zooooooo helemaal GEEN zin meer in!!

Trees: vandaag dag 2? Ik wil zo graag met je mee doen.

Charlie: Hoe is het??????????

Peter: een warm welkom was het hier niet voor je. Hoe gaat het met je? Heb je al een idee of je wil minderen of stoppen? Ja, we zijn een raar stelletje hier, maar dat went wel :D

Marjo: zal wel al weg zijn.... fijne vakantie.

Gem: ook vakantie?! vier weken als ik het goed heb begrepen

Adam, Water en Soothe: ook goeiemorrege.

Water: je roosje staat nog mooi hoor.

P.S. Ik zit toch wel op een Nederlands forum :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Pippi gefeliciteerd met je verjaardag... geniet er van...

CPAS,

Iemand pleasen is een schitterend voorbeeld van egoisme.. het draait niet om die ander maar om bevestiging te krijgen en waardering... het is weer iets van buitenaf zoeken om mijzelf van binnen goed te voelen... en als ik dat dan niet krijg ga ik als een klein en verontwaardigd kind zitten mekkeren... heb ik zo vaak gedaan...ik stelde mij afhankelijk op en dan op een zieke manier van andere mensen... en ja die kunnen een heel ander beeld hebben dan ik... en anders reageren...

Wat een leuke oefening is vind ik is om twee dingen voor een ander te doen zonder dat mensen er achter komen... en als ze er toch achter komen geldt het niet...
Gebruik je verbeelding...

En je kunt onmogelijk van jezelf houden zonder van andere mensen te houden... het een is niet zonder het ander...
Liefde discrimineert nooit...en maakt ook geen uitzonderingen...

Als ik geef zal ik gegeven worden... klinkt nogal bijbels maar is wel waar...
Echter als ik veel geef en ik krijg niets terug dan ben ik bezig met krijgen al denk ik dat ik aan het geven ben... en dat heeft mij veel pijnlijke momenten en pijn opgeleverd...
Ik ben blij dat mijn sponser mij heeft kunnen laten zien waar ik zelf te blind voor was....
Maar dat is mijn geval he ....

Ik wens iedereen een hele fijne dag

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik wil met mijn beperkte ervaring wel een antwoord geven hoe ik het zou doen...
Ten eerste: loskoppelen. Als jij die flinke slok genomen had, was dat onweer niet sneller of langzamer weggegaan, de kans op blikseminslag was niet groter of kleiner geworden, enzovoorts. Het èèn heeft niets met het ander te maken. Als je dat soort dingen wèl aan elkaar gaat relateren ben je bezig met excuses te zoeken om toch die slok te nemen.
Ten tweede: je kunt gewoon antwoorden "ik ben veel gezelliger als ik niet drink", of "misschien is drank jouw lolletje, maar ik vind nuchter zijn veel fijner". En natuurlijk "als hele volksstammen in de Maas springen, doe jij dat dan ook?".
Weet je, ik zit hier (op 't forum) vaak niet eens om een ander te overtuigen, maar net zo goed om mezelf te overtuigen... en dat heb je in zulke situaties vaak net zo.
You can do it. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, je weet wat JÍJ wilt, het lijkt me vreselijk moeilijk als je geen steun krijgt. Maar wees dan nu maar egoïstisch, en kies voor jezelf. Dit is zo'n moment waarop egoïsme volgens mij wel Móet!!! :present:
En ik sluit me graag bij Water aan, LOSKOPPELEN! Niets wordt er beter van... Ook de relatie met je man niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

carolientje , als men goed leest hebben jullie beiden gelijk zowel jij als soothie ;)
lieverds ik weet dat het lief bedoelt is maar mijn haren staan recht en tranen in mijn ogen ivm geroostert en neen geen zin om de waarom te schrijven ;-((
an aan jou ik sta nu al weer een poosje dry , maar toch zijn er ook bij mij momenten dat ik hunker naar drank , mij helpt het mijn gedachten om te zetten weg van de drank door iets te doen , speeltje op pc , beetje kuisen en noem maar op , eigenlijk is het maar een fractie van een seconde dat gedacht en is het aan mij/jou hoe we er mee omgaan ,persoonlijk heb ik geen drank in huis maar indien het moet tsja da is het zo , het drank probleem ligt bij ons , ga op je beide voeten staan en zeg hem dat je niet drinken wil , desnoods wandelen
zo mensen ik ga verder doen of geraak vandaag ook niet aan de caravan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, beste Carolina. Je inspanningen zijn te prijzen, zelf zou ik er niet zoveel moeite voor doen.
De Spaanse reacties lezende, blijkt nergens jou gelijk uit! Ik vind dat we allebei gelijk hebben.

Het Spaans is niet het probleem, eerder de wijze waarop de vraag wordt gesteld. Je hoort me er nog over!
Even goed een :present: voor jou!

Ik moet nu wat doen, ik zit te jakkeren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza: wel een nadenkertje: als je veel geeft dan krijg je eigenlijk, zoiets, maar er dan niks voor terug krijgen en dan daarover mekkeren. Nou, hier heb je er dan een te pakken.

Water en Marjo: dank je voor het inzicht.

Marjo: BEN JE NOG NIET WEG!!!

Inderdaad koppel het een met het ander. Alsof al mijn emoties met die zooi gekoppeld is.
Als ik dit dan... drank, als ik dat... dan drank..... Toen ik die jaren niet dronk ben ik niet echt anders gaan denken, ik dronk gewoon niet, was daar heel volhardend in, ijzersterk eigenlijk.
Nu ben ik pas aan het leren wat ik eigenlijk den. Anders denken is anders doen immers.


Feit is: vandaag drink ik niet!!! en ik ga de keuken maar eens poetsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo hier jullie dubbel-verslaafde :o:o morfine en ....... drank natuurlijk ik blijf een alcie.

Weer eens slecht geslapen vandaag liever gezegd vannacht dus :D dus ik zat alweer vroeg aan de Senseejoo's.

Ik probeer te gaan genieten van het feit dat Zoon een mooi rapport had, en dat na al die stress, maar (EN) hij kreeg van mijn mentrix een compliment dat hij zijn cijfers mooi had opgehaald in de proefwerkweek, dus ook een veer in haar **** voor zijn moeder zal ik maar zeggen.

Dochter kreeg van de week haar Entrée Cito (een soort voorbereidende Cito) was ook erg mooi dus aan de hersens van mijn kids ligt het niet, nu nog DOEN.

Ziza, kan jij niet eens op die gastjes komen inpraten :D.

Er wordt hier in dit huis steeds minder over JWW gedacht, gepráát al helemaal nooit, dus het wordt steeds makkelijker eigenlijk.

We gaan rustig aan de klusjes van vandaag doen, lijkt me. Nog een paar broden bakken, want morgen een picknick (zeg maar zwempartij) van Sportteam van Dochter. En zalmsalade maken, of zalmmouse, is ook altijd wel lekker. Ik zie wel. Lekker rustig rommelen past wel bij me.

O ja, ik heb het gevoel dat ik "vrij" ben (normaal werk ik op vrijdagmorgen, heeeeeeeeeeeeeerlijk).

Doei allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam: hier kan ik heel veel mee. Zo gaat het bij mij ja. Dat is dan het verschil met 'toen', ik dronk gewoon niet, ik dacht er helemaal niet meer over na. Totdat .....
Er heerst een hevige strijd in mijn hoofd. Komende week gaan we ook nog op vakantie met z'n allen.
Happy our en all, je kent het wel. Ik heb een slechte ervaring van de laatste vakantie. Er gebeurde erg veel in mijn leven. Nu is het rustig en probeer weer stabiel te worden. Ja die knop moet gewoon om.
Ik drink niet meer. Ik drink niet meer. Ik drink niet meer. etc. pffff... en dit is zoooo vreselijk eng.
Bij de AA zeiden ze dan tegen mij. Je moet in 24 uur denken, niet verder denken. Daar begint het mee.
Dat is wel zo, maar tegelijkertijd komt toch de gedachte van 'morgen' telkens weer om de hoek.
Zoals Rudy al zei: misschien ben ik er nog niet aan toe. Die gedachte wil ik helemaal niet meer. Ik ben er harstikke aan toe. Ik weet dat mijn leven veel beter is zonder die zooi. Het maakt me harstikke gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...